راهنمای تعویض درب کابینت آشپزخانه

0

مهم نیست که کابینت‌های آشپزخانه شما از جنس چوبی، فلزی، ام دی اف یا از هر جنس دیگری باشند، به هر ترتیب با گذر زمان به نقطه پایانی طول عمرشان خواهند رسید. اگر چه در ساخت کابینت چوبی، با دشواری‌های بیشتری روبرو هستیم، اما به هر صورت بعد از مدتی استفاده، نیاز به تعمیرات در تمام مدل‌های کابینت‌های آشپزخانه پیش می‌آید. پوسیده شدن درب کابینت، تغییر رنگ آن، باد کردن بر اثر رطوبت و … باعث می‌شود نیاز به تعویض درب کابینت داشته باشیم.

اگر چه در برخی مواقع امکان تعمیر درب کابینت وجود دارد، اما در صورتی که میزان آسیب‌های به وجود آمده، زیاد از حد باشد، چاره‌ای جز باز کردن درب قبلی و نصب در کابینت جدید نخواهد بود. در ادامه مراحل تعویض درب کابینت را می‌خوانیم. همین طور لازم به ذکر است که در اپلیکیشن استادکار تعمیرات کابینت و تعویض درب آن، با درخواست سرویس تعمیر کابینت ارائه می‌شود.

مراحل تعویض درب کابینت آشپزخانه

برای تعویض درب کابینت به ابزار زیر نیاز خواهید داشت:

  • پیچ گوشتی
  • دریل با مته مناسب
  • پیچ
  • لولا
ابزار مورد نیاز برای تعویض و نصب درب کابینت آشپزخانه
برای تعویض درب کابینت به دریل، پیچ گوشتی، لولا و پیچ به جز خود درب نیاز خواهید داشت.

در صورتی که تعمیر کابینت آشپزخانه میسر نبوده و حتما باید درب آن را تعویض کنید، برای نصب در کابینت باید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا لولاها را نصب کنید

حتما برای باز کردن درب قبلی، ابتدا  لولاهای آن را باز کنید. بعد از این مرحله مشاهده می‌کنید که محل سوراخ‌ها روی شیار کناری کابینت، قرار دارد. بنابراین می‌توانید درب‌ جدید را درست روی سوراخ‌های قبلی تنظیم کنید. اما در صورتی که برای نخستین بار درب کابینت را روی بدنه نصب می‌کنید و سوراخی از قبل وجود ندارد، لازم است ابتدا محل سوراخ‌های مورد نظر علامت‌گذاری شود، سپس با استفاده از مته مناسب، برای سوراخ کردن آن‌‌ها اقدام کنید.

اگر با لولاهای یک تکه کار می‌کنید، باید پیش از اتصال لولا به کابینت، آن‌ها را به درب وصل کنید. برخی از لولاها دو تکه هستند و باید یکی را به درب و دیگری را به کابینت متصل کنید و سپس در هم جای دهید.

با استفاده از پیچ گوشتی لولاها را روی کابینت به خوبی محکم کرده و در حالی که به درب نیز وصل می‌کنید، از کسی بخواهید که درب کابینت را به حالت باز و کاملا مستقیم نگه دارد. پس از آن درب را باز و بسته کرده و برای چندین بار این کار را تکرار کنید تا از صاف و تراز بودن آن اطمینان یابید. در صورتی که درب تنظیم نیست، با کمی تنظیم کردن پیچ لولا، مشکل برطرف خواهد شد.

تنظیم لولاها برای نصب در کابینت آشپزخانه
برای نصب درب کابینت باید لولاها را به شکلی تنظیم کنید که درب بدون لنگر انداختن باز و بسته شود.

زمانی که احساس کردید درب در نقطه تنظیم خود قرار گرفته است، پیچ‌ها را کاملا محکم کنید.

اگر درب کابینت دارای دستگیره مجزا است، باید در گام بعدی به کمک پیچ‌گوشتی دستگیره‌ها را نیز با دقت و به صورت کاملا صاف، نصب کرده و آن‌ها را در جای خود محکم کنید.

با استفاده از سرویس تعمیرات کابینت استادکار، می‌توانید این مراحل را به دست یک متخصص بسپارید تا کار با کیفیت و دقت به مراتب بالاتری انجام شود.

کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار

درب‌ها را با یکدیگر تراز کنید

حال اگر کابینت شما دو درب داشته باشد، باید هر یک از درب‌ها را با دیگری تراز کنید تا حین باز و بسته شدن، به خوبی در کنار یکدیگر جای بگیرند. برای انجام این کار از یک چسب نقاشی استفاده کرده و آن را از گوشه لولای درب در امتداد لبه جلویی کابینت تا سمت دیگر بکشید. شما می‌خواهید با بستن یک درب کابینت، این نوار تا نیمه پنهان شده و نیم دیگر آن قابل مشاهده باشد.

به این شکل یک خط در نقطه میانه به عنوان علامت کشیده می‌شود که می‌توان از آن برای خط مرزی و نقطه رسیدن دو درب به یکدیگر استفاده کرد. به واقع دهانه درب دوم باید روی این نقطه قرار بگیرد. به این شکل زمانی که قصد نصب درب دوم را دارید، باید نقاط اتصال لولا و تنظیمات را به شکلی انجام دهید که درب درست روی این نقطه بسته شود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

مراحل تراز کردن و تعویض درب کابینت آشپزخانه
برای تراز کردن دو درب کابینت با یکدیگر، از یک نوار چسب استفاده کرده و هر دو درب را به میانه و مماس به هم برسانید.

درب کابینت را سمباده زده و رنگ کنید

پس از نصب درب کابینت، ممکن است نیاز به رنگ‌آمیزی داشته باشد. در این صورت یک لایه سمباده روی درب کابینت بزنید. (باید در این مرحله از سمباده نرم استفاده شود.)

پس از آن با دقت و به آرامی شروع به رنگ کردن لایه داخلی درب و پس از آن لایه بیرونی نمایید. اجازه دهید درب‌های کابینت باز باشند تا رنگ به خوبی خشک شود. در ضمن برای جلوگیری از رنگی شدن سایر قسمت‌ها، خوب است که آن‌ها را به کمک یک لایه کاغذ یا روزنامه بپوشانید.

همین طور بخوانید: 8 مشکل رایج کابینت آشپزخانه و راه حل آن‌ها

سخن پایانی

شما تا چه اندازه به زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه منزل خود اهمیت می‌دهید؟ در استادکار می‌توانید از متخصصان تعمیرات لوازم آشپزخانه و تجهیزات دکوراسیون آن چون کابینت و … کمک گرفته و تعمیرات و تعویض قطعات لازم را با کیفیت و مهارت انجام دهید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + یازده =