آشنایی با ۱۲ ترند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

0

سال ۲۰۲۱ در حالی آمد که سال پیش همه ما روزهای زیادی را به‌خاطر کرونا در قرنطینه در خانه ماندیم و به در و دیوار خانه بیشتر از قبل دقت کردیم! شاید بسیاری نیز به فکر تغییر دکوراسیون خود در سال جدید افتادند. چیزی تا عید نمانده و بسیاری از مردم دست به تغییر دکوراسیون خود با توجه به ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ می‌زنند. اگر دوست دارید با یک چیدمان هیجان‌انگیز سال ۲۰۲۱ یا ۱۴۰۰ را سپری کنید، مقاله زیر را دنبال کنید.

عناصر مهم ترند دکوراسیون ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱ استفاده از مواد پایدار و سبز در خانه از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ این کار در راستای حفظ محیط زیست است. همچنین استفاده از عناصر ظریف و منحصربه‌فرد به همراه خانه‌ای روشن و پرنور، ترند دکوراسیون خانه ۲۰۲۱ محسوب می‌شوند که در ادامه در خصوص آنها توضیح خواهیم داد.

سبک روستایی

این سبک موردپسند بسیاری است و حس خوبی به آنها می‌دهد. سبک روستایی در سال ۲۰۲۱ بیش از پیش مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حتی افرادی که خانه‌ای مدرن دارند نیز می‌توانند با افزودن عناصر سبک روستایی، فضای این سبک را به دکوراسیون خود تزریق کنند.

این سبک در خانه‌هایی که به خودی خود دارای برخی ویژگی‌های جالب این سبک مانند تیرهای سقفی نمایان، کف چوبی با الوارهای بزرگ یا دیوارهای روکش‌دار هستند، بسیار ایده‌آل‌تر به نظر می‌رسد؛ اما در خانه‌های دیگر می‌تواند با تعادل در نظر گرفته شده و هماهنگ میان قطعات جدید و قدیمی استفاده شود. چوب ماده‌ای است که در این سبک همه اجزا را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. پس به دنبال دکوراسیون چوبی و قطعات و لوازم جانبی بافت‌دار باشید که به خوبی پرداخت شده باشند.

طراحی داخلی سبک روستایی
حتی در خانه‌های مدرن نیز می‌توانید با افزودن عناصر و جزییات سبک روستایی، به فضای این سبک دکوراسیون نزدیک شوید.

رنگ زرد و طوسی

رنگ سال ۲۰۲۱ زرد و طوسی است. امسال پنتون گام غیرمعمولی برداشت و دو رنگ را به عنوان رنگ‌های اصلی سال جدید نام برد: زرد و خاکستری کم‌رنگ یا طوسی.

لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون می‌گوید: «انتخاب دو رنگ مستقل نشان می‌دهد که چگونه عناصر مختلف برای بیان پیام قدرت و امید، پایدار و تقویت‌کننده هستند».

اکنون شما می‌توانید از این دو رنگ در دکوراسیون خود استفاده کنید. برای مثال، اگر رنگ مبل‌های شما طوسی است، رنگ کوسن‌ها یا پرده‌ها را زرد انتخاب کنید یا در اکسسوری‌های خود از این رنگ استفاده کنید. برای دوخت پرده به این رنگ می‌توانید به خدمات استادکار اعتماد کنید.

دوخت و نصب پرده

دوخت و نصب پرده

  • طراحی و دوخت پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • دوخت پرده ساده، پیله‌دار و والان پرده
  • تعمیر و نصب ملزومات پرده، چوب پرده‌، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • تعمیر و نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
دریافت این خدمت از استادکار

سبک معاصر

از تناژ رنگ‌های گرم کهربایی، طرح‌های چاپی ملایم و گلدوزی‌های زیبا در این سبک استفاده کنید. بافت‌های طبیعی را برای ظاهری دنج و جذاب که هم نور خانه شما را زیاد کرده و هم روحیه شما را بالا می‌برد، ترکیب کنید. به سبک معاصر خود رنگ و لعاب دهید و رنگ‌های خنثی را با رنگ‌های شاد ترکیب کنید.

دکوراسیون داخلی به سبک معاصر
بهره‌گیری از اشکال و خطوط صاف و منحنی، نقش غالب رنگ‌های خنثی، استفاده گسترده از نور طبیعی و لوازم نورپردازی، بکارگیری المان‌های فلزی یا سطوح درخشنده و چیدمان نسبتا مینیمال از ویژگی‌های بارز سبک معاصر به شمار می‌روند.

سبک سواحیلی در ترند دکوراسیون ۲۰۲۱

بیشتر ما در رویاهایمان قدم زدن در سواحل جنوب را تصور کرده‌ایم. حالا آرزوی این گشت و گذار را به خانه خود آورید. از ترکیب رنگ‌های گرمسیری با الهام از سواحل دوردست، یک فضای رویایی در خانه خود ایجاد کنید.

طرح کلاسیک گل و شِن، روشنایی مطلوب خانه و استفاده از رنگ‌هایی با تناژ لیمویی در سبک گرمسیری ۲۰۲۱ توصیه می‌شود. تصویر برگ‌های گرمسیری را قاب کنید یا از پارچه‌هایی با این طرح برای کوسن‌های خود استفاده کنید. با این کار فضای سرسبز را به خانه خود آورید. با چاپ دیجیتال تصاویر ساحل که با پالت‌های رنگی مکمل طراحی شده‌اند، می‌توانید چشم‌انداز یک ساحل شمالی یا جنوبی را در خانه خود شبیه‌سازی کنید.

یکی از کارشناسان طراحی معتقد است اکنون که در دوران کرونا نمی‌توانیم به مسافرت برویم، با این کار فضای ساحلی را به خانه خود خواهیم آورد.

ترندهای جذاب دکوراسیون در سال جدید
اکنون که نمی‌توان سفر رفت، سبک ساحلی را به عنوان ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ به خانه خود آورید.

سبک وینتیج و دکوراتیو

استفاده از قطعات عتیقه و قدیمی، منسوخ شده و تغییر کاربری داده شده در سبک وینتیج کاربرد دارد. در سال ۲۰۲۱ می‌توانید از این ترند دکوراسیون داخلی استفاده کنید. نکته مهم در این سبک استفاده از رنگ‌های برجسته، مجسمه‌های مورد علاقه، اجسام دکوراتیو و هماهنگی آنها برای ایجاد یک زیبایی‌شناسی منسجم است. کلید این سبک ایجاد تضاد زیاد است.

سبک وینتیج شیک‌ترین ترند دکوراسیون 2012 برای خانه ایرانی
برای چیدمان منزل به سبک وینتیج لزوما نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای خریدن اشیای آنتیک نیست؛ با تعمیر و ترمیم لوازم قدیمی و نوستالژیکی که در خانه دارید نیز می‌توانید زیبایی و اصالت این سبک را به خانه خود بیاورید.

استفاده از صنایع دستی

ترند جدید ۲۰۲۱ استقبال از آثار هنری و صنایع دستی است که جنبش نمادین قرن نوزدهم را که از انقلاب صنعتی به وجود آمده است، دربرمی‌گیرد. این جنبش برای اصلاح چگونگی ساخت اشیا و معکوس کردن اثرات مخرب تولیدات تحت سلطه ماشین‌آلات و افزایش ارزش دست‌سازه‌های دکوراتیو شکل گرفت.

کاربرد صنایع دستی در جدیدترین ترند دکوراسیون خانه ۲۰۲۱
بهره‌گیری از دست‌سازه‌های هنری و دست‌بافته‌های بومی که به صورت پایدار از مواد طبیعی و ارگانیک مانند نی، کنف، چوب و سفال تهیه شده‌اند، ظاهری گرم، زمینی و آرامش‌بخش به دکوراسیون داخلی منزلتان می‌دهند. بازارهای محلی گزینه مناسبی برای خریداری این دست لوازم به شمار می‌روند.

استفاده از رنگ‌های گرم

این زمستان زمان مناسبی برای ساخت گوشه دنج در خانه برای گذراندن قرنطینه است. یک روش عالی برای انجام این کار استفاده از ترکیب رنگ‌های گرم در فضا است. رنگ‌های گرم در ماه‌های آفتابی و گرم نیز بسیار خوشایند هستند و ما در تابستان ۲۰۲۱ نیز شاهد استفاده از رنگ‌‌هایی چون پرتقالی و پرطاووسی در منازل خواهیم بود. این رنگ‌ها به خوبی با رنگ‌های تیره مانند خاکستری و سرمه‌ای در دکوراسیون ترکیب می‌شوند و به فضا عمق می‌بخشند. در سال ۲۰۲۱ رنگ‌های گرم در کنار پالت‌‌های خنثی وجود دارند. در مورد رنگ های گرم چه هستند و کاربرد هر‌یک در دکوراسیون چگونه است؟ بیشتر بخوانید.

انتخاب بهترین ترکیب رنگ در ترند دکوراسیون داخلی سال ۲۰۲۱
امسال که خانه‌هایمان به فضایی برای کار کردن و درس خواندن نیز تبدیل شده‌اند، با استفاده از ترکیب رنگ‌های گرم در گوشه و کنار دکوراسیون خانه می‌توانید سطح انرژی و انگیزه خود را برای ادامه روال زندگی در روزهای قرنطینه بالا ببرید.

ترکیب رنگ اقیانوسی در ترند دکوراسیون ۲۰۲۱

رنگ فیروزه‌ای و آبی تیره آرامش خاصی به فضای دکوراسیون شما می‌دهد. در واقع، این ترکیب رنگ نماد صلح، آرامش و دوستی است. در سال 2021 رنگ آبی اقیانوسی یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ و رنگ مناسبی برای ایجاد یک خانه امن و آرام است.

ترندهای دکوراسیون داخلی خانه در سال ۲۰۲۱
از رنگ آبی اقیانوسی به عنوان یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ در فضای منزل خود بهره بگیرید.

سبک سنتی و کلاسیک

سبک کلاسیک که از قرن های 18 و 19 الهام گرفته شده، شامل استفاده از هنرهای کلاسیک، عتیقه‌جات و اِلمان‌های تاریخی است. سنت‌گرایی و سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون به خوبی با هم جفت وجور می‌شوند و تقریبا در هر خانه‌ای حس هماهنگی و نظم به فضا می‌دهند. همچنین در این سبک از تقارن بسیار استفاده می‌شود که این را حتی در چیدمان مبلمان و رنگ پارچه‌ آنها می‌توان دید. پارچه‌های مبلمان این سبک شامل راه راه‌های مجلسی و کلاسیک و … است.

چالش و هدف اصلی این است که زیبایی‌شناسی سبک‌های جهانی را از طریق دیدگاه‌های منحصربه‌فرد و خلاقانه در این سبک اعمال کرده و از الگوهای هندسی جسورانه و طرح‌های سنتی و کلاسیک در این ترند استفاده کنید.

ترند مبلمان و طراحی داخلی سال 2021
طرح‌های کلاسیک و سنتی منبعی بی‌نظیر و الهام‌بخش برای ترکیب رنگ‌ها و الگوهای هندسی جسورانه و در عین حال، اصیل به شمار می‌روند.

ظاهر قدیمی و شیک

یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ طراحی داخلی به سبک شابی شیک (Shabby Chic) است. در واقع این ترند دکوراسیون خانه ۲۰۲۱ بر روی لوکس بودن فضا با لوازم کهنه و قدیمی تمرکز می‌کند. برای مثال، می‌توانید از مبلمان و لوسترها و آینه‌هایی استفاده کنید که هر چند قدیمی و منسوخ شده‌اند یا نیاز به ترمیم دارند، اما در عین حال با وجود تمام لکه‌ها و زنگ‌زدگی زیبا هستند.

دکوراسیون داخلی به سبک شابی شیک (shabby chic)
در سال 2021، شرایط قرنطینه و حضور پررنگ‌تر افراد در منزل سبب شده سبک شابی شیک و دکوراسیون نوستالژیک و کهنه اما برازنده و شیک برای ایجاد فضایی گرم، صمیمی و راحت در خانه بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

القای حس فضای کاری

بسیاری از کارمندان سال ۲۰۲۱ را به صورت دورکار در خانه کار می‌کنند. پس یکی از ترندهای جالب دکوراسیون در این سال نزدیک کردن دکوراسیون بخشی از خانه به سبک محیط کاری است. می‌توانید از کاغذدیوارهایی با خطوط واضح و شفاف، چراغ رومیزی و المان‌های کاری روی میز خود استفاده کنید تا فضای کار را برای خود بازسازی کرده و در آن محیط تمرکز داشته باشید. همچنین ضروری است به نورپردازی این محیط نیز توجه کنید و آباژوری کنار میز بگذارید یا چراغی بالای میزتان آویزان کنید.

ترند مبلمان و طراحی داخلی سال 2021
با توجه به دورکاری کارمندان در دوران کرونا، می‌توانید فضای بخشی از منزل را به محیط کار تبدیل کنید. خواندن مقاله ایده‌هایی برای دکوراسیون دفتر کار خانگی توصیه می‌شود.

ایجاد حس راحتی بیشتر در ترند دکوراسیون ۲۰۲۱

این روزها مردم زمان بسیار بیشتری را در خانه می‌گذرانند و به دنبال این هستند تا گزینه‌های بیشتری برای راحت بودن در فضای خانه داشته باشند. به عنوان مثال، اگر سال‌هاست که یک اتاق نشیمن رسمی دارید، احتمالا در این فکر هستید تا به روش‌های مختلف این فضا را به مکانی کاربردی‌تر و صمیمی‌تر تبدیل کنید.

استفاده از یک صندلی راحت نیز برای نشستن طولانی‌مدت توصیه می‌شود. سعی کنید از صندلی‌هایی مانند صندلی چرمی استفاده نکنید که فضای زیادی از شما بگیرد. صندلی‌های چرخشی جمع‌وجور زیادی وجود دارد که می‌توانید برای نشستن پشت میز کار خود استفاده کنید. خود را به صندلی‌های با پارچه تیره محدود نکنید و به روکش‌هایی چون مخمل قرون وسطایی یا راه‌راه فکر کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
جدیدترین ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ که طراحان پیش‌بینی کرده‌اند!
در این روزها که بیشتر در خانه بوده و دورکار هستید، از لوازم و مبلمان راحت برای محیط خانه استفاده کنید.

جمع‌بندی

به نظر می‌رسد ترند دکوراسیون داخلی سال ۲۰۲۱ با  توجه به مسائلی مانند دورکاری و قرنطینه هماهنگ شده است و استفاده از جزيیاتی که در این مقاله در مورد ترند دکوراسیون خانه در سال جدید آمد، می‌تواند حس و حال خوبی در این روزهای کرونایی به شما دهد. نظر شما در مورد ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ چیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − هشت =