تا حالا دکوراسیون زمستانی اتاق خواب را تجربه کرده‌اید؟

0

یکی از همین روزهای سرد زمستان را تصور کنید، بعد از گذراندن یک روز کاری پر مشغله وارد خانه می‌شوید، قطعا اولین چیزی که به دنبالش هستید یک جای گرم و نرم است. پس وارد اتاق خواب شده و چند دقیقه‌ای را زیر پتو گرم و نرم می‌مانید ، لذت‌بخش است مگر نه؟ به نظر من هیچ چیز لذت بخش‌تر از این نیست که با رسیدن فصل سرد زمستان، یک دکوراسیون زمستانی برای خانه و اتاق خواب خودمان ایجاد کنیم. پس اگر دوست دارید با دکوراسیون زمستانی اتاق خواب به استقبال سرمای زمستان بروید این مقاله را بخوانید تا با ایده‌های دکوراسیون زمستانی اتاق خواب آشنا شوید و نظرتان را هم در این باره با استادکار به اشتراک بگذارید.

چگونه دکوراسیون زمستانی اتاق خواب ایجاد کنیم؟

همیشه به خاطر داشته باشید که برای تغییر دکوراسیون فصلی حتما نیاز به تعویض و یا خرید وسایل مختلف نیست بلکه گاهی می‌توان با کمی چاشنی خلاقیت و وسایلی که در خانه داریم یک دکوراسیون خاص و جدید برای خانه و فضاهای آن ایجاد کنیم. مثلا وقتی اسم زمستان به میان می‌آید اولین چیزی که در ذهن بسیاری از ما نقش می‌بندد سرمای شدید آن است پس بایستی از عناصر و وسایلی در دکوراسیون خانه و یا اتاق‌خواب استفاده کرد که بتواند سرمای زمستان را تبدیل به گرما و راحتی کند.

پس خلاق باشید، نیازی به هزینه‌های اضافی نیست چون با چند ایده ساده می‌توان تغییرات دکوراسیون بسیار زیبا برای خانه خود خلق کنید.در ادامه چند ایده  گرم و ساده درباره دکوراسیون زمستانی اتاق خواب را با شما در میان می‌گذارم:

از پارچه‌های زمستانی استفاده کنید

به سراغ بافت و پارچه بروید. دنبال پارچه‌هایی بروید که الیاف گرم و مناسب زمستان دارند مثل پارچه‌های پشمی، خز، مخمل و یا بافتنی. حال شاید از خودتان بپرسید با این پارچه‌ها چکار می‌توان کرد. ساده‌ترین و گرم‌ترین ایده از همین پارچه‌ها شروع می‌شود. شما می‌توانید از این پارچه‌ها به عنوان روبالشتی یا کوسن‌های روی تخت استفاده کنید یا مثلا تخت خودتان را با یک پتو مخمل گرم کنید.

البته فقط کاربرد چنین بافت‌هایی کافی نیست، رنگ‌ها را دست کم نگیرید تا می‌توانید از پارچه‌های زمستانی با رنگ‌های گرم برای تزیین تخت خواب خود استفاده کنید. حتی می‌توانید روی زمین یک فرش خز بی‌اندازید. به همین سادگی می‌توانید یک تغییر دکوراسیون زمستانی برای اتاق خواب خود ایجاد کنید.

بیشتر بدانید تغییر دکوراسیون اتاق خواب با ۶ ایده ساده و کم هزینه

استفاده از انواع کوسن مخمل یا خز برای تزیین تخت و یا پتو قلاب بافی شده یا مخمل می‌تواند فضای اتاق خواب را گرم نگه دارد. | پارچه های زمستانی
استفاده از انواع کوسن مخمل یا خز برای تزیین تخت و یا پتو قلاب بافی شده یا مخمل می‌تواند فضای اتاق خواب را گرم نگه دارد.

نور را به اتاق خواب خود دعوت کنید

هیچ چیز لذت‌بخش‌تر و گرم‌تر از نور در روز و شب‌های سرد زمستانی نیست. اما همانطور که می‌دانید در زمستان روزها کوتاه و شب‌ها طولانی است در نتیجه ممکن است در طول روز نور طبیعی زیادی به خانه نتابد به هیمن خاطر می‌توان برای فصل زمستان از نورهای مصنوعی بیشتر کمک گرفت. می‌پرسید چطور؟ من به شما پیشنهاد می‌کنم اگر اتاق خوابتان سقف کاذب دارد از نورهای مخفی یا سقفی به صورت پراکنده استفاده کنید و یا اتاق خواب خود را با وسایلی مثل آباژور ایستاده، آباژور کنار تختی یا ریسه‌های نور تزیین کنید تا همیشه حضور نور گرم را در اتاق خود داشته باشید.

کاربرد نور در دکوراسیون زمستانی اتاق خواب | استفاده از نور زرد و سفید | نورپردازی اتاق خواب
هر چه بیشتر از طیف نور طلایی استفاده کنید فضای اتاق گرم‌تر جلوه می‌کند اما کاربرد تنها نور زرد هم درست نیست در نتیجه ترکیبی از دو رنگ سفید و زرد را با یکدیگر به کار ببرید و در زمستان میزان نور زرد را بیشتر از سفید کنید.

بازی با رنگ‌ها در دکوراسیون زمستانی اتاق خواب

فرقی ندارد زمستان باشد یا بهار، مهم آن است که بدانید رنگ‌ها چه تاثیر شگفت انگیزی در دکوراسیون خانه و روحیه افراد می‌گذارند. از معجزه رنگ‌ها غافل نشوید بخصوص در فصل زمستان که حضور رنگ‌های روشن و گرم می‌تواند سرما و روزهای ابری را تبدیل به روزهای روشن و گرم کند. رنگ‌های گرم را همه ما می‌شناسیم از قرمز گرفته تا زرد و نارنجی، قهوه‌ای روشن همه و همه می‌تواند در دکوراسیون زمستانی اتاق خواب در میان وسایل مختلف اتاق خواب، رنگ سرویس خواب، روتختی و یا فرش زیر پا دیده شود.

اگر علاقه به رنگ‌های بسیار روشن دارید پیشنهاد می‌کنم از طیف رنگ‌های سفید، ابی روشن و آبی خاکستری استفاده کنید با این کار فضای اتاق خواب هم روشن‌تر دیده می‌شود.

بیشتر بدانید دکوراسیون اتاق خواب پسرانه جوان

تلفیق رنگ های روشن و رنگ های گرم در دکوراسیون زمستانی اتاق خواب | روشن کردن فضای اتاق خواب
استفاده از رنگ‌های روشن برای روشن کردن فضا و تلفیق آن با وسایلی به رنگ گرم می‌تواند یک ایده بسیار عالی برای دکوراسیون زمستانی اتاق خواب باشد.

استفاده از وسایل و اکسسوری‌های زمستانی

گاهی وسایل بسیار کوچک می‌توانند تغییرات بزرگی در دکوراسیون ایجاد کنند. یکی از پیشنهادات من برای دکوراسیون زمستانی اتاق خواب استفاده از وسایل و اکسسوری‌های چوبی و شمع است. شما می‌توانید از انواع صندلی یا پاف چوبی یا حتی یک جعبه چوبی پر شده با شمع‌های ریز و درشت یک دکوراسیون زمستانی برای اتاق خواب خود ایجاد کنید. علاوه بر این وسایل تزیینی دیگری مانند مکرومه هم می‌تواند زیبایی و گرمای اتاق خواب شما را دوچندان کند.

بیشتر بدانید اصول طراحی اتاق خواب کودک

شمع های تزیینی، فانوس، مکرومه های دیواری و مجسمه های چوبی وسایل تزیینی بسیار مناسبی برای دکوراسیون زمستانی هستند.
شمع‌های تزیینی، فانوس، مکرومه‌های دیواری و مجسمه‌های چوبی وسایل تزیینی بسیار مناسب برای دکوراسیون زمستانی هستند.

جمع‌بندی

این داستان سر دراز دارد و قطعا همه ایده‌های جذاب و عالی را نمی‌توان یک جا جمع کرد. اما سعی کردیم به بهترین و ساده‌ترین ایده‌هایی که می‌تواند فضای اتاق خوابتان را در زمستان گرم و لذت‌بخش کند بپردازیم. منتظر نظرات و ایده‌های دکوراسیون زمستانی شما هستیم.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 9 =