نکاتی که باید هنگام نصب میل پرده در نظر بگیرید

1

یک ست پرده زیبا و شیک می‌تواند ساده‌ترین و کسل کننده‌ترین فضاهای خانه را نیز جذاب و تماشایی کند. به طوری که برخی حتی معتقدند دکوراسیون هیچ خانه‌ای بدون پرده اتاق‌های آن تکمیل نیست. برای اینکه یک پرده زیبا برای دکوراسیون خانه خود تهیه کنید فقط انتخاب جنس پرده یا ست کردن رنگ پرده با دکوراسیون کافی نیست بلکه نصب پرده نیز در زیبا دیده شدن آن و همچنین جذاب‌تر شدن دکوراسیون اتاق تاثیرگذار است. شاید لازم باشد بدانید چه نکاتی را باید هنگام نصب پرده در نظر بگیرید.

نکات مهم هنگام نصب پرده

محل نصب میل پرده

این مرحله را می‌توان مهم‌ترین مرحله در نصب پرده دانست. فاکتورهای مختلفی در محل نصب میل پرده تاثیرگذار است که دانستن آن به شما کمک می‌کند تصمیم بهتری برای دکوراسیون اتاق خود بگیرید. این فاکتورها شامل مدل پنجره، نوع پرده و ارتفاع سقف می‌شود.

از این نکات کمک بگیرید تا میل پرده را در بهترین جای ممکن نصب کنید:

  • اگر بین پنجره و سقف، دیوار باشد در معمول‌ترین حالت میل پرده در جایی بین قاب پنجره و سقف نصب می‌شود. یعنی اگر فاصله بین قاب پنجره و سقف را نصف کنید جاییست که در اغلب مواقع میل پرده نصب می‌شود. هرچند این قانون اغلب برای مواقعی است که این فاصله بیش از ۳۰ سانتی‌متر باشد.
نکاتی که باید هنگام نصب میل پرده در نظر بگیرید
شاید لازم باشد برای دقیق‌تر بودن از خط کش یا متر استفاده کنید تا بدانید دقیقا باید میل پرده را کجا نصب کنید.
  • اگر فاصله بین پنجره و سقف را در نظر نگیرید در معمول‌ترین حالت باید میل پرده حداقل ۵ سانتی‌متر بالاتر از قاب پنجره قرار بگیرد.
  • برای اینکه سقف خانه بلندتر دیده شود، بخصوص برای بزرگ‌تر نشان‌دادن خانه‌های کوچک یا زمانی که سقف خانه کوتاه است، بهتر است میل پرده نزدیک به سقف نصب شود.
نکاتی که باید هنگام نصب پرده در نظر بگیرید
هرچه میل پرده به سقف نزدیک‌تر باشد ارتفاع سقف بلندتر دیده می‌شود، این ایده برای دکوراسیون خانه‌های کوچک بسیار کارساز است.

عرض میل پرده را در نظر بگیرید

برای اینکه پرده اتاق عرض استانداردی داشته باشد بهتر است حد فاصل بین قاب پنجره تا انتهای میل پرده از هر سمت بین ۱۰ الی ۲۵ سانتی‌متر باشد. این کار موجب می‌شود زمانیکه بخواهید پنجره را باز کنید راحت‌تر بتوانید پرده را کنار بزنید. علاوه بر این عملکرد کاربردی فاصله بین قاب پنجره و میل پرده، نصب یک پرده باریک و طویل خیلی جذاب نخواهد بود، بنابراین اگر پنجره اتاق نیز یک پنجره باریک بود با این کار می‌توانید آن را کمی عریض‌تر نشان دهید.

سایز و جنس پرده

پرده هر اتاقی باید با توجه به ارتفاع سقف و طول و عرض پنجره انتخاب شود. بنابراین اگر حتی می‌خواهید یک پرده آماده بخرید و نمی‌خواهید پرده اختصاصی اتاق خودتان را بدوزید، بهتر است چند نکته را درباره سایز پرده بدانید:

  • در اغلب مواقع، طول ایده‌آل برای پرده‌ها بخصوص پرده اتاق پذیرایی، این است که پرده تا به روی زمین برسد. قطعا این مساله به محل نصب میل پرده نیز مرتبط خواهد بود. بنابراین با توجه به اینکه میل پرده کجا نصب شده و ارتفاع آن تا زمین چقدر است نسبت به خرید پرده آماده اقدام کنید تا کوتاه‌تر یا بلندتر از حدی که می‌خواهید نباشد.

بیشتر بدانید چگونگی تطبیق رنگ پرده با دکور خانه

نکاتی که باید هنگام نصب میل پرده در نظر بگیرید
به طور معمول باید پرده تا روی زمین برسد. پرده کوتاه‌تر از این حد ممکن است دکوراسیون اتاق را بر هم بزند.
  • معمولا پرده‌های دکوراسیون سنتی یا رسمی کمی بلندتر انتخاب می‌شوند تا کمی روی زمین بیفتد. برای ایجاد یک دکوراسیون لوکس نیز در نظر داشته باشید پرده اتاق باید کاملا روی زمین باشد و حتی چند سانتی‌متر فاصله آن تا زمین نیز دکوراسیون را بهم خواهد ریخت.
  • برای نصب پرده باید به جنس میل پرده نیز دقت کنید. مثلا اگر همه وسایل اتاق شما به رنگ نقره‌ای است و میل پرده اتاق طوریست که دیده می‌شود، بهتر است رنگ آن با سایر وسایل فلزی اتاق هماهنگ باشد.
  • یک نکته بسیار مهم که باید هنگام نصب پرده در نظر بگیرید جنس پرده است. هر جنس پرده‌ای به شکلی متفاوت آویخته می‌شود. پرده‌های سبک‌تر معمولا نیاز به چین بیشتری نسبت به پرده‌های سنگین دارند. همین نکته به شما کمک می‌کند هنگام خرید پارچه برای دوخت پرده به سایز آن دقت بیشتری داشته باشید و به اندازه کافی پرده بخرید.
  • اگر پرده چند سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد موجب می‌شود سقف خانه کوتاه‌تر به نظر برسد. این نکته را بخصوص در اتاق نشیمن و پذیرایی حتما رعایت کنید چرا که دکوراسیون این فضاها معمولا رسمی‌تر از سایر فضاهای خانه است.
نکاتی که باید هنگام نصب میل پرده در نظر بگیرید
اگر می‌خواهید فضای لوکس‌تری در اتاق ایجاد کنید بهتر است پرده کمی روی زمین بیفتد.

سخن پایانی

نصب میل پرده ممکن است کار دشواری باشد، اما زمانیکه محل مناسب نصب آن را پیدا کنید دیگر مشکلی نخواهید داشت. با توجه به بزرگ و کوچک بودن فضای خانه، ارتفاع سقف و عرض پنجره‌ها، محل نصب میل پرده و پرده را انتخاب کنید. بهتر است از همین قانون برای تمامی اتاق‌ها پیروی کنید و پرده‌ها را در یک فاصله استاندارد از سقف در تمامی اتاق‌ها نصب کنید تا هر اتاق با دیگری هماهنگ بوده و یک هارمونی ایجاد کند و به نظر نرسد وارد اتاقی از یک خانه دیگر شده‌اید. اگر نکته دیگری درباره نصب پرده اتاق وجود دارد که فکر می‌کنید به بهبود این محتوا کمک می‌کند حتما با ما در میان بگذارید.

منبع: thespruce

دوخت و نصب پرده

دوخت و نصب پرده

  • طراحی و دوخت پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • دوخت پرده ساده، پیله‌دار و والان پرده
  • تعمیر و نصب ملزومات پرده، چوب پرده‌، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • تعمیر و نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. پوریا باهوش می گوید

    بسیار عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =