کاشی شیشه ای و کاربردهای آن در دکوراسیون خانه

0

شیشه تا به امروز کاربردهای مختلفی در دکوراسیون خانه و بخصوص آشپزخانه داشته است. از کانتر آشپزخانه شیشه‌ای گرفته تا کاشی شیشه ‌ای، این روزها شیشه به عنصر مهمی در خانه تبدیل شده است. روی آوردن به استفاده از این محصول علاوه بر تفاوتی که در ظاهر خانه ایجاد می‌کند کمک به طبیعت است. چرا که شیشه می‌تواند یک ماده سازگار با محیط زیست باشد و همین امر موجب می‌شود علاقه مندان به محیط زیست در دکوراسیون خانه خود از چنین موادی استفاده کنند. کاشی شیشه ای نیز یکی از آن دسته محصولات است که با وجود گرانتر بودن نسبت به کاشی‌های معمولی اما در بسیاری از خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب به کاربردهای کاشی شیشه ای در دکوراسیون خانه و  همچنین مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

کاشی شیشه ای چه کاربردی در دکوراسیون خانه دارد؟

کاشی‌ها اغلب مواقع در حمام و آشپزخانه استفاده می‌شوند. کاشی شیشه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست. کاشی شیشه ای یک گزینه ایده آل برای دیوار پشت ظرفشویی است. چرا که هم زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه می‌بخشد هم تمیزکردن آن برای فضایی همانند دیوار پشت ظرفشویی که دائم آب پاشیده می‌شود و آلوده خواهد شد ساده‌تر است. علاوه بر این‌ها، هرچند ممکن است غیرعادی به نظر برسد اما از کاشی شیشه‌ای بعنوان کفپوش نیز استفاده می‌شود.

کاشی شیشه ای و کاربردهای آن در دکوراسیون خانه
یکی از کاربردهای کاشی شیشه ای در حمام خانه است. این نوع کاشی می‌تواند فضای شیک‌تری در حمام ایجاد کند.

کاشی شیشه‌ای برای دیوار پشت ظرفشویی در آشپزخانه

اگرچه اغلب اوقات از سرامیک برای دیوار پشت ظرفشویی در آشپزخانه استفاده می‌شود اما کاشی شیشه‌ای موزاییکی می‌تواند یک جایگزین خوب و ایده آل باشد. کاشی شیشه ای اغلب از شیشه‌های بازیافتی تهیه می‌شود به همین دلیل همانطور که گفته شد یک گزینه سازگار با محیط زیست خواهد بود. همچنین کاشی شیشه ای به دلیل خاصیت انعکاسی که دارد می‌تواند نور بیشتری در فضای آشپزخانه ایجاد کند.

کاشی شیشه‌ای در سایزها و رنگ‌های متنوعی برای هر سلیقه‌ای وجود دارد. اغلب برای دیوار پشت ظرفشویی از کاشی‌های موزاییکی و ریز استفاده می‌شود چرا که این نوع کاشی‌ها در دکوراسیون آشپزخانه نقش زیباتری ایفا خواهند کرد.

کاشی شیشه ای و کاربردهای آن در دکوراسیون خانه
کاشی شیشه‌ای راحت تمیز می‌شود و همین امر موجب شده یک انتخاب ایده آل برای دیوار پشت ظرفشویی باشد.

نکاتی که باید هنگام انتخاب کاشی شیشه‌ای برای دیوار پشت ظرفشویی در نظر داشته باشید

  • اگر تصمیم دارید از کاشی شیشه‌ای برای دیوار پشت ظرفشویی در آشپزخانه استفاده کنید رنگی را در نظر بگیرید که با سایر وسایل دکوراسیون آشپزخانه شما سازگار باشد. به همین دلیل اغلب پیشنهاد می‌شود ابتدا سایر وسایل خریداری شود سپس کاشی دیوار آشپزخانه را انتخاب کنید. مگر اینکه تصمیم دارید همه چیز را بر اساس کاشی دیوار آشپزخانه انتخاب کنید.
  • اگر آشپزخانه کوچکی دارید از کاشی شیشه ای رنگ روشن یا حتی بدون رنگ استفاده کنید. این نوع کاشی های شیشه ای نور بیشتری در فضا ایجاد کرده و موجب می‌شوند فضای آشپزخانه شما بزرگتر دیده شود.
کاشی شیشه ای و کاربردهای آن در دکوراسیون خانه
کاشی شیشه‌ای به دلیل انعکاسی که دارد نور بیشتری در فضای آشپزخانه پخش می‌کند.
  • کاشی شیشه ای موزاییکی معمولا راحت‌تر نصب می‌شود بنابراین می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که تصمیم دارند نصب کاشی دیوار آشپزخانه را خودشان انجام دهند.
  • اگر بودجه کمی برای استفاده از کاشی شیشه‌ای دارید از این نوع کاشی در کنار کاشی‌های سرامیکی استفاده کنید تا هم بودجه کمتری نیاز داشته باشید هم از زیبایی کاشی شیشه ای بهره مند شوید.
کاشی شیشه ای و کاربردهای ان در دکوراسیون خانه
کاشی شیشه‌ای بیرنگ همیشه می‌تواند انتخاب مناسبی برای مواقعی باشد که نمی‌خواهید از رنگ خاصی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.

کاشی شیشه ای برای کفپوش

شاید کفپوش از جنس کاشی شیشه ای خیلی ایده آل به نظر نرسد اما جالب است بدانید این نوع کفپوش در سایزهای مختلف بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کفپوش کاشی شیشه ای اغلب در سایز ۳ در ۳ استاندارد است. این نوع کفپوش اشکال مختلفی نیز دارد که مربع و مستطیل معمول‌ترین آن‌ها هستند. اغلب مواقع از کفپوش کاشی شیشه‌ای در کنار سایر انواع کاشی‌ها استفاده می‌شود تا کفپوش شیشه ای بیشتر حالت تزیینی و دکوری به خود بگیرد.

کاشی شیشه ای و کاربردهای ان در دکوراسیون خانه
کفپوش کاشی شیشه‌ای می‌تواند فضای لوکسی در خانه یا شرکت شما ایجاد کند.

مزایای استفاده از کاشی شیشه ای برای کفپوش

  • طراحی جذاب و تماشایی – بدون شک بزرگترین مزیت استفاده از کاشی شیشه ای بعنوان کفپوش، زیبایی است که به فضا می‌بخشد. شما می‌توانید فقط از یک رنگ استفاده کنید یا چند رنگ مختلف را کنار هم بچینید و با طرحی خلاقانه این زیبایی را دوچندان کنید.
  • تمیزکردن ساده – کاشی‌های شیشه ای در برابر لکه مقاوم هستند بنابراین تمیزکردن و از بین بردن لکه‌ها از روی این نوع کفپوش بسیار ساده خواهد بود. فقط کافیست از یک دستمال تمیز و آب گرم استفاده کنید. سرکه نیز می‌تواند به براق شدن و ضد عفونی کردن این نوع کفپوش کمک کند.
  • محصول سازگار با محیط زیست – به محصولاتی که بازیافتی بوده و سازگار با محیط زیست هستند محصولات سبز گفته می‌شود. کاشی شیشه ای نیز یک محصول سبز است که انرژی کمتری نسبت به سرامیک برای تولید آن صرف شده است. همچنین امکان استفاده از کاشی شیشه ای بازیافتی، استفاده از این محصول را برای طرفداران محیط زیست به یک باید تبدیل می‌کند.
  • ظاهر براق و نورانی – این خاصیت شیشه است که به جای اینکه نور را در خود نگه دارد آن را در فضا پخش کند. حتی کاشی های شیشه ای رنگی نیز این ویژگی را در خود دارند و می‌توانند به روشنایی فضا کمک کنند.
  • مقاوم بودن – اغلب اوقات شیشه را یک ماده شکننده و حساس می‌دانیم، اما شیشه ای که برای کاشی شیشه ای در نظر گرفته می‌شود باید استانداردهای ASTM را داشته باشد. این استانداردها نشان می‌دهد ماده به کار رفته برای کفپوش بسیار مقاوم است مگر اینکه جسم بسیار سنگین یا تیزی به روی آن برخورد کند. در هر حال نمی‌توان از آسیبی که یک وسیله همانند چکش می‌تواند به کفپوش شیشه‌ای بزند گذشت. به همین دلیل است که اغلب از این کفپوش در جاهایی همانند حمام یا آشپزخانه استفاده می‌شود که خیلی وسایل سنگین یا آسیب زننده در آن‌ها وجود ندارد.
کاشی شیشه ای و کاربردهای ان در دکوراسیون خانه
از کاشی شیشه‌ای در کنار سایر کاشی‌ها بعنوان عنصر تزیینی نیز استفاده می‌شود.

معایب استفاده از کاشی شیشه ای بعنوان کفپوش

  • هزینه بالا – شاید این یک عیب محسوب نشود چرا که هر محصولی یک قیمتی دارد. هزینه بالای کاشی شیشه ای را بیشتر می‌توان یک مانع برای استفاده از این نوع کاشی دانست. هزینه کاشی شیشه ای چندین برابر کاشی معمولی خواهد بود. به همین دلیل اغلب از این کاشی بیشتر برای تزیین در کنار سایر کاشی‌ها استفاده می‌شود.
  • نصب دشوار – برخلاف نصب سرامیک یا کاشی‌هایی از سنگ طبیعی که مراحل آسانی دارند، موزاییک‌های شیشه‌ای دشوار هستند. اگر دقت نداشته باشید ممکن است چسب کاشی از داخل بدنه کاشی مشخص شود و این چیزی نیست که شما بخواهید رخ دهد. بنابراین اغلب پیشنهاد می‌شود برای نصب کاشی شیشه ای از یک تیم با تجربه کمک بگیرید.
  • خش افتادن – موزاییک‌های شیشه‌ای مقاوم و مستحکم هستند اما نمی‌توان از خش افتادن روی آن جلوگیری کرد. شاید این نوع کاشی به همین سادگی نشکند یا از جا در نیاید اما اگر جسم تیزی با آن کوچک‌ترین برخوردی داشته باشد منجر به خط و خش افتادن روی بدنه کاشی می‌شود. به همین دلیل اغلب کاشی‌های شیشه‌ای که برای کفپوش آشپزخانه یا حمام استفاده می‌شوند پس از چند سال باید تعویض شوند.
  • تعمیر دشوار و گران – اگر چیزی از دستتان بیفتد و منجر به شکستن یا آسیب دیدن کفپوش شیشه‌ای شود باید هزینه زیادی بابت تعمیر یا تعویض آن پرداخت کنید. بنابراین نیاز است که از این کفپوش به خوبی محافظت شود. یا اگر فرد محتاطی نیستید این کفپوش را برای فضایی همانند آشپزخانه خود انتخاب نکنید.
  • لیز بودن – شیشه لیز و سر است. بخصوص اگر خیس باشد. به همین دلیل است که اغلب کاشی شیشه ای را از نوع طرح دار انتخاب می‌کنند تا بافت موجود روی شیشه کمی از سر بودن آن بکاهد. با این حال اگر از چنین کاشی برای کفپوش استفاده می‌شود لازم است که حتما هرگونه خیسی سریع از روی آن خشک شده و هنگام راه رفتن روی آن نیز با احتیاط بیشتری راه بروید تا سر نخورید.

سخن پایانی

کاشی شیشه‌ای یک گزینه خوب و مدرن برای کاشی کاری حمام و آشپزخانه است. اما اغلب با توجه به گرانتر بودن آن نسبت به سایر کاشی‌ها به طور کامل از این نوع کاشی در دکوراسیون حمام یا آشپزخانه استفاده نمی‌شود و سعی می‌کنند این کاشی را بیشتر برای دکور یا تزیین در کنار سایر کاشی‌ها استفاده کنند. هرچند اگر برای شما مقرون به صرفه باشد به راحتی می‌توانید با استفاده از این نوع کاشی حمام یا آشپزخانه خود را دکور کنید. علاوه بر قیمت آن، کاشی شیشه ای مزایا و معایب دیگری نیز دارد که با بررسی آن‌ها بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید آیا این نوع کاشی مناسب فضای خانه شما است یا خیر.

نظر شما چیست؟ آیا کاشی شیشه ای گزینه ایده آلی برای جایگزین شدن سرامیک و کاشی‌ها معمولی است؟

کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =