نحوه طراحی دکوراسیون داخلی بوتیک

0

دکوراسیون داخلی بوتیک یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی جذب مشتری و خرید بیشتر او تأثیر می‌گذارد. از طرفی طراحی ویترین بوتیک زنانه و دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه باید به گونه‌ای باشد که در هر فصل نمونه‌ای از بهترین و پرطرفدارترین مدل‌ها را به مشتری نشان دهد و مشتریان را برای خرید کردن راغب کند. دریافت حس مثبت از تماشای ویترین یک فروشگاه و دیدن لباس‌هایی که در هر فصل هر فرد به دنبال خرید آن است، به فروشنده‌ها کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری را به فروشگاه خود جذب کنند و فروش بیشتری داشته باشند. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا به بررسی دکوراسیون داخلی بوتیک و نکاتی که باید در این مورد به آن توجه کنیم، بپردازیم، لطفاً با ما همراه باشید.

اهمیت دکوراسیون داخلی بوتیک

زمانی که برای خرید به داخل یک فروشگاه می‌روید، نحوه چیدمان اجناس و لباس‌ها و همچنین جذابیتی که در نحوه قرار دادن آن‌ها به کار رفته است، می‌تواند تأثیر زیادی روی رغبت شما به ماندن و تماشا کردن محصولات یا رفتن و دل بریدن از این بوتیک دارد. در واقع، زمانی که ما از قرار گرفتن در یک فروشگاه حس خوب و متناسب با نیازی که به دنبال آن هستیم دریافت کنیم و می‌توانیم نمونه‌ای از بهترین اجناس را در قسمت‌های مختلف این بوتیک ببینیم، بیشتر برای خرید کردن راغب می‌شویم و از این رو طراحی ویترین بوتیک زنانه و چگونگی چیدمان ویترین بوتیک مردانه می‌تواند عامل مؤثری بر حس و حال ما برای خرید کردن بگذارد.

بیشتر بدانید طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی

زمانی که از قرار گرفتن در یک فروشگاه حس خوبی دریافت کنیم راحت‌تر می‌توانیم اقدام به خرید کنیم.
زمانی که از قرار گرفتن در یک فروشگاه حس خوبی دریافت کنیم راحت‌تر می‌توانیم اقدام به خرید کنیم.

دکوراسیون مغازه کوچک لباس

در بوتیک‌های کوچک شما فضای کمتری برای نشان دادن اجناس خود دارید و باید دقت بیشتری برای چیدن وسایل داشته باشید؛ اینجاست که خلاقیت و کمک گرفتن از تکنیک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. معمولاً رنگ‌ به کار رفته در هر بوتیک در کنار نورپردازی مناسب که جذابیت اجناس را دو چندان می‌کند نیز می‌تواند همه چیز را در نظر ما زیباتر از آنچه که هست نشان دهد. استفاده از یک ست جذاب که بر تن مانکن کرده‌اید، برای نشان دادن بهتر اجناس می‌تواند در جذب مشتریان بسیار مؤثر باشد.

استفاده از یک مانکن برای نشان دادن اجناس می‌تواند در جذب مشتریان بسیار مؤثر باشد.
استفاده از یک مانکن برای نشان دادن اجناس می‌تواند در جذب مشتریان بسیار مؤثر باشد.

 به خاطر داشته باشید که استفاده چند لباس زیبا در ویترین و رعایت اصول خلوت بودن دکوراسیون داخلی بوتیک شما یک امتیاز محسوب می‎شود و زیبایی‌ها را در چشم مشتری نمایان‌تر می‌کند. پس بهتر است از چند ست لباس هوشمندانه استفاده کنید و از قرار دادن چندین لباس روی هم و شلوغ کردن ویترین اجتناب کنید. با این روش حس کنجکاوی مشتری بیشتر می‌شود و احتمالاً زودتر برای دیدن بقیه اجناس به داخل فروشگاه قدم می‌گذارد و از طرفی فروشگاه شما هم از آنچه که هست کوچک‌تر به نظر نمی‌رسد.

زمانی که ویترین خلوت اما هوشمندانه چیده شود، حس کنجکاو مشتری را برمی‌انگیزد.
زمانی که ویترین خلوت اما هوشمندانه چیده شود، حس کنجکاو مشتری را برمی‌انگیزد.

توجه کنید که برای تعویض لباس‌های داخل ویترین باید بسیار خلاقانه و دقیق رفتار کنید و با توجه به مد و فصل و سلیقه مشتریان یک ست جذاب برای نمایش دادن انتخاب نمایید. در هر فصل دکور بوتیک را عوض کنید و همیشه خلاق و به روز باشید و از نورپردازی متناسب نیز غافل نشوید. اگر شما هم به دکوراسیون مغازه کوچک لباس خود فکر می‌کنید و دوست دارید که دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه خود را به نحوه‌ای جذاب و مشتری‌پسند چیدمان کنید بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

طراحی ویترین بوتیک زنانه

خانم‌ها بسیار نکته سنج هستند و توجه به جزئیات و رنگ‌ها بیشتر روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. بنابراین بهتر است دکوراسیون بوتیک زنانه کوچک شما همان محلی باشد که یک خانم با ورود به آن حسی پر از هیجان و لذت در کنار شیک و منحصربه‌فرد بودن دریافت می‌کند و در آن از تماشای جزئیاتی جذاب و رنگ‌های انرژی‌بخش به وجد می‌آید. بهتر است برای دید بهتر، همه اجناس به روز و مناسب فصل را طوری بچینید که قابل رویت باشند و به جای اینکه آن‌ها را روی هم قرار دهید، آنها رو طوری قرار دهید که رنگ و مدل هر لباس به راحتی قابل تشخیص باشد. برای طراحی دکوراسیون بوتیک خود از طرح‌های شلوغ بر روی دیوار استفاده نکنید و تنها رنگ‌های مکمل و متضاد را در دیوارها و چیدمان لباس‌های خود به کار بگیرید.

بهتر است در طراحی دکوراسیون بوتیک خود از طرح‌های شلوغ بر روی دیوار استفاده نکنید.
بهتر است در طراحی دکوراسیون بوتیک خود از طرح‌های شلوغ بر روی دیوار استفاده نکنید.

در مورد اتاق پرو نیز باید بدانید که این بخش اهمیت زیادی در طراحی ویترین بوتیک زنانه دارد و بیشتر خانم‌ها دوست دارند که پس از پوشیدن لباس به خوبی خود را در آینه مشاهده کنند. برای این بخش بهتر است  فضای روشن و آینه قدی مناسبی تدارک ببینید. چنانچه از فضای کافی در بوتیک خود برخوردار هستید، بهتر است بخشی را نیز به قرار دادن چند صندلی راحت و زیبا اختصاص دهید. از آنجایی که خانم‌ها معمولاً به همراه همسر، دوست و یا کودک خود هستند، قرار دادن این صندلی‌ها می‌تواند روال خرید را برای آن‌ها راحت‌تر کند.

پس عی کنید قفسه‌ای مشخص برای هر مدل لباس داشته باشید که رنگ هر یک از مدل‌ها در آن قفسه مشخص باشد و مشتری بتواند بعد از انتخاب مدل رنگ مناسب خود را نیز به سادگی پیدا کند. قرار دادن یک آینه در قسمتی از بوتیک می‌تواند حس بهتری به مشتری بدهد که لحظه‌ای بدون پرو و تنها با نگاه کردن لباس در آینه تصمیم به خرید بگیرند.

استفاده از آینه به مشتریان کمک می‌کند تا با مشاهده خود در محیطی بازتر و روشن‌تر راحت‌تر اقدام به خرید کنند.
استفاده از آینه به مشتریان کمک می‌کند تا با مشاهده خود در محیطی بازتر و روشن‌تر راحت‌تر اقدام به خرید کنند.

به طور کلی اگر مخاطبان شما خانم‌ها و دختران جوان هستند، به یاد داشته باشید که استفاده از رنگ‌های شاد، به کار گرفتن گل‌ و گیاه و استفاده از نمادهای دخترانه و جذاب می‌تواند در جذب مشتریان تأثیر بسیاری بگذارد. زمانی که یک خانم احساس خوبی را در فروشگاه شما تجربه کند، بیشتر به خرید از شما رغبت پیدا می‌کند و در ادامه بیشتر دوست دارد تا این خرید برای دفعات بیشتر نیز تکرار شود. توجه داشته باشید که خانم‌ها با نگاه کردن به جذابیت‌های یک فروشگاه ترغیب به خرید می‌شوند، در حالی که شاید یک مرد تنها بر اساس نیاز داشتن خرید کند. به همین دلیل توجه به سبک و زیبا به نظر رسیدن مغازه در کنار نمایش دادن اجناس می‌تواند در فروش اجناس زنانه تأثیر زیادی داشته باشد.

اکثر خانم‌ها از خرید کردن در یک بوتیک زیبا با دکوراسیون منحصر به فرد لذت می‌برند.
اکثر خانم‌ها از خرید کردن در یک بوتیک زیبا با دکوراسیون منحصر به فرد لذت می‌برند.

دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه

سلیقه مردها برای خرید کردن متفاوت است و شما باید با توجه به اجناسی که در ویترین بوتیک مردانه خود جای داده‌اید، چیدمان متناسبی انتخاب کنید. اگر شما یک فروشنده اجناس اسپرت هستید، بهتر است دکوراسیون لباس فروشی خود را نیز با همین تم طراحی کنید و سعی کنید افراد علاقه‌مند به این نوع پوشش را به سوی خود جذب کنید. اگر قرار است در بوتیک خود انواع لباس‌های مردانه را در معرض فروش قرار دهید، باید لباس‌ها را طوری بچینید که مشتری با دیدن لباس‌ها احساس نیاز کند. توجه داشته باشید که به نورپردازی و طراحی دکوراسیون داخلی بوتیک طبق مشتریانی که قرار است از شما خرید کنند، اهمیت دهید.

دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه
اگر شما یک فروشنده اجناس اسپرت هستید، بهتر است دکوراسیون لباس فروشی خود را نیز با همین تم طراحی کنید.

معمولاً در بوتیک‌هایی که بیشتر از طرح‌ها کلاسیک استفاده شده است، بهتر است نور مغازه بیشتر باشد و در مورد سبک آنتیک بهتر است نورپردازی در حد متعادل باشد. برای شلف‌ها و باکس‌های مغازه می‌توانید از نور سفید در هر قسمت بهره بگیرید و با استفاده از گیاه و یا چیدن برخی از لوازم خاص می‌توانید فضای جذاب‌تری در بوتیک خود رقم بزنید. معمولاً استفاده از رنگ‌های خنثی در کنار نورپردازی مناسب و ارائه طرح‌های خلوت با به‌کارگیری چند مجسمه، گل یا نماد مهیج در بوتیک‌های مردانه گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و اگر اجناس خاص و منحصربه‌فردی در بوتیک خود دارید، می‌توانید تم و رنگ فروشگاه خود را نیز طبق همان اجناس به صورتی منحصربه‌فرد طراحی کنید.

ارائه طرح‌های خلوت با به‌کارگیری چند مجسمه، گل یا نماد مهیج در بوتیک‌های مردانه گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.
ارائه طرح‌های خلوت با به‌کارگیری چند مجسمه، گل یا نماد مهیج در بوتیک‌های مردانه گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

سبک دکوراسیون داخلی بوتیک خود را تعیین کنید

باید بدانید سبک اجناسی که در بوتیک خود دارید و همچنین مخاطبان شما نقش مهمی در انتخاب دکوراسیون مغازه کوچک لباس شما دارند. انتخاب از میان سبک‌های مدرن، کلاسیک، هنری و سنتی هر کدام می‌تواند جذابیتی باور نکردنی به فروشگاه کوچک شما ببخشد.

سبک مدرن برای افراد مدرن

این سبک از دکوراسیون معمولاً بیشتر از هر سبک دیگری افراد را به سوی خود جذب می‌کند. جالب است بدانید که این نوع سبک از دکوراسیون معمولاً هزینه کمتری نسبت به سبک‌های سنتی و کلاسیک دارد و تنها چیزی که باید در آن توجه شود کمی خلاقیت و نوآوری است. برای مثال، اگر فروشنده اجناس اسپرت هستید می‌توانید از رنگ‌ها کمک بگیرید و دو رنگ متضاد و جذاب مثل آبی و قرمز را در کنار هم به کار ببرید تا در ذهن مخاطب لباس بارسلونا را تداعی کنید. می‌توانید یک طرح منحصر به فرد انتخاب کنید و یک نماد از جنس پارچه یا یک کاغذ دیواری با طرحی متفاوت در بوتیک خود به کار ببرید. می‌توانید همه فروشگاهتان را به رنگ سفید درآورید و با استفاده از قفسه‌بندی و نورپردازی مناسب همه اجناس را در چشم مشتری واضح نشان دهید.

اگر شما فروشنده اجناس اسپرت هستید، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های آبی و قرمز، بارسلونا را در ذهن مخاطب تداعی کنید.
اگر شما فروشنده اجناس اسپرت هستید، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های آبی و قرمز، بارسلونا را در ذهن مخاطب تداعی کنید.

استفاده از کناف با طرح‌های منحصربه‌فرد و به کار بردن ایده‌هایی نو در نحوه چیدمان اجناس هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در مورد دکوراسیون بوتیک زنانه کوچک گاهی اوقات استفاده از رنگ صورتی می‌تواند مثل یک معجزه عمل کند و خانم‌های جوان را برای خرید کردن به سمت شما بکشاند. استفاده از انواع گل‌های طبیعی و مصنوعی با شیوه‌ای هنرمندانه و منحصر به فرد و ترکیب یک رنگ خاص با سفید نیز می‌تواند حس جذابی به بوتیک شما ببخشد. رعایت اصول نورپردازی و توجه به رنگ‌ها در عین سادگی مهم‌ترین نکاتی است که باید در مورد سبک دکوراسیون مدرن بدانید.

در دکوراسیون بوتیک زنانه گاهی اوقات استفاده از رنگ صورتی می‌تواند مثل یک معجزه عمل کند.
در دکوراسیون بوتیک زنانه گاهی اوقات استفاده از رنگ صورتی می‌تواند مثل یک معجزه عمل کند.

دکوراسیون کلاسیک برای خاص پسندها

استفاده از نمادها و عناصر کلاسیک در دکوراسیون داخلی بوتیک شما می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر مشتریانتان بگذارد. در این سبک از دکوراسیون می‌توانید از عناصر و لوازم قدیمی و نوستالژی استفاده کنید و با پیوند زدن مشتری به حس و حالی متفاوت، برای لحظه‌ای او را به دنیای جدید دعوت کنید. توجه به عکس‌ها و نمادهای کلاسیک در کنار استفاده از متریالی خاص برای به کار بردن در کف و دیوارهای بوتیک می‌تواند در پیاده‌سازی این سبک به شما کمک کند. کمدهای چوبی و یا استفاده از کف پارکت چوبی می‌تواند تأثیر زیادی در زیباتر نشان دادن بوتیک شما داشته باشد. در کنار آن می‌توانید در دکوراسیون بوتیک خود از لوازمی خاص مثل چمدان‌های قدیمی، لوسترهایی به سبک قدیمی، تلفن یا چرتکه‌هایی که در گذشته به کار گرفته می‌شد نیز استفاده کنید.

استفاده از چوب و اجناس کلاسیک و قدیمی می‌تواند تأثیر زیادی بر زیباتر نشان دادن سبک کلاسیک بوتیک شما داشته باشد.
استفاده از چوب و اجناس کلاسیک و قدیمی می‌تواند تأثیر زیادی بر زیباتر نشان دادن سبک کلاسیک بوتیک شما داشته باشد.

بوتیکی با سبک سنتی ایرانی داشته باشید

اگر دوست دارید بوتیک شما حسی شبیه به کافه‌های سنتی داشته باشد و این حس را به مشتریان نیز القا کند، می‌توانید با استفاده از جزئیاتی که در سبک سنتی به آن‌ها توجه می‌شود یک بوتیک خاص طراحی کنید. استفاده از چوب در دکوراسیون، به کار بردن نیمکت چوبی در یک طرف بوتیک برای قرار دادن کیف و کفش‌ها، به کار بردن طرح‌های سنتی ایرانی و شیشه‌های رنگی در دیوار و طراحی در فروشگاه می‌تواند تأثیر زیادی در زیبا به نظر رسیدن آن داشته باشد. از طرفی می‌توانید یک کاشی‌کاری سنتی در یک قسمت از مغازه پیاده کنید و حس و حالی خاص و منحصر به فرد به بوتیک خود ببخشید. تنها کافی است که خلاق باشید و از نمادهای سنتی کمک بگیرید.

بوتیکی با سبک سنتی ایرانی داشته باشید
استفاده از سبک سنتی ایرانی در دکوراسیون بوتیک شما می‌تواند فضایی منحصربه‌فرد ایجاد کند.

سبک هنری برای عاشقان هنر

سبک هنری نیز یکی از سبک‌های رایج در دکوراسیون بوتیک‌ها محسوب می‌شود. به کار بردن آلات موسیقی در این سبک و استفاده از عکس هنرمندان، تابلوهای هنری و نمادهای هنری در بوتیک شما می‌تواند آن را به یک نمایشگاه دوست داشتنی تبدیل کند و علاقه‌مندان به هنر را به سوی بوتیک خود بکشانید.

سبک هنری نیز یکی از سبک‌های رایج در دکوراسیون بوتیک‌ها محسوب می‌شود.
سبک هنری نیز یکی از سبک‌های رایج در دکوراسیون بوتیک‌ها محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم نکاتی در مورد طراحی و انتخاب مناسب دکوراسیون بوتیک‌های زنانه و مردانه به شما ارائه دهیم تا ضمن انتخاب سبک مورد علاقه خود بتوانید مشتریان را نیز به سوی فروشگاهتان جذب و  به خرید از بوتیک خود دعوت کنید. توجه داشته باشید که گاهی اوقات استفاده از سبک‌هایی که برندهای معروف در فروشگاه خود به کار می‌گیرند و یا حتی کمک گرفتن از عکس‌هایی که در فضاهای متفاوت مشاهده می‌کنید، می‌تواند ایده‌ای جذاب از چیدمانی منحصربه‌فرد در اختیارتان قرار دهد.

 از طرفی اگر هنوز برای دکوراسیون بوتیک خود طرحی انتخاب نکرده‌اید و نگران این هستید که چطور محل مورد نظر خود را بازسازی و دکوربندی کنید می‌توانید از کارشناسان ما در استادکار کمک بگیرید.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − شش =