نرده آلومینیومی: ویژگی ها، کاربرد، راهنمای خرید، مزایا و معایب

2

نرده آلومینیومی یکی از رایج‌ترین انواع نرده‌های به کار رفته در راه‌ پله منازل و آپارتمان‌ها محسوب می‌شود. ویژگی‌هایی همچون سبک بودن وزن و همچنین استحکام بالا و عدم زنگ زدگی موجب شده تا اتصالات نرده آلومینیوم به راحتی در هر موقعیت و مکانی جز انتخاب‌های اولیه محسوب شود. اما این نوع نرده نیز همانند دیگر جنس‌های حفاظ و نرده محاسن و ایراداتی دارد. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با مهم‌ترین مزایا و معایب نرده آلومینیومی آشنا شویم و ویژگی‌ها و کاربردهای این نوع نرده را بیشتر بشناسیم.

ویژگی‌های نرده آلومینیومی

آلومینیوم فلزی کم وزن، نقره‌ای رنگ و با انعطاف‌پذیری زیاد است که به خاطر لعابی که روی آن ایجاد می‌شود، هیچ‌گاه با قرار گرفتن در معرض هوا دچار زنگ‌زدگی و تغییر رنگ نمی‌شود. این فلز مقاوم و غیرقابل‌اشتعال به وفور برای ساخت نرده آلومینیومی در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماندگاری این جنس از نرده‌ها چندین برابر از نرده استیل بیشتر است و در مناطق شرجی کمتر دچار اکسیدشدگی می‌شوند. نکته دیگری که باید در مورد خرید نرده آلومینیومی بدانید این است که نصب و جوشکاری این نرده‌ها بسیار ساده است و نیازی به جوشکاری و رنگ اضافی ندارند؛ این موضوع موجب می‌شود تا آسیب کمتری به پله‌ها وارد شود و نصب آن در مدت زمان کمتری انجام شود.

بیشتر بدانید هندریل شیشه ای یا نرده شیشه‌ای چیست؟

مقاومت نرده‌های آلومینیومی موجب شده تا بسیار پرطرفدار باشند.
مقاومت نرده‌های آلومینیومی موجب شده تا بسیار پرطرفدار باشند.

جالب است بدانید که نرده آلومینیومی نیاز به آب‌کاری کردن ندارد. برای تهیه این نرده‍‌ها شمش‌های آلومینیوم را با دمایی در حدود ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد نرم و منعطف می‌کنند و به وسیله قالب به شکل‌های مختلف درمی‌آورند. سپس آنها را در کوره‌هایی با حرارت بالا از حالت نرم به صورت سخت و محکم درمی‌آورند. نصب اتصالات نرده آلومینیوم را نیز حتما به فردی متخصص بسپارید. برای نصب نرده آلومینیومی به جای پیچ از بولت استفاده می‌شود؛ پایه و بولت روی هم پیچ می‌شوند و به صورت محکم در داخل هم قرار می‌گیرند.

بیشتر بدانید رنگ آمیزی نرده آهنی را چطور انجام دهیم؟

برای نصب اتصالات نرده آلومینیوم نیز بهتر است حتماً این کار را به فردی متخصص انجام دهید.
برای نصب اتصالات نرده آلومینیوم نیز بهتر است حتماً این کار را به فردی متخصص انجام دهید.

کاربرد و مزایای نرده آلومینیومی

از نرده آلومینیومی در مکان‌های مختلفی همچون منازل مسکونی و آپارتمان‌های اداری به وفور استفاده می‌شود. استحکام و نصب راحت این نرده‌ها موجب شده تا در بسیاری موارد از آنها به عنوان حفاظ پنجره و بالکن نیز استفاده شود. از طرفی این نرده‌ها در معابر عمومی نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نرده آلومینیومی نسبت به سایر انواع نرده‌ها از مزایایی متعددی برخوردار است:

  • تنوع زیادی در شکل و مدل‌های این نوع نرده وجود دارد
  • استحکام و ماندگاری زیادی در مقایسه با سایر جنس‌ها دارد
  • مقاومت زیادی در برابر فشار و ضربه دارد
  • دوام این نرده‌ها ۵ برابر از نرده آهنی و استیل بیشتر است
  • امکان بازیافت و تعویض این نرده‌ها به سادگی وجود دارد
  • نصب نرده آلومینیومی بسیار ساده و بدون درسر است
  • در هوای شرجی اکسید و پوسیده نمی‌شود
  • در نصب این نوع نرده نیازی به جوشکاری نیست
استحکام و نصب راحت این نرده‌ها موجب شده تا در بسیاری موارد از آنها به عنوان حفاظ پنجره و بالکن نیز استفاده شود.
استحکام و نصب راحت این نرده‌ها موجب شده تا در بسیاری موارد از آنها به عنوان حفاظ پنجره و بالکن نیز استفاده شود.

معایب نرده آلومینیومی

هرچند که محاسن نرده آلومینیومی نسبت به معایب آن بسیار بیشتر است، اما در ادامه می‌توانید با معایب نرده آلومینیومی نیز بیشتر آشنا شوید.

  • پیوستن قطعات نرده آلومینیومی به هم مراحلی نسبتاً تخصصی دارد که افرادی که آن را نصب می‌کنند باید به طور کامل با روال کار آن آشنا باشند.
  • یکی دیگر از معایب نرده آلومینیومی این است که برای اجرای فرآیندهای پوشش روی آلومینیوم آن نیاز به تجهیزاتی دقیق و پیچیده است.
  • قیمت نرده آلومینیومی راه پله معمولاً نسبت به نرده‌های استیل بیشتر است.

نرده آلومینیوم طرح چوب

یکی از ویژگی‌های نرده آلومینیومی این است که مدل‌های متنوعی دارد. بسیاری از افراد دوست دارند برای منزل خود از نرده آلومینیوم طرح چوب و یا نرده‎‌های آلومینیومی طلایی رنگ استفاده کنند. از نرده آلومینیوم طرح چوب بیشتر در مکان‌هایی که دکوراسیون گرم و کلاسیک و یا راه‌پله‌هایی که طرح چوب دارند، استفاده می‌شود. نرده آلومینیوم طرح چوب رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی دارد، درست مشابه چوب طبیعی به نظر می‌رسد و رنگ آن نیز مقاومت بالایی دارد. از آنجایی که مقاومت این نوع نرده‌ها از نرده چوبی بسیار بیشتر است و مراقبت از آن نیز ساده‌تر است، بسیاری از افراد که به طرح چوبی علاقه دارند، از نرده آلومینیوم طرح چوب به جای نرده چوبی استفاده می‌کنند.

از نرده آلومینیوم طرح چوب بیشتر در مکان‌هایی که دکوراسیون گرم و کلاسیک و یا راه‌پله‌هایی که طرح چوب دارند، استفاده می‌شود.
از نرده آلومینیوم طرح چوب بیشتر در مکان‌هایی که دکوراسیون گرم و کلاسیک و یا راه‌پله‌هایی که طرح چوب دارند، استفاده می‌شود.

راهنمای خرید نرده آلومینیومی و علت تفاوت قیمت

برای خرید نرده آلومینیومی باید توجه داشته باشید که از آلومینیوم باکیفیت و مرغوبی استفاده کنید. برای این موضوع بهتر است از شرکت و برند معتبری نرده آلومینیومی خود را خریداری کنید. ممکن است بسیاری از شرکت‌ها قیمت نرده آلومینیومی راه پله را بسیار ارزان‌تر از آنچه که هست ارائه دهند، اما باید بدانید که تنها با تکیه و توجه به قیمت خرید نکنید و حتماً به جنس و کیفیت محصول نیز توجه داشته باشید. ضمن توجه به اینکه تولیدکننده معتبری نرده آلومینیومی شما را تهیه کرده باشد، باید سعی کنید تا خرید خود را نیز از فروشگاه و توزیع‌کننده معتبری انجام دهید. به یاد داشته باشید که اگر قیمت نرده آلومینیومی راه پله گران‌تر است، این موضوع نشان‌دهنده کیفیت بالاتر و بهتر آن نیست و ممکن است میان فروشندگان تفاوت قیمت زیادی وجود داشته باشد.

برای خرید نرده آلومینیومی بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.
برای خرید نرده آلومینیومی بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

از طرفی، هنگام مشاهده لیست قیمت نرده آلومینیومی بهتر است علاوه بر جنس و قیمت، به اتصالات نرده آلومینیوم نیز توجه داشته باشید. برخی اوقات تفاوت‌های زیادی که در این اتصالات وجود دارد، کیفیت کار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بهتر است در زمان خرید نرده آلومینیومی همه این نکات را در نظر داشته باشید و نگاهی دقیق به لیست قیمت نرده آلومینیومی بیندازید و با توجه به جزئیات گزینه مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی قیمت نرده آلومینیومی با توجه به رنگ، متراژ و مدل آن مشخص می‌شود. در ادامه می‌توانید لیست قیمت نرده آلومینیومی را مشاهده کنید که البته این قیمت‌ها نسبی و با توجه به معیارهای مختلف ممکن است متفاوت باشد:

  • قیمت نرده طرح چوب با متراژ ۲۰ تا ۵۰ متر حدود ۱۶۰۰۰۰ تومان
  • قیمت نرده آلومینیوم طرح طلایی با متراژ ۲۰ تا ۳۰ متر حدود ۱۵۰۰۰۰ تومان
  • قیمت نرده طرح نقره‌ای با متراژ ۲۰ تا ۴۰ متر حدود ۱۳۰۰۰۰ تومان
  • قیمت نرده آلومینیوم مشکی با متراژ ۲۰ تا ۶۰ متر حدود ۱۷۰۰۰۰ تومان

کلام آخر

نرده آلومینیومی یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع نرده‌ها محسوب می‌شود و به خاطر مزیت‌های زیادی که نسبت به سایر انواع نرده‌ها دارد، انتخاب اول افراد بسیاری است. به همین دلیل آگاهی از ویژگی‌های این نوع نرده و مهم‌ترین علت‌هایی که روی تفاوت قیمت آن‌ها مؤثر است می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

اگر برای نصب نرده انواع نرده به افرادی متخصص نیاز داشتید، حتماً از همکاران باتجربه ما در استادکار کمک بگیرید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

2 نظرات
  1. آلوم طرح پاسارگاد می گوید

    مطلب مفیدی بود

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز ممنون از توجه شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − چهار =