راهنمای خرید صندلی اپن و کامل‌ترین اطلاعات برای انتخاب

6

این روزها طراحی دکوراسیون داخلی خانه هم با تغییرات سبک زندگی افراد همراه شده است. با افزایش ساخت‌وساز خانه‌های کوچک، بسیاری از امکانات، جای خود را به انتخاب‌های هوشمندانه‌تر و مفیدتری می‌دهند تا افراد بتوانند در کمترین فضای ممکن، بیشترین بهره‌وری را از محیط و فضای خانه‌شان داشته باشند. صندلی اپن نیز یکی از همین امکانات است.

وقتی متراژ خانه‌ها برای داشتن میز غذاخوری کافی نیست می‌توان با انتخاب و خرید صندلی اپن، فضای خوردن غذا را به آشپزخانه انتقال داد. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با راهنمای خرید صندلی اپن آشنا کنیم.

چه زمانی باید به فکر خرید صندلی اپن بود؟

بسیاری از افراد دقیقاً نمی‌دانند چه زمانی می‌توانند به سراغ صندلی اپن یا همان صندلی کانتر بروند یا به هر دلیلی لزوم خرید آن را احساس نمی‌کنند. به طور کلی باید بگوییم قانون مشخص و خاصی برای خرید صندلی اپن وجود ندارد، اما معمولاً طراحان داخلی توصیه می‌کنند اگر متراژ خانه‌تان آن‌قدر کوچک است که نمی‌توانید میز ناهارخوری تهیه کنید، بهتر است با خیال راحت به سراغ خرید صندلی اپن بروید و بیشترین و هوشمندانه‌ترین استفاده را از فضای آشپزخانه‌تان داشته باشید.

این یعنی شما می‌توانید با خرید تعدادی صندلی اپن متناسب با تعداد اعضای خانواده و قرار دادن آن‌ها پشت کانتر یا همان پیشخوان آشپزخانه‌تان، فضای مناسب و کاربردی را برای غذا خوردن و صرف وعده‌های مختلف غذایی در کنار خانواده‌تان تدارک ببینید. البته این بدان معنا نیست که اگر حتی فضای خانه‌تان برای استفاده از میز ناهارخوری نیز کافی است، نمی‌توانید به سراغ صندلی اپن بروید.

صندلی اپن در هر شرایطی به کارتان خواهد آمد، چنان‌چه افراد بسیاری علی‌رغم داشتن میز ناهارخوری و حتی به طور مشخص، اتاق ناهارخوری، با خرید صندلی اپن و قرار دادن آن در پشت اپن آشپزخانه‌شان، فضای دنج و جمع‌ و جوری را نیز برای غذا خوردن در نظر می‌گیرند. با این کار می‌توانید وعده‌های دم‌دستی‌تر و یا سریع‌تر خود را با کمک صندلی اپن و روی کانتر آشپزخانه‌تان صرف نمایید.

بیشتر بدانید: ۱۵ راهکار ساده در دکوراسیون داخلی منزل کوچک را بشناسید

عکس صندلی اپن چرمی دکوراسیون آشپزخانه روستیک
با کمک صندلی اپن می‌توانید بیشترین استفاده را از فضای آشپزخانه‌تان داشته باشید.

 انواع صندلی اپن

اصولاً صندلی‌های اپنی که امروزه در بازار موجود هستند، دارای انواع متفاوتی بوده و متناسب با شرایط افراد می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برایتان باشند. در ادامه برای تکمیل اطلاعات مربوط به خرید صندلی اپن، شما را با انواع صندلی اپن آشنا می‌کنیم:

صندلی اپن با پشتی کوتاه

یکی از جمع‌ و جورترین و در عین حال پرطرفدارترین انواع صندلی اپن، مدل‌هایی با پشتی کوتاه هستند. این نوع از صندلی‌ها تکیه‌گاه کاملی ندارند و در نتیجه نیز راحتی چندانی در اختیار شما قرار نمی‌دهند. با این وجود، تناسب این مدل‌ها با سبک مدرن و همین‌طور جمع‌ و جورتر بودنشان باعث می‌شود افراد بسیاری، آن‌ها را جزء بهترین انتخاب‌های خود بدانند.

خرید صندلی اپن حصیری با پشتی کوتاه برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن
این مدل از صندلی‌های اپن، چندان راحت نیستند.

صندلی اپن با پشتی کامل

مدل بعدی که می‌توانید در زمان خرید صندلی اپن به سراغ آن بروید، همان دسته از صندلی‌های اپنی هستند که معمولاً شما می‌توانید به خوبی به آن‌ها تکیه دهید و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. به همین دلیل هم هست که معمولاً می‌توان زمان بیشتری را روی آن‌ها نشست و به صرف وعده غذایی پرداخت. با این وجود احتمالاً نمی‌توان از این نوع از صندلی‌ها به عنوان انتخاب خوبی در آشپزخانه‌های کوچک یاد کرد.

بیشتر بدانید: این 7 ترند آشپزخانه هرگز از مد نمی‌افتند

مدل صندلی کانتری چوبی با پشتی بلند و تشک پارچه‌ای
در صورت خرید این مدل‌ها می‌توانید ساعت‌ها بر روی صندلی راحت خود بنشینید و لذت ببرید.

صندلی اپن بدون پشتی

این مدل از صندلی‌ها در ساده‌ترین و جمع و جورترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای آشپزخانه‌های کوچک باشند. همان‌طور که می‌توان حدس زد، صندلی کانتر بدون پشتی چندان راحت نیست و به همین دلیل نیز نمی‌توان زمان زیادی روی آن نشست.

در نتیجه توصیه می‌کنیم که از این نوع صندلی‌ها برای صرف وعده‌های غذایی سریع و میان وعده‌های خود استفاده نمایید. بد نیست اضافه کنیم که این مدل از صندلی‌ها در فضاهای کوچک با متراژ پایین، قابلیت آن را نیز پیدا می‌کنند که به راحتی به زیر کانتر رفته و از اشغال فضای اضافی جلوگیری نمایند.

مدل چهارپایه و صندلی بار چوبی کوچک با نشیمنگاه پارچه‌ای
این نوع از صندلی‌های کانتر، انتخاب‌های جمع‌ و جوری به حساب می‌آیند.

صندلی کانتر با دسته

این مدل از صندلی‌های کانتر می‌توانند به عنوان راحت‌ترین مدل‌ها شناخته شوند، چراکه بیشترین پشتیبانی را از بدن شما نشان خواهند داد. در کنار صرف وعده‌های غذایی، راحتی این صندلی‌ها به اندازه‌ای است که حتی می‌توانید ساعت‌ها روی آن‌ها بنشینید و تلویزیون تماشا کنید.

نکته مهمی که می‌توان در رابطه با خرید این مدل‌ها مطرح کرد، این است که طراحی این مدل‌ها به افزوده شدن دسته به عرض صندلی منجر می‌شود و به همین دلیل نیز پیش از خرید، حتماً باید تناسب ابعاد عرض صندلی را با کانتر خود اندازه‌گیری نمایید.

کاربرد صندلی اپن دسته‌دار حصیری در دکوراسیون آشپزخانه سفید و آبی
با خرید این صندلی‌ها احتمالاً هیچ‌گاه از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

صندلی کانتر بدون دسته

این مدل‌ها فضای کمتری را از آشپزخانه شما اشغال می‌کنند و به همین دلیل نیز می‌توانید تعداد بیشتری از آن‌ها را در اطراف کانتر خود قرار دهید. معمولاً کاربرد صندلی اپن بدون دسته برای دورهمی‌های دوستانه، بسیار مناسب خواهد بود.

راهنمای خرید صندلی اپن بدون دسته سفید برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک
این مدل‌ها فضای جمع‌ و جورتری را برای دورهمی‌هایتان فراهم خواهند کرد.

صندلی اپن ثابت

این مدل از صندلی‌ها به صورت ثابت طراحی می‌شوند و امکان چرخش بدنه آن‌ها در زمان نشستن، فراهم نخواهد بود. به همین دلیل نیز اگر عادت دارید که در زمان نشستن روی صندلی، حرکت کنید و صندلی را بچرخانید بهتر است به سراغ این مدل‌ها نروید.

بیشتر بدانید: جذاب‌ترین ایده‌ها برای مدل کابینت آشپزخانه کوچک

کاربرد صندلی کانتر چوبی و حصیری در دکوراسیون آشپزخانه سفید
با این مدل‌ها امکان جابه‌جایی برایتان سخت‌تر خواهد شد.

صندلی کانتر چرخان

این مدل‌ها می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای کانتر و پیشخوان آشپزخانه شما باشند، چراکه امکان حرکت و جابه‌جایی‌شان به راحتی فراهم است و در نتیجه می‌توانید در زمان نشستن و بلند شدن، به راحتی از جای خود حرکت کرده و صندلی را از زیر کانتر خارج کنید. صندلی‌های کانتر چرخان نیز برای فضاها و آشپزخانه‌های کوچک، بسیار مناسب هستند.

عکس صندلی اپن چرخان چرمی مناسب دکوراسیون آشپزخانه چوبی
صندلی‌های چرخان برای کانتر آشپزخانه انتخاب‌های هوشمندانه‌ای هستند.

ابعاد و اندازه‌های استاندارد

همان‌طور که می‌دانید امروزه انواع و اقسام صندلی‌های اپن در بازار، طراحی شده و به فروش می‌رسند و به همین دلیل نیز شما می‌توانید در زمان خرید صندلی اپن خود با مدل‌ها و ابعاد بسیار متفاوتی روبه‌رو شوید. با این حال اگر بخواهیم ابعاد و اندازه‌های استاندارد این نوع از صندلی‌ها را مطرح کنیم، باید بگوییم که غالباً صندلی اپن برای کانتر و پیشخوان‌هایی با استاندارد 90 سانتی‌متری طراحی می‌شوند و به همین دلیل نیز معمولاً ارتفاع آن‌ها چیزی بین 60 تا 65 سانتی‌متر خواهد بود.

با این حال در شرایطی که ارتفاع کانتر بیشتر بوده و چیزی حدود 105 سانتی‌متر باشد، نیز معمولاً ارتفاع صندلی‌های اپن به صورت کلی به 75 سانتی‌متر خواهد رسید. در نهایت هم اگر ارتفاع کانتر، بیشتر از این بوده و به 120 سانتی‌متر نیز برسد، می‌توانید به سراغ صندلی‌هایی با ارتفاع بین 85 تا 90 سانتی‌متر بروید.

با تمامی این توضیحات باید بگوییم اگر اندازه‌گیری ارتفاع صندلی کانتر برایتان سخت است ،می‌توانید به سراغ مدل‌هایی بروید که از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار هستند.

بیشتر بدانید: بهترین چوب مبل کدام است؟

ابعاد و ارتفاع استاندارد صندلی کانتر چرمی با پایه فلزی
ارتفاع صندلی کانتر باید در تناسب با ارتفاع خود کانتر باشد.

نکات خرید صندلی اپن

برای اینکه بتوانید در زمان خرید صندلی اپن موفق باشید و خرید خود را در هوشمندانه‌ترین حالت ممکن به نتیجه برسانید، لازم است که به نکات متفاوتی توجه داشته باشید. در ادامه، شما را با نکات خرید صندلی اپن آشنا می‌کنیم:

انتخاب جنس صندلی کانتر

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در زمان خرید صندلی کانتر مدنظر داشته باشید، جنس آن است. به طور کلی لازم است جنس صندلی خود را به نوعی انتخاب کنید که با سایر بخش‌های خانه و آشپزخانه‌تان همخوانی و تناسب داشته باشد.

برای مثال صندلی کانتری چوبی می‌تواند در زمانی مورد استفاده قرار بگیرد که کابینت‌های شما نیز چوبی باشند. در چنین شرایطی تناسب و یکدستی فضا، زیبایی آن را به مراتب افزایش خواهد داد. نکته مهم اینجاست که صندلی چوبی باید از نظر طیف رنگی نیز تا حد ممکن با کابینت‌ها همخوانی داشته باشند.

راهنمای خرید صندلی اپن مناسب کابینت و کانتر آشپزخانه چوبی
با انتخاب متریال مناسب و هماهنگ با سایر بخش‌های آشپزخانه، فضای زیباتری داشته باشید.

بررسی سبک صندلی اپن

طبیعتاً یکی از مهم‌ترین اهداف استفاده از صندلی اپن، زیباتر شدن فضای آشپزخانه است. به همین دلیل لازم است توجه ویژه‌ای نیز بر سبک دکوراسیونی آن داشته باشید. وجود تناقض و عدم تطابق در هرکدام از وسایل خانه، تمامی زحمات شما برای طراحی یک خانه زیبا را زیر سؤال خواهد برد. این موضوع در رابطه با انتخاب صندلی اپن نیز صدق می‌کند.

با توجه به تمامی این توضیحات توصیه ما این است که در زمان خرید صندلی اپن خود، سبک کلی دکوراسیون آشپزخانه‌تان را در نظر داشته باشید. این یعنی برای مثال اگر دکوراسیون آشپزخانه شما به سبک مدرن طراحی شده باشد، انتخاب صندلی‌هایی با سبک‌های دیگری همچون کلاسیک، اشتباه محض خواهد بود!

بیشتر بدانید: پاف مبل چیست؟ انواع و کاربردهای آن در خانه را بشناسید

خرید صندلی اپن ارزان قیمت متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه
با انتخاب صندلی اپن متناسب با سبک آشپزخانه‌تان فضایی یکدست‌تر داشته باشید.

ارتفاع صندلی اپن

در بخشی که در رابطه با استانداردهای ابعاد و اندازه صندلی اپن متناسب با ارتفاع کانتر برایتان گفتیم، احتمالاً شاهد اهمیت ارتفاع مناسب صندلی کانتر بوده‌اید. با توجه به تمامی این توضیحات، لازم است که در زمان خرید صندلی اپن خود به ارتفاع آن نیز توجه ویژه داشته باشید.

نکته مهمی که بد نیست در اینجا به آن اشاره کنیم، این است که در زمان انتخاب ارتفاع صندلی خود، باید حتماً به میزان راحتی پاهایتان نیز توجه کنید. اگر صندلی علی‌رغم ارتفاع زیاد خود، هیچ‌گونه پایه و تکیه‌گاهی برای قرارگیری پاهایتان نداشته باشد، احتمالاً بعد از مدت کمی پاهای شما را خسته و اذیت خواهد کرد.

راهنمای خرید صندلی اپن فلزی با رویه مخمل آبی
در زمان خرید صندلی اپن به ارتفاع آن نیز توجه داشته باشید.

قیمت صندلی اپن

این روزها تنوع قیمت صندلی اپن یا همان کانتر به حدی است که می‌تواند هر گونه بودجه‌ای را تحت پوشش خود قرار دهد. با این حال، توجه کیفیت طراحی و متریال صندلی نیز مسائل مهمی هستند که به هیچ عنوان نباید مورد بی‌توجهی قرار بگیرند. این یعنی ممکن است در ساخت صندلی اپن ارزان‌قیمت از متریال باکیفیت چندانی استفاده نشده باشد و در نتیجه در صورت خرید، بعد از مدتی شاهد آسیب‌دیدگی صندلی خود باشید.

توصیه ما این است که پیش از خرید صندلی اپن، هزینه و بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید و بعد هم با توجه به آن، دایره انتخاب‌های خود را محدودتر کرده و با سرعت بیشتری به محصول مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بدانید: مبل توگو کدام است؟

 صندلی اپن از کجا بخرم؟

صندلی‌های اپن نیز همچون سایر انواع صندلی‌ها در دسته‌بندی مبلمان منزل قرار می‌گیرند و به همین دلیل نیز شما می‌توانید در زمان خرید این محصول به انواع مرکز فروش صندلی اپن در تهران همچون دلاوران، یافت‌آباد و سایر فروشگاه‌های مبلمان بروید. در کنار این نیز اگر تصمیم به خرید محصولی مخصوص به خود دارید، می‌توانید از نمونه‌هایی با ساخت سفارشی نیز استفاده نمایید.

راهنمای خرید صندلی اپن چوبی و فلزی فانتزی مدرن
برای خرید صندلی می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

جمع‌بندی

با توجه به تمامی توضیحاتی که تا به اینجا ارائه دادیم، بهتر است در زمان خرید صندلی اپن، به طور مشخص به سراغ محصولی بروید که از هر نظر با فضای خانه و آشپزخانه شما تناسب و هماهنگی داشته باشد و در عین حال نیز بیشترین استفاده از فضای خانه را برایتان فراهم کند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

6 نظرات
  1. maryam atab می گوید

    من همیشه فکر می کردم صندلی اپن یه وسیله اضافیه و فقط یه خرجی روی دستم میذاره! ولی مثل اینکه به کار میاد

    1. طلوع حقیقت می گوید

      مریم عزیز
      خوشحالم این مطلب برایتا مفید بوده. همان طور که خودتان هم گفتید این نوع از صندلی در بسیاری از شرایط مثل زمانی که خانه کوچکی دارید به کارتان می آید و می تواند استفاده درست تری از فضای خانه را برایتان فراهم کند.

  2. alale.rz می گوید

    من مستاجرم و به خاطر همین نمی دونم باید صندلی اپن با چه متریالی بخرم. ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. طلوع حقیقت می گوید

      درست است که تناسب و ست بودن صندلی اپن شما با کابینت ها می تواند به زیبایی فضا بیفزاید اما شما می توانید مدل هایی را نیز خریداری کنید که با بیشتر موقعیت ها همخوانی داشته باشد. برای مثال شما می توانید به سراغ صندلی هایی تمام پارچه بروید و یا از مدل های چوبی استفاده کنید که رنگ چوب آنها قابلیت ست شدن با رنگ های بسیاری را داشته باشد.

  3. forugh hastam می گوید

    سلام یه سوال دارم
    اینکه صندلی های اپن با میز و صندلی های غذاخوری یا مبلمان هیچ تناسب و شباهتی نداشته باشن مشکلی داره؟

    1. طلوع حقیقت می گوید

      مسئله مهم اینجاست که بدانید فضای آشپزخانه شما با نشیمن و غذاخوری، کاملا متفاوت هستند و به همین دلیل نیز لزوما نباید در خرید صندلی اپن به سراغ مدل هایی بروید که با مبلمانتان ست باشند. البته این موضوع به متراژ خانه تان نیز بستگی خواهد داشت. توصیه می کنیم که اگر خانه ای بسیار کوچک دارید که آشپزخانه و در نتیجه صندلی های اپن شما نسبت به مبلمان فاصله بسیار کمی دارند، حداقل طیف رنگی مشابه و یا متناسبی را برای صندلی خود انتخاب کنید تا فضا چندین رنگه و شلوغ به نظر نرسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =