۴ ایده کاربردی برای استفاده بهینه از کابینت

0

۳استفاده بهینه از کابینت برای شما که تعداد کابینت‌هایتان محدود و وسایل آشپزخانه‌تان زیاد است تبدیل به چالشی اساسی شده و مدام از خود می‌پرسید چگونه ظروف را در کابینت بچینیم؟ کابینت قلب آشپزخانه است و چیدمان درست و اصولی آن موجب می‌شود، بهترین فضا را برای چیدمان مرتب کابینت در اختیار داشته باشیم. برای اینکه بدانیم چگونه ظروف را کابینت بچینیم و چیدمان ادویه در کابینت را در کنار هم یاد بگیریم، از شما دعوت می‌کنیم با این مطلب استادکار همراه باشید.

چگونه ظروف را در کابینت بچینیم ؟

برای استفاده بهینه از کابینت نیاز است بدانیم چگونه ظروف را در کابینت بچینیم و از آن برای چیدمان مرتب کابینت بهره بگیریم. قبل از اینکه تمام وسایل خود را از کابینت‌ها بیرون بریزید، مطمئن شوید که پیشخوان، اپن یا میز آشپزخانه شما جا دارد. وسایل را بیرون آورده و پس از تمیز کردن کابینت و وسایل با یک پاک کننده، به چیدمان مرتب کابینت با کمک روش‌های زیر فکر کنید.

کابینت‌ها را تمیز کرده و آماده مرتب کردن اصولی شوید.
کابینت‌ها را تمیز کرده و آماده مرتب کردن اصولی شوید.

اصول چیدمان مرتب کابینت

معمولا بشقاب‌ها، لیوان و سایر وسایل غذاخوری نزدیک ماشین ظرفشویی نگهداری می‌شود. ادویه‌جات باید در نزدیک محل آماده سازی غذا نگهداری شود اما خیلی نزدیک اجاق گاز نباشد زیرا گرما می‌تواند طعم آنها را از بین ببرد. کاسه‌ها، رنده و سایر وسایل آشپزی را در جایی که دسترسی آنها آسان باشد قرار دهید، چون مدام به آنها نیاز دارید.

معمولا وسایلی که بیشترین استفاده را از آن‌ها دارید در دسترس بگذارید. این وسایل جای چای، ادویه، وسایل برقی مانند گوشتکوب برقی و … هستند، اما می‌توانید بانکه‌های حبوبات و بلورها را در طبقات بالاتر بچینید. برخی لوازم برقی مانند چرخ گوشت و آبمیوه گیری که زیاد به کار شما نمی‌آیند یا هر از گاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند را نیز می‌توانید در طبقات بالا بچینید.

بیشتر بدانید مقایسه معایب و مزایای کابینت ممبران، ام دی اف یا های گلاس

معمولا وسایلی که بیشترین استفاده را از آن‌ها دارید در دسترس بگذارید.
معمولا وسایلی که بیشترین استفاده را از آن‌ها دارید در دسترس بگذارید.

چیدمان لیوان در کابینت

استفاده از تقسیم کننده فلزی می‌تواند یک ایده خوب برای چیدمان لیوان در کابینت و استفاده بهینه از کابینت باشد. به طوری که لیوان‌ها روی سطح فلزی بچینید و زیر آن را نیز به بشقاب و پیش دستی‌ها اختصاص دهید. به این ترتیب تا فضای بالای کابینت را می‌توانید استفاده کنید. همچنین از سبدهای زیر شلف برای جدا کردن صفحات کابینت، نگهداشتن دستمال‌های آشپزخانه یا لیوان‌های کوچک استفاده می‌شود.

از قلاب‌های کوچک نیز می‌توانید در قسمت بالای کابینت برای نگهداشتن لیوان‌های قهوه استفاده کنید. فضای موجود در قسمت پایین کابینت را برای سایز ظروف خالی بگذارید. ارگنایزر یا سازمان دهنده ظروف وسایلی هستند که می‌توانند برای چیدمان مرتب کابینت مورد استفاده قرار گیرند. این سازمان دهنده‌ها به شکل شبکه‌ای مدور و استوانه‌ای هستند که می‌توانید فنجان و لیوان‌ها را درون آن‌ها و روی هم قرار دهید و فضای زیادی در کابینت ذخیره کنید.

بیشتر بدانید ۱۰ مدل کابینت جزیره مشکی آشپزخانه کوچک

استفاده از تقسیم کننده فلزی یک ایده خوب برای چیدمان لیوان در کابینت و استفاده بهینه از فضای داخل کابینت است.
استفاده از تقسیم کننده فلزی یک ایده خوب برای چیدمان لیوان در کابینت و استفاده بهینه از فضای داخل کابینت است.

چیدمان ادویه در کابینت

ادویه‌ها را داخل ظرف‌های مخصوص در دار و قوطی‌هایی که برای کالاهای خشک استفاده می‌شود بریزید. برای جلوگیری از ورود هوا درب آن را محکم ببندید. بانکه‌های آرد و شکر و ادویه‌ها را می‌توانید در کابینت‌های کوچک‌تر و ترجیحا دور از گاز و گرما قرار دهید. بسیاری از مردم هنگام طراحی کابینت به نجار می‌گویند که کابینت کشویی باریکی برای آنها طراحی کند که با کشیدن آن به بیرون، بتوانند ادویه‌ها، ترشیجات، و سایر محصولات خشک خود را در آن فضای باریک با چیدمانی منظم پشت هم قرار دهند. با این کابینت‌های کشویی که به بیرون کشیده می‌شوند، دسترسی راحت به تمام ادویه‌ها فراهم است.

با این حال اگر از این نوع کابینت‌ها در منزلتان ندارید می‌توانید از ایده‌های دیگر مانند قرار دادن ادویه ها در شلف آویز زیر کابینت‌های بالایی استفاده کنید و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اما بهتر است کابینتی برای ادویه ‌ای خاص اختصاص دهید تا عطر خود را از دست ندهند. سینی‌های چرخنده‌ای وجود دارند که می‌توانید ادویه‌ها را داخل آن چیده و برای استفاده از هر ادویه تنها آن را بچرخانید تا به ادویه‌ دلخواه خود دسترسی داشته باشید. این یکی از جذاب‌ترین ایده‌های چیدمان ادویه در کابینت است.

بیشتر بدانید بهترین نوع کابینت آشپزخانه چیست؟

سینی‌های چرخنده‌ای وجود دارند که می‌توانید ادویه‌ها را داخل آن چیده و برای استفاده از هر ادویه تنها آن را بچرخانید.
سینی‌های چرخنده‌ای وجود دارند که می‌توانید ادویه‌ها را داخل آن چیده و برای استفاده از هر ادویه تنها آن را بچرخانید.

چیدمان چینی‌ها و ظروف شکستنی

چینی‌ها و ظروف شکستنی را در طبقات بالای کابینت‌ها قرار دهید. معمولا بسیاری از این ظروف را برای پذیرایی مهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌دهید و لازم نیست همیشه در دسترس باشند. بلور، چینی و وسایل شکستنی ظریف را با دقت در طبقات بالا بچینید. برای استفاده بهینه از کابینت اگر فضا کم آوردید می‌توانید از تقسیم کننده های فلزی پایه دار استفاده کنید تا ظروف را روی آن نیز بچینید و از فضای خالی بالای هر محوطه کابینت استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از تقسیم کننده‌های پلاستیکی که به صورت عمودی در کابینت قرار می‌گیرند برای استفاده بهینه از کابینت خود بهره بگیرید و بشقاب‌های چینی را یکی یکی لا به لای آن بچینید و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این تقسیم کننده‌های عمودی می‌توانند جایگزینی برای تقسیم کننده افقی دو طبقه باشند.

چینی‌ها را در طبقات بالایی کابینت قرار دهید.
چینی‌ها را در طبقات بالایی کابینت قرار دهید.

نظم دهی به کابینت زیر سینک

کابینت زیر سینک از آنجا که با رطوبت سر و کار دارد معمولا جای نگهداری وسایل شوینده است. اما بهتر است شوینده را داخل جعبه‌ای قرار دهید تا به چیدمان مرتب کابینت کمک کنید. می‌توانید از هولدر حوله یا نگهدارنده برای نصب حوله، دستمال‌های میکروفایبر یا حتی شیشه شوی‌های دسته دار استفاده کنید.

برای استفاده بهینه از کابینت زیر سینک می‌توانید یک قفسه سیمی را به درب کابینت متصل کنید و وسایلی مانند تخته آشپزی و سینی‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید را در آنجا قرار دهید تا به راحتی آن را بیرون کشیده و بتوانید استفاده کنید.

محصولات شوینده و تمیزکاری را در کابینت زیر سینک قرار دهید. محوطه زیر سینک یک مکان مناسب برای ذخیره هر آنچه است که در آشپزخانه اضافی است! به شرطی که آنها را مرتب بچینید. کیسه های زباله ، شوینده ها، دستکش های پلاستیکی، صابون و مواد شوینده اضافی که از خرید قبلی باقی مانده، اسکاچ و اسفنج های اضافی و … را می‌توان در بسیاری از خانه‌ها در این مکان یافت. اگر در آنجا وسایل تمیز کردن را نیز در آن ذخیره کرده اید ، از این منطقه برای نگهداری مواد غذایی یا وسایل آشپزخانه استفاده نکنید.

مواد شوینده را به فضای کابینت زیر سینک و داخل باکس جدا کننده قرار دهید.
مواد شوینده را به فضای کابینت زیر سینک و داخل باکس جدا کننده قرار دهید.

سخن نهایی

استفاده بهینه از کابینت به نحوه چیدمان شما بستگی دارد و می‌توانید با ذکر نکاتی که در بالا گفته شد، بهترین چیدمان را در کابینت‌های خود اعمال کنید. شما چه ایده‌های دیگری را برای چیدمان مرتب کابینت‌های خود به مخاطبان ما پیشنهاد می‌دهید؟

منبع: housebeautiful | wikihow | containerstore

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =