ایده‌های کاشی بین کابینتی جدید

0

عوض کردن فضای آشپزخانه می­‌تواند روحیه شما را حین آشپزی و شستن ظروف عوض کند. نصب کاشی بین کابینتی جدید فرصت ایده‌آلی برای استفاده از رنگ و الگوهای جدید و ایجاد طرحی خاص در آشپزخانه است.

آشپزخانه مهم‌ترین محل گردهم آمدن اعضای خانواده است. شما نیز می‌توانید فضای آشپزخانه خود را با کاشی‌های بین کابینتی جدید از انواع جنس‌ها و رنگ‌های مختلف تزئین کنید. خواه به دنبال یک الگوی سفارشی طراحی شده باشید یا یک ظاهر کلاسیک، این مطلب می‌تواند به شما در انتخاب کاشی بین کابینتی جدید ایده دهد. ایده‌های الهام بخش زیر را مشاهده کنید تا خلاقیت خود را در آشپزخانه‌تان پیاده کنید.

کاشی بین کابینتی در آشپزخانه ایرانی

کاشی بین کابینتی چندین دهه است که بخش مهمی از بازسازی آشپزخانه‌ها محسوب می‌شود. این کاشی علاوه بر محافظت از دیوارها، می‌تواند تکمیل کننده دکوراسیون آشپزخانه شما باشد. طرح‌های اولیه این کاشی‌ها اغلب رنگارنگ و شامل طرح میوه‌ها و سبزیجات و سرامیک ۴در۴ بود.

اما این روزها کاشی‌های بین کابینتی تغییرات زیادی کرده‌اند و در جنس‌های مختلفی مانند سنگ طبیعی، شیشه، آینه، فلز، آجر و حتی چوب نصب می‌شوند. در آشپزخانه‌های ایرانی استفاده از این کاشی به وفور دیده می‌شود و اگر سری به خیابان شیراز یا بنی‌هاشم تهران زده باشید، انواع مختلف این کاشی را در مغازه‌ها مشاهده می‌کنید.

چند مدل کاشی بین کابینتی جدید

با استفاده از کاشی بین کابینتی جدید یک نقطه کانونی جذاب در آشپزخانه خود ایجاد کنید. ایده‌های زیر می‌تواند به شما در این راه کمک کند:

کاشی بین کابینتی رنگی

در آشپزخانه‌های ما ایرانی‌ها رنگ کابینت سفید و چوبی بسیار محبوب است. فرض کنید یک کاشی رنگی بین کابینت‌های سفید کار شود تا آن را به عنصری برجسته در طراحی فضا تبدیل کند. کاشی‌های براق که اندکی دارای موج هستند، می‌توانند نور را در الگوهای جالبی منعکس کنند. انتخاب قفسه‌های باز به جای کابینت‌های دیواری نیز می‌تواند نمای این کاشی‌ها را بهتر جلوه دهد.

مدل کاشی بین کابینتی رنگی
کاشی بین کابینتی رنگی در فضای میان کابینت‌های سفید بسیار جلوه جذابی دارد.

کاشی طرح مدرن

این آشپزخانه سبز و صورتی در تصویر زیر، از کاشی بین کابینتی طرح مدرن سفید با طرح‌های هندسی مشکی استفاده کرده است تا ساختاری صریح و رنگی واضح در آشپزخانه ایجاد کند. چنین طرحی به شما کمک می‌کند تا به آشپزخانه‌تان حال و هوای مدرنی بدهید. خواندن مقاله چند پیشنهاد رنگ برای آشپزخانه کوچک شما خالی از لطف نیست.

مدل جدید چیدمان کاشی آشپزخانه مدرن و شیک
استفاده از کاشی با طرح‌های سفید و مشکی می‌تواند حس و حال آشپزخانه شما را مدرن کند.

کاشی با طرح آبی و سفید

این کاشی که احتمالا مشابه آن را در خانه‌های ایرانی بسیاری دیده‌اید، طرح سفید و آبی ریزی دارد و آشپزخانه را از حالت یکنواختی خارج می‌کند. این ترکیب طرح و رنگ برای آشپزخانه‌هایی با دیوار و کابینت‌های سفید مناسب است و هرگز از مد نمی‌افتد. می‌توانید کاشی‌کاری منزل خود را به تیم استادکار هم بسپارید.

طرح کاشی و سرامیک سنتی
طرح کاشی آبی و سفید به آشپزخانه شما جلوه داده و هرگز از مد نمی‌افتد.
کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار

کاشی بین کابینتی مرمر

اگر عاشق این هستید که تغییری بزرگ با هزینه‌ای کم در آشپزخانه خود ایجاد کنید، می‌توانید تنها دیوار پشت هود یا گاز را کاشی بین کابینتی از جنس مرمر بزنید. یک مزیت این جنس کاشی این است که به خاطر سطح صیقلی‌اش، به راحتی می‌توان لکه‌های چربی را از روی آن پاک کرد.

رنگ آبی ملایم دیوارها و خاکستری سنگ مرمر در تصویر زیر، یک پس زمینه آرامش‌بخش ایجاد می‌کند و درخشش این بخش از آشپزخانه، آن را به یک نقطه کانونی زیبا تبدیل کرده است که به محض ورود مهمان به آشپزخانه، توجه او را جلب می‌کند.

اسلب و تایل سنگ مرمر برای دیوار بین کابینت آشپزخانه
رنگ آبی ملایم دیوارها و خاکستری سنگ مرمر در این تصویر، یک نقطه کانونی آرامش‌بخش در آشپزخانه ایجاد می‌کند.

کاشی‌‌های هندسی

استفاده از کاشی‌های بین کابینتی هندسی را احتمالا در صفحات شبکه‌های اجتماعی‌ اینفلوئنسرهای ایرانی و افرادی که پیج دکوراسیون و سبک زندگی دارند دیده‌اید. در این تصویر نیز کاشی‌های بزرگ شش ضلعی را مشاهده می‌کنید که با الگویی منظم در سایه‌های خوش‌رنگ کرم، خاکستری و سفید روی دیوار نصب شده‌اند. البته چنین طرح‌هایی برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب‌تر است.

چیدمان هندسی کاشی تزیینی آشپزخانه
طرح‌های هندسی با الگوی ساختاریافته و رنگ‌های خنثی به این آشپزخانه حس جدیدی داده‌اند.

کاشی بین کابینتی جدید با الگوهای هندسی ظریف

اگر ایده بالا یعنی الگوی هندسی گرافیکی را دوست دارید، اما نمی‌خواهید زیاد توی چشم و حجیم باشد، می‌توانید کاشی‌های سفید یا رنگ خنثی با الگوهای هندسی ظریف را امتحان کنید که به نظر می‌آید خطوط آن با مداد کشیده شده است. برای چنین کاشی‌ای، کابینت‌هایی با رنگ روشن و پاستلی مناسب‌اند.

بیشتر بخوانید: ایده‌هایی ناب برای مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

مدل جدید چیدمان کاشی آشپزخانه
این کاشی با الگوهای هندسی ظریف به گونه‌ای به نظر می‌رسد که گویا خطوط آن را با مداد کشیده‌اند.

کاشی بافت‌دار

اگر به دنبال طرح ساده و مینیمال هستید، اما در عین حال دوست دارید کاشی‌های آشپزخانه‌تان جذاب و سرزنده باشند، می‌توانید از کاشی‌های بافت‌دار زیبا با رنگ‌های خنثی استفاده کنید. این کاشی‌ها نمایی سه‌بعدی به پس‌زمینه آشپزخانه می‌دهند. البته ممکن است برخی خانم‌های خانه‌دار از تجمع چربی و سخت تمیز شدن بافت این کاشی‌ها گلایه‌ کنند. به هرحال بهتر است پس از هر بار آشپزی یک دستمال نم‌دار روی این کاشی‌ها بکشید تا چربی‌ها سفت و چسبیده نشوند.

کاشی و سرامیک بافت‌دار برای آشپزخانه ایرانی
کاشی بافت‌دار محبوب بسیاری از خانواده‌های ایرانی است. بهتر است آن را زود به زود تمیز کنید تا چربی لابه‌لای بافت‌های آن انباشته نشود.

کاشی با روکش چوب

کاشی بین کابینتی جدید با روکش چوب می‌تواند ظاهری یکپارچه ایجاد کند که با کابینت‌های چوبی نیز بسیار عالی هماهنگ می‌شود. بسیاری از این کاشی برای گرم کردن فضای خنثی آشپزخانه و رنگ سفید کابینت‌ها یا رنگ طوسی کانتر استفاده می‌کنند. برای برحسته سازی کابینت چوبی حتما از نور زیر کابینتی استفاده کنید. در خصوص افزودن لامپ LED به کابینت آشپزخانه، مطلب 8 ایده راحت برای تغییر دکوراسیون و کاربری کابینت آشپزخانه را بخوانید.

انواع تایل و دیوارپوش طرح چوب
کاشی با روکش چوب فضای آشپزخانه را گرم‌تر نشان می‌دهد.

کاشی آینه‌ای و متالیک

این دو نوع کاشی نیز از انواع محبوب کاشی بین کابینتی جدید هستند. کاشی آینه‌ای سطحی انعکاسی و براق دارد که در صورت برخورد نور طبیعی با آن، حتی برجسته‌تر نشان داده می‌شود. در آشپزخانه‌هایی که نورگیر کمی دارند، این نوع کاشی را تا سقف ادامه می‌دهند تا تاثیر آن را بیشتر کرده و آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان دهند. نور منعکس‌ شده ناشی از خورشید یا لامپ آشپزخانه یا ال ای دی زیر کابینتی، هنگامی که روی کاشی‌ها تابیده می‌شود، آشپزخانه را روشن نشان می‌دهد. اگر نمی‌خواهید کاشی‌ها زیاد برق بزنند، کاشی آینه‌ای با روکش فلزی را امتحان کنید.

مدل کاشی آینه‌ای و متالیک برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک
کاشی‌های آینه‌ای و متالیک با انعکاس نور می‌توانند آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان دهند.

کاشی شیشه رنگی

اگر یک روکش‌ بین کابینتی خاص می‌خواهید، از کاشی با جنس شیشه رنگی استفاده کنید. این گزینه براق، مدرن، هنری و خاص است و استفاده از آن در آپارتمان‌های شهری مد شده و کاملا با کابینت‌های رنگ لاکی سازگار است.

جدیدترین مدل شیشه بین کابینتی رنگی و کاشی شیشه‌ای
کاشی شیشه‌ای رنگی یک کاشی بین کابینتی خاص و هنری است که فضای آشپزخانه شما را منحصربه‌فرد می‌کند.

کاشی از جنس سنگ

با کاشی بین کابینتی با روکش سنگ طبیعی، می‌توانید کل دیوار را بپوشانید. رگه‌های طوسی که در این سنگ وجود دارد، حالتی انتزاعی و خاص به فضا بخشیده است.

کاشی و سرامیک طرح سنگ طبیعی مناسب دکور آشپزخانه
رگه‌های طوسی که در این سنگ وجود دارد، حالتی انتزاعی و خاص به فضا بخشیده است.

طرح لانه زنبوری

این روزها طرح‌های لانه زنبوری علاوه بر رانر، کوسن و روفرشی ما ایرانی‌ها، به مدل‌های کاشی‌ بین کابینتی جدید هم وارد شده‌اند و می‌توان آنها را به راحتی با فرش آشپزخانه ست کرد. طرح کندوهای زنبور عسل یک استایل جدید به آشپزخانه می‌دهد که فضای آشپزخانه را از ناهارخوری جدا می‌کند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
طرح کاشی بین کابینتی جدید و تایل دکوراتیو آشپزخانه
طرح‌های لانه زنبوری علاوه بر رانر و کوسن و روفرشی ما ایرانی‌ها در طرح کاشی بین کابینتی نیز دیده می‌شوند.

ایجاد فضای دنج با کاشی بین کابینتی

احتمالا این ایده ناب به ذهن کمتر کسی خطور پیدا کرده است. شما می‌توانید از فضای کاشی بین کابینتی، قسمتی برای ذخیره‌سازی جاادویه‌ها، روغن و … ایجاد کنید. دیوار را اندکی فرورفته در نظر بگیرید و کاشی‌ها را حول این فضای ذخیره‌سازی نصب کنید. با یک کاشی متضاد، فضا را به گونه‌ای متناسب کنید تا در مقابل بقیه کاشی‌ها جلوه داشته باشد. این ایده بسیار خاص است و می‌توانید یکی از اولین نفراتی باشید که آن را در آشپزخانه خود پیاده می‌کنید.

دیوار بین کابینت را چی بزنیم؟ جدیدترین ایده‌های طراحی فضای بین کابینتی آشپزخانه
یک فضای دنج برای ذخیره‌سازی ظروف ادویه‌جات و روغن‌دان و دیگر ظروف مرتبط با آشپزی خود در فضای بین کابینتی بسازید.

کاشی افقی ساده

کاشی‌های سفید افقی موسوم به کاشی مترویی، فضایی کلاسیک به آشپزخانه شما می‌بخشند. اگر می‌خواهید اندکی عمق و بُعد به این کاشی‌ها اضافه کنید، آنها را با دوغاب خاکستری تیره یا سیاه پر کنید تا ظاهر برجسته‌ای ایجاد کنید. دوغاب تیره یک مزیت دیگر نیز دارد: اگر لکه چربی روی آن بماند، برای پاک کردن‌‌ آن اذیت نمی‌شوید. اگر طرفدار طرح‌های ساده هستید تا آشپزخانه خود را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان دهید، این کاشی بین کابینتی جدید مناسب شماست.

ایده‌های ساده و ارزان برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه کوچک
اگر طرفدار طرح‌های ساده هستید که آشپزخانه شما را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان دهد، کاشی افقی ساده را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مقاله با انواع کاشی بین کابینتی جدید و ویژگی هر کدام از آن‌ها آشنا شدیم. اکنون می‌توانید با توجه به سبک و دکوراسیون آشپزخانه خود و سنتی و مدرن بودن آن، کاشی دلخواه خود را انتخاب کنید. کدام کاشی بیشتر نظر شما را جلب کرده است؟‌

اگر دوست دارید برای آشپزخانه خود از کاشی بین کابینتی استفاده کنید، می‌توانید از طریق لینک زیر به صورت رایگان در اپلیکیشن استادکار ثبت سفارش کنید. با این کار می‌توانید از نظرات کاربران قبلی درباره کیفیت خدمات کاشی‌کاری استادکار مطلع شوید و چند پیشنهاد قیمت هم دریافت کنید.

کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: ‌ thespruce | sebringdesignbuild | housebeautiful | hgtv | bhg

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − یک =