راهنمای بسته‌بندی وسایل اتاق خواب برای اثاث‌کشی

0

بسته‌بندی وسایل اتاق خواب برای اسباب‌کشی از آن کارهای سخت و زمان‌بر است. جمع کردن وسایل اتاق خواب به عنوان بخش مهمی از منزل که معمولا جای نگهداری اشیا قیمتی و ارزشمند خانواده‌هاست، نیاز به دقت و زمان زیادی دارد. البته جابجایی و اثاث‌کشی همیشه کاری دلهره‌آور، زمان‌بر و خسته‌کننده است و این آشفتگی ذهنی زمانی بیشتر می‌شود که شما کارها را بدون برنامه‌ریزی پیش ببرید. اما جای نگرانی نیست، فقط کافیست کمی حوصله و دقت به خرج دهید.
اگر به دنبال بهترین راه‌حل برای بسته‌بندی وسایل اتاق خواب‌تان برای اثاث‌کشی هستید، ما در این مطلب شما را راهنمایی می‌کنیم تا به بهترین نحو ممکن آن را انجام دهید. با ما همراه باشید.

مراحل بسته‌بندی وسایل اتاق خواب برای اثاث‌کشی

برای جلوگیری از بهم ریختگی و آشفتگی که معمولا در زمان بسته‌بندی وسایل اتاق خواب برای اثاث‌کشی پیش می‌آید، لازم است فضایی را برای جا دادن وسایلی که بسته‌بندی می‌کنید، اختصاص دهید. برای شروع بهتر است لباس‌ها و وسایلی را که لازم ندارید، بسته‌بندی کنید. بهترین جا برای شروع، کمد لباس‌هاست که تقریبا بیشترین زمان را لازم دارد.

بسته‌بندی وسایل اتاق خواب برای اثاث‌کشی
بسته‌بندی وسایل اتاق خواب به عنوان بخش مهمی از منزل، نیاز به دقت بالایی دارد.

برای بسته‌بندی ایمن وسایل اتاق خواب چه چیزهایی لازم است؟

برای جلوگیری از هرگونه خسارت مالی و جانی، بهتر است تا می‌توانید در بسته‌بندی وسایل دقت کنید و با روش‌هایی اصولی آنها را بسته‌‌بندی کنید. برای این کار به وسایل زیر نیاز دارید:

  • کارتن
  • کیسه زباله یا کیسه‌های پلاستیکی بزرگ و محکم
  • نوار چسب پهن
  • ماژیک
  • نایلون‌های حباب‌دار
  • قیچی، پیچ گوشتی، آچار
  • کاور برای پوشاندن تشک تختخواب

سرعت بخشیدن به بسته‌بندی وسایل اتاق خواب

برای نظم دادن و سرعت بخشیدن به بسته‎بندی وسایل اتاق خواب برای اسباب‌کشی بهتر است به این موارد توجه کنید:

  • بردن وسایل اضافی و بی‌استفاده به منزل جدید کاری بیهوده است، ضمن اینکه بسته‌بندی و جابجایی آن نیاز به انرژی زیادی دارد. بنابراین بهترین کار، حذف آنها از وسایل اصلی‌تان است.
  • بهتر است زمانی‌که درحال بسته‌بندی وسایل اتاق خواب برای اسباب‌کشی هستید، از لباس راحتی و همچنین کفش جلو‌بسته برای جلوگیری از آسیب دیدن پاهایتان استفاده کنید.

بسته‌بندی لباس‌ برای اسباب‌کشی

یکی از فضاهایی که تمیز کردن آن نیاز به حوصله و زمان زیادی دارد، کمد لباس است. اسباب‌کشی بهترین فرصت است تا به سراغ لباس‌هایی برویم که مدت‌هاست به حال خود رها شده‌اند. با سر‌و‌سامان دادن به کمد لباس‌ها، آنهایی را کهنه هستند دور بیندازید، تا از شر لباس‌های اضافی و کهنه خلاص شوید. آنهایی را که حس می‌کنید قابل اهدا کردن هستند نیز جدا کرده و در زمان مناسب به خیریه بدهید. حتی می‌توانید لباس‌هایی را که استفاده نمی‌کنید، با قیمت کمتر به صورت آنلاین بفروشید.

نکات مهم بسته‌بندی لباس برای اسباب‌کشی
بسته‌بندی لباس‌هایی که مدت‌هاست در کمد رها شده‌اند، نیاز به زمان و حوصله بالا دارد.

نکات قابل توجه در بسته‌بندی لباس برای اسباب‌کشی

  • کمد لباس‌تان را به خوبی بررسی کنید. اگر جزو افرادی هستید که به سختی از لباس‌هایتان دل می‌کنید (حتی اگر کهنه و بی استفاده باشند) با خودتان چند نکته را مرورکنید. ببینید آیا آن لباس قابل پوشیدن است؟ پارگی و زدگی آن زیاد است؟ به تیپ و سبک امروزتان نزدیک است؟ و … سپس در موردشان تصمیم بگیرید.
  • بررسی لباس‌های داخل کمد فرصت خوبی است که از شر آویز لباس‌های شکسته و خراب هم خلاص شوید.
  • در بسته‌بندی وسایل‌تان اولویت‌بندی داشته باشید، یعنی ابتدا وسایلی را که لازم ندارید بسته‌بندی کنید و در آخر آنهایی که فکر می‌کنید لازمتان می‌شود را جمع‌آوری کنید.
  • قبل از اینکه جعبه را کاملا ببندید؛ برای اینکه در منزل جدیدتان سردرگم نشوید، لیستی از محتویات کارتن تهیه کنید و روی آن بچسبانید. به عنوان مثال روی جعبه لباس‌ها بنویسید که کدام زمستانی، کدام راحتی و کدام مجلسی است.
  • حتما یک جعبه را به وسایل ضروری و مورد نیازتان (مانند وسایل بهداشتی و لباس‌هایی که لازم دارید) اختصاص دهید، که در پایان جابجایی به راحتی آن را پیدا کنید و به مشکل برنخورید.
  • استفاده از کیسه زباله یا کیسه‌های پلاستیکی بزرگ؛ برای بسته‌بندی لباس‌هایی مانند لباس‌های خانگی، گزینه ارزان قیمت‌تری نسبت به کارتن است.
  • اگر در کمدتان لباس کثیف دارید، حتما قبل از اینکه بسته‎بندی‌شان کنید، آنها را بشویید. با این کار برای منزل جدیدتان زمان بیشتری می‌خرید تا به کارهای دیگر بپردازید.

بسته‌بندی تختخواب برای اسباب‌کشی

  • تمام پیچ و مهره‌های تخت را جدا کنید و برای اینکه گم نشوند، در یک کیسه مشخص بگذارید. حتی می‌توانید برای اینکه گم نشوند، آن را با چسب به قاب تخت‌تان بچسبانید.
  • اگر دوست ندارید تختخواب‌تان خط و خشی ببیند، روی همه قسمت‌های آن را با فوم یا نایلن‌های ضخیم بپوشانید.
  • لازم است برای جلوگیری از آسیب دیدن خودتان یا افرادی که حمل اثاثیه را برعهده دارند، لبه و پایه‌های تیز تختخواب و کمدتان را با یک تیکه موکت، نایلن حباب‌دار و یا فوم بپوشانید.
  • کشوی میز آرایش و تختخواب را بیرون نیاورید، در عوض آنها را با چسب کاغذی به بدنه بچسبانید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

بسته بندی ملحفه‌ها، روتختی و پتوها

بهتر است قبل از اسباب‌کشی ملحفه، روتختی و پتوها را بشویید. تمیز بودن ملحفه‌ها در منزل جدید حس مثبتی به شما می‌دهد.

همین طور بخوانید: مهم‎ترین نکاتی که باید در مورد شستشوی روتختی‎تان بدانید

بسته‌بندی تشک تختخواب

توصیه می‌کنیم که تشک تخت‌تان را قبل از رفتن به منزل جدید بشویید. شستن تشک تخت آن را عاری از هرگونه میکروب و آلودگی می‌کند. بعد از اینکه تشک کاملا خشک شد باید آن را کاملا بپوشانید تا کثیف نشود. برای پوشاندن تشک می‌توانید از جعبه خودش، نایلن حباب‌دار یا ملحفه استفاده کنید.

بسته‌بندی و حمل تختخواب و سرویس خواب هنگام جابه‌جایی منزل برای جلوگیری از کثیف شدن و آسیب دیدن تشک تخت در اسباب‌کشی، حتما آن را بپوشانید.

بسته‌بندی کتاب‌ها

برای بسته‌بندی کتاب‌ها بهتر است از چندین جعبه یا کارتن استفاده کنید. اگر حجم زیادی کتاب را در یک جعبه قرار دهید باعث بالا رفتن وزن جعبه و سخت شدن جابجایی آن می‌شود.

بسته‌بندی کتاب برای حمل بار و اثاث‌کشی منزل
برای بسته‌بندی کتاب‌ها بهتر است از کارتن‌های محکم، مانند کارتن موز، استفاده شود.

بسته‌بندی اشیای گران قیمت و جواهرات

اشیا گران قیمت ضمن اینکه نیاز به بسته‌بندی دقیق و مرتب دارند، باید در جایی امن و دور از دسترس سایرین قرار گیرند. بهترین و امن‌ترین مکان برای نگهداری این وسایل، خودروی شخصی‌تان است تا مانع از به سرقت رفتن یا گم شدن آنها شوید.

محافظت از لوازم باارزش در اسباب‌کشی
امن‌ترین جا برای نگهداری اشیا قیمتی در زمان اسباب‌کشی، خودروی شخصی‌تان است.

بسته‌بندی پرده اتاق خواب

اگر ابعاد پنجره‌های منزل جدیدتان با پنجره‌های قبلی تفاوتی نداشت، می توانید پرده‌ها را دو مرتبه استفاده کنید. بهتر است کار شستن و خشکشویی پرده را به خانه جدیدتان موکول کنید که در زمان اسباب‌کشی دوباره کثیف و چروک نشود.

کار خشکشویی و اتوشویی پرده را می‌توانید به تیم حرفه‌ای استادکار بسپارید و در لینک زیر به صورت رایگان ثبت سفارش کنید.

خدمات خشکشویی و اتوشویی پرده

خشکشویی و اتوشویی پرده

  • خدمات پرده شویی و خشکشویی انواع پرده
  • خشکشویی تخصصی پرده‌های خاص
  • شستشوی پرده همراه با جمع آوری و نصب پرده
  • شستشو و اتوشویی پرده های اداری و خانگی
دریافت این خدمت از استادکار

اگر می‌دانید پرده‌های قدیمی‎تان در منزل جدید برایتان کاربردی ندارند، بهتر است آنها را با خود نبرید و انرژی و زمان صرف بسته‌بندی‌شان نکنید.

همین‌طور بخوانید: راهنمای کامل نظافت و شستشوی پرده در منزل

نکات ضروری بسته‌بندی وسایل اتاق خواب برای اسباب‌کشی
انتخاب صحیح طرح و رنگ پرده اتاق خواب، تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون آن دارد.

بسته‌بندی قاب عکس و تابلوها

بسته‌بندی تابلو و قاب عکس‌ها با توجه به اینکه ظریف و شکستنی هستند، نیاز به دقت و زمان بیشتری دارد. بهتر است برای بسته‌بندی آنها از کارتن‌های محکم استفاده کنید. فاصله بین‌ تابلوها را با روزنامه، پارچه و یا نایلن‌های حباب‌دار پر کنید که به عنوان ضربه‌گیر عمل کنند و مانع از شکسته شدنشان شوند.

اگر در اتاق خواب‎تان پوستر یا عکس‌هایی دارید که با چسب به دیوار چسبانده‌اید، ابتدا چسب‌شان را جدا کرده و سپس درون لوله‌های استوانه‌ای بگذارید که موقع اسباب‌کشی آسیب نبینند.

نکات مهم بسته‌بندی وسایل اتاق خواب برای اثاث‌کشی
قاب عکس و تابلوهای اتاق خواب را با احتیاط و دقت بسته‌بندی کنید.

بسته‌بندی لوستر، آباژور و لامپ‎های اتاق خواب

از جمله وسایلی که در اسباب‌کشی نیاز به مراقبت زیاد دارند؛ لوستر، آباژور و لامپ‌های اتاق خواب هستند. برای بسته‌بندی آنها به کارتن و جعبه‌های محکم نیاز دارید. بعد از تمیز کردنشان، با دقت آنها را در روزنامه یا پارچه‌های ضخیم بپیچید و در کارتن بگذارید. دقت کنید فضای خالی در کارتن باقی نماند.

سخن آخر

بسته‌بندی وسایل اتاق خواب برای اسباب‌کشی، فرآیندی زمان‌بر و طاقت فرساست. اگر با روش‌های کاربردی کار بسته‌بندی وسایل را انجام دهیم، می‌توانیم در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنیم و برای ورود به منزل جدید انرژی زیادی داشته باشیم.

همچنین اگر می‌خواهید در اسباب‌کشی نگرانی از بابت حمل و نقل وسایل‌تان نداشته باشید، می‌توانید روی تیم حرفه‌ای استادکار حساب کنید و در لینک زیر به صورت رایگان ثبت سفارش کنید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − هفده =