همه چیز درباره مبل چسترفیلد + راهنمای خرید

0

تقریبا به هر مکانی در سراسر دنیا سفر کنید، خواه در لابی هتل، دفتر کار یا مکان دیگری حتما یک مبل چسترفیلد را خواهید دید! مبل چسترفیلد یکی از محبوب‌ترین و متمایزترین مبلمان در دنیا است. این مبلمان کلاسیک با رویه چرم لوکس، دکمه‌های لمسه‌کاری شده و دسته‌های پیچ‌خورده از باشگاه مردانه و خانه‌های باشکوه امپراطوری قدیمی انگلیس ریشه گرفته تا به یک مبلمان موردپسند صاحبان خانه در هر گوشه دنیا تبدیل شود.

مبل چستر از قرن هجدهم میلادی تا به امروز مورد توجه طراحان دکوراسیون و مبلمان بوده است. امروزه طراحان این مبل را با طرح‌های مبلمان امروزی ترکیب می‌کنند تا زیبایی در کنار کیفیت و راحتی بی‌نظیری را خلق کنند. در این مقاله مطالب بیشتری از مبل چسترفیلد خواهید خواند و با انواع و مزایا و معایب آن آشنا خواهید شد.

مبل چستر چیست؟

مبل چستر یک نوع مبل راحتی و تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است که همواره در طول دوره‌های مختلف طرفدار داشته است. در این نوع مبل از لمسه‌کوبی یا همان فرورفتگی‌های داخل پارچه مبل در پشت و کف محصول استفاده می‌شود. معمولا مبل چستر در دکوراسیون کلاسیک و آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در سبک‌های مدرن‌تر و حتی با فرش‌های ایرانی نیز ست می‌شود.

مبل چسترفیلد دارای دسته‌های بلند استوانه‌ای شکل است و روی تمام بدنه آن دکمه‌هایی منظم (لمسه) دوخته شده که زیبایی این مبل را دو چندان کرده و باعث شده یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های مبل در سراسر دنیا باشد. کاربرد این مبل در زمینه اداری و خانگی است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که زیگموند فروید روان‌شناس و روان‌کاو معروف هم در اتاق روان‌درمانی خود یک مبل چسترفیلد داشته است. مشخصه اصلی این نوع مبل، راحتی، دسته‌های ‌ظریف و خاص و بازوهای عمیق و عمودی است که در نگاه اول چشم هم خریداری را جلب می‌کند.

طراحان معمولا رنگ پایه‌های مبل را با پارچه یا مبل چرمی هم‌رنگ می‌کنند تا هماهنگی بیشتری داشته باشد. این مبل به دلیل ظاهر جاگیر و پهن خود ممکن است مناسب خانه‌های کم‌متراژ نباشد. مقاله راهنمای انتخاب مبلمان و وسایل چوبی برای خانه کوچک را پیش از خرید مبل به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نکات مهم چیدمان دکوراسیون کلاسیک
فروید روانشناس معروف نیز یک مبل چسترفیلد در اتاق روان‌درمانی خود داشته است.

انواع مبل چستر

کاربرد این مبل در زمینه اداری و خانگی است. مبل چستر انواع مختلفی مانند مبل چستر کلاسیک، مبل چسترفیلد فرانسوی، مبل چستر جدید ترک و ایتالیایی دارد که در ادامه تصاویر آنها را خواهید دید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

مبل چستر کلاسیک

مدل کلاسیک این مبل را تقریبا در همه فروشگاه‌های مبلمان می‌توانید پیدا کنید: مبلی چرمی با دکمه‌های کار شده و دسته‌های پیچ خورده که در انواع و اقسام رنگ‌ها موجود است. این مبل‌ها نسبت به مبل‌های راحتی معمولا ظریف‌تر هستند و مراحل ساخت آن هم طبیعتا بیشتر خواهد بود.

مبل‌های چسترفیلد کلاسیک را اغلب با سنگ‌های زینتی، پارچه‌های چرم یا مخمل‌هایی با رنگ‌های سرمه‌ای، زرشکی، قهوه‌ای روشن و سبز زمردی و یشمی می‌بینیم که یادآور تجمل و لوکس‌گرایی است. این مدل از مبلمان را برای خانه‌های بزرگ که دارای طراحی داخلی کلاسیک و نئوکلاسیک هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

ویژگی دیگر مبل‌های کلاسیک چستر، کیفیت آنهاست. معمولا در ساخت این مبل‌ها از چوب‌های گردو و راش استفاده شده است که کیفیت بسیار بالایی دارند و باعث می‌شود دوام و عمر مبل خریداری شده شما بالا باشد.

انواع مدل‌های مبل چستر کلاسیک
مبل چستر کلاسیک با پارچه‌های چرم یاقوتی و قهوه‌ای و سنگ‌های زینتی برای فضاهای لوکس مناسب است.

مبل چستر جدید ترک

اگر بخواهید کیفیت و زیبایی را کنار هم داشته باشید، مبل‌های چسترفیلد ترک انتخاب خوبی هستند. طرح و رنگ‌بندی آنها مناسب است و با هر سلیقه‌ای می‌توانید رنگ و طرح دلخواه خود را در بین مبل‌های ترک انتخاب کنید. این مورد برای افراد مشکل‌پسند بسیار مناسب است زیرا می‌توانند از انتخاب خود رضایت کامل داشته باشند.

مبل‌های ترک کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند و یکی از دلایل آن هم استفاده از چوب‌های مرغوبی مانند راش است. تمرکز اصلی سازندگان این مبل‌ها روی راحتی است و می‌توانید احساس بسیار خوبی از نشستن روی این مبل‌ها داشته باشید.

انواع مبل چستر جدید ترک برای پذیرایی و نشیمن
مبل چستر ترک روی کیفیت و راحتی تمرکز دارد و قسمت نشیمن آن حس خوبی از نشستن به شما می‌دهد.

چستر پارچه‌ای غیرچرمی

جالب است بدانید که امروزه برای مدرن‌تر به نظر رسیدن این نوع مبل از دیگر انواع پارچه مبلی مانند نخی و پنبه‌ای نیز به جای چرم استفاده می‌کنند و ظاهری مدرن‌تر با رنگ‌های متنوع‌تر مانند رنگ‌های پاستلی را به مبلمان می‌دهند. معمولا چرم و مخمل امکان پیاده‌سازی چنین رنگ‌هایی  را فراهم نمی‌آورند و باید به دنبال سایر جنس‌های روکش مبلمان مانند پارچه‌های کتان، نخی و مازراتی بود.

امروزه بیشتر افراد برای هماهنگی بهتر مبل چسترفیلد با دکوراسیون‌شان، خواستار ظاهر منعطف‌تری از این مبل هستند و همین باعث افزایش تقاضا برای طراحی مبل چستر پارچه‌ای شده است. اگر شما نیز به دنبال ظاهر مدرن و لطیف‌تری از مبل چسترفیلد برای دکوراسیون اتاق‌تان هستید، نوع غیرچرمی آن می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای‌تان باشد.

دکوراسیون نشیمن و پذیرایی مدرن
چرم را فراموش کنید و با رویه پارچه‌ای حال و هوای مدرنی به این نوع مبلمان دهید.

چستر ایتالیایی

لمسه‌دوزی‌های تکیه‌گاه، نشیمن و کناره‌های این مبل آن را از مبل راحتی ساده به مبلمانی لوکس و لاکچری تبدیل کرده است که وجود آن در منزل شما جلوه بخش دکوراسیون شما خواهد بود. استفاده از چوب در طراحی و مدل متفاوت پایه این مبلمان کامل کننده این ست لاکچری است.

این مبلمان با ظاهر ویژه‌ای که دارد می‌تواند انتخابی مناسب برای دکوراسیون‌های نئوکلاسیک باشد. در قسمت نشیمن این مبل نیز از فوم سوپریورو ویژه استفاده می‌شود که بسیار نرم و راحت بوده و همچنین از دوام و استحکام مناسبی برخوردار است.

زیباترین مدل‌های مبل چسترفیلد ایتالیایی
در مبلمان چستر ایتالیایی از فوم سوپر یورو ویژه استفاده می‌شود که موجب قیمت بالاتر آن نیز شده است.

چستر اداری

یکی از انواع مبلمان را می‌توان مبل چستر اداری دانست که پارچه چرمی آن مناسب فضاهای اداری است و همچنین به مطب‌ها نیز ظاهری لوکس می‌دهد. امروزه دیگر اهمیت ارباب‌رجوع بر کسی پوشیده نیست و هر چقدر که برای ارباب‌رجوع و مشتریان خود سنگ تمام بگذارید، برند و نام شرکت‌تان را بالا برده‌اید. مبل اداری چسترفیلد در رسیدن به این هدف عالی شما را کمک می‌کند. این مدل لمسه‌کاری کمتری دارد و ظاهر ساده‌تری نسبت به دیگر انواع مبل چستر دارد.

مبل چستر خصوصا با رنگ قهوه‌ای می‌تواند فضای کاری شما را لوکس‌تر نشان دهد. در خصوص اینکه مکمل رنگ قهوه ای در دکوراسیون چیست هم بیشتر بدانید. مبل چستر چرمی بسیار دیر کثیف می‌شود و اگر به رنگ تیره مانند مشکی یا قهوه‌ای سوخته باشد، به هیچ وجه آلودگی را در خود نشان نمی‌دهد. پس برای محیط‌های پررفت و آمد مانند شرکت‌‌ها و ادارات ایده‌آل است.

مزایا و معایب مبل چستر چرمی اداری
استفاده از مبل چستر چرمی به دلیل اینکه دیرتر کثیف می‌شود، برای فضاهای پررفت‌وآمد شرکتی و اداری مناسب است.

مبل چستر در چه دکوراسیونی مناسب است؟

همانطور که در بالا به طور مفصل شرح داده شد، شما می‌توانید این نوع مبل را در هم در دکوراسیون کلاسیک و هم مدرن متناسب با فضای خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید ظاهر کلاسیک به فضا دهید، می‌توانید از رویه چرم یا مخمل استفاده کنید. در صورتی که دکوراسیون شما به سبک معاصر و مدرن نزدیک‌تر است، بهتر است رویه غیرچرمی انتخاب شود. در مورد تفاوت دکوراسیون کلاسیک و مدرن اینجا بخوانید.

نکات استفاده از مبل چسترفیلد

پیش از خرید این مبل لازم است به نکاتی توجه کنید:

  • این سبک مبلمان اغلب برای دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شود، اما می‌توانید با نکاتی که در بالا گفته شد آن را در دکوراسیون مدرن خود نیز استفاده کنید.
  • بهتر است قبل از خرید مبل چستر به فضای منزل خود دقت کنید. این مبلمان ابعاد بزرگی دارد و شاید در منازل کوچک کمی سخت‌تر بتوان آن را چیدمان داد. اما اگر بر خرید این مبل اصرار دارید، بهتر است مدل ظریف‌تر آن را انتخاب کنید یا به سراغ نیم‌ست بروید.
  • به لمسه‌دوزی‌هایی که انجام ‌شده است، دقت کنید. زیرا در صورت عدم کیفیت در دوخت، جنسی نامرغوب و بدون ماندگاری روی دست‌تان خواهد ماند.
  • قیمت مبل چستر با توجه به چوب و پارچه به کار رفته در آن متفاوت است. پس حین خرید، مدل‌های مختلف و الیاف به کار رفته در آن را با هم مقایسه و سپس اقدام به خرید کنید. البته اگر مبل تولید خارج از کشور باشند، مانند نمونه‌های ترک یا ایتالیایی هزینه بیشتری را باید پرداخت کرد.
  • شما می‌توانید مبل چسترفیلد خود را به راحتی با میز ناهارخوری‌تان ست کنید. امروزه کارگاه‌ها و فروشگاه‌های مبل زیادی سفارشات شما را می‌پذیرند و از پارچه و سبک مشابه مبل چستر شما برایتان میز ناهارخوری نیز می‌سازند.
  • پیش از خرید با توجه به کارایی مبل، جنس آن را انتخاب کنید. به طوری‌که برای مبلمان اداری بهتر است از رویه چرم براق که مناسب مکان‌های پرتردد است و به سادگی تمیز می‌شود، استفاده کنید. خواندن مقاله راهنمای کامل نگهداری و تمیز کردن مبل چرم نیز مفید است.
  • پیش از خرید حتما نشیمن مبل را امتحان کنید و دقت کنید قسمت تکیه‌گاه و دسته‌ها زاویه مناسب داشته باشند. پر شدن کمر و نشیمن از جمله استانداردهایی است که باید برای انتخاب مبل در نظر گرفته شود.
هنگام انتخاب مبل چستر به چه نکاتی توجه کنیم؟
قبل از خرید به دکمه‌ها و لمسه‌دوزی‌ها دقت کنید تا دوخت با کیفیت و مرغوبی داشته باشند.

مزایا و معایب مبل چستر

این مبل نیز مانند دیگر مبلمان در کنار مزایایی که گفته شد، دارای معایبی است. از جمله مزایا و معایب مبل چستر می‌توان به اندازه آن اشاره کرد. این مبل برای خانه‌های بزرگ ایده‌آل ولی برای خانه‌های کم‌متراژ به دلیل دسته‌های بلند و ابعاد آن مناسب نیست.

همچنین قیمت مبل چستر با توجه به مواد مصرفی و پیچیدگی‌هایی که در ساخت آن وجود دارد، ممکن است از انواع دیگر مبل گران‌تر باشد. این مواد مضرفی آن را به یک مبل خاص و لاکچری تبدیل کرده که شاید موجب شود همه توان خرید آن را نداشته باشند. 

در مورد یکی دیگر از معایب مبل چسترفیلد می‌توان به خراش‌پذیری آن اشاره کرد. اگر در خانه‌تان حیوان خانگی دارید، بهتر است به سراغ این مبل نروید. چرا که استفاده از چرم در بدنه، مبل شما را در برابر خراش و خط‌خوردگی، آسیب‌پذیر می‌کند. اما در صورت آسیب، نگران نباشید. شما می‌توانید از سرویس تعمیرات مبلمان استادکار کمک بگیرید.

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی مبل چستر و نکاتی که باید پیش از خرید باید به آن توجه کنید، پرداختیم. شما با خواندن این راهنما، دیدی واضح برای خرید این مبل به دست خواهید آورد و امیدواریم انتخاب درستی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =