چطور بهترین کمد دیواری اتاق خواب را انتخاب کنیم؟

1

کمد دیواری اتاق خواب نقش مهمی در سازماندهی ملزومات و لباس‌های شما دارد و معمولاً داشتن یک کمد بزرگ و جادار همیشه جز معیارهای مهم هر فرد برای یک زندگی راحت محسوب می‌شود. حال تصور کنید خانه‌ای را که به تازگی خریده‌اید هیچ کمدی ندارد و شما باید برای اتاقتان یک کمد جدید سفارش دهید. چه معیارهایی را برای انتخاب طرح کمد دیواری اتاق خواب مد نظر قرار می‌دهید و ترجیح می‌دهید کمد شما چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کمد دیواری اتاق خواب آشنا کنیم و ببینیم جنس و نوع کمد دیواری چقدر اهمیت دارد و چطور می‌توان جدیدترین و مناسب‌ترین کمد را‌ برای اتاق خواب انتخاب کرد. با استادکار همراه باشید.

کاربردهای کمد دیواری اتاق خواب

کمد دیواری یک از مهم‌ترین بخش‌های هر اتاق است که معمولاً کاربردهای متفاوتی دارد. سازماندهی لوازم و نظم بخشیدن به آن‌ها مهم‌ترین ویژگی کمد اتاق خواب محسوب می‌شود که بیشتر از آن برای قرار دادن البسه و رختخواب‌ها استفاده می‌گردد.

کمد لباس

کمد دیواری اتاق خواب معمولاً قبل از هر چیزی، محل قرار دادن لباس‌ها است و لازم است که هر اتاق خوابی حداقل یک کمد برای قرار دادن لباس‌ و لوازم ضروری افراد داشته باشد. مقدار فضایی که در اتاق وجود دارد و همچنین سبک اتاق و سلیقه افراد نقش مهمی در انتخاب نوع و مدل کمد دیواری اتاق خواب دارد.

از طرف دیگر هر اتاق به طور مجزا نیز به کمد دیواری اتاق خواب جداگانه‌ای نیاز دارد، برای مثال اتاق کودک باید یک کمد جدا برای لباس و لوازم داشته باشد و اتاق والدین نیز کمد جداگانه که با توجه به فضای در دسترس طراحی می‌شود.

کمد لباس معمولاً باید دارای چندین کشو و کمد مخصوص برای قرار دادن لباس‌های کوچک‌تر، لباس زیر و همچنین جایگاهی برای آویز لباس‌ها به همراه جالباسی باشد. مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب کمد لباس عبارت‌اند از:

  • جنس کمد
  • نوع کمد
  • سبک و رنگ کمد
  • سایز و اندازه کمد
  • کیفیت
کمد دیواری اتاق خواب یکی از ملزومات هر اتاق است که معمولاً محل قرار دادن لباس‌ها و لوازم مختلف است.
کمد دیواری اتاق خواب یکی از ملزومات هر اتاق است که معمولاً محل قرار دادن لباس‌ها و لوازم مختلف است.

کمد رختخواب

کمد رختخوابی مخصوص قرار دادن انواع تشک و بالشت‌های اضافی است و معمولاً فضای آن باید با مقدار رختخواب‌هایی که داریم متناسب باشد. درب این نوع کمدها برای اینکه راحت‌تر و تا انتها باز شوند، معمولاً به صورت لولایی هستند. موضوع دیگری که باید در مورد کمد رختخواب بدانید این است که این کمدها معمولا فقط در خانه‌های ایرانی استفاده می‌شود.

این کمدها معمولاً ارتفاعی بالاتر از 150 سانتی‌متر دارند و در بخش بالا یا کنار آن نیز معمولاً محل قرار دادن لوازم جانبی، ملحفه و بالشت‌های اضافی است.

کمد رختخواب نوعی دیگر از کمد اتاق خواب است که برای قرار دادن تشک‌، پتو و بالشت‌های اضافی مورد استفاده قرار می‎گیرد.
کمد رختخواب نوعی دیگر از کمد اتاق خواب است که برای قرار دادن تشک‌، پتو و بالشت‌های اضافی مورد استفاده قرار می‎گیرد.

بهترین جنس برای کمد دیواری اتاق خواب

شاید به نظر برسد که یک کمد دیواری تنها باید فضای مناسبی برای قرار دادن لوازم و وسیله‌های شما داشته باشد اما از آنجایی که امروزه تنوع گسترده‌ای از جنس‌ها و طرح‌های مختلف برای کمد دیواری اتاق خواب ایجاد شده، شما می‌توانید با توجه به طراحی و سبک خانه و سلیقه خودتان کمدی را که با نیازهای شما سازگارتر است انتخاب کنید.

از طرف دیگر شما باید در نظر بگیرید که برای کمد دیواری اتاق خواب چه معیارهایی بیشتر برایتان اهمیت دارد و چقدر فضا برای قرار دادن کمدها دارید و اینکه قرار است چقدر هزینه کنید، سپس با توجه به همه این مسائل طرح کمد دیواری اتاق خواب خود را انتخاب کنید.

برای خیلی از افراد که لوازم و لباس‌های زیادی دارند، محکم بودن کمد اهمیت زیادی دارد و از این رو بهتر است از کمدهایی با چهارچوب فلزی استفاده کنند و یا توجه داشته باشند که چهارچوب ام‌دی‌اف کمدشان حتماً دوگانه باشد. از طرف دیگر انتخاب یراق‌آلات باکیفیت نیز نقش مهمی در نتیجه کار خواهد داشت و از این رو بهتر است در زمان ساخت و یا خرید کمد دیواری اتاق خواب به این موضوع توجه کنید.

ساخت یک کمد دیواری باید به دست افرادی متخصص و ماهر انجام شود و این موضوع روی کیفیت نهایی کار و حتی ظاهر کمد دیواری شما نیز مؤثر خواهد بود. برای سفارش ساخت کمد دیواری اتاق خواب باکیفیتی بسیار بالا و به دست افرادی ماهر می‌توانید از متخصصین همکار ما در استادکار کمک بگیرید.

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

کمد دیواری شیشه‌ای

استفاده از شیشه برای ساخت کمد دیواری اتاق خواب معمولاً فقط برای افرادی که به شدت منظم هستند و همه چیز را سر جای خودش قرار می‌دهند مناسب است. معمولاً در این نوع کمدها از درب‌های ریلی استفاده می‌شود و در برخی مواقع برای اینکه داخل کمد کمتر رؤیت شود از شیشه دودی یا مات کمک می‌گیرند.

موضوعی که در مورد این کمدها وجود دارد این است که برای افرادی که لوازم زیادی دارند و معمولاً نامرتب هستند، چندان مناسب نیست اما از طرفی کمدهای شیشه‌ای معمولاً جلوه مدرن و زیبایی دارند و برای اتاق‌هایی با نور کم و دکوراسیون امروزی بسیار مناسب هستند.

مدل کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری اتاق خواب با جنس شیشه‌ای معمولاً ظاهری بسیار مدرن و امروزی دارد و برای اتاق‌هایی که نور کمی دارند، انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

کمد دیواری آینه‌ای

امروزه برای زیباتر و مدرن‌تر به نظر رسیدن اتاق خواب از کمدهای دیواری که درب آن‌ها آینه‌ای است استفاده می‌شود؛ اما معمولاً بدنه این کمدها را می‌توان از ام‌دی‌اف یا چوب تهیه کرد و تنها برای قسمت درب آن از آینه استفاده می‌شود. درب این مدل کمد دیواری اتاق خواب نیز معمولاً به صورت ریلی است.

ظاهر مدرن و زیبای کمد دیواری آینه‌ای موجب شده تا این مدل انتخاب اول بسیاری از افراد سخت پسند و علاقه‌مند به طراحی مدرن و امروزی باشد. اگر بدنه این کمدها از جنس محکم و مناسبی باشد، استفاده از آینه در کنار آن می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب شما باشد.

از آنجایی که آینه فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و از طرفی نور بیشتری در اتاق منعکس می‌کند، بنابراین استفاده از آن هم برای اتاق‌های کوچک و هم اتاق‌های بزرگ مناسب است.

مدل کمد دیواری آینه ای
استفاده از آینه در کمد دیواری اتاق خواب جلوه بسیاری زیبایی به کمد و اتاق شما می‌بخشد و استفاده از آن بسیار رایج شده است.

کمد دیواری ام‌دی‌اف

کمد دیواری ام‌دی‌اف یکی از رایج‌ترین و متنوع‌ترین انواع کمد دیواری اتاق خواب در دنیا محسوب می‌شود که رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی دارد و به خاطر ظاهر زیبا و مقاومت خوب آن بیشتر از هر جنس دیگری برای ساخت کمد طرفدار دارد.

یکی از مزیت‌هایی که کمد دیواری ام‌دی‌اف دارد این است که هم کیفیت بالا و هم قیمت مناسبی دارد و با هر سلیقه و سبکی نیز سازگاری دارد. امکان ساختن این کمدها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد که این موضوع موجب شده تا خیلی از افراد برای ساخت کمد دیواری از جنس ام‌دی‌اف استفاده کنند.

مدل کمد دیواری ام دی اف (MDF)
یکی از رایج‌ترین انواع کمد دیواری اتاق خواب از جنس ام‌دی‌اف ساخته می‌شود که رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت و متنوعی هم دارد.

کمد دیواری های‌گلاس

های‌گلاس درواقع همان کمد ام‌دی‌اف است که روی آن روکشی براق کار شده و همین موضوع موجب شده تا مدرن‌تر و زیباتر به نظر برسد و قیمت آن نیز گران‌تر باشد.

استفاده از کمد دیواری های گلاس موجب می‌شود تا نور اتاق شما بیشتر شود و به همین منظور رنگ روشن آن برای اتاق‌های کم نور یا کوچک انتخاب فوق‌العاده‌ای است.

یکی از معایبی که کمدهای های گلاس دارند این است که اثر انگشت و لک دست به راحتی روی آن باقی می‌ماند و به همین دلیل نیاز به توجه زیادی دارند.

مدل کمد دیواری های گلاس
استفاده کمد دیواری اتاق خواب های‌گلاس نیز یکی دیگر از انتخاب‌های افراد علاقه‌مند به سبک مدرن محسوب می‎شود و جلوه و تنوع زیادی دارد.

کمد دیواری ممبران

این نوع کمد دیواری بیشتر برای افرادی که به طرح‌های برجسته روی چوب و سبک کلاسیک علاقه دارند مناسب‌تر است. جنس بدنه داخلی این نوع کمد دیواری اتاق خواب از ام‌دی‌اف است، روی آن روکش ضدآب PVC کار می‌شود و شکل و شمایلی شبیه به منبت‌کاری روی چوب در طرح‌های آن دیده می‌شود. قیمت کمد دیواری ممبران کمی نسبت به سایر انواع کمدها بالاتر و نسبت به کمد ساخته شده با چوب طبیعی کمتر است.

از آنجایی که سبک کمد دیواری ممبران معمولاً کمی کلاسیک است، درب آن‌ها را به صورت لولایی ساده استفاده می‌کنند. معمولاً برای ساخت کمد دیواری ممبران باید حتماً از جنس باکیفیت استفاده کرد، زیرا اگر چسب روکش آن نامرغوب باشد، به سرعت و بعد از مدتی استفاده باز می‌شود و ظاهری نامناسب پیدا می‌کند.

مدل کمد دیواری ممبران
معمولاً برای سبک‌های کلاسیک از کمد دیواری ممبران که دارای طرح‌های برجسته روی چوب است استفاده می‌شود که نسبت به چوب نیز هزینه پایین‌تری دارد.

کمد دیواری تمام چوب

کمد دیواری تمام چوب نیز گزینه فوق‌العاده‌ای برای اتاق خواب شما خواهد بود که هم ظاهری زیبا دارد و هم کیفیت و جنس آن بسیار بالا است.

تنها موضوعی که در مورد این نوع کمدهای وجود دارد این است که هزینه یک کمد تمام چوبی معمولاً نسبت به سایر انواع کمدها کمی بیشتر است و ظاهری کلاسیک‌تر نسبت به مدل‌های دیگر دارد. از این رو معمولاً افرادی که به طرح‌های کلاسیک علاقه دارند و کمتر به هزینه‌ توجه می‌کنند از این جنس کمدها استفاده می‌کنند.

مدل کمد دیواری تمام چوب
استفاده از چوب برای ساخت کمد دیواری اتاق خواب از دیرباز تا به امروز جز انتخاب‌های افراد خاص پسند محسوب می‌شود که یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین انواع کمد اتاق خواب است.

بهترین جنس برای کمد دیواری اتاق خواب کودک و نوجوان

معمولاً برای انتخاب کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان باید به چند نکته اساسی توجه کنید:

ضد لکه بودن

برای اتاق کودک بهتر است جنسی را انتخاب کنید که بدنه کمد به راحتی لکه نشود و جای دست روی آن باقی نماند. با توجه به این موضوع کمدهای جنس های‌گلاس و همچنین شیشه و آینه برای اتاق کودک می‌تواند کمی مشکل ساز باشد؛ اما در مورد اتاق نوجوان استفاده از کمد هایگلاس به دلیل رنگ‌های متنوع و زیبا و همچنین جلوه براق می‌تواند ایده خوبی نیز محسوب شود.

بهترین جنس کمد دیواری اتاق خواب کودک و نوجوان
برای اتاق کودک بهتر است از جنسی برای ساخت کمد دیواری اتاق خواب استفاده کنید که کمتر لکه و جای دست روی آن باقی می‌ماند.

شکستنی نبودن

استفاده از کمدهای شیشه‌ای یا آینه‌ای برای اتاق کودک و نوجوان چندان مناسب نیست و بهتر است در صورت نیاز تنها بخشی از کمد آینه یا شیشه باشد و جنس بدنه کمد حتماً محکم باشد.

انتخاب جنس کمد دیواری اتاق خواب بچه
از آنجایی که کودک شما در اتاق خودش بازی می‌کند و احتمال ضربه زدن به کمد دیواری اتاق خواب نیز وجود دارد، بهتر از جنسی استفاده کنید که شکستنی و حساس نباشد.

محکم بودن بدنه کمد دیواری

بهتر است برای اتاق کودک و نوجوان خود حتماً از یک جنس مرغوب و باکیفیت برای کمد دیواری اتاق خواب استفاده کنید و در نظر بگیرید که احتمال کشیدن و وارد شدن ضربه به کمد وجود دارد و به همین دلیل باید از جنسی استفاده شود که خیلی زود آسیب نبیند و خراب نشود.

مطابقت با سلیقه کودک و نوجوان

احتمالاً استفاده از یک کمد با سبک کلاسیک و قدیمی با کنده‌کاری و طرح بته جقه برای اتاق فرزند شما چندان جذاب نخواهد بود. برای اتاق کودک و نوجوان بهتر است از طرح و رنگ‌های امروزی استفاده کنید و معمولاً کمدهای ام‌دی‌اف یا چوبی برای آن مناسب‌تر هستند.

انتخاب بهترین طرح کمد دیواری اتاق خواب کودک و نوجوان
برای ساخت و یا خرید کمد دیواری اتاق خواب فرزندتان بهتر است به سلیقه او نیز توجه کنید و از طرح و رنگ‌هایی که مورد علاقه فرزندتان است کمک بگیرید.

بهترین انتخاب برای کمد دیواری اتاق خواب کودک و نوجوان

بهترین انتخاب برای کمد دیواری اتاق خواب کودک و نوجوان شما احتمالاً ام‌دی‌اف، چوب و همچنین هایگلاس است که با طرح و نقشی امروزی و متناسب با سن و سال فرزندتان طراحی شده باشد و از استحکام و مقاومت کافی برخوردار باشد.

بهترین جنس برای کمد دیواری اتاق خواب بزرگسال

چیزهایی که در مورد کمد دیواری اتاق خواب بزرگسالان اهمیت دارند، زیبایی، سبک و جادار بودن کمد دیواری هستند. یک کمد متناسب با سبک و طراحی اتاق خواب که جلوه زیبایی داشته باشد و متناسب با فضای اتاق بتواند نیازهای شما برای جاسازی لباس‌ها و لوازم ضروری‌تان را فراهم کند. انتخاب بهترین جنس برای کمد دیواری اتاق خواب یک بزرگسال معمولاً به سبک اتاق و سلیقه افراد نیز بسیار وابسته است.

علاقه‌مندان به سبک کلاسیک

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به سبک کلاسیک علاقه دارید، بهتر است بدانید که استفاده از جنس‌هایی مثل ممبران و چوب طبیعی برای شما انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. از طرفی اگر مقدار هزینه خرید کمد دیواری اتاق خواب نیز برایتان اهمیت دارد، بهتر است کمد دیواری ممبران را انتخاب کنید.

بهترین مدل کمد اتاق خواب ممبران یا چوبی
استفاده از کمد اتاق خواب ممبران یا چوبی برای علاقه‌مندان به سبک‌های سنتی و کلاسیک انتخاب بسیار مناسبی است.

علاقه‌مندان به سبک مدرن

برای علاقه‌مندان به سبک مدرن معمولاً گزینه‌های زیادی برای یک کمد دیواری اتاق خواب وجود دارد. شما می‌توانید یک کمد دیواری شیشه‌ای، آینه‌ای، ام‌دی‌اف یا های‌گلاس انتخاب کنید و از طرفی حتی اگر به کمدهای تمام چوبی علاقه دارید، می‌توانید سبک آن را طوری انتخاب کنید که با سبک مدرن و مورد علاقه شما همخوانی بیشتری داشته باشد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که استفاده از کمد تمام شیشه نیز برای جلوه بخشی و ایجاد نور در اتاق می‌تواند گزینه خوبی باشد. تنها موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که کمد شیشه‌ای شما بدنه‌ای محکم و قوی داشته باشد تا بتوانید به راحتی از آن برای جاسازی لوازم و البسه استفاده کنید. کمدهای ام‌دی‌اف ترکیب با آینه و های‌گلاس نیز انتخاب‌های مدرن و امروزی برای اتاق خواب محسوب می‌شوند.

بهترین مدل کمد دیواری اتاق خواب مدرن
اگر انتخاب شما سبک مدرن است، بهتر است که کمد دیواری اتاق خواب خود را از جنس های گلاس، آینه یا شیشه‎ای تهیه کنید.

بهترین مدل کمد دیواری اتاق خواب

کمدهای دیواری اتاق خواب انواع متفاوتی دارند و معمولاً مهم‌ترین تفاوت آن‌ها نوع درب و شیوه باز و بسته شدن کمد است. برخی از انواع کمد دیواری اتاق خواب برای فضاهای کوچک‌تر مناسب‌تر است و برخی دیگر نیاز به فضای بیشتری دارد و از این رو برای اتاق‌های بزرگ کاربرد دارد. از طرفی سلیقه فرد و سبک اتاق نیز می‌تواند روی مدل کمد دیواری اتاق خواب دخیل باشد.

بنابراین انتخاب بهترین مدل کمد دیواری اتاق خواب معمولاً به فضایی که دارید و سبکی که مد نظرتان است بستگی دارد. در ادامه با در نظر گرفتن معایب و مزایای همه انواع کمد دیواری اتاق خواب می‌توانید انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری داشته باشید:

کمد دیواری ریلی یا کشویی

اکثر طرح‌های کمد دیوار ریلی مدرن و امروزی درب‌های ریلی دارند. درب‌هایی کشویی به طرفین باز می‌شوند و از این رو به فضای اضافی در بخش جلوی کمد نیازی ندارید. استفاده از این نوع کمدها امروزه بسیار رایج است و جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون مدرن دارد. مهم‌ترین محدودیتی که کمدهای دیواری ریلی دارند این است که شما نمی‌توانید درب همه بخش‌های کمد را با هم باز کنید و برای باز کردن درب یک طرف باید درب طرف دیگر را ببندید.

طرح کمد دیواری ریلی اتاق خواب
اکثر طرح‌های کمد دیواری ریلی مدرن و امروزی درب‌های ریلی دارند که هم ظاهری مدرن دارند و هم فضای کمتری اشغال می‌کنند.

کمد دیواری لولایی

یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین انواع کمد دیواری اتاق خواب، کمد دیواری لولایی است که با هر نوع دکوراسیونی سازگار است و طراحی بسیار ساده‌ای دارد. تنها موضوعی که باید در مورد کمد دیواری لولایی مد نظر قرار دهید این است که این کمدها نیاز به فضایی در قسمت جلوی خود دارند تا درب آن به طور کامل باز شود به همین دلیل معمولاً برای فضاهای بزرگ‌تر کاربرد دارند.

طرح کمد دیواری لولایی اتاق خواب
یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین انواع کمد دیواری اتاق خواب کمد دیواری لولایی است که نیاز به وجود فضایی در قسمت جلوی خود دارد تا درب آن به راحتی باز و بسته شود.

کمد دیواری آکاردئونی

کمد دیواری آکاردئونی یا درب تاشو که به آن مدل درب کرکره‌ای هم گفته می‌شود، نوعی کمد دیواری اتاق خواب است که برای مکان‌هایی که فضای زیادی برای باز شدن درب دارند، استفاده می‌شود. درب این نوع کمد اتاق خواب قابل جمع شدن است و به صورت یک طرفه و دو طرفه ساخته می‌شود و فرد دسترسی خوبی به فضای کمد دارد.

طرح کمد دیواری آکاردئونی اتاق خواب
درب کمد دیواری اتاق خواب آکاردئونی قابلیت تا شدن دارد و به همین دلیل نسبت به مدل لولایی به فضای کمتری برای باز و بسته شدن نیاز دارد.

کمد دیواری بدون درب (Walk- in closet)

یکی از جذاب‌ترین و لوکس‌ترین انواع کمد دیواری اتاق خواب که هر شخصی دوست دارد چنین کمدی در خانه خود داشته باشد، مدل بدون درب است. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که این نوع کمد دیواری اتاق خواب فقط مخصوص فضاهای بزرگ و جادار است و معمولاً یک طرف دیوار برای قرار دادن لباس و لوازم شخصی فرد استفاده می‌شود و هیچ دربی ندارد و بخش‌های مختلف آن برای استفاده‌های مختلف دسته بندی شده است.

به طور معمول افرادی که به مد و پوشاک علاقه زیادی دارند، این سبک از کمد دیواری را انتخاب می‌کنند و یا در بسیاری از موارد نیز یکی از اتاق‌های اضافه خانه را برای این کار در نظر می‌گیرند.

طرح کمد دیواری walk-in-closet یا بدون درب برای اتاق خواب
یکی از لوکس‌ترین انواع کمد دیواری اتاق خواب نوعی بدون درب و یا Walk- in closet است که فضای زیادی هم برای قرار دادن لباس و لوازم شخصی دارد.

بهترین مدل کمد دیواری اتاق خواب برای کودک

برای اینکه کمد مناسبی برای اتاق خواب کودکتان خریداری کنید، باید در کنار در نظر گرفتن فضا، راحتی و امنیت کودک را در نظر بگیرید. شما باید نوعی از کمد دیواری اتاق خواب را انتخاب کنید که کودک در صورت لزوم بتواند خودش درب آن را باز و بسته کند. باز کردن درب آکاردئونی برای کودک شما معمولاً سخت است و استفاده از درب لولایی و ریلی می‌تواند برای اتاق کودک گزینه فوق‌العاده‌ای باشد.

بهترین مدل کمد دیواری اتاق خواب کودک
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کمد دیواری اتاق خواب کودک شما این است که استفاده از آن برای فرزندتان راحت باشد و باز و بسته کردن آن خطری نداشته باشد.

بهترین مدل کمد دیواری اتاق خواب برای بزرگسال

برای اتاق یک فرد بزرگسال ابتدا باید در نظر داشته باشید طبق فضای شما چه نوع دربی برای کمد دیواری مناسب‌تر است. سپس باید با توجه به سبک اتاق، دکوراسیون و سلیقه خودتان به عنوان یک فرد بزرگسال بهترین گزینه را برای اتاق خود انتخاب کنید. درواقع زمانی که فضای کافی داشته باشید، هیچ محدودیتی برای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب وجود ندارد، اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از کمدهایی با درب‌ ریلی معمولاً برای اتاق بزرگسالان بسیار پرطرفدار و رایج هستند.

انواع کمد دیواری اتاق خواب
راحت بودن، زیبا به نظر رسیدن و مطابقت داشتن با سبک اتاق از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک مدل کمد دیواری اتاق خواب مناسب برای افراد بزرگسال محسوب می‎شود.

بهترین مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک

برای اتاق‌های کوچک شما باید از مدل‌هایی از کمد دیواری استفاده کنید که فضای کمتری اشغال می‌کنند و از طرفی فضای مناسب برای قرار دادن لوازم شما را داشته باشند. بهترین انواع کمد دیواری اتاق خواب برای فضاهای کوچک، مدل‌هایی با درب‌های کشویی و آکاردئونی هستند. اگر حتی فضای کافی برای باز کردن درب آکاردئونی کمد دیواری را ندارید، بهترین انتخاب برای شما درب‌های ریلی یا کشویی هستند.

بهترین مدل کمد دیواری اتاق خواب بزرگ

زمانی که اتاق خواب شما بزرگ باشد، هیچ محدودیتی برای مدل کمد دیواری اتاق خواب نیز برای شما وجود ندارد. شما می‌توانید از هر مدل کمدی که احساس می‌کنید بیشتر دوست دارید و بیشتر با سبک اتاق و سلیقه شما جور است، استفاده کنید. کمدهایی با درب لولایی برای علاقه‌مندان به سبک کلاسیک و افرادی که از مدل کمدهای ممبران و چوب طبیعی استفاده می‌کنند گزینه مناسبی است.

بهترین رنگ کمد دیواری اتاق خواب

امروزه تنوع رنگ‌های کمد دیواری اتاق خواب آن‌قدر زیاد است که حتی به فکرتان هم خطور نخواهد کرد. اگر برای اتاق خوابتان از کمد دیواری هایگلاس یا ام‌دی‌اف استفاده کنید، طیف رنگ‌های انتخابی‌تان وسیع خواهد بود. اگر این کمد دیواری اتاق خواب مربوط به اتاق کودکتان است می‌توانید از رنگ‌های شاد استفاده کنید، اگر دوست دارید اتاقتان روشن‎تر و بزرگ‌تر به نظر برسد، از رنگ‌های روشنی مثل سفید و کرم استفاده کنید و اگر به سبک‌های مدرن و تیره علاقه‌مند هستید، می‌توانید یک کمد اتاق خواب تیره سفارش دهید.

انتخاب بهترین رنگ کمد دیواری اتاق خواب
اگر به سبک‌های مدرن و تیره علاقه دارید، می‌توانید یک کمد دیواری با رنگی تیره برای اتاق خواب خود سفارش دهید.

از طرفی اگر برای اکثر جزئیات اتاقتان از رنگ سفید یا رنگ‌های خنثی استفاده کرده‌اید، می‌توانید با کمک گرفتن از یک کمد دیواری رنگی و ست کردن روتختی و یا یک آباژور با آن جلوه‌ای زیبا و متفاوت به اتاقتان ببخشید. در نظر داشته باشید که سبک اتاق خواب شما نیز می‌تواند روی انتخاب بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خوابتان مؤثر باشد.

یکی دیگر از طرح و رنگ‌های پرطرفدار که برای کمد دیواری اتاق خواب به وفور استفاده می‌شود، طرح طبیعی چوب است. برای این منظور می‌توانید از یک کمد دیواری تمام چوبی استفاده کنید و یا کمد ام‌دی‌اف با روکش چوب طبیعی و یا حتی از طرح‌هایی مشابه طرح چوب که روی ام‌دی‌اف استفاده می‌شود، کمک بگیرید.

معمولاً رایج‌ترین رنگ‌ها برای کمد دیواری اتاق خواب رنگ‌های سفید، رنگ چوب و آینه‌ای هستند که در کنار آن نیز رنگ مورد علاقه شما و یا هر رنگی که با لوازم و اتاق شما هماهنگ باشد، می‌تواند رنگ مناسبی برای آن باشد.

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

چند طرح کمد دیواری اتاق خواب

در این بخش می‌توانید چند طرح کمد دیواری اتاق خواب را مشاهده کنید و از آن‌ها برای ساخت یا سفارش کمد برای اتاق خودتان یا فرزندتان ایده بگیرید.

انتخاب بهترین رنگ و طرح کمد دیواری اتاق کودک
استفاده از یک کمد دیواری اتاق خواب رنگی برای اتاق کودک شما می‌تواند رنگ و انرژی زیادی به اتاق فرزندتان بیاورد و جلوه زیبایی به آن ببخشد.
مدل کمد دیواری آینه ای اتاق خواب مدرن
به کار گرفتن مدل کمد دیواری اتاق خواب که بر روی آن از آینه استفاده شده می‌تواند نور بیشتری به فضای شما ببخشد و اتاق را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان دهد.
طرح مدرن و تیره برای کمد دیواری اتاق خواب
اگر به طرح‌های مدرن و تیره علاقه‌مند باشید، می‌توانید برای کمد دیواری اتاق خواب خود از رنگ‌های مشکی یا سرمه‌ای استفاده کنید.
طرح کمد دیواری اتاق خواب نوجوان
برای انتخاب کمد دیواری اتاق خواب یک نوجوان، به روز بودن و جذاب بودن بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد و از طرفی نیز بهتر است که رنگ کمد با سایر لوازم اتاق هم هماهنگ باشد.
مدل کمد دیواری اتاق خواب کلاسیک و سنتی
برای اتاق‌هایی با سبک کلاسیک بهتر است از یک کمد اتاق خواب چوبی یا ممبران استفاده کنید که ظاهری سنتی‎تر نسبت به سایر انواع کمد دیواری دارد.

جمع‌بندی

انتخاب یک کمد اتاق خواب جدید برای شما به معیارهای متفاوتی بستگی دارد که معمولاً، میزان فضا، سبک و شرایط اتاق و سلیقه شما مهم‌ترین آن‌ها هستند. برای انتخاب یک کمد دیواری اتاق خواب مدرن و امروزی بهتر است نگاهی به انواع مدل‌ها بیندازید و اطاعاتی در مورد جنس‌های مختلف کمدها به دست آورید و سپس با توجه به شرایطی که دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر برای سفارش یک کمد دیواری جدید نیاز به افرادی متخصص دارید، می‌توانید همین حالا اپلیکیشن استادکار را دانلود کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. گروه معماری آترینا می گوید

    درجه یک، کامل تر از این نمیشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =