روش کندن کاغذ دیواری ، بدون آسیب رساندن به دیوار

0

در آستانه رسیدن سال نو، شاید شما نیز به فکر تعویض و نصب کاغذ دیواری جدید افتاده باشید. این کار مستلزم کندن کاغذ دیواری های قدیمی است. کندن کاغذ دیواری با توجه به جنس کاغذ دیواری می‌تواند یک فرآیند طولانی و زمان گیر باشد اما در گام‌های زیر به شما آموزش می‌دهیم که چگونه این کار را بدون دردسر انجام دهید.

کندن کاغذ دیواری
کندن کاغذ دیواری با توجه به جنس کاغذ دیواری می تواند یک فرآیند طولانی و زمان گیر یا امری ساده باشد

مراحل مقدماتی و آماده سازی لوازم

ابتدا روی لوازمی که می خواهید ورقه‌های کاغذ دیواری ریخته نشود را روکش بکشید. همچنین روی زمین پارچه ای بیاندازید تا تکه‌های کاغذ دیواری را بتوانید به راحتی جمع کنید. تابلوها و وسایل تزئینی را از روی دیوار بردارید. مدارهای برق متصل به پریزها را قطع کنید، چرا که ممکن است روی آنها حلال و آب ریخته شود. اگر قصد دارید که این کار را در شب انجام دهید از یک لامپ هالوژن استفاده کنید. همچنین لازم است مبلمان را نیز اتاق دیگری جابجا کنید. پاک کننده‌ها یا حلال‌هایی مانند سرکه و پودر لباسشویی و آب گرم را دم دست خود بگذارید.

شناسایی نوع دیوار

قبل از کندن کاغذ دیواری لازم است که جنس کاغذ دیواری خود را بشناسید. اکثرا دیوارها از گچ و خاک تشکیل شده اند. دیوارهای گچی معمولا سخت، مقاوم در برابر رطوبت و آب هستند. ساده ترین راه برای شناسایی دیوار این است در مکان‌های مختلف به آن ضربه بزنید. دیواری گچی معمولا صدای بمی دارند.

کندن کاغذ دیواری
اکثرا دیوارها از گچ و خاک تشکیل شده اند. دیوارهای گچی معمولا سخت، مقاوم در برابر رطوبت و آب هستند

شناسایی نوع کاغذ دیواری

پس از شناسایی دیوار نوبت به شناسایی نوع کاغذ دیواری می‌رسد. انواع مختلفی از کاغذ دیواری وجود دارد که فرآیند کندن آن به صورت تکه تکه یا لایه لایه خواهد بود. برای تست کاغذ دیواری، چاقویی را زیر گوشه کاغذ دیواری بگذارید، آن را به سمت خود کشید و سپس با دستان خود آن را بکنید. اگر کل کاغذدیواری به صورت یکجا کنده شود، کار شما بسیار راحت است.

اما معمولا همه کاغذ دیواری‌ها به این راحتی کنده نمی شوند و خصوصا انواع ارزان قیمت آنها یا آنهایی که در اثر رطوبت ترک خورده اند به صورت پوسته پوسته جدا می‌شوند. اگر دارای کاغذ دیواری سنتی باشید، تنها می توانید یک نوار نازک از آن را با یک بار کندن جدا کنید. البته باید خوش شانس باشید که انواع سنتی کاغذ دیواری روی دیوار شما جا خوش نکرده باشد، وگرنه زمان زیادی را باید برای این کار کنار بگذارید و از کمک کننده‌های حلالی استفاده کنید.

مرحله کندن کاغذ دیواری با استفاده از چاقو یا کاردک

روش کندن کاغذ دیواری ، بدون آسیب رساندن به دیوار
کار کندن کاغذ دیواری را با استفاده از چاقو یا کاردک شروع کنید

این کار را با گوشه ای از بالا یا پایین کاغذ دیوار و با استفاده از چاقو یا کاردک شروع کنید. شروع کنید. با چاقو یا کاردک گوشه کاغذ دیواری را بکنید. گوشه‌های کاغذ دیواری معمولا از وینیل تشکیل شده است و می تواند به سادگی کنده شود. اگر گوشه کاغذ دیواری کنده شد، از سمت دیگر، گوشه ای پیدا کرده و مجددا کار کندن را ادامه دهید.

خیساندن دیوار

استفاده از آبپاش برای خیساندن کاغذ دیواری نیز می‌تواند در این مرحله مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می توانید غلتک نقاشی یا حتی تکه پارچه ای را به آب گرم و سرکه آغشته کنده و کندن کاغذ دیواری را با آن ادامه دهید. اجازه دهید کاغذ دیواری با آب داغ اندکی خیس بخورد و اصطلاحا ور بیاید و سپس اقدام به کندن آن کنید.

ساخت حلال با کمک سرکه

برای کاغذ دیواری های سر سخت می‌توانید محلول آب را با سرکه ۲۰ درصد مخلوط کنید اما اگر احساس کردید که این غلظت کم است، می توانید مقدار آن را زیادتر بریزید. سرکه با خاصیت اسیدی خود می‌تواند چسب کاغذ دیواری را به راحتی بکند. یکی دیگر از گزینه‌های ارزان قیمت و کاربردی دیگر استفاده از نرم کننده است. محلول حاصل را با آب داغ به دیوار پاشیده و کاغذ دیواری را بکنید.

روش کندن کاغذ دیواری ، بدون آسیب رساندن به دیوار
بخار آب داغ حاصل از بخارشوی موجب شل شدن چسب کاغذ دیواری می شود

استفاده از بخارشوی قوی

اگر دیدید کاغذ دیواری شما با روش‌های بالا کنده نمی شود، در نهایت بهتر است از یک بخارشوی قوی برای این کار استفاده کنید. طرز کار این دستگاه ها روی دیوار به این صورت است که بخار آب داغ حاصل از این دستگاه موجب شل شدن چسب کاغذ دیواری می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را با کاردک از سطح دیوار بلند کنید. حواستان باشد که حین استفاده از بخارشوی حتما از دستکش استفاده کنید تا دستتان نسوزد.

پس از کنده شدن کاغذ دیواری برای تکه چسب های روی دیوار می توانید مجددا از بخار آب داغ یا آب جوش استفاده کنید. اگر باز هم چسب کاغذ دیواری سفت بود، ابزارهای دیگری مانند تیغ را نیز امتحان کنید. اما معمولا کاغذ دیواری های قابل شست و شو که در بازار وجود دارند به راحتی کنده می‌شوند و جای نگرانی نیست.

اکنون که با مراحل کندن کاغذ دیواری آشنا شدید، به ما بگویید که آیا تاکنون تجربه چنین کاری را داشته‌اید و کدام روش‌ها برای شما موثرتر بوده است؟

منبع: www.wikihow.com

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 7 =