دیوار بالای مبل را با این 7 ایده تزیین کنید

0

فضای خالی بالای مبل را می‌توان فضای مناسب و کانونی برای استفاده از یک اثر هنری خاص و یونیک دانست. باید اعتراف کنیم که گاهی انتخاب نوع وسیله دکوری و تزیینی برای دیوار بالای مبل یک چالش تبدیل می‌شود. با وجود آنکه اکثر مردم از روش‌های قدیمی و معمول  نصب تابلو یا عکس برای دکور بالای مبل استفاده می‌کنند، اما واقعیت این است که گزینه‌های بیشتری برای اکسسوری‌های دیواری در دسترس قرار دارد. پس خلاق باشید و ویژگی مورد علاقه و مطابق باسلیقه خود را انتخاب کنید. برای این منظور ایده‌هایی که در ادامه مطلب در اختیارتان قرار می‌دهیم، کمک‌کننده هستند.

نمایش تابلوی هنری خاص

همان‌طور که گفتیم تابلوی هنری متداول‌ترین گزینه‌ای است که برای فضای پشت مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اگر این اثر هنری ساده و حل‌شده در دکوراسیون نشیمن باشد، احتمالاً تأثیر حداقلی خواهد داشت. اگر می‌خواهید فضای جذاب و چشم‌نوازی ایجاد کنید که واقعا خاص و متمایز از هر چیدمان دیگر باشد، یک اثر جسورانه هنری با ظاهری متفاوت بهترین راهکار است.

سعی کنید مدلی از تابلوی هنری را انتخاب کنید که اندازه‌ بسیار بزرگی داشته و همچنین از نظر رنگ‌بندی زنده یا از نظر گرافیکی جذاب باشد. استفاده از عبارت اثر هنری جسورانه به این معنی است که وقتی شخصی وارد فضای خانه شما شد، چشم او فوراً به این قطعه کشیده می‌شود، چراکه بسیار متمایز و قابل‌ توجه است.

ایده‌های خلاقانه برای تزیین دیوار بالای مبل با تابلو نقاشی و آثار هنری هماهنگ با مبلمان
می‌توانید طرح و تم رنگی تابلوی دیوار بالای مبل را با جزییات مبلمان و دکوراسیون نشیمن هماهنگ کنید.

خلق گالری دیواری

گاهی اوقات فقط به کار بردن یک اثر هنری کافی نیست و چند تابلوی دیواری اثر بهتری خواهد داشت. خلق و به وجود آوردن گالری دیواری می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشند. یک گالری عکس این امکان را به وجود می‌آورد که فضا را بیشتر تحت تاثیر قرار دهید و به این ترتیب از انتخاب تنها یک اثر بین تعدادی آثار که چشمتان را گرفته هم نجات پیدا می‌کنید.

به یاد داشته باشید که هنگام نصب تکه‌های مختلف گالری دیواری، همه ثاب‌ها و تصاویر به‌عنوان یک واحد عمل می‌کنند و باید همگی به شکل نقطه عطف فضا در معرض چشم قرار گیرند. همیشه بهتر است قبل از شروع نصب، محل هر قطعه را مانند تکه‌ای از پازل برنامه‌ریزی و مشخص کنید. برای این منظور توصیه می‌شود ابتدا قطعات را روی زمین جلوی دیوار بگذارید و مانند بازی آن‌قدر آنها را جابه‌جا کنید که در نهایت چیدمان موردعلاقه‌تان پیدا شود. در این ترکیب‌بندی نباید برتری خاصی بین تابلوها دیده شود. اگر برای این راهکار فضای خالی در خانه ندارید، می‌توانید روی کاغذ نمودار ترکیب مورد نظرتان را رسم کنید.

ایجاد گالری دیواری و ثبت خاطرات با استفاده از فضای خالی بالای مبل
با ایجاد یک گالری دیواری از عکس‌های شخصی، مجموعه‌ای از خاطرات را ثبت کنید.

آویزان کردن مکرومه در دیوار بالای مبل

مکرومه که بافتی محبوب و ساخته‌شده از گره‌هاست، در سال‌های اخیر مجدداً به بازار مد و طراحی بازگشته است. این اکسسوری دلنشین پیش از این، در دهه 1970 محبوبیت زیادی داشت و مجدد در اواخر دهه 2010 به شکل گلدان، گوشواره، رانر میز و آویز دیواری به صنعت مد بازگشت. آویز مکرومه می‌توانند بزرگ، پر گره و حرفه‌ای بوده یا به‌ اندازه‌ای ساده باشد که حتی خودتان هم می‌توانید آن بسازید.

برای هر خانه و دکوراسیونی که یک اتاق نشیمن رنگارنگ دارد، آویزان کردن انواع مدل مکرومه برای دیوار بالای مبل گزینه مناسبی خواهد بود. این اکسسوری پرگره یک نقطه کانونی خوب ایجاد می‌کند. ولی اگر از بافت مکرومه با رنگ خنثی در فضایی با همین ترکیب رنگی استفاده شود، کنتراست و تضاد چشم‌گیری به طراحی دکوراسیون اضافه نمی‌شود. اگر به سراغ مدل‌های آب‌رنگی و آمبره بروید، رنگ بیشتری را به فضا افزوده‌اید.

برای تزیین دیوار مبل می‌توانید از یک آویز مکرومه بزرگ برای خلق فضای کانونی استفاده کنید، یا چند مکرومه آویز کوچک‌تر را کنار هم و به‌صورت مجموعه به نمایش بگذارید تا جلوه‌ جسورانه‌تری ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: ۶ ایده ساده برای اجرای سبک بوهو در دکوراسیون

ایده خلاقانه تبدیل فضای خالی بالای مبل به نقطه کانونی چیدمان با آویزان کردن مکرومه
فضای خالی بالای مبل را با آویز مکرومه و آوردن هنر دست به خانه، به یک نقطه کانونی تبدیل کنید.

نصب آینه‌ بالای مبل

آینه‌ ا لوازم دکوری پرکاربرد و تاثیرگذار در فضاهای مختلف خانه محسوب می‌شوند. چراکه نور را منعکس کرده، فضا را بازتر می‌کنند  و به‌طورکلی باعث دلباز‌تر و بزرگ‌تر شدن فضای داخلی می‌شوند. دیوار بالای مبل هم می‌تواند مکان مناسبی برای قرارگیری یک آینه بزرگ باشد. اما به خاطر داشته باشید که در صورت امکان بهتر است آینه‌ را در کنار پنجره‌ یا عناصری از دکوراسیون داخلی قرار دهید که از نظر بصری جذاب هستند.

فقط به این دلیل که یک فضای خالی بالای مبل دارید، از یک آینه بزرگ استفاده نکنید. مطمئن شوید این وسیله دکوری با همه وسایل دیگر فضا هم‌خوانی دارد و درون خود، قاب زیبایی به نمایش می‌گذارد. با این اوصاف، می‌توانید با نصب مجموعه‌ای از آینه‌های کوچک کنار هم یک گالری دیواری از جنس آینه در دیوار بالای مبل ایجاد کنید. مانند گالری دیواری از قاب عکس که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، هنگام تصمیم‌گیری در مورد نحوه قرار دادن آینه‌های کوچک، آنها را به‌عنوان یک واحد در نظر بگیرید و اندازه و شکلشان را با وسواس بیشنری کنار هم بچینید.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای نصب آینه در دکوراسیون خانه

نصب آینه گرد روی دیوار بالای مبل برای روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه
با نصب آینه در دیوار بالای مبل، به انعکاس فضای خانه کوچک خود کمک کنید.

نصب شلف دیواری

با کوچک‌تر شدن خانه‌ها، فضای نگهداری وسایل مختلف اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و افراد شروع به استفاده از هر اندازه فضای موجود برای نمایش وسایل و دکوری‌های خود می‌کنند که در این دسته فضاهای پرت و بدون استفاده بالای سطح زمین بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. نصب شلف در دیوار بالای مبل راهکاری فوق‌العاده برای حل مشکل نگهداری و نمایش خلاقانه اکسسوری‌های شماست. شلف و قفسه‌های دیواری مدل و تنوع زیادی دارند و با ایجاد سطح بیشتر به اندازه مورد نظر، دکوراسیون زیباتری خلق می‌کنند.در هنگام نصب اطمینان حاصل کنید که به‌درستی و محکم روی دیوار نصب‌ شده‌اند تا از افتادن و برخورد شلف بر سر افرادی که روی مبل نشسته‌اند، جلوگیری کرده باشید.

نکته دیگر در هنگام نصب شلف، توجه به ارتفاع آن است. اگر یک شلف دارید، آن را در ارتفاع دید ناظر نصب کنید و اگر تعداد آن بیشتر است، شلف مرکزی باید در ارتفاع دید ناظر باشد. از طرفی دیگر می‌توانید شلف را در مرکز دیوار بالای مبل یا به صورت نامتقارن روی دیوار نصب کنید. ولی ترکیب‌بندی و سنگینی کل فضا را از یاد نبرید. در نهایت هم شلف‌ها را با آثار هنری و اکسسوری‌های مختلف تزیین کنید.

روش‌های خلاقانه و کاربردی برای استفاده از دیوار با نصب شلف دکور بالای مبل
نصب شلف به عنوان دکور بالای مبل، روشی خلاقانه برای استفاده بهینه از فضای روی دیوار به شمار می‌رود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

استفاده از مجسمه

قرار دادن مجسمه‌ با متریال و اشکال جالب می‌تواند ظاهری منحصربه‌فرد و خاص ابتدا برای دیوار بالای مبل و سپس فضای کلی خانه به وجود آورد. مجسمه در واقع هر حجم سه‌بعدی یا چندبعدی محسوب می‌شود که مانند نقاشی یا عکس یا نقاشی مسطح نیست. مثلا شاخ‌های مصنوعی، صورت و سر حیوانات صفحات یا المان‌های سرامیکی در این دسته قرار می‌گیرند. نکته اصلی برای انتخاب مجسمه دیوار بالای مبل این است که به دنبال قطعاتی باشید که زیاد بزرگ نباشد تا بیرون‌زدگی آن برای فضای موردنظرتان زننده نشود.

بیشتر بخوانید: دکوراتیو چیست و اجسام دکوراتیو کدامند؟

ایده‌های جالب برای تزیین دیوار پشت مبل سلطنتی با مجسمه‌ها و لوازم دکوراتیو کلاسیک
برای تزیین دیوار پشت مبل سلطنتی، یک مجسمه گران‌قیمت و کلاسیک ایده مناسبی خواهد بود.

نقشه جهان

نصب نقشه‌ جهان راهکاری فوق‌العاده برای افزودن حس تاریخی به یک فضا محسوب می‌شود. همچنین  می‌تواند خاطرات مکان‌هایی که در آنجا بوده‌اید یا رویای سفر به آن را دارید، برایتان زنده کند. وقتی صحبت از تزئین دیوار بالای مبل با نقشه جهان می‌شود، گزینه‌های زیادی پیش رویتان قرار می‌گیرد، از جمله مدل‌های رنگی، سیاه‌ و سفید، مونوکروم به رنگ قهوه‌ای، حجم‌دار و به شکل استیکرهای دیواری.

اگر ترجیح می‌دهید مدل انتخابی‌تان قدیمی و اصیل باشد، می‌توانید آن را در فروشگاه‌های سمساری، عتیقه‌فروشی‌ و بازارهای قدیمی پیدا کنید، یا حتی آن‌ را از اطلس‌ها و کتاب‌های قدیمی تهیه کنید. در غیر این صورت خرید مدل های جدیدتر برایتان چالش‌برانگیز نخواهد بود و حتی می‌توانید خودتان تصویر باکیفیتی را چاپ کرده یا به صورت پوستر روی دیوار بالای مبل نصب کنید. یادتان باشد اغلب نقشه‌ها با قاب‌ ظاهر شکیل‌تری پیدا می‌کنند.

نقاشی نقشه جهان روی دیوار بالای مبل برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی مدرن
نصب نقشه جهان بالای کاناپه، روشی خاص و مدرن برای دکوراسیون نشیمن شماست.

سخن پایانی

وقتی یک ایده دکوری را برای دیوار بالای مبل انتخاب می‌کنید، به خاطر داشته باشید معمولا اشتباه اول افراد این است که وسیله کوچکی را برای این فضا در نظر می‌گیرند. این وسیله تزیینی و دکوری هر چه باشد، بهتر است حدود دوسوم عرض مبل را اشغال کند. البته اگر گروهی از لوازم مختلف را برای تزیین انتخاب کرده‌اید، این مقیاس را باید برای مجموعه آنها در نظر بگیرید. در نهایت برای داشتن چیدمانی خاص باید خلاق بوده و چیزی را انتخاب کنید که با سلیقه و سبک دکوراسیون هم‌خوانی داشته باشد.

منبع: ‌thespurce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =