شش روش خلاقانه و جدید برای دیزاین خانه با گل

0

شاید گمان کنید طرح‌های گل‌گلی فقط ظریف و موقر به نظر می‌رسند و جلوه‌ای بی‌روح به فضای خانه می‌دهند. ما در این نوشته قصد داریم تا بر خلاف این باور، که آن‌چنان کم هم رایج نیست، نشان دهیم که این‌گونه طرح‌ها می‌توانند بیانی جسورانه و حتی خلاقانه و مدرن داشته باشند. در ادامه شش روش جدید برای دیزاین خانه با گل را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

استفاده از تصاویر گل‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای آوردن طراوات زندگی به خانه است. این در حالی است که برخی از افراد در مورد طرح‌های گل‌دار، دیدگاه خوبی ندارند. شاید قضاوت‌های بد در مورد طرح‌های گل‌گلی به دلیل تصور از مد افتادن آن‌ها باشد، چرا که این طرح‌ها عمدتاً در دهه‌ی هشتاد و کمی پس از آن در لباس‌ها و روتختی‌های طراحی شده توسط طراحان مدی مانند لورا اشلی به طور بسیار گسترده به کار می‌رفته‌اند و اکنون ظاهراً دیگر از مد افتاده محسوب می‌شوند. اما خوشبختانه طراحان مد و دکور همواره روش‌هایی خلاقانه و به‌روز برای ترکیب طرح‌های گل‌دار با یکدیگر پیدا می‌کنند تا بدین طریق بتوانند استفاده از طرح‌های گل‌دار را برای افرادی که عاشق گل‌ها هستند و در عین حال می‌خواهند دکوری مدرن داشته باشند، میسر سازند.

استفاده از طرح گل‌ برای دیوارها

دیزاین خانه با گل
طراحان: Beth Partyka, Nicole Fisher

طرح دیوارها دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای در دیزاین خانه است. نکته‌ی‌ حائز اهمیت در مورد استفاده از طرح‌های گل‌دار در دیوارها این است که طراح بتواند به جای استفاده از الگوهای از مد افتاده‌ی قدیمی و استفاده از طرح‌هایی کم‌رنگ و بی‌روح، طرح‌هایی ارائه دهد که در آن‌ها از گل‌ها برای بیان مفاهیمی جسورانه و غافل‌گیر کننده استفاده شده باشد. چنین طرح‌های خلاقانه‌ای با استفاده از رنگ‌هایی چشمگیر می‌توانند دیوار فضاهایی مانند اتاق خواب و یا حمام را جذاب‌تر کنند. همان‌طور که در تصاویر مربوط به استفاده از تصاویر گل‌ها برای طراحی دیوار اتاق خواب و حمام مشاهده می‌کنید، دیگر خبری از گل‌های کوچک، رنگ‌پریده و ظریف نیست و طراح آشکارا از رنگ‌ها و اشکال جسورانه‌تری استفاده کرده است.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

دیزاین خانه با گل برای کاشی‌های اطراف کابینت آشپرخانه

دیزاین خانه با گل
طراح: Elizabeth Bomberger

یکی از روش‌های خلاقانه برای استفاده از زیبایی گل‌ها در خانه استفاده از آن‌ها برای کاشی‌های اطراف کابینت‌های آشپزخانه است. همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌کنید، استفاده از طرح گل‌ها روی کاشی‌های بالای کابینت‌ها و اجاق گاز ظاهری بسیار زیبا به آشپزخانه بخشیده و دیوارهای آن را از آن فرم و حالت‌های همیشگی درآورده است.

استفاده از طرح گل برای کف زمین

دیزاین خانه با گل
طراحان: Daniela Malca Benloulou, Emma Beryl

استفاده از کاشی‌های گل‌گلی روش دیگری هستند که با استفاده از آن می‌توان طروات گل‌ها را به خانه آورد و فضای آن را شبیه به یک باغچه‌ی زیبا کرد. البته برخی از کاشی‌هایی که معمولاً برای استفاده در کف فضاهایی مانند آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای طرح‌های تقریباً ناپیدایی از گل‌هایی کم‌رنگ هستند. اما همان‌طور که در مقدمه گفتیم، طراحی مدرن ترجیح می‌دهد تا برای دیزاین خانه با گل از طرح‌ها و رنگ‌های جسورانه‌تری استفاده کند. نمونه‌ای از طرح‌های خلاقانه ‌ی استفاده از طرح گل برای کف آشپرخانه و دستشویی را در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

استفاده از طرح گل برای ملحفه‌ها

دیزاین خانه با گل
طراحان: Amy Courtney, Louisa Roeder

استفاده از ملحفه‌های گل‌دار یکی از دیگر روش‌های مناسب برای دیزاین خانه با گل است. نباید فکر کرد که تمامی طرح‌های گل‌گلی، قدیمی و از مد افتاده هستند. ملحفه‌های گل‌داری که بزرگ‌ترها پیش‌تر از آن به عنوان روکش رخت‌خواب‌های خود استفاده می‌کرده‌اند، هنوز هم جذابیت خاص خود را دارند. یک راه‌کار برای به کار بردن این طرح‌ها، مطابق با مدهای به‌روزتر، این است که همانند تصاویر زیر، از ملحفه‌هایی با  طرح و رنگ‌های غلیظ‌تر و متنوع‌تر استفاده شود. ملحفه‌ها و رخت‌خواب‌های گل‌گلی، بسیاری از ما را به یاد کودکی‌مان می‌اندازند و به همین دلیل انتخاب یک ملحفه‌ با طرح گل خود می‌تواند باعث پیدایش احساس خوبی در افراد خانه شود.

استفاده از طرح گل برای آثار هنری

دیزاین خانه با گل
طراحان: Tali Roth, Julia Montanez,

گل‌ها از هزاران سال پیش تا کنون سرچشمه‌ی الهام هنرمندان بوده‌اند. امروزه نیز طراحان دکوراسیون منزل از الگوهایی به‌روز برای دیزاین خانه با گل استفاده می‌کنند. سه نمونه از استفاده از طرح گل به عنوان موضوع یک تابلوی هنری را در تصاویر زیر ملاحظه می‌کنید. در دو تصویر، از نقاشی‌هایی کامل با ابعاد بزرگ و با استفاده از رنگ‌هایی که دارای خصوصیت جسور بودن هستند و از تنوع بالایی برخوردار می‌باشند، استفاده شده است. استفاده از تابلوهایی با رنگ‌هایی که بیشتر جلب توجه می‌کنند، برای متعادل ساختن محیط‌هایی که به سبب سایر اجزای دکوراسیون دارای رنگ‌های بی‌روحی هستند، بسیار مناسب است. در تصویر دیگر نیز از اسکیس یا همان طرح اولیه‌ی انواع گل‌ها با زمینه و قاب‌های ساده در ابعاد کوچکی استفاده شده که ضمن داشتن جلوه‌ای امروزی و مدرن، ضمن حفظ سادگی، زیبایی بی‌نظیری به فضای اتاق بخشیده است.

استفاده از طرح گل برای وسایل جانبی

دیزاین خانه با گل
طراحان: Aliette Trelles, Ariel Okin

برای دیزاین خانه با گل می‌توان از طرح انواع گل‌ها در لوازم و وسایل جانبی دکور منزل استفاده کرد. استفاده از طرح گل‌ها در اطراف آینه‌ای بزرگ یا استفاده از میز صبحانه‌ای با طرح یک باغچه‌ی پرگل نمونه‌هایی از استفاده از طرح گل در اجزای جانبی دکوراسیون منزل هستند. نمونه‌ای از استفاده از طرح گل در اطراف یک آینه را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. در تصویر دیگر نیز ملاحظه می‌کنید که چگونه از طرح‌های سنتی مربوط به شرق دور که دربردارنده‌ی شکوفه‌هایی بسیار زیبا هستند، برای طراحی دیوارهای موقت تقسیم‌کننده‌ی فضا استفاده شده است.

سخن آخر

این شش مورد از جمله بهترین طراحی‌های خانه با گل هستند و نشان از آن دارند که هر کجای منزل را می‌توان با استفاده از گل و تصاویر گل زیبا کرد و در واقع دیزاین خانه با گل صرفاً مختص به یک نقطه‌ی خاص از منزل نیست. اگر شما نیز ایده‌ای در ذهن دارید می‌توانید در قسمت نظرات با ما و کاربران در میان بگذارید.

منبع

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 7 =