درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟

1

خرید کاغذ دیواری اگرچه مرحله ساده‌ای به نظر می‌رسد اما پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. با وارد شدن به بازار پر زرق و برق کاغذ دیواری‌ها، انتخاب کاغذ دیواری مناسب خانه یا اتاقتان کمی دشوار می‌شود. اما اگر بدانید باید هنگام خرید کاغذ دیواری به چه نکاتی دقت کنید، خرید برایتان ساده‌تر خواهد شد. با استادکار همراه باشید تا شما را برای خرید کاغذدیواری راهنمایی کند.

هنگام خرید کاغذ دیواری به نکات زیر دقت داشته باشید

  1. کاغذدیواری را برای چه اتاقی خریداری می‌کنید؟

مهم‌ترین نکته هنگام خرید کاغذ دیواری، دانستن فضایی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید. اینکه کاغذدیواری را برای کدام اتاق خانه در نظر دارید به شما در انتخاب رنگ و طرح کمک می‌کند. بعنوان مثال، اغلب مواقع رنگ قرمز رنگی شاداب و پر آدرنالین است که شاید دیده باشید بسیاری از افراد آن را بعنوان نقطه کانونی اتاق پذیرایی انتخاب می‌کنند. اما اگر می‌خواهید کاغذ دیواری را برای اتاق خواب خود تهیه کنید آیا این رنگ مناسب است؟ معمولا پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های آرامش بخش‌تر همانند آبی روشن یا سبز روشن برای اتاق خواب استفاده کنید. بنابراین حتی اگر رنگ مورد علاقه شما قرمز است باید آن را طور دیگری انتخاب کنید.

این مساله درباره طرح‌های مختلف کاغذدیواری نیز صدق می‌کنند، برخی طرح‌ها ممکن است حالت غیررسمی‌تری داشته باشند و مناسب اتاق پذیرایی نباشند. بنابراین لازم است اول بدانید برای کدام اتاق کاغذ دیواری می‌خرید، حتی پیش از خرید کاغذ دیواری، رنگ آن را با توجه به دکوراسیون اتاق انتخاب کنید تا دو مرحله پیش افتاده باشید.

درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟
از کاغذ دیواری با رنگ‌های ملایم و آرمشبخش برای اتاق خواب استفاده کنید.
  1. سبک دکوراسیون اتاق شما چگونه است؟

همانطور که گفته شد، اینکه چیدمان وسایل شما چگونه است نیز به شما در انتخاب کاغذ دیواری کمک می‌کند. وقتی بدانید از چه سبک دکوراسیون داخلی برای اتاق مورد نظرتان استفاده کرده‌اید به شما کمک می‌کند هنگام خرید کاغذ دیواری بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. بعنوان مثال:

  • اگر دکوراسیون اتاق شما حالتی رومانتیک دارد، می‌توانید از طرح‌های گلدار یا گل‌هایی با خطوط ریز در رنگ‌های پاستلی استفاده کنید.
درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟
رنگ‌های پاستلی فضای اتاق شما را رومانتیک و رویایی می‌کنند. در چنین فضایی می‌توانید از کاغذ دیواری با گل‌های رنگارنگ استفاده کنید.
درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟
به این نکته دقت داشته باشید، اگر پرده اتاق را طرح‌دار و بخصوص گل دار انتخاب کرده‌اید بهتر است از کاغذ دیواری تک رنگ ساده برای دیوارها استفاده کنید یا فقط آن‌ها را رنگ آمیزی کنید. شما باید بگذارید هر بار فقط یکی از عناصر اصلی دکوراسیون بدرخشند، یا دیوار یا پرده‌ها و یا مبلمان.
  • اگر دکوراسیون اتاق شما غیررسمی است و حالت صمیمانه‌تری دارد، می‌توانید از طرح‌های گچ بری مصنوعی و به طور کل طرح‌های ساده استفاده کنید. ترکیب کاغذ دیواری‌های ساده با طرح‌های گلدار نیز می‌تواند در خانه شما آرامش ایجاد کند.
  • اگر دکوراسیون اتاق شما فشن یا امروزی است، از طرح‌های هندسی چشمگیر با خطوط براق استفاده کنید. گل‌های بزرگ با رنگ‌های چشمگیر نیز می‌توانند مناسب فضای اتاق شما باشند.
درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟
گل‌های درشت تک‌رنگ و براق می‌توانند برای بسیاری از فضاها و دکوراسیون‌ها مناسب باشند چرا که جلوه کلی دکوراسیون ا‌تاق را از بین نمی‌برند و رنگ آن‌ها اغلب با رنگ دکوراسیون هماهنگ است.
درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟
به شرطی که با دکوراسیون خانه شما هماهنگی داشته باشد، طرح‌های غیرمعمول و اشکال هندسی برای کاغذ دیواری جذابیت زیادی خواهند داشت.
  • اگر دکوراسیون اتاق شما سبکی سنتی دارد، از طرح‌های عمودی یا گل‌های پیچیده در هم استفاده کنید چرا که اغلب مواقع این طرح‌ها با طرح سایر وسایل اتاق شما از جمله فرش یا مبلمانی که طرح سنتی دارند هماهنگی خواهد داشت.
درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟
کاغذ دیواری با طرح راه راه عمودی می‌تواند انتخاب خوبی برای یک دکوراسیون کلاسیک باشد. علاوه بر این‌ها، راه راه عمودی موجب می‌شود سقف بلندتر دیده شود بنابراین برای فضاهای کوچک نیز مناسب است.
  1. چطور می‌خواهید از کاغذدیواری در اتاقتان استفاده کنید؟

شاید سوال عجیبی به نظر برسد. اما همیشه همه افراد نمی‌خواهند کاغذدیواری را به روی هر چهار دیوار اتاق نصب کنند. همین نکته می‌تواند در خرید کاغذ دیواری به آن‌ها کمک کند. بنابراین:

  • اگر می‌خواهید هر چهار دیوار شکلی یکسان داشته باشند: یک طرح ساده و کلاسیک می‌تواند برای هر چهار دیوار اتاق مناسب باشد. حتی طرح‌هایی که بزرگ اما ساده هستند نیز اتاق را شلوغ نمی‌کنند اما گاهی ممکن است طرح‌هایی که خیلی رنگارنگ هستند و گل‌های رنگی بزرگ یا طرح‌های هندسی شلوغ دارند برای هر چهار دیوار اتاق شما مناسب نباشند.
درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟
گل‌های ریز به نسبت گل‌های درشت و رنگارنگ، انتخاب بهتری برای پوشاندن هر چهار دیوار یک اتاق هستند.
  • اگر می‌خواهید یک دیوار طرحی متفاوت داشته باشد: از طرح‌های شلوغ، دراماتیک و چشمگیر استفاده کنید تا نظرات را به خود جلب کند. این دیوار می‌تواند دیوار پشت مبلمان یا تختخواب شما باشد بنابراین در دکوراسیون خانه شما نیز بسیار تاثیرگذار است. کاغذ دیواری‌های سه بعدی می‌توانند در چنین مواقعی انتخاب ایده‌آلی باشند.
درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟
کاغذ دیواری‌های سه بعدی اغلب به روی یک دیوار یا همان نقطه کانونی اتاق نصب می‌شوند و جلوه‌ای متفاوت و جذاب به فضای اتاق می‌یخشند.
  • اگر می‌خواهید سقف را نیز کاغذ دیواری کنید: طرح‌های ساده و کلاسیک و با رنگ‌های روشن‌تر اغلب مواقع برای سقف مناسب‌تر هستند. همچنین اگر می‌خواهید سقف را کاغذ دیواری کنید شاید بهتر باشد طرحی متفاوت از دیوارها داشته باشید. اما به طور کلی طرح‌های کلاسیک می‌توانند برای سقف مناسب‌تر باشند.
درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟
شما می‌توانید فقط سقف را کاغذ دیواری کنید و ظاهری متفاوت به خانه خود ببخشید.
  1. خانه‌تان را به شکلی جامع و یکدست ببینید

اگر حتی بخواهید کاغذ دیواری را فقط برای یک اتاق از خانه انتخاب کنید، بد نیست به سایر اتاق‌ها نیز دقت داشته باشید تا بتوانید کاغذ دیواری انتخاب کنید که به طور کلی به سبک خانه شما بیاید و به نظر نرسد از اتاقی به اتاق دیگر وارد یک خانه دیگر شده‌اید. هرچند این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد که بخواهید خانه شما یک شکل جامع داشته باشد یا خیر اما در نظر گرفتن این نکته نیز می‌تواند در خرید کاغذدیواری به شما کمک کند.

  1. شرایط نگهداری از کاغذ دیواری را بدانید

بسیار مهم است که بدانید چطور می‌توانید کاغذ دیواری را تمیز کنید. بخصوص اگر کودکی در خانه دارید که ممکن است هر آن با ماژیک‌های رنگارنگش روی دیوارها نقاشی بکشد، لازم است کاغذ دیواری تهیه کنید که شستشوی آن نیز ساده‌تر است. راهنمای شستشوی کاغذ دیواری و همچنین دانستن اینکه چطور می‌توان لکه ماژیک و یا خودکار را از روی کاغذ دیواری پاک کرد نیز شاید بتواند به شما کمک کند انتخاب بهتری داشته باشید.

  1. بین کاغذ دیواری بافت دار و ساده کدام را انتخاب می‌کنید؟

این به سلیقه و سبک دکوراسیون خانه شما بستگی دارد که بخواهید کدام نوع کاغذ دیواری را انتخاب کنید. اما لازم است بدانید اغلب مواقع کاغذ دیواری‌های بافت دار حالت غیررسمی‌تری به خانه شما می‌دهند بنابراین شاید مناسب یک دکوراسیون لوکس نباشند. این در حالیست که کاغذ دیواری ساده می‌تواند درخشش بیشتری در یک خانه لوکس و پر زرق و برق ایجاد کند.

از سوی دیگر، کاغذ دیواری بافت دار می‌تواند به فضای خانه شما بُعد ببخشد و به خوبی ایرادات موجود روی دیوار را پوشش دهد. حتی برخی از انواع کاغذ دیواری بافت دار قابل رنگ آمیزی نیز هستند بنابراین شاید بتوانید با تغییر رنگ آن، بدون نیاز به تعویض کاغذ دیواری، در دکوراسیون خانه خود تغییر ایجاد کنید.

این در حالیست که کاغذ دیواری‌های ساده بدون بافت اغلب جزییات بیشتری در طرح‌های خود دارند و افکت‌های متنوعی در آن‌ها دیده می‌شود. اما از آنجایی که این نوع کاغذ دیواری‌ها ساده هستند به خوبی نمی‌توانند ایرادات روی دیوار را پوشش بدهند. برای این کار باید پیش از نصب کاغذ دیواری ایرادات روی دیوار را پوشش دهید.

درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟
کاغذ دیواری تیره یا مشکی می‌تواند برای دیوار پشت تلویزیون مناسب باشد چرا که نور فضا را گرفته و موجب می‌شود دید شما نسبت به تلویزیون بهتر باشد. این نوع کاغذ دیواری برای یک دکوراسیون خنثی که اغلب شامل رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری می‌شود نیز بسیار ایده‌آل است. همچنین بد نیست نکاتی را درباره خرید تلویزیون و محل قرار گرفتن آن بدانید.
  1. چقدر کاغذ دیواری لازم دارید؟

پیش از اینکه برای خرید کاغذ دیواری اقدام کنید، دیوارها را از ارتفاع و عرض اندازه‌گیری کنید. با دانستن دقیق  اینکه دیوار شما چه اندازه است بهتر می‌توانید کاغذ دیواری بخرید تا اینکه بخواهید حدس بزنید چند رول کاغذ دیواری برای دیوار شما کافی است. از فروشنده بپرسید هر رول چند متر است و چه عرضی دارد. با دانستن این نکات می‌توانید به اندازه کافی کاغذ دیواری بخرید.

  1. نیازی نیست از مد پیروی کنید

علاقه افراد به پیروی از مد انکار ناپذیر است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که خانه شما خانه شماست و با سلیقه و روحیات شما آماده می‌شود. بنابراین اگر احساس می‌کنید دلتان نمی‌خواهد کاغذ دیواری مد روز برای اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید هیچ اشکالی ندارد. اگر طرحی عجیب برای کاغذ دیواری انتخاب می‌کنید نیز ایرادی ندارد. تمامی طرح‌های متنوع و زیبای موجود در بازار برای افراد مختلف طراحی شده‌اند و قرار نیست همه از یک سبک دکوراسیون در خانه خود استفاده کنند. اما رعایت نکاتی که درباره رنگ و طرح‌ها گفته شد می‌تواند تا حدود زیادی به شما کمک کند حتی عجیب‌ترین طرح‌هایی که انتخاب می‌کنید نیز مناسب دکوراسیون و خانه شما باشد.

درهنگام خرید کاغذ دیواری چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟
به شرطی که با دکوراسیون خانه شما هماهنگ باشد، طرح‌های رنگارنگ و غیرمعمول نیز می‌توانند ایده خوبی برای کاغذ دیواری باشند.

سخن پایانی

کاغذ دیواری این روزها به یکی از معمول‌ترین تزیینات دیوار تبدیل شده است. وجود طرح‌ها و رنگ‌های متنوع موجب شده افراد علاقه بیشتری به خرید کاغذ دیواری داشته باشند. دانستن اینکه چه نکاتی را هنگام خرید کاغذ دیواری مد نظر داشته باشید به شما کمک خواهد کرد بتوانید بهترین کاغذ دیواری را برای فضای خانه خود تهیه کنید. اگر می‌خواهید خودتان کاغذ دیواری را نصب کنید بد نیست راهنمای نصب کاغذ دیواری را مطالعه کنید و اگر می‌خواهید از افراد خبره برای این کار کمک بگیرید بد نیست بدانید هزینه نصب و اجرای کاغذ دیواری چطور محاسبه می‌شود.

منابع: wallpaperwarehouse ، thespruce

1 نظر
  1. مینا سرکرده می گوید

    چه کاغذ دیواری های قشنگی رو انتخاب کردین واقعا جالب بود ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + پنج =