کابینت هایگلاس چیست و ۷ مزیت که آشپزخانه شما را شیک می‌کند

0

کابینت هایگلاس از آخرین نسل‌های کابینت آشپزخانه هستند که به سبب داشتن زیبایی بیشتر و طول عمر بالاتر، مورد ترجیح مصرف‌کنندگان و سازندگان ساختمانی قرار دارند. این درست چیزی است که در آشپزخانه‌های امروزی به دنبال آن هستیم: لوکس‌سازی و جلوه بیشتر در محیط !ابزار اصلی که در آشپزخانه‌ها می‌توانیم برای ایجاد چنین فضایی به کار بگیریم، همین کابینت‌ها هستند.

به واقع اگر شما قصد بازسازی یک آشپزخانه قدیمی را نیز داشته باشید، با استفاده از یک سری کابینت براق، گویی به یک خانه نوساز و امروزی نقل مکان کرده‌اید. از این گذشته برای آشپزخانه‌های کوچک امروزی نیز، این نوع کابینت می‌تواند گزینه مناسبی باشد. جمع و جور شدن فضای خانه‌ها و آشپزخانه‌ها، واقعا دلگیر به نظر می‌رسد و به کار بردن چنین تجهیزاتی می‌تواند از بار مایوس‌کننده آن کم کند. خواندن مطلب جذاب‌ترین ایده‌ها برای مدل کابینت آشپزخانه کوچک هم خالی از لطف نیست.

کابینت هایگلاس چیست؟

کابینت های گلاس سطحی براق و شیشه مانند دارد و جلوه‌ای خاص به وجود می‌آورد. از آن جایی که سطح براق این کابینت‌ها، نور را منعکس کرده و کاملا صیقلی است؛ لقب High Gloss را باید به راستی برازنده آن‌ها بدانیم.

بدنه کابینت‌های گلاس از ورق‌های ام دی اف ساخته شده و روکش آن‌ها از جنس مقاوم و براق پلکسی گلاس است. پلکسی گلاس در واقع نوعی پلاستیک باکیفیت است که خاصیت ضدآب بودن نیز دارد.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

کاربرد کابینت هایگلاس

از جنس های‌گلاس در ساخت کابینت‌های آشپزخانه، کمدهای دیوار اتاق خواب‌ها یا حتی پذیرایی و … می‌توان استفاده کرد. با توجه به تنوع رنگ‌بندی این محصول و طرح‌بندی متفاوت آن‌ها، زمینه کاربری گسترده‌ای دارند.

بهترین ورق هایگلاس

بهترین ورق هایگلاس AGE و AGT است. ورق‌های AGT ساخت کشور ترکیه بوده و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا در بازار بیشترین فروش را دارا هستند. لازم به توضیح است که ورق‌های کابینت هایگلاس از نوع AGT دارای مقاومت زیادی در برابر آب بوده و از این بابت کارایی بالاتری دارند. به این ترتیب اگر حین شستشوی ظروف و هر گونه امور دیگری در آشپزخانه، آب روی درب‌های کابینت بریزد، نگرانی از بابت نفوذ آب وجود نخواهد داشت. به این ترتیب می‌توانید با خیال راحت به کارهای خود در آشپزخانه پرداخته و مرتبا نگران نفوذ آب به کابینت و متورم شدن آن، نباشید.

انواع روکش کابینت هایگلاس

احتمالا شما نیز عاشق دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌های مدرن هستید. چیزی که کابینت ‌های گلاس را از سایر کابینت‌ها متمایز می‌سازد، همین براقی و جلوه خاص آنهاست. به این شکل اگر از روکش‌های مختلف آن نیز بهره‌مند شوید، می‌توانید میزان براقی بیشتری ایجاد کرده و از جلوه آشپزخانه خود لذت بیشتری ببرید.

انواع روکش کابینت هایگلاس به شرح زیر است:

  • روکش پلی‌گلاس: این روکش فوق‌العاده براق بوده و مقاومت بالایی نیز در طول مصرف دارد.
  • روکش اکریلیک: روکش اکریلیک کاملا براق بوده و این قابلیت را دارد که پس از خش افتادن، پولیش شده و به شکل اول بازگردد.
  • روکش پی وی سی: روکش‌های پی وی سی نیز براق بوده و به شکل پِرِسی روی کابینت جای می‌گیرند.
  • روکش یو وی: روکش‌های یو وی، دارای طرح‌های فانتزی هستند و در دکوراسیون‌های خاص به کار برده می‌شود.
  • روکش ملامینه: روکش ملامینه در حقیقت ارزان‌ترین روکش کابینت‌های هایگلاس محسوب شده و قیمت به مراتب ارزان‌تری نیز دارد.
انواع روکش کابینت هایگلاس
بسته به نیاز خود و مقدار هزینه‌ای که بابت کابینت آشپزخانه انجام می‌دهید، انواع روکش کابینت هایگلاس پیشنهاد خواهد شد.

قیمت کابینت های‌گلاس چقدر است؟

قیمت ساخت کابینت های‌گلاس را می‌توانید در جدول زیر و بر اساس قیمت‌های موجود در وبسایت استادکار مشاهده کنید:

نوع و مدل کابینت هایگلاس قیمت بر اساس متر طول
ساخت مدل ایرانی 2,400,000
ساخت مدل خارجی 2,700,000
ساخت پلی گلاس مدل ایرانی 2,500,000
ساخت پلی گلاس مدل خارجی 2,700,000
ساخت کابینت پی وی سی 2,800,000

اگر قصد تعویض کابینت جدید دارید، راهنمای خرید و سفارش کابینت آشپزخانه را بخوانید.

مزایای کابینت هایگلاس

۱- زیبایی کابینت های‌گلاس

نخستین چیزی که با دیدن این نوع کابینت‌ها، به چشم می‌آید؛ زیبایی خیره‌کننده و سطح براق و لوکس آن‌هاست. همان چیزی که در آشپزخانه‌های امروزی به دنبالش هستیم، یعنی کابینت‌هایی زیبا که بر اثر مرور زمان، جلای خود را از دست ندهند؛ در کابینت‌های هایگلاس دیده می‌شود.

۲- نورانی کردن محیط

با به کار بردن این کابینت‌ها در فضاهای محدود آشپزخانه‌ وسعت بیشتری خلق کرده و محیط بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. انعکاس نور در هایگلاس‌ها، موجب بزرگنمایی فضا شده و آشپزخانه شما دلباز به نظر خواهد رسید. بیشتر ما در آپارتمان‌های امروزی، از کوچک بودن آشپزخانه‌ها رنج می‌بریم و با به کار بردن این کابینت‌ها، کمی از بارِ چنین مشکلی کاسته خواهد شد.

۳- مقاومت و طول عمر کابینت های‌گلاس

به لحاظ روکش پلکسی گلاس به کار رفته در این کابینت‌ها، در برابر بخار ناشی از پخت و پز در آشپزخانه مقاومت داریم. همچنین خاصیت ضدآبی نیز از ویژگی‌های روکش این کابینت‌هاست که فوق‌العاده در محیط آشپزخانه‌ کارآمد به نظر می‌رسد.

همیشه نگران یک لیوان آبی که روی بدنه کابینت می‌ریزد، بوده‌ایم! اما بعد از کاربرد کابینت هایگلاس، این مشکل وجود نداشته و سطح بیرونی کابینت، کاملا ضدآب ساخته شده است.

۴- سهولت تمیز کردن کابینت های‌گلاس

سطح صاف و صیقلی این کابینت‌ها، به راحتی تمیز شده و جای هر گونه لکه‌ای از روی آن‌ها پاک می‌گردد. کافیست کمی مهارت در تمیزکاری داشته باشید و از یک دستمال مناسب برای تمیز کردن کابینت هایگلاس استفاده کنید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

۵- وزن کمتر کابینت های‌گلاس

کابینت هایگلاس نسبت به سایر کابینت‌ها، وزن کمتری داشته و حمل و نقل و نصب آن راحت‌تر صورت می‌گیرد. به علاوه نصاب کابینت نیز هایگلاس را با سهولت بالاتری نصب کرده و دیوارهای محل، تحت فشار وزن کمتری قرار می‌گیرند.

۶- هماهنگی کابینت های‌گلاس با انواع دکوراسیون

ترکیب‌بندی کابینت های‌گلاس و سادگی آن‌ها باعث می‌شود که در هر دکوراسیونی جای گرفته و به راحتی در فضا جای بگیرند. از این رو می‌توانیم چنین محصولاتی را برای اکثر آشپزخانه‌ها مناسب بدانیم.

۷- تنوع رنگ‌بندی کابینت های‌گلاس

پوشش پلکسی گلاس این کابینت‌ها در انواع و اقسام رنگ‌ها عرضه شده و شما با هر سلیقه‌ای، کابینت هایگلاس مورد نظر خود را در ترکیب رنگ خاص پیدا می‌کنید. به واقع ماهیت پوشش این کابینت‌ها، تنوع رنگی بالایی فراهم می‌سازد.

معایب کابینت‌های هایگلاس

اما معایب کابینت هایگلاس به شرح زیر هستند:

۱- خش افتادن سطح بیرونی

به دلیل پوشش براق و صیقلی این کابینت‌ها، امکان خش افتادن‌های ناخوشایندی وجود دارد. به ویژه خش افتادن روی سطح صاف و یکنواخت آن‌ها، نازیبایی قابل توجهی ایجاد می‌کند. (البته میزان خش‌پذیری و مقاومت در برابر خط و خش، در کیفیت‌های مختلف ساخت و مواد به کار رفته، متفاوت خواهد بود.)

۲- لکه‌های بی‌پایان

زمانی که تصمیم می‌گیرید در آشپزخانه منزل خود، از کابینت هایگلاس استفاده کنید؛ باید در نظافت و دستمال کشیدن روی آن‌ها نیز ثابت قدم باشید. زیرا این کابینت‌ها به راحتی لک افتاده و جای انگشتان شما روی پوشش بیرونی آن‌ها باقی خواهد ماند. (این لک‌ها با دستمال کشیدن پاک و برطرف می‌شوند.) برای اطلاعات بیشتر مطلب چطور لکه های چربی را از روی کابینت های آشپزخانه پاک کنیم؟ را بخوانید.

بهترین مدل‌های کابینت های‌گلاس

می‌توانیم بهترین مدل‌های کابینت های‌گلاس را در گروه‌های زیر جای دهیم:

مدل کابینت های‌گلاس ساده

این کابینت‌ها در یک رنگ انتخاب می‌شوند. به طور مثال ممکن است شما کابینت های‌گلاس زرشکی را انتخاب کرده باشید.

مدل کابینت های‌گلاس ترکیب رنگی

ترکیب رنگ در کابینت های‌گلاس با کمی چاشنی خلاقیت، عالی می‌شود. به طور نمونه ترکیب دو رنگ سفید و مشکی یا زرد و قهوه‌ای در یک آشپزخانه امروزی، بسیار جذاب خواهد بود.

مدل کابینت های‌گلاس طرح‌دار

شما ممکن است هنوز عاشق مدل‌های سنتی باشید، در این صورت می‌توانید ضمن استفاده از یک کابینت مدرن های‌گلاس، طرح چوب را در آشپزخانه خود داشته باشید. همینطور طرح‌هایی با جلوه نگین، بدون آن که واقعا نگین روی کابینت قرار داشته باشید، لوکس به نظر خواهند رسید.

مدل کابینت های‌گلاس بر اساس نصب

نصب کابینت جزیره‌ای طرفداران زیادی دارد. البته به کار بردن کابینت‌ها به این شکل، نیازمند فضای کافی در آشپزخانه است. به هر ترتیب شما می‌توانید کابینت های‌گلاس آشپزخانه خود را در مدل‌های جزیره‌ای یا معمولی و … انتخاب کرده و با در نظر گرفتن پتانسیل‌های فضا، آن‌ها را در چیدمان آشپزخانه خود قرار دهید. برای مدل‌های بیشتر مطلب ۷ راز در طراحی مدل کابینت جزیره متحرک را مطالعه کنید.

نمونه دیگری از این کابینت‌ها با بوفه باز عرضه می‌شود و شما می‌توانید ظروف زیبا و تماشایی خود را در طبقات آن قرار دهید.

انتخاب بهترین مدل کابینت های‌گلاس
پیش از هر چیزی این ترکیب آشپزخانه شما است که انتخاب از میان بهترین مدل‌های کابینت های‌گلاس را تعیین خواهد کرد.

رنگ‌بندی کابینت های‌گلاس

ترکیب رنگ کابینت های‌گلاس از اهمیت زیادی برخوردار است و با انتخاب رنگ صحیح، می‌توانید بهترین برداشت را از فضای آشپزخانه‌ای خود داشته باشید. خوشبختانه انواع رنگ کابینت های‌گلاس در بازار وجود دارد و شما با داشتن هر نوع سلیقه‌ای، به راحتی می‌توانید کابینت مطابق با سلیقه خود را انتخاب کنید. رنگ‌بندی ام‌دی‌اف‌های گلاس نیز به همین اندازه گسترده بوده و برای رنگ کابینت های‌گلاس، هیچ محدودیتی مقابل شما وجود نخواهد داشت. حتی اگر مایل به استفاده از دو رنگ قهوه‌ای روشن و تیره، زرد روشن و تیره و … در کنار هم باشید، این امکان در انواع رنگ کابینت های‌گلاس در اختیار شما قرار داده شده است.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

جدیدترین رنگ کابینت های‌گلاس

کابینت های‌گلاس سفید

کابینت هایگلاس سفید با داشتن برق قابل توجه، می‌تواند از بهترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه‌هایی باشد که به اندازه کافی فضای گسترده‌ای ندارند. استفاده از رنگ سفید همیشه باعث بزرگتر دیده شدن فضا شده و گستردگی بیشتری به وجود می‌آورد. مطالعه مطلب کابینت آشپزخانه کوچک ؛ ۹ راهکار ویژه برای آشپزخانه‌های کوچک هم توصیه می‌شود.

کابینت های‌گلاس سفید
کابینت های‌گلاس سفید در فضاهای کوچک، بهترین کارایی را دارد.

کابینت های‌گلاس سفید قهوه‌ای

کابینت سفید قهوه‌ای های‌گلاس برای آن دسته از افرادی که مایل به داشتن دکوراسیون کلاسیک در آشپزخانه خود هستند، عالی به نظر می‌رسد. این ترکیب رنگ با کفپوش پارکت قهوه‌ای و شکلاتی، بسیار هماهنگ خواهد بود.

کابینت های‌گلاس سفید قهوه‌ای
کابینت های‌گلاس سفید قهوه‌ای می‌تواند در ترکیب با وسایل آشپزخانه سفید، عالی باشد.

کابینت های‌گلاس سفید نقره‌ای

یکی از شیک‌ترین ترکیب رنگ‌هایی که می‌توانید برای کابینت‌های آشپزخانه مدرن خود انتخاب کنید، کابینت های‌گلاس سفید نقره‌ای است. به ویژه این که چنین ترکیب رنگی با هر دو رنگ سفید و سیلور وسایل آشپزخانه هماهنگی خواهد داشت.

کابینت های‌گلاس سفید نقره‌ای
کابینت های‌گلاس سفید نقره‌ای فضای آشپزخانه را لوکس و مدرن می‌سازد. فضای آشپزخانه را لوکس و مدرن می‌سازد.

کابینت های‌گلاس سفید مشکی

کابینت های‌گلاس سفید مشکی سطح جذابیت قابل توجهی در آشپزخانه‌های امروزی خلق می‌کند. مدل کابینت سفید مشکی های‌گلاس می‌تواند با تضاد رنگ خود، فضای آشپزخانه را بسیار چشمگیر ساخته و به راحتی با سایر اجزای آن هماهنگی داشته باشد. اگر قصد استفاده از کابینت جزیره دارید، ۱۰ مدل کابینت جزیره مشکی آشپزخانه کوچک را ببینید.

کابینت های‌گلاس سفید مشکی
کابینت های‌گلاس سفید مشکی از طرح‌های پیشنهادی بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.

کابینت های‌گلاس رنگ کاپوچینو

کابینت های‌گلاس رنگ کاپوچینو می‌تواند فضای داخلی آشپزخانه را گرم و دوست‌داشتنی کرده و آن را لذت‌بخش نماید.

کابینت های‌گلاس رنگ کاپوچینو
اگر به دنبال رنگی گرم برای آشپزخانه خود هستید، کابینت های‌گلاس رنگ کاپوچینو را پیشنهاد می‌کنیم.

کابینت های‌گلاس کرم قهوه‌ای

اگر مایل به استفاده از رنگ سفید در کابینت‌های آشپزخانه خود نیستید، کابینت های‌گلاس کرم قهوه‌ای برای شما گزینه جایگزین مناسبی خواهد بود.

کابینت های‌گلاس کرم قهوه‌ای
کابینت های‌گلاس کرم قهوه‌ای می‌تواند جایگزین خوبی برای کابینت های‌گلاس سفید مشکی باشد.

کابینت های‌گلاس قرمز

خانم‌های باسلیقه که به دنبال دکوراسیون‌های خاص می‌گردند، حتما نگاه خاصی به کابینت‌های گلاس قرمز خواهند داشت.

کابینت های‌گلاس قرمز
کابینت های گلاس قرمز فضای آشپزخانه را گرم و بسیار جذاب می‌سازد.

کابینت های‌گلاس بنفش

کابینت های‌گلاس بنفش را بهتر است در آشپزخانه‌هایی که گستردگی فضای آن‌ها به اندازه کافی است، انتخاب نمایید.

کابینت های‌گلاس بنفش
کابینت های‌گلاس بنفش در ترکیب با وسایل آشپزخانه سفید و نقره‌ای، عالی خواهد بود.

کابینت های‌گلاس نارنجی

اما کابینت های‌گلاس نارنجی با رنگ فانتزی خود برای زوج‌های جوانی که می‌خواهند روح نشاط و زندگی را در جای جای دکوراسیون داخلی منزل خود وارد سازند، عالی به نظر می‌رسد.

کابینت های‌گلاس نارنجی
کابینت های‌گلاس نارنجی می‌تواند جلوه‌ای فانتزی در آشپزخانه خلق کند.

نگهداری و نظافت کابینت های‌گلاس چگونه است؟

ماهیت کابینت های‌گلاس به شکلی است که جای لکه دست روی آن به راحتی باقی می‌ماند. این چیزی است که در کابینت‌های ام‌دی‌اف، کمتر شاهد آن هستیم. به هر ترتیب به همان اندازه که زیبایی و جذابیت کابینت‌های های‌گلاس را خواستار هستید، باید برای نگهداری و نظافت آن‌ها نیز زمان و انرژی بگذارید. بنابراین اگر کودکی در خانه دارید که زمان زیادی را در آشپزخانه گشت‌زنی می‌کند، باید فکر تمیز کردن لکه‌های دست او روی بدنه کابینت‌ها را نیز کرده باشید. به علاوه بد نیست که علت تغییر رنگ کابینت های گلاس و روش رفع آن را نیز بدانید.

چرا کابینت هایگلاس خریداری کنیم؟

اما توجیه خرید کابینت هایگلاس به آن جا بازمی‌گردد که شما زیبایی، دوام، کیفیت، سهولت نصب و جلوه دائمی را به همراه این نوع کابینت‌ها؛ در محیط آشپزخانه یا محیط‌های اداری خواهید داشت. البته در کنار آن باید مشکلاتی چون به جای ماندن رد دست یا نیاز به نظافت زودهنگام آن‌ها را در نظر داشته باشید. این کابینت‌های جذاب، مصداق واقعی ضرب المثل؛ “هر که طاووس خواهد، جور هندوستان کشد” بوده و با پذیرفتن مشکلات نظافتی و نگهداری آن‌ها، جلوه فوق العاده‌ای برای آشپزخانه منزل خود فراهم خواهید ساخت.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

در بالا کاربرد و مزایای استفاده از انواع کابینت های‌گلاس را مشاهده کردید. شما برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه منزل خود، چه نوع کابینتی را ترجیح می‌دهید و تا چه اندازه حاضر به انجام نظافت سنگین‌تر در قبال زیبایی و جلوه بالاتر هستید؟ ایده‌های خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران وبلاگ استادکار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =