ضرورت داشتن مبل خوب در خانه چیست؟

0

هیچ چیز مانند لم دادن روی یک مبل خوب روبروی تلویزیون وقتی خسته از بیرون آمده‌اید، لذت‌بخش نیست. حالا به این ترکیب گرمای بخاری یا شومینه در زمستان یا سرمای کولر در تابستان را اضافه کنید تا ببینید یک مبل خوب تا چه اندازه می‌تواند خستگی شما را از تن به در کند. اگر قصد خرید مبل جدید دارید، اما نمی‌دانید ویژگی‌های یک مبل خوب چیست، این مقاله راهنمای خرید مبل مناسب است که در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی خواهد کرد و با کمک آن با استانداردهای یک مبل خوب آشنا خواهید شد. با استادکار همراه باشید.

خرید مبل خوب یک سرمایه‌گذاری است

داشتن یک مبل خوب در خانه یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید در زندگی خود انجام دهید. مبلمان مناسب به شما امکان می‌دهد مکانی راحت برای اشتراک‌گذاری حرف و نظرات با دوستان و خانواده خود داشته باشید، روی آن لم داده و بخوابید، مطالعه کنید، از لپ‌تاپ استفاده کنید، غذا بخورید یا فیلم و سریال تماشا کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید بر اساس کتاب «تاریخ مصور مبلمان: از قدیم تا زمان حاضر» نوشته فردریک لیچفیلد، قدیمی‌ترین مبل‌هایی که پیدا شده‌اند از جنس چوب و فلز بوده و توسط آشوریان ساخته شده است. با این حال، این یونانیان و رومیان بوده‌اند که به مبلمان شکوه و جلال کنونی را بخشیده‌اند.

مبل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ مشخصات مبل ال خوب برای نشیمن مدرن
با خرید مبل استفاده‌های زیادی از آن می‌کنید، پس آن را به چشم یک سرمایه‌گذاری ببینید نه پول هدر دادن.

اهمیت مبل در خانه

مبل یکی از اصلی‌ترین لوازم خانه است، زیرا به دلیل بزرگ بودن ساختار آن نسبت به دیگر اجزای دکوراسیون برجسته‌تر بوده و اکثرا برای طراحی دکوراسیون و هماهنگی رنگ‌ها، رنگ مبلمان با پرده و فرش و … را در نظر می‌گیرند. معمولاً افراد یک خانواده بیشترین استفاده را از مبلمان می‌کنند، جایی‌که مهمانان نیز پس از ورود به خانه شما اولین دسترسی‌ را به آن دارند. مبل‌ها صرف نظر از اندازه، هرجا که قرار بگیرند، همیشه توجه‌ را به خود جلب می‌کنند. اگر منزل شما کوچک است، خواندن مقاله راهنمای انتخاب مبلمان و وسایل چوبی برای خانه کوچک به شما پیشنهاد می‌شود.

مبل‌ها با توجه به سبک زندگی هر خانواده یا شخص، عملکرد متفاوتی در اختیار اعضای خانواده می‌گذارند. محدود به حضور در اتاق نشیمن نیستند و می توانید آنها را در اتاق خواب، اتاق مطالعه و اتاق کودکان خود نیز قرار دهید.

از ویژگی‌های یک مبل خوب در این مکان‌ها می‌توان جهت نشستن و گپ زدن، بازی کردن، چرت زدن، مطالعه، غذا خوردن، لذت بردن از شومینه، تماشای فوتبال و سایز گزینه‌ها اشاره کرد. حتی می‌توانید آن را به یک تخت تبدیل کنید و رویش دراز بکشید. طراحی‌های داخلی امروزی تنها عملکرد زیبایی‌شناسی محصولات را در نظر نمی‌گیرند، بلکه در عین حال این کالاها باید هماهنگ، راحت، مفید و با کیفیت هم باشند. در نتیجه یک مبل خوب در خانه هم باید سبک شما را منعکس و هم برایتان راحتی ایجاد کند.

راهنمای خرید مبل چرمی کلاسیک چسترفیلد برای اتاق پذیرایی و نشیمن
اگر برای دورهمی‌های دوستانه خود نیاز به فضایی برای گردآمدن دارید، چه جایی بهتر از مبلمان خانه‌تان در یک عصر پاییزی؟

عملکردهای دیگر مبل در خانه

این عملکردهای مبلمان را ممکن است قبلا کشف نکرده باشید:

  • اگر مهمانان زیادی به خانه شما می‌آیند، شب می‌خوابند و اتاق مجزا برای مهمان ندارید، یک مبل خوب به عنوان تخت‌خواب کمک بزرگی برایتان خواهد بود.
  • در اتاق تلویزیون، یک مبل بزرگ و راحت برای استفاده بیشتر از این فضا ضروری خواهد بود.
  • در صورت داشتن نوزاد، یک مبل راحتی می‌تواند فضایی ایده‌آل برای شیردهی خانم خانه ارائه کند.
  • اگر اتاق خواب بزرگی دارید، یک مبل کمکی می‌تواند سبک جدیدی برای اتاق خوابتان تعریف کرده و در عین حال مکانی برای مطالعه کنار پنجره یا فضایی برای قرار دادن لباس فراهم کند.

مبل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه با مشخصات مبل راحتی استاندارد یا مشخصات مبل ال خوب آشنا شوید، نیاز به معیارهای مشترکی از انتخاب اندازه درست گرفته تا انتخاب جنس پارچه و … دارید. این موضوع در خصوص مشخصات مبل استیل خوب نیز صادق است و با توجه به جنبه‌های زیر می‌توانید بهترین انتخاب را در این خصوص داشته باشید. خرید مبلمان تصمیمی ساده نیست، شما باید تمام گزینه‌ها را ارزیابی کنید و آن یکی را که به بودجه، سبک و نیازهای شما بیشتر نزدیک است، انتخاب کنید. راهنمای خرید مبل زیر چراغ راه شماست.

اندازه درست را انتخاب کنید

شاید باور نکنید اما بسیاری از افراد مبل رویایی خود را خریداری کرده‌ و سپس متوجه شده‌اند که از درب خانه داخل نمی‌شود یا برای اتاق نشیمن بسیار بزرگ یا خیلی کوچک است. به همین دلیل باید فضاها را به خوبی اندازه‌گیری کرده و آنها را با اندازه مبلمان مقایسه کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که اندازه مبل با عناصر دیگری مانند صندلی، میز و لوستر و .. هماهنگ باشد. بنابراین باید اندازه‌گیری اکسسوری‌ها و لوازم جانبی را هم در نظر بگیرید. در خصوص اهمیت اندازه‌گیری مبلمان در مطلب راهنمای بسته‌بندی مبلمان برای اثاث‌کشی نیز سخن گفته بودیم.

مشخصات مبل راحتی استاندارد شیک برای اتاق نشیمن و پذیرایی کوچک
پیش از خرید حتما مبلمان خود را اندازه بگیرید تا با دیگر اجزای دکوراسیون و خانه شما هماهنگ باشد.

هدف‌تان از خرید را مشخص کنید

باید تعیین کنید که این مبل را برای چه کاربرد و به چه منظوری خریداری می‌کنید. همانطور که در بالا گفته شد، یک مبل می‌تواند عملکردهای زیادی داشته باشد. در این راستا قبل از خرید، بهتر است تعیین کنید که در چه مواردی از این مبل استفاده می‌شود و کدام معیارها برای آن هدف مهم‌ترند. در عین حال اگر حیوان خانگی دارید و به او اجازه می‌دهید روی مبل و میز بازیگوشی کند، باید مبلی تهیه کنید که در برابر خط و خراش مقاوم باشد، به راحتی کثیف نشود و موهای حیوان خانگی و پرزها را به خود جذب نکند.

اگر می خواهید مبلتان به عنوان تخت خواب مهمان خدمت کند، بهتر است یک مبل تخت‌خواب‌شو محکم در نظر بگیرید. با این حال، اگر می‌خواهید یک مبل شیک و زنانه داشته باشید، می‌توانید مبل ظریفی انتخاب کنید که استایل لاکچری زیادی به دکوراسیون شما می‌بخشد، حتی اگر خوابیدن روی آن راحت نباشد. اگر هدف شما از خرید مبل تماشای فیلم با خانواده است، خرید یک مبل خوب روکش‌دار ضروری خواهد بود.

پارچه و جنس مناسب و رنگ ایده‌آل را برای یک مبل خوب در نظر بگیرید

پارچه‌ای که برای مبل خود انتخاب می‌کنید، بستگی به استفاده و سبکی دارد که در منزل خود پیاده کرده‌اید. در ادامه برخی از رایج‌ترین گزینه‌ها برای داشتن یک مبل خوب در خانه وجود دارد:

  • چرم: این جنس پارچه به خوبی با انواع مختلف سبک کلاسیک و مدرن، صنعتی، معاصر، انگلیسی یا بوهمی سازگار است. ماندگاری خوبی دارد و به راحتی تمیز می‌شود.
  • کتان: پارچه‌ای خنک و در آب و هوای گرم بسیار مناسب است و به سبک مینیمال و سادگی خانه کمک می‌کند. با این حال هنگامی‌که بحث مراقبت به میان می‌آید باید گفت که به دلیل ظرافت نیاز به مراقبت بیشتری دارد.
  • مخمل: یک پارچه محکم و متراکم است که روکش مخملی نرم و بادوامی دارد.
  • میکروفایبر: یک پارچه ایده‌آل برای مبلمان است که می‌توان آن را به راحتی تمیز کرد، در برابر مایعات به خوبی مقاومت می‌کند و تقریبا بدون چین و چروک است.
  • کنواس: یک پارچه بادوام و مقاوم از جنس کتان و پلی‌کتان است که بافت نامنظم و پراکنده دارد.
  • ابریشم: این روکش لوکس سبک پیچیده و زیبایی به دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک شما می‌دهد. با این حال، نوع این پارچه به گونه‌ای است که نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

معمولا هنگام خرید، بیشتر رنگ مبل مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد. با این حال، انتخاب طرح پایه‌ها نیز بسیار مهم است. پایه‌های مبل باید با جنس کفپوش خانه شما مطابقت داشته باشد، به خصوص اگر کفپوش چوبی است. یادتان باشد که در برخی مدل‌ها می‌توانید پس از چند سال اقدام به تعویض روکش و پارچه مبل خود کرده و کاملا آن را نو کنید. مطلب آموزش تعویض پارچه و رویه مبل را بخوانید و اگر نحوه انجام آن به نظر تخصصی می‌رسد از خدمات استادکار استفاده کنید.

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

راحتی و مقاومت آن را ارزیابی کنید

وقتی می خواهید مبل بخرید، از نشستن، دراز کشیدن و تست راحتی و مقاومت آن خجالت نکشید. بهترین کار این است که راحتی را با نشستن به روش‌های مختلف ارزیابی کنید. ما نکاتی را در این مورد به اشتراک می‌گذاریم:

  • هنگام نشستن مبل نباید زیاد به داخل فرو برود، زیرا نشستن به حالت عمودی را دشوار کرده و به ستون فقرات شما فشار وارد می‌کند. این موضوع یکی از مهم‌ترین معیارها و مشخصات مبل استیل خوب و دیگر مبل‌ها است.
  • به‌طور کلی، قسمت نشیمن باید محکم‌تر از پشتی یا تکیه‌گاه باشد، زیرا وزن بیشتری به آن می‌رسد.
  • اطمینان حاصل کنید که پایه‌ها به ساختار اصلی مبل وصل شده باشند، مخصوصا اگر قصد استفاده زیاد از آن را دارید. اگر پایه‌ها با پیچ محکم شده باشند، با حرکت شل می‌شوند.
  • وقتی به عقب تکیه می‌دهید، باید احساس راحتی و حمایت کنید. اگر احساس می‌کنید استفاده از مبل ناراحت‌کننده است، نباید به فکر پر کردن گودی کمر با کوسن‌های اضافی باشید. بلکه مبل ابتدا باید به تنهایی راحت باشد و کوسن‌ها به عنوان لوازم جانبی به کار آیند.
  • دسته‌های مبل خوب نیز یکی دیگر از معیارها و مشخصات مبل راحتی استاندارد است که باید راحت و در ارتفاع مناسب با آرنج باشند.
مبل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ راهنمای خرید مبلمان مدرن و کلاسیک
قسمت نشیمن مبل باید محکم‌تر از تکیه‌گاه باشد. هنگام خرید حتما به این مورد توجه کنید.

جنس لایه داخلی مبل مناسب باشد

انواع مختلفی از روکش و لایه‌های داخلی مبل مانند استفاده از ابر، پلی‌استر و … وجود دارد که موجب نرمی یا سفتی قسمت نشیمن، پشتی و محکم‌تر شدن آن می‌شود. در حالی‌که برخی افراد خوابیدن روی مبل نرم را ترجیح می‌دهند، بسیاری دیگر حالت سفت و محکم را انتخاب می‌کنند.

شما می‌توانید از فوم‌های مموری و پلی‌استر موجود در بازار برای پر کردن قسمت لایه‌های زیرین مبل زیر روکش استفاده کنید تا مبل محکم‌تری داشته باشید. همچنین مبل‌هایی با فنرهای داخلی، مشابه آنچه در تشک هست، در بازار وجود دارد. اگرچه آنها استحکام زیادی دارند اما با گذشت زمان ممکن است شل‌شدگی را در فنرها حس کنید.

جمع‌بندی

اکنون که با مشخصات یک مبل خوب آشنا شدید و اهمیت مبل خوب در خانه و نکات مربوط به انتخاب بهترین گزینه را می‌دانید، به احتمال زیاد برای خرید یک مورد مناسب دلگرم شده‌اید. ممکن است بخواهید به صورت آنلاین مبل خود را تهیه کنید. هرچند خرید آنلاین مزایای زیادی دارد، اما هنگام خرید مبل بهتر است اقدامات احتیاطی را انجام داده و آن را پیش از خرید تست کنید. وقتی صحبت از خریدهای بزرگ می‌شود، توصیه می‌شود آن کالا را شخصا از نزدیک دیده و امتحان کنید.

با این حال اگر قصدتان خرید اینترنتی مبل به خصوص در دوران کرونا است، اول از همه در خصوص اندازه‌ها، جنس پارچه و رنگ‌ واقعی آن مطمئن شوید. همچنین به سیاست‌های بازگشت کالا و ضمانت‌نامه آن نیز توجه کنید. در نهایت حتما نظرات و رتبه‌بندی دیگر خریداران را بخوانید. نظر شما در خصوص این معیارها چیست؟

منبع:‌ steptohealth

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + سیزده =