اشتباهات رایج در نصب کفپوش

0

اگر شما نیز برای بازسازی خانه خود تصمیم دارید تا کفپوش خانه را عوض کنید باید پیش از شروع کار اطلاعات بیشتری درباره انواع کفپوش‌ها و اشتباهات رایج در نصب کفپوش بدانید. با این کار حتما کفپوش خانه شما به فضای خانه جلوه زیباتری خواهد بخشید. چه بخواهید خودتان کفپوش خانه را عوض کنید یا از یک گروه متخصص برای انجام این کار درخواست کنید، باید درباره اشتباهات رایج در نصب کفپوش بیشتر بدانید.

اشتباهات رایج در نصب کفپوش

  1. ناهماهنگی در کفپوش‌ها

کفپوش خانه شما یا با دکور شما همخوانی دارد یا به کل همه چیز را از بین خواهد برد! شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد خانه‌ای شوید که کفپوش راهروی ورودی آن چوبی، اتاق پذیرایی موکت و آشپزخانه کفپوش وینیل است. چنین چیزی از هیچ لحاظ زیبا نخواهد بود و زیبایی هر یک از کفپوش‌ها را نیز به طور مجزا از بین خواهد برد. مگر اینکه هر یک از این فضاها با یک در از دیگری جدا شود. در این صورت استفاده از کفپوش‌های متفاوت تغییر چندانی در ظاهر خانه شما ایجاد نخواهد کرد و به نظر نمی‌رسد همه چیز از هم جدا و آشفته است.

بنابراین، حتما نیاز نیست کفپوش کل خانه از یک نوع باشد. هرچند هنگام انتخاب کفپوش‌های متفاوت باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر قسمت از خانه شما از چه زاویه‌ای دیده می‌شود. مثلا اگر می‌توانید اتاق غذاخوری را از راهروی ورودی خانه ببینید، بنابراین بهتر است که از یک نوع کفپوش برای هر دو جا استفاده کنید.

اشتباهات رایج در نصب کفپوش
از اشتباهات رایج نصب کفپوش می‌توان به ناهماهنگ بودن کفپوش اتاق‌هایی که به یکدیگر دید دارند اشاره کرد.
  1. تحقیق نکردن درباره انواع کفپوش‌ها

یکی از اشتباهات رایج در نصب کفپوش این است که اساسا کفپوش درستی برای محیط انتخاب نمی‌شود. وقتی نوبت به انتخاب کفپوش می‌رسد، اغلب افراد بر اساس آنچه در جاهای دیگر دیده‌اند تصمیم می‌گیرند. این در حالیست که کفپوش‌های مختلف برای جاهای مختلف از خانه‌ها کاربرد دارند. حتی ممکن است مناسب فضای خانه شما نباشد. دانستن مزایا و معایب انواع کفپوش‌ها به شما کمک خواهد کرد انتخاب بهتری داشته باشید. علاوه بر این‌ها چند نکته دیگر نیز وجود دارد که باید هنگام انتخاب کفپوش به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • میزان استفاده و سهولت تمیزکردن کفپوش – اگر در خانه خود کودک یا حیوان خانگی دارید، یا یک خانواده بزرگ و پر رفت و آمد هستید، باید این را بدانید که کفپوش خانه شما بیشتر در معرض آسیب دیدن و کثیف شدن قرار می‌گیرد. بنابراین باید کفپوشی انتخاب کنید که مقاوم‌تر است و تمیزکردن آن نیز به سادگی انجام می‌شود. بعنوان مثال، کفپوش‌های سنگی اگرچه جذابیت بیشتری دارند اما خیلی زود لک می‌شوند و ممکن است آسیب ببینند. بنابراین انتخاب خوبی برای یک آشپزخانه شلوغ نیستند. در عوض، کفپوش چوبی و وینیل می‌توانند انتخاب بهتری برای چنین فضایی باشند.
اشتباهات رایج در نصب کفپوش
اگر خانه پر رفت و آمدی دارید که ممکن است خیلی زود کفپوش آن کثیف شود حتما نکات مهم درباره تمیزکردن انواع کفپوش‌ها را بدانید و کفپوش مناسبی را انتخاب کنید.
  • ایجاد فضای سالم در خانه – در میان انواع کفپوش‌ها می‌توان مواردی را یافت که کاملا سازگار با محیط زیست هستند. بنابراین اگر شما به دنبال این هستید که خانه سالم‌تر و سازگار با محیط زیست داشته باشید می‌توانید چنین کفپوشی را برای خانه خود انتخاب کنید. بامبو یکی از این نوع کفپوش‌ها است که اگرچه ممکن است کمی نسبت به سایر کفپوش‌ها گران‌تر باشد اما در عوض فضای سالم‌تری در خانه شما ایجاد می‌کند. یکی دیگر از اشتباهات رایج در نصب کفپوش این است که کفپوش صرفا بخاطر ارزان قیمت بودنش انتخاب می‌شود. بسیاری از کفپوش‌های ارزان قیمت حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌تواند برای افرادی که دارای آلرژی هستند مشکل ایجاد کند. همچنین استفاده طولانی مدت از این کفپوش‌های ارزان نیز ممکن است منجر به پخش شدن این مواد شیمیایی در فضا شود. بنابراین اگر می‌خواهید مدت زمان طولانی‌تری از یک کفپوش استفاده کنید و سلامت خانه برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد حتما درباره کفپوشی که می‌خواهید تهیه کنید اطلاعات کافی بدست آورید.
  • امنیت افراد خانه – شاید برایتان عجیب باشد که چطور یک کفپوش می‌تواند امنیت افراد خانه را بیشتر کند. در نظر بگیرید که در خانه شما کودک یا سالمند زندگی می‌کند و چقدر ممکن است راه رفتن به روی یک نوع کفپوش برایش دشوار باشد. بخصوص اگر کفپوش خانه سر و لیز باشد و موجب زمین خوردن افراد شود. در چنین شرایطی شاید بهتر باشد کفپوش خانه را از نوع موکت انتخاب کنید. یا اگر می‌خواهید زیبایی چوب را در خانه داشته باشید اما در عین حال قدم زدن روی کفپوش راحت‌تر باشد یا زمین خوردن روی آن آسیب چندانی به افراد وارد نکند، کفپوش‌های لمینت یا پارکت می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند.
اشتباهات رایج در نصب کفپوش
کودک شما ممکن است مدام در خانه زمین بخورد، بنابراین بسیار مهم است که کفپوشی که انتخاب می‌کنید فضای امنی برای او ایجاد کند.
  • سادگی نصب کفپوش – برخی از افراد ترجیح می‌دهند برای صرفه جویی در هزینه‌ها، کفپوش خانه را خودشان نصب کنند. اما یکی از اشتباهات رایج در نصب کفپوش که خیلی‌ها آن را در نظر نمی‌گیرند این است که نصب همه نوع کفپوش انقدر آسان نیست که خود فرد بدون تجربه و تخصص بتواند انجام دهد. نصب برخی از کفپوش‌ها نیاز به ابزار و تکنیک‌های خاص دارد. بنابراین اگر می‌خواهید خودتان کفپوش را نصب کنید باید کفپوشی انتخاب کنید که نصب آن ساده است. بهترین گزینه‌ها در چنین مواقعی کفپوش لمینت و وینیل است.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در نصب کفپوش این است که باز هم به منظور کاهش هزینه‌ها از تیمی برای نصب کفپوش استفاده می‌شود که تازه‌ کار یا غیرحرفه‌ای است. این در حالیست که افراد غیرحرفه‌ای اگرچه هزینه کمتری از شما خواهند گرفت اما نتیجه نهایی کار آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین شاید مجبور باشید دوباره از یک تیم دیگر بخواهید تا اشتباهاتی که نصاب قبلی مرتکب شده را برطرف کند.

اشتباهات رایج در نصب کفپوش
کفپوش لمینت از جمله کفپوش‌هایی است که به سادگی نصب می‌شود.
  1. انتخاب ابزار نادرست برای نصب کفپوش

از مهم‌ترین اشتباهات رایج در نصب کفپوش می‌توان به ابزاری که از آن برای نصب کفپوش استفاده می‌شود اشاره کرد. تصور کنید یک کفپوش چوبی با کیفیت را با یک چسب بی‌کیفیت بچسبانید. یا برای نصب کاشی در محیط مرطوب همانند حمام از چسب کاشی نادرست استفاده کنید. شما در این صورت زمان زیادی صرف نصب کفپوش خواهید کرد اما در نهایت نتیجه کار شما آن چیزی نخواهد شد که انتظارش را دارید و حتی ممکن است خیلی سریع کفپوش شما از جا کنده شده یا آسیب ببیند.

  1. تمیز و ترمیم نکردن فضای زیر کفپوش

وقتی می‌خواهید کفپوش جدیدی را برای اتاقی نصب کنید حتما پیش از آن کفپوش اتاق را کنده‌اید. در این صورت باید سطح زیرین کفپوش جدید کاملا تمیز و یکدست شود و اگر مشکلی در آن ایجاد شده و نیاز به ترمیم دارد، این ترمیم انجام شود. در غیر اینصورت ممکن است در جاهایی از کار هنگام نصب کفپوش جدید به مشکل بخورید و ببینید کف اتاق شما به قدری هم سطح نیست که کفپوش جدید به خوبی روی آن قرار بگیرد. این یکی از اشتباهات رایج در نصب کفپوش است که زمان زیادی از شما خواهد گرفت تا بخواهید آن را در وسط کار برطرف کنید و بهتر است پیش از شروع  کار نصب کفپوش به خوبی به آن دقت کنید.

  1. بیش از حد پیرو مد بودن

به روز بودن و پیرو مد روز خانه را تغییر دادن بد نیست. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید آیا این پیروی از مد در انتخاب کفپوش خانه موجب می‌شود لازم باشد شما تمامی وسایل خانه خود را نیز تغییر دهید؟ یا این مد تا چه زمانی زیبا خواهد بود؟ آیا سال بعد باز هم مجبور خواهید شد کفپوش خانه را تغییر دهید؟ با در نظر گرفتن این موارد و هزینه‌هایی که باید برای تعویض کفپوش خانه متقبل شوید، آیا بصرفه است که بخواهید کفپوش خانه را به جای کاربردی بودن طبق مد روز انتخاب کنید؟

  1. در نظر نگرفتن اندازه‌ها پیش از نصب کفپوش

یکی از اشتباهات رایج در نصب کفپوش که می‌تواند برایتان هزینه اضافی نیز در بر داشته باشد، در نظر نگرفتن اندازه‌هاست. بسیاری مواقع پیشنهاد می‌شود که پیش از نصب کفپوش، بخصوص کفپوش‌های تخته‌ای همانند پارکت، لمینت یا کفپوش‌های چوبی، آن‌ها را در اتاق بچینید تا ببینید در کدام قسمت‌ها ممکن است نیاز به برش داشته باشند. اما اگر این کار را نکنید و کارتان را از یک گوشه از اتاق آغاز کنید، یا برش را دقیق انجام ندهید ممکن است به مشکل بخورید و متوجه شوید کم یا زیاد برش زده‌اید و آن تکه از کفپوش دیگر به کار شما نخواهد آمد. بنابراین بسیار مهم است که هنگام نصب انواع کفپوش‌ها، روال و مراحل نصب را به ترتیب و با دقت دنبال کنید.

اشتباهات رایج در نصب کفپوش
هنگام نصب انواع کفپوش‌ها باید به اندازه‌ها دقت داشته باشید.

سخن پایانی

هر نوع کفپوشی که برای خانه خود انتخاب کرده‌اید فواید و معایبی دارد که باید در نظر بگیرید. همچنین باید بدانید هر کدام از انواع کفپوش‌ها مناسب چه فضایی هستند. در کنار این موارد اگر می‌خواهید خودتان کفپوش را نصب کنید باید مراحل نصب کفپوش را به ترتیب و با دقت دنبال کنید و تمام تلاشتان را انجام دهید تا این اشتباهات رایج در نصب کفپوش را مرتکب نشوید. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید کفپوشی را انتخاب کنید که کاربرد بهتری برای خانه شما خواهد داشت و نصب آن توسط خودتان راحت‌تر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =