انتخاب پارچه مبل و صندلی: چه نکاتی دارد و چه بخریم؟

0

همانطور که می‌دانید مبلمان یکی از وسایل بسیار ضروری برای هر خانه است که زیبایی و جلوه خاصی به دکوراسیون خانه می‌بخشد و علاوه بر کاربردی که دارد، در معرض توجه‌ها نیز می‌باشد. از این رو انتخاب و رسیدگی به مبلمان خانه بسیار ضروری است. یکی از مواردی که قطعا زیبایی مبل را دو چندان می‌کند، پارچه مبل است که در این مطلب می‌خواهیم درباره انتخاب پارچه مبل چند نکته بسیار ارزشمند را برای شما ارائه دهیم، پس با ما همراه شوید.

پارچه مبل مانند هر پارچه دیگری، از نظر جنس و طرح انواع مختلفی دارد که بسته به نوع مبلمان، سلطنتی یا راحتی، و کاربرد آن بایستی از بهترین نوع پارچه استفاده کرد. از نظر قیمت نیز، پارچه‌های مبلی متفاوت هستند و بسته به اینکه تولید داخل کشور باشند و یا جز پارچه‌های خارجی باشند قیمت آن متفاوت است. برای انتخاب پارچه مبلی بایستی از جنبه‌های مختلف انواع پارچه را بررسی کرد تا بتوان بهترین نوع پارچه را برای مبلمان و یا صندلی انتخاب کرد. در ادامه شما با راهنمای انتخاب پارچه مبل و صندلی آشنا خواهید شد.

انتخاب پارچه مبل بر اساس نوع کاربرد مبل

قبل از هر چیز، برای انتخاب پارچه مبل حتما نوع کاربرد مبلمان مورد نظر را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر انتخاب پارچه مبل برای مبلمان راحتی در حال خصوصی با انتخاب پارچه برای مبلمان سلطنتی فضای پذیرایی متفاوت است زیرا استفاده از مبلمان راحتی در طول روز بیشتر است و قطعا نیاز به پارچه مبل با دوام و مقاوم‌تری دارد. علاوه بر این انتخاب پارچه برای صندلی میز ناهارخوری که اکثر اوقات به صورت مخفی زیر میز قرار دارد قطعا با صندلی‌های دیگر که در طول روز کاربرد بیشتر دارند و در معرض دید هستند متفاوت است.

انتخاب پارچه مبل بر اساس نوع کاربرد مبل

معرفی انواع پارچه مبل

در میان پارچه‌های مبلی آنقدر تنوع جنس به چشم می‌خورد که هر فردی با توجه به سلیقه خود و نوع کاربرد مبلمان خود به راحتی می‌تواند یک پارچه مبلی خوب انتخاب کند. به طور کلی پارچه‌های مبلی، از نظر جنس، به دو دسته الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی تقسیم می‌شوند. در دسته الیاف طبیعی شما می‌توانید از انواع پارچه مبل کتان، ویسکوز، استات، ریون، چرم، ابریشم و پشم را انتخاب کنید که هر کدام از نظر کیفیتی با دیگری متفاوت است و در دسته الیاف مصنوعی نیز پارچه‌های آکرلیک، نایلون، پلی استر و در برخی موارد ابریشم مصنوعی نیز دیده می‌شود.

معرفی انواع پارچه مبل

پارچه مبل با کیفیت بخرید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های انتخاب و خرید پارچه مبل، تشخیص کیفیت آن است. حتما از خودتان می‌پرسید پارچه مبل با کیفیت چه خصوصیاتی دارد؟ پاسخ به این سوال ساده است ما با دو راه حل ساده به شما نشان می‌دهیم چگونه می‌توانید پارچه مبل با کیفیت بخرید:

اولین راه‌حل برای تشخیص میزان کیفیت پارچه مبل، چک کردن بافت پارچه است. اگر می‌خواهید از میزان استحکام و مقاومت پارچه مطمئن شوید بایستی پارچه را در چند جهت مختلف بکشید. اگر پارچه به میزان دلخواه شما کش آمد، آن پارچه اصلا کیفیت خوبی ندارد زیرا پارچه با کیفیت مبلی هرگز کش نمی‌آید.

پارچه مبل با کیفیت بخرید

دومین راه برای انتخاب پارچه مبل با کیفیت مقایسه پارچه‌ها با یکدیگر است که بهتر است این کار را حتما در مقابل نور کافی انجام دهید. معمولا روش مقایسه پارچه‌های مبلی بر روی خود مبل تست می‌شود و پس از چند بار استفاده اگر پارچه فرم طبیعی خود را زود از دست دهد، کیفیت خوبی ندارد ولی اگر شکل ظاهری خود را حفظ کند، کیفیت مطلوب را دارد.

پارچه مبل با کیفیت بخرید

راهنمای انتخاب پارچه مبل

انتخاب پارچه مبل با دوام

یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به انتخاب پارچه مبل، میزان دوام و مقاومت پارچه آن است. قطعا قبل از انتخاب پارچه نوع کاربرد مبل، تعداد اعضای خانواده و شیطنت‌های بچه‌ها را در نظر بگیرید. اگر به دنبال انتخاب پارچه برای مبلمان راحتی در حال خصوصی هستید بایستی یکی از مقوم‌ترین پارچه‌ها را انتخاب کنید که میزان ساییدگی و پرز آن حداقل ممکن باشد. معمولا هر کدام از پارچه‌ها یک درجه استحکام بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ دابل راب دارند که اطلاعات مربوط به آن را می‌توانید از فروشنده پرس‌و جو کنید. انتخاب پارچه مبل که درجه استحکام صد درصد را داشته باشد قطعا یک انتخاب عالی برای مبلمان پر استفاده خواهد بود. ولی اگر به دنبال انتخاب پارچه مبل برای فضای پذیرایی هستید که استفاده چندانی شاید در طول روز از آن نشود، این درجه استجکام تا ۴۴ درصد نیز باشد کفایت می‌کند چوون این نوع مبلمان به عنوان مبلمان دکوری در خانه تلقی می‌شوند که کاربرد بسیاری ندارند.

انتخاب پارچه مبل با دوام

در انتخاب پارچه مبل، رنگ را دست کم نگیرید

قطعا بعد از در نظر گرفتن استحکام و کیفیت پارچه، هنگام انتخاب پارچه مبل بایستی رنگ آن را نیز در نظر داشت. انتخاب رنگ پارچه مبل بایستی کاملا هوشمندانه انجام شود. توجه به هارمونی رنگ‌ها، همخوانی با دکوراسیون خانه و نوع فضایی که مبلمان در آن‌جا قرار می‌گیرد، همگی از جمله نکاتی است که هنگام انتخاب رنگ پارچه مبل باید به آن توجه داشت. یکی از مدل‌های پارچه مبل که امروزه طرفدار بسیاری دارد، نوع ترکیبی است. به طور مثال اگر رنگ ساده و یکدست مبلمان برای طولانی مدت برای شما کسل کننده است می‌توانید در کنار انتخاب یک رنگ ساده برای مبلمان بزرگ، پارچه‌های طرح‌دار برای مبل تک نفره انتخاب کنید و یا با انتخاب یک پارچه طرح‌دار و شیک برای کوسن‌ها، جلوه مبلمان خود را بیشتر کنید.

اگر از تاثیر رنگ بر فضای داخل خانه آگاه هستید، با خواندن مطلب هارمونی رنگ و تاثیر ویژه آن در دکوراسیون، با اگاهی بیشتر می‌توانید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در انتخاب پارچه مبل، رنگ را دست کم نگیرید

طرح و بافت پارچه مبل مهم است

شاید برخی از افراد با تاثیر بافت پارچه بر فضا آشنا نباشند پس بهتر است به شما پیشنهاد دهیم اگر فضای مورد نظر شما برای مبلمان یک فضای کوچک است می‌توانید پارچه‌هایی که بافت درشت دارند را برای مبلمان خود انتخاب کنید تا فضا را برجسته‌تر و بزرگتر نشان دهد و اگر برای یک فضای بزرگ مانند پذیرایی به دنبال انتخاب پارچه مبل هستید می‌توانید از پارچه‌هایی که بافت بسیار ریز یا کوبیده مانند مخل دارند استفاده کنید. علاوه بر این طرح پارچه نیز تاثیر بسیاری در بزرگنمایی فضا دارد. قطعا پارچه‌هایی با طرح‌هایی مانند گل درشت یا شکل‌های هندسی علاوه بر زیبا سازی، فضا را بزرگتر نشان می‌دهند. انتخاب پارچه با طرح‌های هندسی برای مبلمان مستطیلی و انتخاب پارچه گل‌دار برای مبلمان منحنی یا گرد بسیار انتخاب شایسته‌ای است.

اگر به دنبال انتخاب مبلمان راحتی برای خانه خود هستید، می‌توانید در مطلب انواع مدل و قیمت کاناپه راحتی با مدل‌های بسیار شیک و قیمت آن‌ها آشنا شوید.

در انتخاب پارچه مبل، رنگ را دست کم نگیرید

سخن آخر:

فرقی ندارد که مبلمان جدیدی برای منزل خود تهیه کرده‌اید و یا برای تعویض روکش مبل منزل خود می‌خواهید پارچه مبلی انتخاب کنید. بلکه مهم این است که برای صرفه جویی در میزان هزینه و داشتن یک فضای گرم و دلنشین در خانه باید حواسمان را جمع کنیم و با آگاهی کامل سبک سنگین کنیم تا هوشمندانه بهترین انتخاب خود را انجام دهیم و قطعا شما با انتخاب پارچه مبل با کیفیت و زیبا یک تحول بسیار زیبا در فضای خانه خود ایجاد می‌کنید که علاوه بر زیبایی از کاربرد آن نیز رضایت کامل خواهید داشت.

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − شش =