7 روش جذاب برای پوشاندن گوشه‌های زشت خانه!

0

در هر خانه‌ وسایل و ابزاری از کابل‌های درهم پیچیده گرفته تا کفش‌ و لباس‌های تلنبار شده، وجود دارد که موجب زشت شدن خانه می‌شود. گوشه‌های زشت خانه از جمله نقاطی هستند که افراد ترجیح می‌دهند به آنها نگاه نکنند. در این مطلب از استادکار می‌خواهیم روش‌های جذاب پوشاندن گوشه‌های زشت خانه را با هم بررسی کنیم. این نکات به شما کمک می‌کند تا از هر گوشه خانه خود نهایت استفاده را برده و ظاهری جذاب به آنها بدهید.

۱- مخفی کردن کابل‌های تلویزیون

همه ما در خانه‌هایمان حجمی از سیم و کابل‌های آویزان داریم که ظاهری بی‌نظم و آشفته به فضای اطراف داده است. برای اینکه خانه‌ای زیبا و آراسته داشته باشید، تا حدی که برایتان مقدور است سیم و کابل‌ها را بپوشانید طوری‌که در معرض دید نباشند. با استفاده از وسایل دکوراتیو، کتاب و… فاصله بین تلویزیون و میز تلویزیون را پر کنید تا کابل تلویزیون پنهان شود.

کاربرد انواع نظم‌دهنده سیم و کابل برای پوشاندن گوشه‌های زشت خانه
برای مرتب کردن کابل‌ها می‌توان از بست سیم استفاده کرد. بست سیم نوعی وسیله پلاستیکی برای دسته‌بندی سیم و کابل‌ها است.

خوب است بخوانید: راهکارهایی برای مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌های آویزان

۲- پوشاندن جعبه ترموستات

شاید لازم باشد سیستم‌های گرمایش و سرمایشی خانه خود را با استفاده از جعبه ترموستات کنترل کنید. اما این بدان معنا نیست که هر بار از اتاق نشیمن خود عبور می کنید، چشمتان به ترموستات بیفتد. ترموستات برای ثابت نگه داشتن دمای یک محیط یا یک محفظه مانند یخچال طراحی شده است.  با نصب تابلوی مناسب و زیبا، جعبه ترموستات را بپوشانید تا از دید شما پنهان شود.

نصب تابلو روی جعبه ترموستات | ایده‌های ساده برای پوشاندن گوشه‌های زشت خانه
نصب تابلو روی جعبه ترموستات دکوراسیون داخلی خانه‌تان را چشم‌نوازتر خواهد کرد، ضمن اینکه روشی ارزان و ساده برای پوشاندن گوشه‌های زشت خانه است.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

۳- پنهان کردن پریزهای برق

بسیاری مواقع پیش آمده که در یک مکان نیاز به استفاده از چندین وسیله برقی به‌طور همزمان باشد. از تلفن‌های همراه گرفته تا تبلت‌، لپ تاپ، دوربین‌های دیجیتال و… همه این وسایل برای روشن بودن نیاز به برق دارند. قرارگیری این وسایل برقی برای شارژ شدن در کنار یکدیگر نمای زشت و شلخته‌ای به خانه می‌دهد که خوشایند هیچکس نیست که قابل چشم‌پوشی هم نخواهد بود. اگر دقت کرده باشید به هر نحوی که بخواهید سیم‌ها را مرتب کنید، باز هم گره می‌خورند. راه‌ حل پنهان کردن این کابل‌های الکترونیکی، استفاده از پریزهای توکار است که داخل کشوهای میز نصب می‌شوند و نظم خوبی به فضای اطراف می‌دهند.

روش‌های جالب برای مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌ها در خانه و محل کار
وصل کردن همزمان چند وسیله برقی به پریز برق، موجب زشت شدن آن قسمت از فضای خانه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض کلید و پریز در خانه

۴- پوشاندن شوفاژ و رادیاتور

با پوشاندن شوفاژ یا رادیاتورهای خانه می‌توان فضایی زیبا و در عین حال کاربردی خلق کرد. روش‌های زیادی برای پوشاندن شوفاژ وجود دارد که هر یک به نوبه خود جذابیت خاصی به دکوراسیون داخلی خانه می‌دهند. اگر شوفاژ و رادیاتور شما زیر پنجره قرار ندارد، می‌توانید با پوشاندن آن به‌عنوان یک میز در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید.

پوشاندن گوشه‌های زشت خانه با نصب شلف روی رادیاتور و شوفاژ
نصب یک شلف روی رادیاتور ساده‌ترین ایده برای پوشاندن آن است. با چیدن عکس‌های خانوادگی، وسایل دکوراتیو، گلدان و… روی شوفاژ زیبایی آن را دوچندان کنید.
تعمیر و سرویس رادیاتور شوفاژ

تعمیر و سرویس رادیاتور شوفاژ

  • سرویس رادیاتور شوفاژ
  • سرویس رادیاتور پکیج
  • هواگیری رادیاتور
  • اضافه کردن پره به رادیاتور
دریافت این خدمت از استادکار

۵- مخفی کردن سطل آشغال

آیا دوست دارید وقتی کسی وارد آشپزخانه‌تان می‌شود، اولین چیزی که می‌بیند یک سطل زباله زشت و بدترکیب باشد؟ یکی از گوشه‌های زشت خانه سطل آشغال رها شده در آشپزخانه است، از این‌رو توصیه می‌شود متناسب با فضای منزلتان عمل کرده و آن را به بهترین نحو ممکن مخفی کنید. سبد ریلی در زیر سینک یکی از محبوب‌‌ترین گزینه‌ها به جای قرار دادن سطل زباله است. همچنین می‌توانید دو سطل پشت هم نصب کنید، یکی برای زباله‌های خشک و دیگری برای زباله‌های تر. از دیگر روش‌های خلاقانه برای پنهان کردن سطل زباله استفاده از کابینت چوبی شیب‌دار است که علاوه بر پوشاندن سطل زباله، به‌عنوان وسیله‌ای دکوری هم کاربرد دارد.

راهکارهای پوشاندن گوشه‌های زشت خانه و آشپزخانه با سطل زباله توکار کابینتی
کابینت زیر سینک ظرفشویی جای مناسبی برای نگهداری سطل زباله نیست زیرا با وجود لوله‌های تخلیه سینک و سطل زباله، بستر مناسبی برای رشد انواع باکتری‌ها فراهم می‌کنید.
خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

بیشتر بخوانید: جای سطل زباله آشپزخانه کجاست؟

۶- ساخت کشوهای مخفی در راه پله

پله‌های خود را به کشو تبدیل کرده تا فضای بیشتری به خانه اضافه کنید و نقاط مخصوصی برای نگهداری کفش، چتر و هر چیز دیگری که همیشه در اطراف‌تان پراکنده است، داشته باشید. ایجاد کشوهای مخفی زیر راه پله در خانه‌های کوچک رواج بیشتری دارد و تا حد زیادی از ایجاد بی‌نظمی جلوگیری می‌کند.

ترفندهای استفاده بهینه از فضای راه‌پله و مخفی کردن گوشه‌های زشت خانه
استفاده از قسمت داخلی پله‌ها به عنوان کشو، فضای زیادی را برای نگهداری از وسایل اضافی در اختیارتان قرار می‌دهد.

۷- ایجاد فضای مناسب برای حیوانات خانگی

نگهداری از حیوانات خانگی بسیار شیرین است، اما باید بدانید که این کار نیازمند داشتن فضای کافی و شرایط مناسب خواهد بود. اغلب حیوانات خانگی وسایل جانبی زیادی دارند، از ظرف‌ آب و غذا گرفته تا جعبه‌های کوچک و دیگر لوازم. برای قرار دادن این لوازم باید در منزل محل به‌خصوصی در نظر بگیرید و آنها را در یک نقطه متمرکز کنید تا فضای منظم‌تری داشته باشید.
ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی برای آنها که حیوانات خانگی دارند
برای دکوراسیون خانه با حیوانات خانگی باید برنامه‌ریزی داشته باشید و سعی کنید علاوه بر حفظ زیبایی و نظم، فضایی امن و راحت برایشان فراهم کنید.

همینطور بخوانید: برای بهتر شدن دکوراسیون خانه با حیوانات خانگی چه کنیم؟

جمع‌بندی

پوشاندن گوشه‌های زشت خانه موجب زیباتر شدن دکوراسیون داخلی و در عین حال نظم بخشیدن به خانه می‌شود. با گسترش شهرنشینی، متراژ خانه‌ها روز به‌روز کمتر می‌شود. همانطور که می‌دانید در خانه‌های کوچک بی‌نظمی و شلختگی چشمگیرتر است، از این‌رو با به کار بردن روش‌هایی که در این مطلب به آن اشاره کردیم، می‌توانید خانه‌ای دنج و زیبا داشته باشید.

منبع: thespruce

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 15 =