3 مدل دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه مینیمال

1

اگر تا به حال از دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه استفاده نکرده باشید، ممکن است این تصور در ذهنتان ایجاد شده باشد که چطور می‌توان بدون گرفتن دستگیره‌ها، درب کابینت را به راحتی باز کرد؟ شاید هم فکر کنید استفاده از کابینت‌های بدون دستگیره می‌تواند برایتان سخت باشد و دردسر ایجاد کند! اما بهتر است این فکرها را کنار بگذارید و کمی بیشتر با انواع دستگیره‌های مخفی کابینت آشنا شوید.

به طور کلی سه نوع دستگیره مخفی رایج برای درب کابینت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کدام از دستگیره‌های مخفی ویژگی‌های مخصوص به خودشان و روشی خاص برای باز کردن دارند. از طرف دیگر این روزها سبک‌های ساده و مینیمالیستی در دکوراسیون داخلی آنقدر رایج شده که در اکثر خانه‌های مدرن و امروزی، از کابینت‌های بدون دستگیره استفاده می‌شود. اگر دوست دارید بیشتر در مورد انواع دستگیره مخفی کابینت بدانید، بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه

یکی از اولین مزیت‌های دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه ظاهر ساده و مدرن آن است. ساده و همیشگی بودن، این روزها بیشتر از طرح‌های زودگذر اما مد روز طرفدار دارد. زمانی که از دستگیره کابینت کلیکی یا مخفی برای آشپزخانه‌تان استفاده می‌کنید، دیگر لازم نیست نگران این باشید که طرح دستگیره‌ها بعد از مدتی قدیمی می‌شود، زیرا کابینت‌های بدون دستگیره همیشه مد هستند و هیچ‌وقت از مد خارج نمی‌شوند.

مزایای کابینت آهنربایی و کاربرد انواع دستگیره کابینت مخفی مینیمال در آشپزخانه
کاربرد راحت دستگیره کابینت کلیکی و همچنین ظاهر ساده و مدرن آن موجب شده بیشتر افرادی که به سبک مینیمالیستی علاقه دارند، از این نوع دستگیره‌ها برای آشپزخانه خود استفاده کنند.

دستگیره‌های مخفی کابینت

اولین نوع دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه ظاهری کاملاً مخفی دارد و در واقع از بیرون هیچ دستگیره‌ای برای باز کردن درب‌های کابینت وجود ندارد. به این نوع دستگیره‌ها که به طور کامل مخفی و نامرئی هستند و هیچ قسمتی از آن‌ها از بیرون قابل مشاهده نیست، دستگیره کابینت کلیکی یا آهنربایی گفته می‌شود.

برای راه‌اندازی دستگیره کابینت کلیکی، یک ابزار مکانیکی یا آهنربایی در بخش داخلی کابینت نصب می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که با فشار و کلیک روی درب آن را باز کنید. از دستگیره کابینت آهنربایی بیشتر برای کابینت‌های بخش بالایی و کشوهای زیر کانتر استفاده می‌شود.

از آنجایی که برای باز کردن کابینت آهنربایی باید روی صفحه کابینت را لمس کنید، ممکن است این کابینت‌ها نسبت به کابینت‌های دارای دستگیره سریع‌تر کثیف شوند. بهتر است کابینت‌های آهنربایی را زودتر از سایر انواع کابینت‌ها تمیز کنید و از آن بیشتر برای کشوها و بخش‌هایی که کمتر باز و بسته می‌شوند، استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با برخی از مزایای دستگیره کابینت کلیکی آشنا شوید:

  • ظاهری ساده و مدرن
  • قابل استفاده روی همه انواع کابینت
  • باز شدن راحت درب تنها با یک اشاره
مدل دستگیره کابینت کلیکی آشپزخانه مدرن و مینیمال
دستگیره کابینت کلیکی یکی از مدرن‌ترین و راحت‌ترین انواع دستگیره‌های کابینت است که به شما این امکان را می‌دهد تنها با یک اشاره درب کابینت‌ها را باز کنید.

دستگیره‌های نیمه مخفی کابینت

نوع دیگری از دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه وجود دارد که برای کارایی بهتر، شکاف یا شیبی یک ‌پارچه در لبه‌های درب کابینت ایجاد شده است. این شیب به شما امکان می‌دهد با انگشتان لبه درب را بگیرید و به سمت خود بکشید. برخی از افراد برای این بخش در پشت شیب درب از پوشش‌های فلزی استفاده می‌کنند تا هم بیشتر به چشم بیاید و هم ظاهری زیباتر پیدا کند.

دستگیره‌های نیمه مخفی درست مثل کابینت آهنربایی از روبرو، به طور کامل بدون دستگیره به نظر می‌رسند و ظاهری ساده و یک‌دست دارند. به طور معمول کاربرد کابینت‌هایی با دستگیره‌های نیمه مخفی، نسبت به دستگیره کابینت کلیکی راحت‌تر است. مزایای دستگیره نیمه مخفی کابینت عبارتند از:

  • استفاده راحت
  • ظاهری ساده و یکپارچه
  • طراحی مدرن
دستگیره‌ نیمه‌مخفی یکپارچه کابینت آشپزخانه
نوع دیگری از دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه دستگیره‌ نیمه مخفی یکپارچه است که هم کارایی بالا و هم ظاهری ساده و مدرن دارد.

دستگیره‌های مخفی بیرونی کابینت

برای راحت‌تر باز و بسته کردن درب کابینت‌ها و حفظ ظاهر ساده آن‌ها، از نوعی دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه به نام مخفی بیرونی استفاده می‌شود.

دستگیره‌های مخفی بیرونی به نوعی دستگیره گفته می‌شود که در بخش بالای درب‌های کابینت یک برآمدگی کوچک دستگیره مانند به اندازه چند سانتی‌متر قرار می‌گیرد. در بیشتر مواقع دستگیره مخفی بیرونی کابینت‌ها فلزی است و از آن‌جایی که اندازه کوچکی دارد، چندان روی ظاهر ساده کابینت‌ها تأثیر نمی‌گذارد. از دستگیره‌های مخفی بیرونی بیشتر برای کشوهای زیر کانتر یا درب‌های کشویی استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین مزایای این نوع دستگیره‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سادگی در اجرا و نصب دستگیره‌ها
  • کارایی بالا
  • ظاهر ساده و مدرن
  • قابل اجرا در ابعاد و رنگ‌های مختلف
انواع دستگیره مخفی بیرونی کابینت آشپزخانه مدرن
نوعی دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه وجود دارد که به آن دستگیره مخفی بیرونی گفته می‌شود و استفاده از آن نسبت به سایر دستگیره‌های مخفی راحت‌تر است.

سخن آخر

اگر به طرح‌های مینیمالیستی و ساده علاقه دارید و دوست ندارید بعد از چند سال مدل دستگیره‌های کابینت‌ آشپزخانه‌تان از مد بیفتد، بهتر است از دستگیره‌های مخفی برای کابینت‌ها استفاده کنید. برای کارایی بیشتر و ظاهر زیبای کابینت‌ها می‌توانید از انواع دستگیره به صورت ترکیبی استفاده کنید. بهتر است برای بخش‌هایی از کابینت که کمتر با آن سر و کار دارید، از دستگیره کابینت کلیکی استفاده کنید. استفاده از دستگیره‌های مخفی بیرونی برای قسمت‌هایی از کابینت که بیشتر باز و بسته  می‌شوند، مناسب‌تر هستند.

اگر در فکر عوض کردن کابینت‌های آشپزخانه یا ایجاد تغییراتی جذاب در آن هستید، می‌توانید همین حالا در استادکار ثبت نام و سفارش خودتان را ثبت کنید. استادکار با معرفی بهترین کابینت‌‌سازان در سطح تهران به شما کمک می‌کند بهترین مدل‌‌های دکوراسیون کابینت آشپزخانه را طراحی کنید و بسازید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: architecturaldigest.com

1 نظر
  1. محمدامين طاهري می گوید

    سلام مطلب خوب و کاربردی هست . اشکال نداره برای سایت خودم استفاده کنم ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =