ترند گیاهان 2022، چگونه بهترین گیاهان را انتخاب کنیم؟

0

استفاده از گیاهان آپارتمانی، تأثیرات مثبت بسیار زیادی در فضای زندگی ما به دنبال خواهد داشت، یعنی علاوه بر آنکه چیدمان خانه را کامل‌تر می‌کنند و آرامش بیشتری به فضا می‌بخشند، می‌توانند احساس طراوت و تازگی را نیز در وجود شما ایجاد کنند. از طرفی، داشتن مسئولیت در برابر گیاهان آپارتمانی و نگهداری از آن‌ها، به افراد احساس هدفمندی می‌بخشد و در نتیجه، شخصیت آن‌ها را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. به همین دلیل نیز در این مطلب از وب‌سایت استادکار تصمیم داریم نگاهی به ترند گیاهان 2022 بیندازیم و ببینیم در این سال، کدام گیاهان زیبا و سبز می‌توانند فضای خانه و البته شخصیت شما را تحت تأثیر خود قرار دهند.

گیاهان کمیاب

اصولاً بسیار از افراد عاشق نگهداری از گیاهان کمیاب هستند. لازم است بگوییم که سال 2022، سال ایده‌آلی برای آن‌ها خواهد بود، چراکه یکی از ترند گیاهان 2022 نگهداری از گیاهانی کمیاب و زیباست. درست است که بسیاری از این گیاهان قیمت بالایی دارند، اما قطعاً مجموعه‌ای خارق‌العاده و زیبا از آن‌ها می‌تواند فضای خانه شما را به کلی زیر و رو کند.

گیاهانی مانند آلوکاسیا یا همان بابا آدم، پوتوس، برگ انجیری، فیلودندرون و… در بسیاری از کشورها و مناطق از گیاهان کمیاب به شمار می‌روند که و اتفاقاً از محبوبیت بسیار زیادی هم برخوردارند. ولی در کشور ما این گونه‌های گیاهی به وفور یافت می‌شوند و در بسیاری از خانه‌ها حضور دارند. امروزه فروشندگان و پرورش‌دهندگان گیاهان خانگی در تلاش‌اند تا طیف متنوع‌تری از گیاهان را پرورش داده و در اختیار افراد قرار دهند. بنابراین اگر شما هم به دنبال همراهی با ترند گیاهان 2022 هستید، می‌توانید از گیاهان کمیاب استفاده کنید.

گیاهانی با برگ قرمز و بنفش

معمولاً افراد زیادی از گیاهانی که برگ‌های رنگارنگ دارند، استقبال می‌کنند و به همین دلیل احتمالاً این مورد از ترند گیاهان 2022 نیز تعداد زیادی از طرفداران گیاهان خانگی را به ذوق می‌آورد! پیشنهاد ما این است که در سال جدید در نگهداری از گیاهانی همچون آگلونمای رنگی، زاموفولیا، بگونیا و دیگر گیاهانی که برگ‌های قرمز و بنفش دارد، دقت بالایی داشته باشید و طراوت و شادابی‌شان را نگه دارید.

بیشتر بدانید: گیاهان مقاوم آپارتمانی که هرگز خشک نمی شوند

ترند گیاهان ۲۰۲۲ با برگ‌های قرمز و بنفش برای نگهداری در خانه
نگهداری از گیاهانی که برگ‌های رنگی همچون قرمز یا بنفش دارند، در سال جدید طرفداران بسیاری خواهد داشت.

گیاهانی با نیاز به مراقبت کمتر و عشق بیشتر

یکی از مهم‌ترین مواردی که به‌عنوان ترند گیاهان 2022 مطرح می‌شود، این است که بتوانید عشق خود را به گیاهانتان برسانید. به همین دلیل نیز مهم نیست اگر گیاهانی داشته باشید که نگهداری و مراقبت کمتری احتیاج دارند، بلکه مهم اینجاست که بتوانید در حد توان و زمانتان از آن‌ها نگهداری کنید و عشق و محبتتان را به گیاهان خود ببخشید.

اگر بتوانید مجموعه گیاهان آپارتمانی خود را افزایش دهید، اتفاق بسیار خوبی خواهد بود، اما از آن مهم‌تر این است که بتوانید مراقبت و البته زمان کافی را برای هرکدام از آن‌ها به خرج دهید. بنابراین یادگیری نحوه مراقبت از گیاهان و همین‌طور عشق ورزیدن به آن‌هاست که می‌تواند رشد و طراوتشان را تضمین کند و این دقیقاً همان چیزی است که در ترند گیاهان 2022 دیده می‌شود.

بیشتر بدانید: مکان مناسب گیاهان آپارتمانی و گل‌های خانگی کجاست؟

ترند گیاهان ۲۰۲۲ با نگهداری آسان و نیاز به مراقبت کم
اگر بتوانید با صرف زمان کمتر، ولی عشق بیشتری به گیاهانتان از آن‌ها نگهداری کنید قطعاً طراوتشان را تضمین خواهید کرد.

پرورش گیاهان دارویی و سبزیجات

در طی سالیان اخیر، بسیاری از افراد با پرورش گیاهان دارویی و سبزیجات در باغچه خانه خود، تنوع بسیار زیادی ایجاد کردند و سبزیجاتشان را با دستان خودشان می‌چیدند و در سفره می‌گذاشتند! به همین دلیل هم لذت پرورش این دست از گیاهان، شوق نگهداری از گل و گیاه را در افراد بسیاری افزایش داده است. این روند همچنان در ترند گیاهان 2022 نیز ادامه پیدا می‌کند.

از آنجایی‌که باغبان‌ها در سال جدید و به مرور زمان، مهارت‌های بیشتری در روند نگهداری از گیاهان دارویی و سبزیجات پیدا کرده‌اند، احتمالاً به همین دلیل نیز می‌توان بسیاری از این گیاهان را به داخل خانه آورد و در نتیجه از آن‌ها به‌عنوان گیاهان آپارتمانی یاد کرد. قطعاً در چنین شرایطی استفاده راحت و در دسترس‌تر این سبزیجات، دل‌نشین‌تر خواهد بود، چراکه حالا می‌توانید آن‌ها را روی پیشخوان آشپزخانه‌تان قرار دهید!

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که پرورش گیاهان دارویی و سبزیجات، عمل بسیار ساده‌ای است و در عین حال هم می‌تواند در کاهش ضایعات، تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. قطعاً وجود گلدانی هر چند کوچک از نعنا، سبزی خوردن و… می‌تواند آشپزخانه شما را زیباتر و باطراوات‌تر سازد.

بیشتر بدانید: گیاهان مناسب برای اداره : راهنمای کامل خرید گیاهان مقاوم

شرایط نگهداری و پرورش گیاهان دارویی و کاشت سبزیجات در خانه
قطعاً با نگهداری از گیاهان دارویی و سبزیجات در خانه‌تان لذت بسیار زیادی خواهید برد.

گیاهانی با نگهداری کم

یکی‌دیگر از مواردی که می‌توان به‌عنوان ترند گیاهان 2022 مطرح کرد، این است که به سراغ گیاهانی بروید که علی‌رغم زیبایی بسیارشان، به نگهداری و مراقبت چندانی نیاز نداشته باشند و بتوانید با زحمت کمتری از آن‌ها نگهداری کنید. یعنی با وجود زمان کمی که در خانه دارید، همچنان می‌توانید به آن‌ها رسیدگی کنید و سر و سامانشان دهید.

از آنجایی‌که به مرور زمان، دغدغه افراد و مشغله‌هایشان افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه، زمان کمتری برای رسیدن به گیاهان آپارتمانی و مواردی مشابه آن وجود دارد، ترند گیاهان 2022 از ما می‌خواهد به سراغ گیاهانی برویم که بتوانیم در حداقل زمان ممکن، به خوبی از آن نگهداری کنیم.

بیشتر بدانید: ۱۰ گونه از گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی

انواع گیاهان آپارتمانی ترند ۲۰۲۲ مقاوم به نور کم با نگهداری آسان
اگر زمان کمی از روز خود را در خانه هستید می‌توانید به سراغ گیاهانی بروید که به مراقبت کمتری احتیاج دارند.

گیاهان کوچک‌تر

یکی‌دیگر از مواردی که در ترند گیاهان 2022 مورد توجه قرار گرفته، این است که افراد در نگهداری از گیاهان کوچک‌تر، موفق‌تر هستند، این موضوع حتی می‌تواند به کوچک شدن متراژ خانه و مواردی مشابه آن نیز مربوط شود. به همین دلیل در سال جدید می‌توانید به سراغ گیاهان آپارتمانی کوچک بروید و به خوبی از آن‌ها نگهداری کنید.

شما می‌توانید به جای آنکه از گیاهان بزرگ نگهداری کنید، از رشد گیاهان کوچک خودتان عمیق‌تر لذت ببرید. این دست از گیاهان، قیمت پایین‌تری دارند و در نتیجه محدودیت چندانی برای بودجه شما ایجاد نخواهند کرد.

بیشتر بدانید: ۲۵ تا از زیباترین گیاهان آپارتمانی گلدار که خوب است داشته باشید

ترند گیاهان ۲۰۲۲ کوچک مناسب برای محیط کوچک آپارتمان کم‌نور
اگر محدودیت‌هایی در بودجه خود دارید می‌توانید با خرید و تهیه گلدان‌های کوچک، خیال خودتان را راحت کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که تا به اینجا مشاهده کردید، ترند گیاهان 2022 در تلاش است ساده‌ترین و دست‌یافتنی‌ترین شرایط را برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی فراهم کند. این دقیقاً همان چیزی است که موجب می‌شود افراد بیشتری با دغدغه‌ها و سبک زندگی‌های متفاوت بتوانند گیاهان آپارتمانی موردنظر و دوست‌داشتنی خود را نگه دارند و از رشد و طراوت روزانه آن لذت ببرند.

منبع: thespruce

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =