ترند فرش 2022 زیبایی مدل‌های سال جدید را نشان می‌دهد!

0

همه ما در طی سالیان اخیر شاهد آن بودیم که فرش‌های کهنه‌کاری، وینتیج، کلاژ و… ترند روز بوده‌اند و در همه سبک‌های دکوراسیونی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. با این حال ترند فرش 2022 تفاوت‌هایی در این مدل‌ها ایجاد کرده و نشان می‌دهد که روند بازگشت به مدل‌های قبلی، همچنان با سرعت در حال حرکت است! در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به‌طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با 11 مدل از ترند فرش 2022 آشنا کنیم.

در طی دو سال اخیر افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا مدت زمان بیشتری را در خانه سپری می‌کنند و طبیعی است که در این شرایط معیارهای طراحی دکوراسیون منزل نسبت به قبل، تغییرات بسیاری پیدا خواهد کرد. یعنی فضاها از شکل و شمایل مینیمال و ساده و کم امکانات به خانه‌هایی دنج‌تر، گرم‌تر و به دنبال آن، دل‌پذیرتر گرایش می‌یابند.

وقتی زیر پای شما گرم، آرام و زیبا باشد، احساس امنیت و آرامش در تمامی فضاهای خانه‌تان به خوبی احساس خواهد شد. ترند فرش 2022 نیز دقیقاً با همین الگو پیش می‌رود و در عین حال که فضای دنجی را برای خانه‌تان ایجاد می‌کند، آن را کمی لوکس‌تر و برجسته‌تر نیز نشان خواهد داد.

ترند فرش برای سال 2022 چیست؟

درست است که گفتیم ترند فرش 2022 به نوعی بازگشت به گذشته محسوب می‌شود، اما این بدان معنا نیست که می‌خواهیم مدل‌هایی خسته‌کننده و کهنه را در خانه‌مان پیاده کنیم. بلکه طرح‌ها و مدل‌های بسیار زیبایی که سبک‌های متفاوتی همچون روستیک، مدرن و حتی لوکس را شامل می‌شوند، همه و همه دست شما را برای انتخاب باز خواهند گذاشت.

بیشتر بدانید: فرش وینتیج چیست؟

1- رنگ زرد و تزئینات برجسته

استفاده از این ترند فرش 2022، جسارت شما را در طراحی دکوراسیون خانه‌تان نشان می‌دهد! با این انتخاب می‌توانید در بسیاری از شرایط، فرش خود را به‌عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید و توجه بسیاری را به آن معطوف نمایید. طبیعتاً انتخاب وسایل زیبا و متناسب دیگر در کنار این فرش نیز می‌تواند زیبایی فرش و به دنبال آن زیبایی فضا را دوچندان کند.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید در این تصویر انتخاب فرش رانر زرد رنگ روی پله‌ها، انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می رسد که زیبایی ورودی و البته راهروی این خانه را چندین برابر کرده است. این رنگ در کنار گل‌های زرد رنگ و حاشیه آبی تیره فرش، ترکیب زیبایی را در خانه به دنبال داشته است.

جدیدترین ترندهای فرش ۲۰۲۲ و رانر راه‌چله برای دکوراسیون خانه مدرن
استفاده از این مدل فرش می‌توانید توجه بسیاری را به خود جلب کند.

2- استفاده از فرش‌های طبیعی

یکی‌دیگر از پرطرفدارترین مواردی که به‌عنوان ترند فرش 2022 مطرح می‌شود، فرش‌هایی هستند که از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند. این نوع از فرش‌ها معمولاً به دلیل ماهیت سخت و در عین حال انعطاف‌پذیر خود، انتخاب بسیار خوبی برای افرادی به شمار می‌روند که به دنبال فرش‌های سرتاسری در خانه‌شان می‌گردند.

ارگانیک و طبیعی بودن این مدل از فرش‌ها، تأثیرات خود را بر فضای خانه شما خواهد گذاشت و احساس شادابی و در عین حال، گرمای بسیاری به آن خواهد بخشید. از آنجایی‌که غالباً این نوع از فرش‌ها سادگی خود را حفظ می‌کنند، می‌توانید از آن‌ها در فضاهایی استفاده کنید که به یک آرامش در پس‌زمینه احتیاج دارند، خواه فضاهایی مینیمال و ساده، خواه فضاهایی با نقش و نگارهای زیاد.

معمولاً فرش‌هایی که از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند، با وجود استحکام بالای خود، در برابر لکه‌گیری، چندان مقاوم نیستند و در نتیجه شاید در برابر پاک کردن این لکه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شوید. به همین دلیل نیز معمولاً توصیه می‌شود از این نوع فرش‌ها در فضاهای پر رفت‌وآمدی همچون راهروها استفاده نکنید.

ایده‌های جالب چیدمان نشیمن و پذیرایی با فرش مدرن الیاف طبیعی
نگهداری از فرش‌هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند خیلی سخت نیست، کافی است بتوانید از آن در برابر لکه‌گیری مراقبت کنید.

بیشتر بدانید: روش شستن فرش کرمی یا روشن

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

3- فرش‌های برجسته و پر نقش و نگار

یکی از موارد متفاوت دیگری که می‌توان در ترند فرش 2022 مطرح کرد، استفاده از فرش‌هایی است که به صورت جسورانه‌ای طراحی شده‌اند. یعنی می‌توانید به سراغ مدل‌هایی بروید که طرح و نقش و نگارهای زیادی دارند و می‌توانند از نظر زیبایی‌شناسی، توجه بسیاری به خود جلب کنند. همان‌طور که در این تصویر نیز مشاهده می‌کنید، استفاده از یک فرش آبی با نقش و نگار متفاوت و بزرگ در کنار رنگ صورتی روشن دیوار، فضای متفاوت و متناسبی ایجاد کرده است. این نوع از فرش‌ها نیز پتانسیل آن را دارند که به‌عنوان نقطه کانونی شناخته شوند.

یادتان باشد که یک فرش خود، لایه‌های راحت و زیبای دیگری به فضا می‌بخشد. این موضوع به خوبی می‌تواند با یک انتخاب خوب و درست در فرش‌های طرح‌دار به انجام برسد. بنابراین از انتخاب چنین مدل‌هایی نترسید و جسورانه به سراغشان بروید. فرش مناسب می‌تواند طول عمر داشته باشد و لایه‌ای از راحتی را به فضا بیفزاید. از فرش طرح دار یا رنگ نترسید. برای آنکه بخواهید سلیقه خود را به همراه نتیجه‌ای که به دست می‌آید بسنجید، می‌توانید ابتدا به سراغ یک فضای کوچک بروید و با انتخاب این مدل از فرش، زیبایی آن را بررسی کنید.

جدیدترین مدل رانر راه پله و ترند فرش ۲۰۲۲ پرنقش‌ونگار و گل برجسته
این نوع از فرش‌ها جسارت زیادی می‌خواهند و می‌توانند تغییرات بسیاری را در خانه‌تان ایجاد کنند.

4- استفاده از طرح‌های متفاوت

نکته مهمی که در ترند فرش 2022 مطرح می‌شود، این است که لزوماً نباید خودتان را مجبور کنید تا تمامی فرش‌هایی که انتخاب می‌کنید پررنگ و پر نقش و نگار باشند. بلکه حتی می‌توانید به سراغ فرش‌هایی نیز بروید که طرح‌های ظریف‌تری دارند و می‌توانند با طرح‌های متفاوتی که ایجاد می‌کنند، پالت رنگی آرام و ساده‌ای برای خانه‌تان فراهم نمایند.

همان‌طور که در این تصویر نیز مشاهده می‌کنید، استفاده از متریال و وسایلی با طرح‌های ساده، بافت طبیعی و دوست‌داشتنی در این اتاق‌ خواب ایجاد کرده است. در این میان، وجود فرشی با پوشش لطیف و نرم نیز نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند.

بیشتر بدانید: برای خرید فرش دستباف چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

زیباترین ترند فرش ۲۰۲۲ برای دکوراسیون اتاق خواب مدرن
ظرافت در طراحی فرش‌ می‌تواند فضای اتاق شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

5- انتخاب فرشی برای تنظیم رنگ

همان‌طور که احتمالاً تا به اینجا متوجه شدید، ترند فرش 2022 سعی دارد جسارت را در شما افزایش دهد! به همین دلیل نیز در این مورد به شما پیشنهاد داده می‌شود با کمک یک فرش مناسب، رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی را که در فضا به کار برده‌اید، با هم یکدست کرده و تنظیم نمایید! اگر به خوبی به این تصویر نگاه کنید، متوجه منظورمان خواهید شد.

پالت رنگی انتخابی در این فضا، متنوع است و رنگ‌های انتخابی نیز در تمامی بخش‌ها به خوبی دیده می‌شوند. اما نکته مهم اینجاست که انتخاب این فرش تمامی فضا را در عین حال که متنوع است، به صورت یکدستی با هم متمرکز می‌کند. به همین دلیل هم در کنار آنکه فضا از رنگ‌های متفاوتی تشکیل شده، همچنان یکدست و فکرشده به نظر می‌رسد. یادتان باشد استفاده از این تکنیک، نباید باعث شلوغ‌تر شدن فضای خانه شما شود، بلکه فقط باید آن را متمرکزتر و یکدست‌تر کند.

جدیدترین ترکیب رنگ ترند فرش 2022 برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی
شما می‌توانید با انتخاب این نوع از فرش‌ها یکدستی موجود در فضا را تضمین کنید.

6- فرش‌های رنگی قسمت‌بندی شده

استفاده از فرش‌هایی با طرح بلوک‌های رنگ، چند سالی است که طرفداران بسیاری پیدا کرده و به همین دلیل نیز در اشکال متنوعی طراحی و تولید می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل از فرش‌ها این است که می‌توان با کمک آن‌ها در تمامی فصل‌های سال، دکوراسیونی متناسب با همان فصل و حال و هوای آن طراحی کرد.

با این حال باید به این نکته نیز اشاره کنیم که استفاده از این مدل ترند فرش 2022 کار هر کسی نیست و با سلیقه هر فردی همخوانی نخواهد داشت! بنابراین فقط اگر اهل انتخاب ترکیب رنگ‌های شجاعانه هستید، می‌توانید روی این مدل‌ها حساب کنید.

بیشتر بدانید: ۵ راهکار مفید برای افزایش عمر فرش/ ریزنکات نگهداری از آن

جدیدترین مدل‌ها و ترندهای فرش و قالی سال 2022 با طرح هندسی ساده
این نوع از فرش‌ها در تمامی فصل‌های سال به خوبی قابل استفاده خواهند بود.

7- فرش‌های چهارخانه متفاوت

تارتان یا همان فرش‌های چهارخانه که معمولاً حس و حال پشمی و گرمی دارند، از آن دست مدل‌هایی هستند که بر اساس ترند فرش 2022 می‌توانند سطح زمین خانه شما را به خوبی پوشش دهند. این مدل از فرش‌ها الگوی سنتی و روستیکی به خانه شما می‌دهند و حتی می‌توانند فضا را به سمت سبک مینیمال نیز هدایت کنند.

ویژگی‌های این مدل از فرش‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود! این مدل، حتی در بسیاری از شرایط هم به شما کمک می‌کند تا سبک مدرن را نیز در خانه‌تان پیاده کنید، بنابراین همه‌چیز به سایر وسایلی که انتخاب می‌کنید بستگی خواهد داشت! استفاده از این مدل فرش، فضای دوست‌داشتنی و گرمی ایجاد می‌کند و هر اتاقی را از نظر طراحی و زیبایی، منحصربه‌فرد می‌سازد.

نکته‌ای که در زمان تهیه و خرید این مدل از فرش‌ها باید در نظر داشته باشید، این است که اصلاً لازم نیست خودتان را به رنگ‌های کلاسیکی همچون سبز، خردلی، قهوه‌ای و… محدود کنید. بلکه می‌توانید با جسارت کافی به سراغ رنگ‌های متنوع‌تر و جذاب‌تری بروید و جانی تازه به خانه‌تان ببخشید.

قیمت فرش چهارخانه برای سبک دکوراسیون مینیمال و روستیک
زیبایی این مدل از فرش می‌تواند تمامی خانه شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

8- فرش‌های مخملی و نرم

یکی‌دیگر از مواردی که به‌عنوان ترند فرش 2022 شناخته می‌شود و اتفاقاً خیلی هم جذاب و دوست‌داشتنی است، فرش‌های مخملی و نرم هستند، پوشش‌هایی که سطح خانه شما را آرام، دنج و دوست‌داشتنی‌تر می‌سازد. این مدل از فرش‌ها تأثیر بسیار زیادی در شکل کلی خانه‌ ایجاد می‌کنند و طراحی دکوراسیون آن را دست‌خوش تغییر خود می‌سازند.

همان‌طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، دیوار آجری این اتاق در تضادی که با فرش مخملی ایجاد کرده، فضای جذاب و متفاوت و البته دنجی ساخته است. بنابراین سایر وسایل موجود در فضا نیز می‌توانند در افزایش یا حتی کاهش زیبایی فرش شما مؤثر باشند.

بیشتر بدانید: انواع طرح فرش ایرانی ؛ سرمایه بی‌نظیر قالی‌بافان ایرانی

خرید انواع فرش مخمل و کرک‌دار ترند 2022 برای دکوراسیون منزل
استفاده از فرش مخملی، گرما و دنجی خانه شما را تضمین می‌کند.

9- بافت‌های سه‌بعدی فرش

استفاده از فرش‌های بافت‌دار نیز از دیگر انواع ترند فرش 2022 شناخته می‌شود، فرش‌هایی که ممکن است در نظر اول، اتاق و خانه شما را به سبک کولی نشان دهد، ولی می‌تواند در عین حال، خانه متفاوت و شیکی را نیز مهیا کند. این نوع از فرش، کاملاً خنثی است و به همین دلیل نیز شما می‌توانید در کنار آن از هر سبک و رنگی از وسایل استفاده کنید.

در کنار این نیز بد نیست اشاره کنیم که استفاده از این مدل فرش‌ها به‌ویژه در خانه‌هایی که کفپوش چوبی و کاشی زیبا دارند، بسیار توصیه می‌شود. چراکه با متراژ کم خود می‌توانند علاوه بر نشان دادن زیبایی کفپوش، زیبایی خودشان را نیز به اندازه کافی نمایان سازند.

ایده‌های حالب سبک دکوراسیون بوهو و کولی‌وار با فرش سه‌بعدی
استفاده از این فرش‌ها به لحاظ همخوانی آن‌ها با وسایل دیگر، کار بسیار ساده‌ای است.

10- فرش‌هایی با رنگ خاکی

در حالی‌که در دیگر مدل‌های ترند فرش 2022 شاهد مدل‌ها و رنگ‌هایی بودیم که جسارت شما را برانگیخته می‌کنند، در این مدل طراحان فرش‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهند که با رنگ خاکی خود، فضای یکدست و آرامی داشته و کمترین جسارتی را نیز نیاز نخواهند داشت!

استفاده از این مدل فرش‌ها، فضای خانه شما را به شدت گرم، آرام‌بخش و دلپذیر می‌سازد. به دلیل همین آرامش هم هست که معمولاً از این رنگ برای فضاهایی همچون اتاق‌ خواب استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای از بین بردن رنگ خنثی در کنار فرش خاکی خود از رنگ‌های تیره‌تر و پررنگ‌تر نیز استفاده کنید و آرامش فضا را به تعادل برسانید.

رنگ‌هایی که همیشه در کنار فرش‌های خاکی، محبوبیت خود را حفظ می‌کنند شامل بژ، قهوه‌ای، سفید، سرمه‌ای و… هستند. با انتخاب این رنگ‌ها، فضایی به مراتب گرم‌تر و آرام‌تر خواهید داشت. تم و زمینه رنگی طبیعی این مدل از فرش‌ها، آرامش طبیعت را نیز در خانه‌تان تداعی خواهد کرد.

ترند فرش ۲۰۲۲ با ترکیب رنگ خاکی و گرم برای دکوراسیون ورودی خانه
رنگ خاکی فرش شما قطعاً آرامش و گرمای دکوراسیونتان را تضمین خواهد کرد.

11- تطابق رنگ فرش با دیوارها

ترند فرش 2022 این‌بار از شما می‌خواهد که پوشش فضای اتاق را افزایش دهید! برای این کار هم می‌توانید به سراغ فرش‌هایی بروید که با رنگ دیوار یکسان هستند و می‌توانند فضای یکدست و منسجمی برایتان مهیا کنند. یادتان باشد که این روش، در بسیاری از شرایط و در صورت انتخاب‌های اشتباه می‌تواند تأثیرات بدی نیز به دنبال داشته باشد. برای مثال اگر اتاقی کوچک با متراژ پایین دارید، به هیچ عنوان نباید برای فرش و دیوارتان به سراغ رنگ‌های تیره بروید، چراکه با این کار، فضا را به شدت کوچک‌تر جلوه خواهید داد.

همان‌طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، رنگ هلویی که برای دیوار و فرش این اتاق‌ خواب انتخاب شده، جلوه بسیار زیادی پیدا کرده و فضای اتاق را کاملاً لطیف و آرامش‌بخش ساخته است. بنابراین توصیه می‌شود در انتخاب رنگ موردنظر، دقت و وسواس زیادی به خرج دهید تا در نهایت به بهترین انتخاب برسید.

نکات کاربردی برای استفاده از ترند فرش مدرن ۲۰۲۲ در دکوراسیون خانه
در زمان استفاده از این تکنیک می‌توانید فضای یکدستی را در خانه‌تان داشته باشید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در ابتدای این مطلب نیز ذکر کردیم شاید بتوان گفت که ترند فرش 2022 به نوعی بازگشت به سبک‌های گذشته است. اما این بازگشت، آن‌قدر متنوع و گسترده به نظر می‌رسد که می‌تواند تمامی سلیقه‌ها را راضی نگه دارد! کافیست دقت کنید و با در نظر گرفتن شرایط خانه و وسایلتان، بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: livingetc

قالیشویی و رفوگری

قالیشویی و رفوگری

  • شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی
  • شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس
  • شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف
  • رفوگری فرش دستباف و ماشینی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + دوازده =