کالیته رنگ به چه معناست؟

0

شاید برای شما هم سوال باشد که کالیته چیست در این مقاله به آن می پردازیم . سال پیش که برای خرید مبلمان به بازار مبل رفته بودیم و در آن شلوغی به دنبال طرح و رنگ مد نظر خود بودیم که با پرده ها و دیگر دکور منزل هماهنگ شود، این سوال به ذهنم رسید که چگونه می توان از تمام طیف رنگی و جنس پارچه مبلی که مدنظرمان بود مطلع شویم؟ خوشبختانه فروشنده دفترچه ای از پارچه های مختلف مبلی در رنگ های مختلف آورد و من آنجا با مفهوم کالیته رنگ آشنا شدم و توانستیم بهترین رنگ را انتخاب کنیم. با اپلیکیشن درخواست خدمات استادکار همراه باشید .

کالیته رنگ چیست؟

کالیته رنگ در واقع نمونه های کوچک طیف رنگی یک محصول مانند پارچه مبل، پرده، رنگ مو و … هستند که برای شناخت مشتری از رنگ های مختلف آن محصول مورد استفاده قرار می گیرند. با کمک آنها نیاز نیست که فروشنده طرح و رنگ ها را از طریق کامپیوتر نشان مشتری دهد، چرا که با فیزیکی کردن این پارچه ها شما می توانید جنس آن را نیز از نزدیک لمس کرده و ببینید (همان تجربه ای که من در بازار مبل داشتم و توانستم با خیال راحت از جنس و کیفیت پارچه مبل آن را برای مبلمان مدنظرم انتخاب کنم).

این کار موجب می شود میزان شفافیت رنگ های مختلف یک محصول را نیز از نزدیک ببینید تا امکان پررنگ بودن و فتوشاپ بودن آن در سایت نیز غیرممکن شود. لازم به ذکر است که اگر از روی تصویر بخواهید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفارش دهید به این حالت کاتینگ می گویند و مشتری می تواند از روی رنگ های مختلف، رنگ و طرح مورد علاقه خود را انتخاب کند.

کالیته چیست ؟ کالیته رنگ و جنس انواع پارچه
کالیته رنگ و جنس انواع پارچه

کالیته رنگ در بازار

کالیته های رنگی در بازار به کرات مورد استفاده قرار می گیرند و تقریبا اکثر معاملات از روی آلبوم کالیته و کد های مورد نظر انتخاب می شود. مانند همان روزی که ما پارچه مدنظرمان را انتخاب کردیم و فروشنده کد رنگ را بر اساس کالیته منتخب ما و مشخصات مبل را برای ساخت به کارگاه داد.

هر شرکت و برند نیز برای خود کالیته رنگ و کاتینگ مخصوص به خود دارد که آن را به صورت فیزیکی و در وبسایتش قرار خواهد داد تا مشتریان با طرح های مختلف آن آشنا شوند. امروزه سایت های فروش نیز طیف رنگی یک محصول مثلا رژ لب را زیر همان محصول قرار می دهند تا مشتری با انتخابش رنگ مدنظر خود را به صورت آنلاین ببیند.

کالیته به چه معناست ؟ کالیته رنگ در دکوراسیون داخلی خانه نیز بسیار کاربرد دارد.
کالیته رنگ در دکوراسیون داخلی خانه نیز بسیار کاربرد دارد.

کالیته رنگ در پرده

رنگ پرده نیز یکی دیگر از ملزومات در خانه است که برای انتخاب ان نیاز به کالیته های رنگی دارید که در اکثر مغازه های پرده فروشی موجود هستند. با کمک آن به راحتی می توانید انواع طرح و رنگ را ورق زده و مشاهده کنید و جذاب ترین آنها را انتخاب کنید.

کالیته پارچه چیست ؟ کالیته رنگ در طرح‌های پارچه
کالیته رنگ در طرح‌های پارچه

کالیته رنگ در فرش

این کالیته های رنگی در طرح های فرش نیز وجود دارند، با این تفاوت که اکثر آنها از چند ترکیبی رنگی در کنار هم تشکیل شده اند که نشان دهنده رنگ زمینه و رنگ گل های قالی و فرش است. با توجه به طیف رنگی کالیته ها می توانید رنگ مورد نظر خود در یک نظر ببینید و انتخاب کنید.

در برخی از کالیته های فرش امکان مقایسه چند جنس نخ در کنار هم وجود دارد و می توانید با لمس آنها به درک تفاوت کیفیت شان برسید. جالب است بدانید که اگر محصول خود از همین کالیته رنگ انتخاب کنید، درصد خطاهای مرتبط با رنگرزی صفر می شود و طرح و رنگ فرشی که برای شما طراحی می شود مطابق با همان کد کالیته رنگی است که انتخاب کرده اید.

کالیته رنگ در فرش - کالیته رنگ در موکت
کالیته رنگ در موکت

کالیته رنگ در پارکت

در چوب نیز کالیته های رنگی از کم رنگ ترین رنگ یا طیف های پر رنگ تر طبقه بندی و کد گذاری شده اند و شما می توانید رنگ های سرد یا گرم مورد نظر خود را از میان آنها انتخاب کنید. این موضوع در انتخاب رنگ دیوار، رنگ کاشی و سرامیک و … نیز کاربرد دارد و تمام این کسب و کارها دارای آلبوم کالیته های رنگی در مغازه خود هستند تا نمونه کوچکی از محصول خود را به مشتری نشان دهند.

کالیته رنگ در پارکت کالیته به انگلیسی
کالیته رنگ در پارکت

کالیته رنگ در لوازم آرایش و رنگ مو

کالیته های رنگی به شما کمک می کنند که دقیقا دست روی رنگ مورد علاقه خود بگذارید. این موضوع خصوصا در لوازم آرایش و به هنگام خرید ملزم و حیاتی است. فرض کنید شما برای خرید سایه چشم یا لاک ناخن بنفش رفته اید و منظور شما از بنفش رنگ یاسی سیر است، اما فروشنده بنفش متمایل به سرخ به شما می دهد. در اینجا اگر نمونه رنگ محصول در اختیارتان باشد به راحتی می توانید آن را به فروشنده نشان دهید و خریداری  کنید. اگر علاقه مند هستید که در مورد جدول شماره رنگ مو بیشتر بدانید مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید .

کالیته رنگ مو کالیته رنگ در لوازم آرایش و رنگ مو
کالیته رنگ مو

این موضوع در مورد رنگ مو نیز صادق است و همانطور که می دانید تمام فروشگاه های فروش محصولات رنگ مو، کالیته های رنگی دارند که یک موی مصنوعی در رنگ های مختلف رویش چسبانده اند و شما می توانید به راحتی رنگ های سرد و گرمی که به پوست شما بخورد را انتخاب کنید. شما تاکنون از این کالیته ها برای انتخاب رنگ مویتان استفاده کرده اید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 18 =