ایده هایی جذاب برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه

0

شومینه یک وسیله ایده‌آل برای گرما بخشیدن به فضای خانه در فصول سرد سال است. اما در تمام سال از این فضای خانه استفاده نمی‌شود و حتی در برخی مواقع سختی‌ها و هزینه‌هایی که راه اندازی و تمیز کردن شومینه در خانه بهمراه دارد ممکن است موجب شود حتی در فصل سرد زمستان نیز از این فضا برای گرم کردن خانه استفاده نشود. اما نیازی نیست نگران شومینه بلااستفاده خانه باشید چرا که روش‌ها و ایده‌های جذابی برای استفاده از این فضای بلااستفاده برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه وجود دارد که در ادامه به برخی از کاربردی‌ترین‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱۰ ایده جذاب برای دکور کردن شومینه بلااستفاده خانه

  1. در شومینه یک اثر هنری قرار دهید

اگر عاشق آثار هنری و تابلوهای نقاشی هستید می‌توانید یک تابلوی نقاشی یا گرافیکی در سایز شومینه انتخاب کنید و آن را به طوری که فضای خالی شومینه را بپوشاند داخل شومینه قرار دهید. در این حالت شومینه حکم قاب برای این نقاشی یا اثر هنری را ایفا می‌کند. بنابراین بسیار مهم است که این تابلو حاوی چه تصویری باشد و رنگی که شومینه بی استفاده شما دارد چه هماهنگی با آن ایجاد می‌کند. بهتر است با انواع شومینه آشنا بشوید سپس ادامه مقاله را بخوانید .

ایده هایی جذاب برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه
یک طرح گرافیکی ساده نیز می‌تواند برای پرکردن فضای بی استفاده شومینه ایده مناسبی باشد.
  1. از گل برای پرکردن فضای شومینه بلااستفاده کمک بگیرید

گل و گیاه به فضای خانه شما روح و شادابی بیشتری می‌بخشند. حتی در فنگ شویی دکوراسیون خانه نیز پیشنهاد می‌شود حتما در فضای خانه خود از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. حالا که از فضای شومینه نمی‌توانید به منظور گرم کردن خانه استفاده کنید، می‌تواند فضایی ایده‌آل برای قرار گرفتن یک گلدان زیبا باشد.

ایده هایی جذاب برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه
چند گلدان کوچک و رنگارنگ می‌تواند فضای خالی موجود در شومینه را به زیبایی پر کند.
  1. چند شمع کوچک و بزرگ می‌تواند این فضا را دگرگون کند

یکی از ایده آل‌ترین روش‌ها برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه قرار دادن چند شمع بزرگ و کوچک داخل آن است. در هر حال چشم به روشن بودن فضای داخل شومینه عادت دارد و اگر می‌خواهید همان احساس را در فضای خانه ایجاد کنید می‌توانید تعدادی شمع زیبا در سایزهای متنوع داخل شومینه بچینید و در صورت لزوم آن‌ها را روشن کنید تا روشنایی بیشتری داخل فضای شومینه ایجاد شده و حس شومینه بودن آن از بین نرود.

ایده هایی جذاب برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه
شمع‌ها فضایی رومانتیک‌تر به خانه شما می‌بخشند.
  1. داخل شومینه بلااستفاده خانه یک قفسه کار بگذارید

این ایده برای افرادی که می‌خواهند از فضای خانه خود به کاربردی‌ترین شکل استفاده کنند مناسب است. بخصوص اگر یک خانه کوچک دارید که فضای کمی برای قرار گرفتن تمامی وسایل شما دارد. چه جایی بهتر از یک شومینه بلااستفاده برای قرار دادن چند وسیله تزیینی و دکوری زیبا. می‌توانید یک قفسه به سایز شومینه خانه تهیه کنید و به راحتی در طبقات آن وسایل مورد نیازتان را بچینید.

ایده هایی جذاب برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه
اگر می‌خواهید استفاده کاربردی‌تر از شومینه بلااستفاده ببرید آن را به یک قفسه برای قراردادن وسایلتان تبدیل کنید.
  1. شومینه بلااستفاده را به یک کتابخانه تبدیل کنید

این در حقیقت همان ایده قبلی است که می‌تواند برای افرادی که علاقه مند به مطالعه هستند مناسب باشد. شما می‌توانید داخل قفسه‌ای که در شومینه قرار دادید کتاب‌ها و مجلات مورد علاقه‌تان را بچینید و شومینه را به یک کتابخانه ایده آل تبدیل کنید.

ایده هایی جذاب برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه
مجلات و کتب مورد علاقه‌تان را در فضای خالی شومینه بچینید.
  1. چند بالش با پارچه‌ای زیبا قرار دهید

شاید ایده قرار دادن چند بالش داخل شومینه بلااستفاده خانه چندان جذاب نباشد. اما زمانیکه شما یک حیوان خانگی در خانه داشته باشید جذابیت این ایده بیشتر می‌شود چرا که احتمالا بتواند این شومینه به یک فضای خواب ایده‌آل برای سگ یا گربه خانگی شما تبدیل شود.

ایده هایی جذاب برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه
شومینه بلااستفاده می‌تواند فضایی ایده‌آل برای خانه حیوان خانگی شما باشد.
  1. از چوب کمک بگیرید

در هر حال داخل شومینه پر از چوب می‌شود و جذابیت شومینه به سوختن چوب‌های داخل آن است. قرار دادن چوب می‌تواند فضای طبیعی شومینه را به آن بازگرداند. حتی می‌توانید چوب‌ها را در رنگ‌های متنوع داخل شومینه بچینید تا جذابیت آن دوچندان شود.

ایده هایی جذاب برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه
قرار گرفتن چند چوب رنگارنگ داخل فضای خالی شومینه می‌تواند چشم اندازی جذاب در دکوراسیون خانه شما ایجاد کند.
  1. یک رنگ جذاب و چشمگیر انتخاب کنید

شومینه معمولا در جایی قرار می‌گیرد که نقطه کانونی اتاق به شمار می‌رود. حتما در بسیاری از خانه‌ها دیده‌اید که شومینه به شکل آجری یا طرحی متفاوت از دیوارها است. این نکته می‌تواند موجب شود شومینه نقش برجسته‌تری در دکور خانه ایفا کند. اما اگر شومینه خانه شما با دیوارها یک رنگ بود، شما خودتان می‌توانید این کار را با رنگ کردن شومینه انجام دهید. رنگی جذاب و چشمگیر برای شومینه انتخاب کنید که درخشش بیشتری در دکوراسیون خانه شما داشته باشد و نظرات را به خود جلب کند.

ایده هایی جذاب برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه
رنگ متفاوت شومینه می‌تواند جذابیت بیشتری به این فضا ببخشد.
  1. یک وسیله دکوری داخل شومینه قرار دهید

حالا که قرار است شومینه خانه شما کار خود را انجام ندهد می‌توانید نقشی دیگر به آن بدهید. یک مجسمه زیبا داخل آن قرار دهید یا یک وسیله تزیینی جذاب به صورت تکی در فضای آن قرار دهید تا شومینه همانند یک صفحه نمایش به نمایش دادن آن مشغول شود.

ایده هایی جذاب برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه
اگر فضایی برای قرار دادن مجسمه قدیمی که داشتید پیدا نمی‌کنید، شومینه بلااستفاده می‌تواند این فضا را در اختیار شما قرار دهد.
  1. شومینه بلااستفاده را به یک تخته سیاه تبدیل کنید

وجود تخته سیاه فقط برای مدرسه نیست. تخته سیاه می‌تواند فضایی برای فوران کردن خلاقیت شما باشد. اگر اهل نقاشی کردن باشید می‌توانید هر بار طرحی زیبا روی این تخته بکشید. حتی شاید فرزند شما نیز بتواند به جای نقاشی به روی دیوارها روی این تخته سیاه نقاشی بکشد و هنر و خلاقیت خود را تخلیه کند.

ایده هایی جذاب برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه
تخته سیاه می‌تواند فضایی برای تخلیه انرژی و خلاقیت خودتان یا فرزندانتان باشد.

سخن پایانی

ایده‌های متعددی برای استفاده از یک شومینه بی استفاده در خانه وجود دارد. اینکه شما از چه روشی برای کاربردی کردن شومینه بلااستفاده خانه کمک می‌گیرید کاملا به خلاقیت شما بستگی دارد. ایده‌های ارائه شده می‌تواند به شما کمک کند استفاده بهتری از این فضای بیکار ببرید. ایده‌ها و نظرات شما نیز می‌تواند به سایر افراد کمک کند استفاده بهتری از این فضای خانه ببرند. پس هر ایده و پیشنهادی که دارید با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: housebeautiful ، houzz

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =