چند ایده برای مدل مبل ال جدید

2

مبل ال برای فضاهای کوچک و گوشه‌ها یک مبل ایده‌ال است. اما برای فضاهای بزرگ چطور؟ اتاق‌ نشیمن بزرگ گاهی می‌تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند، از یک طرف گزینه‌های مختلفی برای پر کردن آن دارید، اما از طرف دیگر برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد و یا فضای خالی زیاد، باید دکوراسیون و مبلمان مناسبی برایش انتخاب کنید. پیشنهاد بسیاری از طراحان به شما مبل ال است. اگر نمی‌دانید چه مدل مبلی مناسب منزل شماست، در این مقاله با انواع مدل مبل ال آشنا خواهید شد.

مبل ال علاوه بر اینکه فضای زیادی برای نشستن در اختیار شما قرار می‌دهد، در مقایسه با سایر مبلمان، فضای کمتری از منزل شما را اشغال می‌کند. پس اگر منزل شما متراژ کوچکی دارد یا متراژ نشیمن و طراحی آن به گونه‌ای است که دیگر انواع مبل با آن تناسب ندارد، می‌توانید مبل ال سفارش دهید.

انواع مدل مبل ال

مبل ال یکی از انواع مبل است که در آن دسته‌ مبلمان حذف شده، قطعات مختلف مبل به هم چسبیده و با هم یک مبل ال شکل را تشکیل داده‌اند. در مبل مدل ال شکل قسمت‌های نشیمن قسمت‌های مختلف مبل به هم چسبیده و نزدیک هستند و شبیه به حرف انگلیسی ال (L)  قرار گرفته‌اند. به همین دلیل است که به این مبل‌ها ال گفته می‌شود. اما مدل‌های مختلفی از مبل ال وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم. خواندن مطلب چگونه می توانیم یک مبل ال متناسب با خانه خود بخریم نیز راهنمای خرید مناسبی برای شماست.

مبل ال تختخواب‌شو

یکی از انواع مبل ال، نوع تختخواب‌شوی آن است که برای دراز کشیدن طراحی شده است. کوسن‌های بزرگ این نوع مبل موجب نشستن راحت روی آن می‌شوند و قرار دادن قسمت دوم مبل، در کنار قسمت اول می‌تواند آن را به شکل تخت‌خواب درآورد و مکانی برای یک چرت نیم‌روزی باشد. این مبل ها علاوه بر مکانیسم‌های تغییر مبل به تخت، فضایی برای نگهداری کالاهای خواب در خودشان دارند و با یک تیر، دو نشان می‌زنند.

مدل مبل تختخواب‌شو ال
مبل ال خود را به تختخواب تبدیل کنید و از چرت بعدازظهر در یک روز گرم یا سرد لذت ببرید.

مبل ال رنگی

مبل‌های ال در رنگ‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. رنگ مبلمان به اندازه فضا، سلیقه و رنگ‌بندی دکوراسیون منزل شما بستگی دارد. در ادامه تعدادی مدل مبل ال رنگی را معرفی می‌کنیم.

مبل ال دو رنگ

می‌توانید قسمت پایین یا ال شکل مبل خود را به رنگ متضاد قسمت اول درآورید یا اینکه از کوسن‌هایی با رنگ متضاد استفاده کنید و دکوراسیون خود را کامل کنید.

مدل شیک مبل دورنگ ال
کوسن‌های مبل ال را از رنگی متضاد انتخاب کنید تا زیبایی مبل ال جدید و شیک شما را بیشتر نشان دهد.

مبل ال با رنگ‌های طبیعت و خاکی

مبل ال با تناژ رنگ خاکی معمولا رنگی ملایم داشته و با طیف وسیعی از رنگ‌ها هماهنگ می‌شود. این مبل‌ها به راحتی با کف‌های پارکت و دیوارهای رنگ خنثی مانند سفید و خاکستری جور می‌شوند و ترکیب رنگ را کامل می‌کنند.

رنگ مبلمان را با کفپوش خانه هماهنگ کنید.
مبل‌های رنگ خاکی می‌توانند با سرامیک و کف‌های پارکت به راحتی هماهنگ شوند.

استفاده از رنگ‌های تیره

رنگ آجری این مبل ال را ببینید تا ببینید که حتی رنگ‌های پررنگ نیز به خوبی با کف پارکت هماهنگ می‌شوند. برای خنثی کردن اثر تیرگی یا پر‌رنگی می‌توانید از دو پاف روشن در کنار این مبل استفاده کنید یا لوازم جانبی، میزجلوی مبلی یا کوسن‌های خود را به رنگ روشن انتخاب کنید.

نحوه ست کردن مبلمان و کوسن با دکوراسیون منزل
انتخاب لوازم جانبی مبلمان یا کوسن‌ها می‌تواند هارمونی و هماهنگی رنگی جالبی برای دکوراسیون مبلمان شما ایجاد کند.

مبلمان سورمه‌ای یا آبی تیره

این اتاق نشیمن سبک منحصر به فردی دارد و رنگ سورمه‌ای مبل ال این اتاق یک تضاد دوست داشتنی در فضا ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ۸ مدل از انواع پارچه مبلی همراه با مزایا و معایب

انتخاب رنگ و مدل مبل راحتی ال
استفاده از پرده‌ها و آباژور زرد در کنار مبل ال سورمه‌ای تضاد جالبی ایجاد کرده است.

انواع مبل ال جدید

انواع مبل‌های سکشنال (Sectional) و ال شکلی که این روزها وجود دارد، برای تکمیل دکوراسیون فضای اتاق نشیمن استفاده می‌شوند. در ادامه تعدادی از این مدل‌ها را می‌بینید که چگونه با محیط خود ترکیب شده‌اند. می‌توانید از این مدل‌ها ایده بگیرید.

مبل ال باکس‌دار

ماهیت مبل ال، جایگیری در فضاهای کوچک و کم‌جا است. برخی از انواع این مبل از نوع باکس‌دار هستند که فضایی را به صورت یک باکس مخفی در اختیار مشتری قرار می‌دهند. با این باکس‌ها فرد می‌تواند تعدادی از ظروف پذیرایی و مهمانی را در آنها مخفی کند و به عنوان یک انباری از آنها استفاده کند.

انواع مبل ال باکس‌دار
در مبل ال باکس‌دار، فضایی مخفی تعبیه شده که می‌توان از آن استفاده‌های زیادی کرد.

مبل ال مدرن

سبک مدرن شهری در طراحی مبل ال نیز وجود دارد و می‌توان از این مدل زیبا در اتاق نشیمن خود استفاده کنید. این مدل دارای سبکی ساده و مینیمال با رنگ‌هایی خنثی است که به هر ترکیب رنگ دکوراسیون می‌آید. کوسن‌ها و دوخت مدل‌های مدرن ساده و صریح هستند و چیز اضافه در آنها وجود ندارد.

مدل مبل ال جدید و مدرن برای دکوراسیون ساده و مینیمال
مبل ال مدرن بسیار ساده و مینیمال و اغلب در رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود.

مبل ال کاژو

مبل ال کاژو یا کاجو مدلی معروف در بازار ایران است. این مدل که یک ست ۷ نفره است. معمولا از یک کاناپه سه نفره، یک مبل ال کنج، یک لاوست یا کاناپه دو نفره و یک مبل یا صندلی تک به همراه یک پاف بزرگ تولید می‌شود. لازم به ذکر است که مبل تک کاژو بدون دسته است و فقط یکی از کاناپه‌ها هم در یک طرف دسته دارد. تکیه گاه مثلثی و شیب‌دار کوتاه کاژو نیز از یک سمت تا انتها امتداد پیدا نمی‌کند.

مدل مبل ال کاژو مدرن
مبل ال کاژو سبک خاصی به اتاق می دهد و حالتی مدرن دارد.

مبل ال سلطنتی

مبل ال برای بسیاری از خانواده‌هایی که هال کوچکی دارند اما همچنان دوست دارند از مدل‌های سلطنتی استفاده کنند نیز راهکار دارد. درست است که ماهیت مبل ال، دیدگاهی مدرن دارد، اما به دلیل تقاضای خانواده‌های ایرانی، نوع سلطنتی آن نیز تولید شده است که در کنار از تزئینات چوب، تاج، دسته‌ها و منبت‌کاری روی آنها بهره برده است. همچنین کوسن‌ها ظاهری پرزرق و برق دارند و اغلب رویه دوزی شده‌اند.

مدل مبل ال سلطنتی لوکس
مبل ال سلطنتی دارای کوسن‌های پرزرق و برق و دسته‌های منبت‌کاری شده و تاج است.

مبل ال اسپورت

مدل‌های اسپورت هم سبک‌تر و هم کم حجم‌تر طراحی می‌شوند تا مناسب فضاهای کوچک باشند. بسیاری از مدل‌های اسپورت، مبل‌های هوشمندی هستند که قابلیت‌هایی نظیر اتصال به اینترنت اشیا را دارند.

شیک‌ترین مدل‌های مبل ال اسپرت هوشمند
این روزها هوشمند شدن به حوزه مبلمان نیز وارد شده و برخی مدل‌های مبل اسپورت، قابلیت اتصال به اینترنت اشیا را دارند.

مبل ال برای خانه‌های کوچک

در خانه‌های کوچک می‌توان از برخی مدل مبل ال که در بالا اشاره شد و همچنین موارد زیر استفاده کرد. خواندن مقاله راهنمای انتخاب مبلمان و وسایل چوبی برای خانه کوچک نیز خالی از لطف نیست.

مبل ال کلاسیک و ساده

این مدل مبل نیز از یک قسمت بلندتر از دیگری تشکیل شده که هر دو قسمت به یکدیگر می‌چسبند تا حالت ال شکل تشکیل دهند. مبل سبک کلاسیک نیز طراحی ساده و مینیمالی دارد و برای افرادی که مبل ساده دوست دارند مناسب است.

جدیدترین مدل‌های مبل ال کلاسیک کم‌جا برای خانه‌های کوچک
مبل ال کلاسیک برای کسانی که مبل ساده و کم‌جا دوست دارند مناسب است.

مبل ال ترک

مبل ال ترک همانطور که از نامش پیداست توسط کشور ترکیه طراحی و تولید می شود. طراحی متفاوت، زیبایی بی نظیر، رنگ بندی متنوع و کیفیت عالی از ویژگی های بارز مبلمان راحتی ترک است که خرید این محصول را به حداکثر رسانده است. در مبل‌های فروشی‌ کشور ما نیز مدل مبل ال ترک به وفور پیدا می‌شود. اما شما می‌توانید طرح‌های این نوع مبل را با قیمت مناسبی از تولیدکنندگان ایرانی خریداری کنید.

زیباترین مدل مبل ال ترک
مبل ال ترک در کنار زیبایی و کیفیت، قیمت بالاتری دارد. اما می‌توانید همان طرح‌ها را از فروشندگان ایرانی بخرید.

جمع‌بندی

این چند مدل مبل ال جدید را می‌توان هم در فضاهای کوچک و هم بزرگ به کار برد. اگر منزل شما کوچک است، می‌توانید از این مبل برای اتاق نشیمن خود استفاده کنید و با انتخاب یک رنگ مناسب فضای نشیمن‌تان را  بزرگ‌تر جلوه دهید. در فضای نشیمن خانه‌های بزرگ نیز می‌توانید از مبل ال استفاده کنید و یک دکوراسیون مدرن برای پذیرایی خود در کنار میز ناهارخوری‌تان ایجاد کنید.

فراموش نکنید که هرکدام از مدل‌های مبل ال در این مطلب و یا هر مدل مبل ال دلخواه‌تان را می‌توانید به متخصصین نجاری و ساخت مبل استادکار هم سفارش دهید. سفارش مبل ال به استادکار، علاوه بر اینکه باعث می‌شود نتیجه کار دقیقا مطابق میل شما باشد، به احتمال زیاد نسبت به خرید مبل آماده، هزینه کم‌تری هم برایتان خواهد داشت.

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: hgtv | homeawakening | avantela

 

2 نظرات
  1. Adiputra می گوید

    great ideas, thanks bro

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 15 =