راهنمای بسته‌بندی مبلمان برای اثاث‌کشی

0

زمان اثاث‌کشی خانه‌تان فرا رسیده است؟ آیا می‌دانستید وسایل بزرگ هنگام اثاث‌کشی بیشترین خط و خش و ضربه را می‌خورند، چرا که اغلب بسته‌بندی آنها را بلد نیستیم یا وقت انجام آن را در لحظات پایانی اسباب‌کشی نداریم؟

یکی از چالش‌‌برانگیزترین، وقت‌گیرترین و سخت‌ترین امور در اسباب‌کشی، بسته‌بندی مبلمان و وسایل بزرگ خانه است. ممکن است برای بسته‌بندی کتاب، قاب عکس‌ها یا وسایل الکترونیکی به راحتی کارتن‌های مدنظر خود را پیدا کنید، اما وسایل چوبی و مبلمان را نمی‌توان داخل هیچ کارتن معمولی‌ای قرار داد! پس تکنیک‌های بسته‌بندی دیگر وسایل برای بسته‌بندی مبل برای اثاث‌کشی به کار نخواهد آمد. این راهنما را برای بسته‌بندی و جابه‌جایی اصولی مبلمان در زمان اسباب‌کشی بخوانید.

اقدامات لازم پیش از بسته‌بندی مبلمان برای اثاث‌کشی

اگر شما نیز مستاصل هستید که چگونه بسته‌بندی مبل برای اثاث‌کشی خود را انجام دهید، مراحل زیر را انجام دهید.

نوشتن یک برنامه برای بسته‌بندی مبلمان

اگر می‌خواهید مبلمان و وسایل چوبی بزرگ خود را بدون دردسر جابجا کنید، برای این جابجایی برنامه بچینید. تعداد مبلمان، میزان فرسوگی و ابعاد آنها را یادداشت کنید و بنویسید که برای هر کدام از آنها به چه میزان سلفون، فوم یا موارد دیگر جهت بسته‌بندی نیاز دارید.

یک نقشه از خانه جدید خود تهیه کنید تا فضای موجود و چیدمان مبلمان خود را با آن تطبیق دهید و دریابید که اگر مبلمان قدیمی شما با طراحی داخلی خانه جدید مطابقت و ارزش انتقال ندارد، آن را به مکان جدید نبرید.

اگر احساس کردید مبلمان شما کثیف است و نیاز به شستشو دارد، پیش از اسباب‌کشی این کار را انجام دهید. برای این کار به خدمات استادکار نیز می‌توانید اعتماد کنید.

مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار

اندازه‌گیری مبلمان برای جابجایی

از عرض، عمق، طول و ارتفاع مبلمان خود اندازه دقیق بگیرید تا متوجه شوید برای جابجا کردن و عبور دادن آن‌ها از میان درب‌های خانه جدید به چه میزان فضا احتیاج دارید. فراموش نکنید قطعات بیرون زده و پایه‌ها را نیز در نظر بگیرید و همزمان ورودی، راه پله‌ها، درهای خانه جدید و ارتفاع آنها را در نظر بگیرید.

مراحل بسته‌بندی مبلمان برای اسباب‌کشی
در هنگام اندازه‌گیری ابعاد مبلمان، پایه‌ها و قسمت‌های فرورفته و بیرون‌آمده را فراموش نکنید.

جداسازی قطعات مبلمان

درست است که نمی‌توان همه قطعات مبل و وسایل چوبی را جدا کرد، اما در مورد لوازمی چون تخت‌خواب که می‌توان این کار را انجام داد، بهتر است این کار را حتما بکنید.

میزعسلی‌ها را جداگانه بسته‌بندی کنید و آینه میز توالت را در صورت امکانِ جدا شدن، درآورید. همچنین دراور‌ها و کشوها را نیز جدا کنید تا حمل و نقل آسان‌تری داشته باشند. پیچ و مهره‌های آنها را داخل کیسه پلاستیکی قرار داده و چسب بزنید تا هنگام سوار کردنِ مجدد، آن‌ها را گم نکنید.

تهیه لوازم و وسایل برای بسته‌بندی مبلمان

اگر می‌خواهید خودتان بسته‌بندی مبلمان را به عهده بگیرید، بهتر است لیستی از اقلامی که برای این کار لازم دارید، تهیه کنید. شما حتما به ورقه‌های مقوایی موج‌دار، ورقه‌های حباب‌دار، چسب پهن، نایلون بسته‌‌بندی مبلمان، نوارکشی، کیسه‌های پلاستیکی، پتوی نازک، روکش مبل و تشک جهت حفاظت از وسایل احتیاج دارید.

خواندن مقاله بهترین روش برای جمع آوری و بسته‌بندی وسایل در اسباب‌کشی به شما پیشنهاد می‌شود.

نایلون بسته‌بندی مبلمان | اقلام مورد نیاز برای بسته‌بندی لوازم منزل
لیست اقلام لازم برای بسته‌بندی مبلمان را از پیش تهیه کنید.

تماس با شرکت‌های خدماتی متخصص اسباب‌کشی

اما اگر می‌خواهید فرآیند بسته‌بندی مبلمان و دیگر لوازم خود را به شرکت‌های خدماتی مانند استادکار بسپارید، با آنها تماس بگیرید و هماهنگ کنید.

به یاد داشته باشید جابجایی مبلمان در حجم وسیع توسط خودتان کاری دشوار و خطرناک است. اگر می‌خواهید قطعات مبلمان شما به درستی بسته‌بندی شده و جابجا شود، می‌توانید از شرکت‌های خدماتی متخصص این کار کمک بگیرید. اگر در اسباب‌کشی‌های قبلی مبلمان شما آسیب دیده است نیز تعمیر آن را به استادکار بسپارید.

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

نحوه بسته‌بندی انواع مبلمان برای اثاث‌کشی

نحوه بسته‌بندی هر یک از انواع مبلمان و وسایل چوبی را در ادامه برایتان گردآوری کرده‌ایم. خواندن مقاله اسباب‌کشی در روزهای کرونا نیز در این دوران کرونایی خالی از لطف نیست.

بسته‌بندی تختخواب

قاب تختخواب را از قسمت تاج و بدنه از هم جدا کنید و پیچ‌ها را جایی بگذارید که آن را گم نکنید. از مرحله جدا کردن، تصویر یا فیلم بگیرید تا به یاد آورید که چطور تخت و صفحه بالایی را از هم جدا کردید. اجزای بزرگ‌تر تختخواب را با نایلون بسته‌بندی مبلمان محکم ببندید و با ورقه‌های حباب‌دار دور تا دور آن را پوشانده و با چسب پهن محکم کنید. با این کار تخت شما حین جابجایی و حرکت ضربه نمی‌خورد.

برای بسته‌بندی تشک در حین حمل و نقل بهتر است دور آن را پارچه‌ای بپیچید تا کثیف نشود. اگر هنوز روکش و کارتن آن را دور نیانداخته‌اید، می‌توانید از آن نیز استفاده کنید. با کمک اعضای خانواده خود تشک را درون کیسه روکش خود هدایت کنید و این کار را به دلیل سنگین بودن تشک با احتیاط انجام دهید.

روش بسته‌بندی تشک و تختخواب برای اسباب‌کشی
تشک خود را در روکش مخصوص بگذارید یا دور آن را با ملحفه بپوشانید تا حین جابجایی کثیف نشود.

بسته‌بندی میز توالت و آینه کنسول

پس از اینکه قسمت آینه‌ای را جدا کردید، برای محافظت از آینه، ورقه حباب‌دار و برای قسمت چوبی، دور آن را سلفون بکشید. اگر کشوها را درآوردید، دور هر کدام سلفون بکشید؛ اما اگر خواستید با کشو، کمد یا میز آرایش خود را جابجا کنید، آن را با چسب نواری بچسبانید تا کشوها حین انتقال باز نشوند.

پس از اتمام این مرحله می‌توانید از مقوا و کارتن برای محکم کردن نمای بیرون کمد و میز آرایش استفاده کنید تا میزان ضربه خوردن را به صفر برسانید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل بسته‌بندی ظروف شکستنی

بهترین روش بسته‌بندی مبل و لوازم منزل برای اثاث‌کشی و حمل بار
اتاق نشیمن دارای مبلمانی چون راحتی، میز ناهارخوری و … است. از ساده‌ترین و کوچک‌ترین قطعات کار خود را شروع کنید.

بسته‌بندی مبلمان و صندلی‌ها

ابتدا ملافه یا روکش پلاستیکی یا پارچه‌ای روی خود مبل بکشید تا کثیف نشود. از محافظ ضربه‌گیر حباب‌دار برای محافظت پایه‌های چوبی مبلمان خود استفاده کنید. برای گوشه‌های حساس از تکه کارتن استفاده کنید.

پتوی نازک نیز یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده برای بسته‌بندی مبلمان است. برای پوشش به وسیله پتو ابتدا از یک قیمت مبل شروع کنید و تمام آن بخش را بپوشانید. مطمئن شوید بالا و پایین مبل را به خوبی پوشانده‌اید. طوری آن را بسته‌بندی کنید گویی می‌خواهید یک هدیه را برای کسی بسته‌بندی کنید، یعنی هیچ کجای آن پیدا نباشد.

سلفون راهکار دیگر شما برای بسته‌بندی مبلمان برای اثاث ‌کشی است. روش سلفون کشیدن مبل به این صورت است که باید سلفون را به صورت کاملا پوشانده شده دور تا دور مبل‌های خود بپوشانید و دقت کنید برای پایه‌های مبل باید سلفون بیشتر استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای این نوع بسته‌بندی، جلوگیری از نشستن گرد و خاک روی وسایل در مسافت‌های طولانی است.

بسته‌بندی مبل برای اثاث‌کشی با استفاده از سلفون اسباب‌کشی و استرچ رپ (stretch wrap)
سلفون را دور تا دور مبل بکشید و پایه‌ها را فراموش نکنید.

قفسه‌های کتاب و میز ناهارخوری

نوار حباب‌دار و چسب پهن بهترین ابزار شما برای بسته‌بندی این قسمت در هنگام اسباب کشی است. استفاده از ورق‌های مقوایی موج‌دار بین قطعات چوبی به منظور جلوگیری از خط و خش توصیه می‌شود، زیرا کارگران حمل و نقل ممکن است میز پذیرایی و صندلی‌های میز ناهارخوری را در کامیون روی هم قرار دهند.

بسته‌بندی وسایل چوبی دکوری

وسایل چوبی دکوری، قفسه، عسلی، میزپاتختی، میز تلویزیون، آینه، میز تلفن و … را جداگانه نایلون پیچ کنید یا با محافظ حباب‌دار دور تا دور آن را بپوشانید. سپس با نوار پهن آنها را محکم کنید. دور آینه‌ها کاغذ و روزنامه بپیچید و آن را داخل پتو یا روکش‌های ضخیم بگذارید. می‌توانید دور تا دور آن را با کوسن‌ها پر کنید و با چسب یا نوار کششی روکش را محکم کنید.

انواع نایلون بسته‌بندی مبلمان | سلفون بسته‌بندی و نایلون حباب‌دار برای اسباب‌کشی منزل
از ورقه‌های حباب‌دار برای محافظت از وسایل دکوری چوبی خود حین اسباب‌کشی استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد راهکارهای صحیح بسته‌بندی مبلمان برای اثاث‌کشی آشنا شدید. لازم به یادآوری است که برای محافظت از سطوح چوبی از خراش، می‌توانید روی آنها روغن مخصوص بمالید. همچنین پس از بسته‌بندی مبلمان سوراخی برای عبور و مرور هوا بگذارید تا اگر فرآیند اسباب‌کشی شما عقب افتاد یا طول کشید، از تجمع رطوبت و رشد کپک جلوگیری شود. در نهایت اینکه برای تمام این امور برنامه‌ریزی کنید و آن را به روز آخر موکول نکنید. تجربه شما در این خصوص چیست؟

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: moving.tips | alliancemoving

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + سیزده =