راهنمای انتخاب رنگ پارچه مبلی

0

اگر چه استیل و پایه اصلی مبل‌ها، ساختار آن‌ها را تشکیل می‌دهد، اما در نهایت بیشتر بار زیباسازی و شکل بخشی به مبلمان، بر عهده روکش آن‌ها خواهد بود. اعم از این که روکش مبل پارچه‌ای یا چرمی باشد، رنگ بندی آن اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی محیط‌های مسکونی و اداری و تجاری دارد. رنگ پارچه مبل را باید با توجه به فاکتورهای محیط، سلیقه و ترکیب بندی رنگ فضا انتخاب نمایید تا هارمونی مورد نظر شما ایجاد شود. با استادکار همراه باشید .

در ادامه به ذکر نکاتی در این زمینه می‌پردازیم که می‌توانند در انتخاب رنگ مبل و پیدا کردن بهترین رنگ برای مبل راحتی، استیل و غیره کمک نمایند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

انتخاب رنگ پارچه برای فضاهای مختلف داخلی

انتخاب رنگ پارچه مبل برای پذیرایی

رنگ پارچه مبلی استیل برای سالن پذیرایی منزل، بسته به رنگ پرده به کار رفته و زمینه فرش‌ها، انتخاب می‌گردد. در صورتی که مایل به استفاده از دکوراسیون همساز باشید؛ انتخاب رنگ پارچه مبل پذیرایی را از طیف رنگ پرده و فرش، انجام دهید. اما در صورتی که می‌خواهید از دکوراسیون متضاد استفاده کنید، باید رنگ پارچه مبلمان پذیرایی را در تضاد با رنگ پرده‌ها انتخاب کنید. به طور مثال اگر پرده‌ها سفید انتخاب شده‌اند، استفاده از مبل‌های تیره به رنگ‌هایی چون طوسی، سرمه‌ایی یا مانند آن، مناسب خواهد بود.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای پذیرایی
رنگ پارچه مبل اتاق پذیرایی بهتر است که در تناسب با پرده ها، کف پوش و سایر وسایل موجود در سالن باشد. رنگ های سرمه ای در ترکیب با نقره ای، صورتی کدر و طوسی و … از زیباترین ترکیب رنگ های سالن پذیرایی هستند.

همین طور باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است هر زمانی مایل به تعویض پرده پذیرایی باشید؛ در حالی که تعویض گاه و بیگاه مبلمان کمی سخت خواهد بود. بنابراین رنگ بندی پارچه مبلی را طوری انتخاب کنید که بتواند با رنگ بندی‌های آتی دکوراسیون سالن پذیرایی شما، همخوانی داشته باشد. به طور نمونه انتخاب رنگ طوسی با اغلب رنگ‌ها، سازگاری داشته و هارمونی لازم را ایجاد خواهد کرد.

مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار

در نهایت، حتما به میزان نور دریافتی محیط نیز توجه داشته باشید. اگر در سالن پذیرایی خود پنجره‌های بزرگ نورگیر دارید، این موضوع باید در انتخاب رنگ پارچه مبل استیل یا هر نوع مبلمان دیگری که قرار است استفاده کنید، لحاظ شود. بدیهی است که پرنور بودن فضا، رنگ‌های کم رنگ و مات را بی‌جلوه‌تر ساخته و از باشکوه‌ترین مبلمان با رنگ پارچه روشن و مات، دکوراسیونی بی‌روح خلق می‌کند. همچنین می توانید در مورد راهنمای کامل خرید روکش مبل اطلاعاتی را کسب کنید .

انتخاب رنگ پارچه برای فضاهای مختلف داخلی
در صورتی که سالن پذیرایی شما بسیار نورگیر است، حتما از پارچه مبلمان پرجلوه تری استفاده کنید تا گیرایی آن بیشتر بوده و در فضای پرنور، بی حالت و بیروح به چشم نیاید.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای هال

در محیط هال خانه، اغلب مبل‌های راحتی قرار می‌دهیم. انتخاب رنگ پارچه مبل راحتی می‌تواند دیگر آن قدرها به رنگ پرده و فرش بستگی نداشته باشد. در این محیط می‌توانید از مبل‌های رنگین کمانی استفاده کرده و فضایی گرم به وجود آورید. رنگ‌هایی در توناژ قهوه‌ای یا پارچه‌های طرح‌دار با ترکیب رنگ طوسی و کرم، آجری و سرخ، برای هال کاملا مناسب هستند.

شما می‌توانید بهترین رنگ مبل راحتی در فضای هال منزل را با توجه به ترکیب رنگ‌های به کار رفته در آن، به دست بیاورید. به علاوه این امکان فوق العاده برایتان وجود دارد که با به کار بردن رنگ مات برای پارچه مبلی، از کوسن‌های رنگی متناسب با ترکیب رنگ فضا، برای یکپارچه سازی دکوراسیون داخلی هال منزل استفاده کنید.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای هال
انتخاب رنگ پارچه مبل در هال منزل، باید کمی گرم تر و احتمالا با طراحی روی پارچه همراه باشد. در این صورت می توانید گرمای بیشتر و حالت دوستانه تری در فضا به وجود بیاورید.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای اتاق خواب

معمولا به همراه تخت خواب در اتاق خواب‌های خود، یک کاناپه همراه نیز داریم. قانون مطلقی درباره این کاناپه وجود دارد؛ رنگ پارچه این کاناپه را درست مطابق رنگ روتختی و پرده‌های اتاق خواب انتخاب می‌کنیم. حال اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه به تعویض گاه و بیگاه روتختی تختخواب خود دارید، بهتر است برای این کاناپه یک رنگ زمینه‌ای خنثی انتخاب کرده و با تعویض پارچه کوسن آن را با روتختی خود، ست نمایید. پیشنهاد میکنم مقاله برطرف کردن جای سوختگی سیگار روی مبل را نیز بخوانید .

انتخاب رنگ پارچه مبل برای اتاق کودک

در اتاق کودک، غالبا مبل راحتی قرار می‌دهیم و به هیچ وجه نباید به سمت رنگ‌های روشن و جنس پارچه‌های غیرقابل شستشو و نظافت سریع و راحت بروید. هر چیزی در اتاق کودک، در ریسک دائمی کثیف شدن با تکه‌های کاکائو، بستنی‌های رنگی، ماژیک، پاستل و … قرار دارد.

برای همین بهتر است که در اتاق کودک خود از روکش مبل چرمی قابل شستشو و تمیز کردن با دستمال مرطوب یا پارچه‌هایی که طرح‌دار بوده و میزان روشنی کمتری داشته باشند، استفاده کنید. به علاوه در صورتی که روکش مبل کودک قابل جدا شدن و شستشو در ماشین لباسشویی باشد، همه چیز به مراتب آسان‌تر خواهد شد.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای اتاق خواب - انتخاب رنگ پارچه مبل برای اتاق کودک
رنگ پارچه مبلمان اتاق کودک نباید روشن انتخاب شود. همین طور بهتر است از جنس های قابل شستشو و نظافت راحت بهره مند شوید.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای سالن اداری

در سالن‌های اداری استفاده از روکش پارچه‌ای به هیچ وجه خوشایند نیست و بهتر است از روکش‌های چرمی در رنگ‌های تیره و مات استفاده شود. رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، عنابی و زرشکی برای پارچه مبلی فضاهای اداری مناسب خواهند بود.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای مطب
رنگ پارچه مبلمان فضای اداری، در زمینه های تیره چون سیاه، قهوه ای و … مناسب بوده و به فضا وجاهت لازم را می بخشند.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای مطب

در مطب‌ها نیز به همین شکل کاربرد پارچه‌های مبلی تیره رنگ را داریم و ترجیحا استفاده از روکش‌های چرمی و قابل نظافت راحت، توصیه می‌شود. به دلیل نیاز به بهداشتی بودن با ضریب بالا در مطب‌ها، استفاده از روکش‌های پارچه‌ای، توصیه نمی‌شود و معمولا مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. رنگ پارچه مبلی به کار رفته در مطب ها، باید روشن بوده و تمیزی آن به خوبی قابل رویت باشد. البته در تمامی مطب‌ها چنین چیزی را شاهد نیستیم! ایا می دانید پاف مبل چیست؟

انتخاب رنگ پارچه مبل برای دفتر وکالت

در دفاتر وکالت استفاده از رنگ ارغوانی، سیاه و زرشکی تیره جذابیت زیادی دارد و می‌تواند با دکوراسیون به رنگ ونگه میز کار وکیل و سرویس لوازم تحریر رومیزی همخوانی داشته باشد. در دفاتر وکالت نیز استفاده از روکش‌های چرمی وجاهت بیشتری دارد.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای دفتر وکالت
رنگ مبلمان در دفاتر وکالت بهتر است که در زمینه های ارغوانی، زرشکی کدر و یا ترکیب رنگ های متضاد استفاده شود.

عوامل موثر در انتخاب رنگ پارچه مبل

برای انتخاب رنگ پارچه مبل، باید به عوامل تاثیرگذار زیر توجه داشته باشید:

  • میزان نور فضا: همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، میزان نورگیری فضا (نور طبیعی) در انتخاب رنگ پارچه مبلی، اهمیت دارد. شما باید انتخاب رنگ مبل را با در نظر گرفتن این شدت نور، هماهنگ سازید.
  • مساحت فضا: البته ابعاد محیط نیز تعیین کننده خواهند بود. در یک سالن کوچک، استفاده از مبلمان روشن موثر بوده و فضا را بزرگ‌تر جلوه خواهد داد.
  • سبک زندگی: سبک زندگی شما چگونه است؟ آیا به دکوراسیون کلاسیک علاقه مند هستید یا مدل‌های فانتزی را ترجیح می‌دهید؟ رنگ پارچه مبلی نیز باید در همین سبک و سیاق باشد.
عوامل موثر در انتخاب رنگ پارچه مبل
مساحت فضا، میزان نورگیری، دکوراسیون، سلیقه شخصی و سبک زندگی از فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب رنگ پارچه مبل هستند.
  • دکوراسیون: به تمام اجزای دکوراسیون فضای داخلی خود دقت کنید. به کار بردن هر چیزی حتی گیاهان خانگی و تزئینی نیز در انتخاب رنگ پارچه موثر خواهند بود.
  • سلیقه شخصی: علیرغم وجود تمام فاکتورهای تاثیرگذار، علاقه شخصی شما نیز بسیار حائز اهمیت است. ممکن است یک کارشناس دکوراسیون داخلی رنگ کرم را برای سالن پذیرایی شما مناسب بداند، اما خودتان به رنگ سرمه‌ای در ترکیب با طوسی علاقه مند باشید. من به شما توصیه می‌کنم که به توصیه‌های کارشناس دکوراسیون داخلی و شعارهایی که می‌دهد، اهمیتی نداده و به راه دل بروید!
  • ساکنین و میزان رفت و آمد: این مورد اهمیت مرکزی دارد. به طور مثال همان طور که گفتیم حضور کودکان یا رفت و آمد زیاد بزرگسالان، در انتخاب رنگ، تاثیرگذار خواهد بود.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که برای انتخاب رنگ پارچه مبل، باید تمام فاکتورهای ذکر شده را در یک اجتماع، در نظر گرفته و سپس به گزینه‌ای برتر برسید. به علاوه نظر تک تک افراد خانواده را جویا شده و احساس آن‌ها را نسبت به رنگ‌های گزینش شده خود، در نظر بگیرید. در این صورت است که می‌توانید دکوراسیون داخلی را به عنصری آرامش بخش برای تمام ساکنین تبدیل سازید.

منبع: nstudioz ، beautyhome

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =