انواع مدل پرده آشپزخانه از ساده تا مدرن

0

مدل پرده آشپزخانه نقش تعیین کننده‌ای در دکوراسیون آشپزخانه شما دارد. آشپزخانه محلی است که خانم‌های خانه‌دار زمان زیادی را در آن می‌گذرانند و خوب است آن را با یک مدل پرده آشپزخانه تزئین کنید تا روحیه‌بخش مادران و تمام اعضای خانواده باشد. اگر به دنبال آشنایی با انواع مدل پرده آشپزخانه مانند پرده فانتزی آشپزخانه هستید، استادکار می‌توانید به شما کمک کند که با بهترین و جدیدترین مدل پرده آشپزخانه آشنا شوید.

انواع مدل پرده آشپزخانه

در گذشته پرده ها تنها برای پوشاندن پنجره‌ها نصب می‌شد، اما در عصر کنونی نصب‌ پرده‌ها خصوصا در آشپزخانه به جهت زیبایی و دکوراسیون و حتی فنگ‌شویی انجام می‌شود. طراحی‌های جذاب پرده‌های جدید می‌تواند روحی تازه به آشپزخانه بدهد و با هماهمنگ کردن اکسسوری‌های مختلف با آن به جذابیت بیشتر آشپزخانه بیفزاید. اقسام طرح‌های مختلف و انواع مدل پرده آشپزخانه وجود دارد که می‌توانید با سبک‌های مختلف آن را ست و هماهنگ کنید. مقاله زیر می‌تواند به ایده‌دهی برای نصب مدل پرده آشپزخانه جدید به شما کمک کند.

مدل پرده گل گلی

پرده‌های گل گلی می‌توانند حس زیبایی به آشپزخانه شما ببخشند و برای تحقق سبک دکوراسیون مینیمالیستی نیز در دکوراسیون آشپزخانه شما استفاده شوند. این مدل پرده بیشتر با نقوش شاد و طرح‌های گل، خطوط و یا تم شطرنجی شناخته می‌شود. مجموعه‌ پرده‌هایی از این سبک با دستمال‌های آشپزخانه، پارچه صندلی و روکش‌ها می‌توانند ست و هماهنگ شوند. این کار موجب ایجاد هارمونی و ظاهری هماهنگ با اکسسوری‌های آشپزخانه می‌شود. این مجموعه پرده‌ها در طراحی مینیمالیستی آشپزخانه و مطابق با طراحی داخلی آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بدانید با انواع پرده برای داشتن خانه ای شیک آشنا شوید

مدل پرده آشپزخانه گل گلی می‌تواند برای تحقق سبک دکوراسیون مینیمالیستی نیز در دکوراسیون آشپزخانه شما استفاده شود.
مدل پرده آشپزخانه گل گلی می‌تواند برای تحقق سبک دکوراسیون مینیمالیستی نیز در دکوراسیون آشپزخانه شما استفاده شود.

مدل پرده بامبو

ایده جذاب بعدی در انواع مدل پرده آشپزخانه چه می‌تواند باشد؟ آیا پرده‌های بامبو را امتحان کرده‌اید؟ مدل بامبو یکی از مدل‌هایی است که می‌توانید برای تزیین پنجره آشپزخانه خود از آن بهره بگیرید. از پرده‌های بامبو با توجه به دکوراسیون خود در سبک مینیمالیستی یا مدرن استفاده کنید. مدل پرده بامبو را می‌توانید روی پنجره به شکل‌های مختلفی تنظیم کنید که از بالا به پایین جمع شود یا برعکس. پرده‌های بامبو با طناب خاصی باز و بسته می‌شوند که ظاهری منحصر به فرد به آشپزخانه شما می‌دهد.

دوخت و نصب پرده

دوخت و نصب پرده

  • طراحی و دوخت پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • دوخت پرده ساده، پیله‌دار و والان پرده
  • تعمیر و نصب ملزومات پرده، چوب پرده‌، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • تعمیر و نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
دریافت این خدمت از استادکار

با استفاده از این پرده به راحتی نور به آشپزخانه شما می رسد و حتی در هنگام بسته بودن نیز نور دارید. شما می‌توانید این مدل پرده آشپزخانه را با  مبلمان چوبی و یا ناهارخوری بامبوی خود هماهنگ کنید تا ظاهر آن شکیل‌تر نشان داده شود. انتخاب پرده بامبو از آن جهت انتخاب خوبی است که یک پرده بادوام است.

شما می‌توانید این مدل پرده آشپزخانه را با  مبلمان چوبی یا ناهارخوری بامبوی خود ست کنید.
شما می‌توانید این مدل پرده آشپزخانه را با  مبلمان چوبی یا ناهارخوری بامبوی خود ست کنید.

مدل پرده کافه‌ای، مدل پرده فانتزی آشپزخانه

اگر از مدل‌های نصب شده پرده که بالای پنجره نصب می‌شوند خوشتان نمی‌آید، می‌توانید سراغ مدل‌های دیگری بروید. برای مثال مدل پرده کافه را انتخاب کنید که معمولا به عنوان پرده فانتزی آشپزخانه به شکل پرده کافه‌ها به کار می‌رود. از این مدل معمولا برای تزئین پنجره آشپزخانه استفاده می‌شود و با قلاب و چرخ نصب می‌شود.

طراحی‌های مختلفی از این پرده وجود دارد و شما می‌توانید طرح و جنس آن را بر اساس بودجه خود انتخاب کنید. برای مثال پرده‌ای با زمینه سفید و گل‌های قرمز می‌تواند با دکوری‌های روی میز آشپزخانه یا گلدان‌هایی به رنگ قرمز هماهنگ شود و ترکیبی شگفت انگیز خلق کند.

بیشتر بدانید ۷ مدل پرده جدید پذیرایی برای پذیرایی و اتاق خواب

اگر برای پرده فانتزی آشپزخانه خود به دنبال یک مدل جدید می‌گردید، ما مدل پرده کافه ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
اگر برای پرده فانتزی آشپزخانه خود به دنبال یک مدل جدید می‌گردید، ما مدل پرده کافه ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مدل پرده آشپزخانه حلقه‌ای

مدل بعدی مدل پرده حلقه‌ای است که معمولا برای اتاق نشیمن یا هال انتخاب می‌شود اما می‌توانید از آن در آشپزخانه خود نیز بهره بگیرید. مشخصه اصلی این مدل پرده آشپزخانه، قسمت بالای آن است که توسط حلقه‌ها نصب شده است. روی پرده به فواصل منظم سوراخ وجود دارد که روی یک میله گرد نصب شده و به راحتی حرکت می‌کنند. این نوع پرده برای تزئین هر نوع دکوراسیونی در آشپزخانه مناسب است و می‌توانید آن را به صورت رنگی یا دارای نقش و نگار برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. مراحل نصب آن نیز بسیار ساده و در کسری از زمان صورت می‌گیرد.

نصب مدل پرده حلقه‌ای آسان است و می‌توانید با حلقه و میله به راحتی آنها را نصب کنید.
نصب مدل پرده حلقه‌ای آسان است و می‌توانید با حلقه و میله به راحتی آنها را نصب کنید.

مدل پرده آشپزخانه کلاسیک

اگر می‌خواهید آشپزخانه خود را به شکل دیگری تزئین کنید، می‌توانید مدل پرده کلاسیک آشپزخانه را مدنظر قرار دهید. این مدل پرده با جزئیات بی‌نظیر و منحصر به فرد معمولا دارای دو قسمت اصلی است. یکی از بخش‌ها توری سفید رنگ است که زیر پرده اصلی قرار دارد. این پرده برای نصب در پنجره‌های سفید کلاسیک آشپزخانه بسیار مناسب به نظر می‌رسد و آشپزخانه‌تان را هنری نشان می‌دهد.

این مدل پرده آشپزخانه برای آشپزخانه‌هایی با طراحی کلاسیک، سنتی، وینتیج یا روستایی مطابقت دارد و کاملا مفاهیم هنری را در خود پیاده کرده است. نقوش این نوع پرده آشپزخانه با ترکیب اکسسوری‌های خاص چهره منحصر به فردی به آشپزخانه افرادی خواهد داد که می‌خواهند جایگزینی برای پرده‌های مینیمالیستی خود پیدا کنند.

این مدل پرده آشپزخانه برای آشپزخانه‌هایی با طراحی کلاسیک، سنتی، وینتیج یا روستایی مطابقت دارد.
این مدل پرده آشپزخانه برای آشپزخانه‌هایی با طراحی کلاسیک، سنتی، وینتیج یا روستایی مطابقت دارد.

مدل پرده آشپزخانه ساده

یک پرده آشپزخانه همیشه نباید دارای  نقوش و تصویر خاص باشد. مدل ساده می‌تواند گزینه ای مناسب برای پرده‌ آشپزخانه شما باشد. به نظر می‌رسد مدل پرده ساده با یک آشپزخانه ساده و مینیمال مطابقت داشته باشد.

این پرده می‌تواند سبک مینیمالیستی و ساده آشپزخانه شما را با انواع رنگ ها زیباتر کند. ممکن است رنگ های صورتی، بژ یا طبیعی را انتخاب کنید تا جلوه ای زیبا برای طراحی داخلی آشپزخانه خود ایجاد کنید. برخی ممکن است این مدل پرده آشپزخانه را نپسندند زیرا یکنواخت به نظر می‌رسد.

اگر بتوانید این مدل پرده آشپزخانه را با دیگر اجزا مطابقت دهید، می‌توانید آن را به یک کانون اصلی در آشپزخانه خود تبدیل کنید. این پرده برای دکوراسیون ساده و برای ساختارهای آشپزخانه مینیمالیستی عالی به نظر می‌رسد.

اگر می ‌خواهید از سبک ساده و مینیمالیستی پیروی کنید، مدل پرده ساده را انتخاب کنید.
اگر می ‌خواهید از سبک ساده و مینیمالیستی پیروی کنید، مدل پرده ساده را انتخاب کنید.

مدل پرده آشپزخانه مدرن

این نوع پرده را می‌توان در خانه‌های مدرن‌تر یافت. این نوع پرده‌ها معمولا از دو طرف جمع می‌شوند و شب هنگام برای اینکه دیدی از بیرون نداشته باشند باز می‌شوند. در طراحی این نوع پرده معمولا از رنگ‌های لوکس و لاکچری مانند طلایی، نقره‌ای، بلوطی و … استفاده می‌شود تا ظاهری شکیل به آشپزخانه داده شود.

به همین منظور اگر پنجره آشپزخانه شما بزرگ است از این سبک استفاده کنید. نصب آن شبیه پرده‌های اتاق نشیمن است. اگر می‌خواهید پرده‌های قدیمی خود را تعویض کنید، یکی از انتخاب‌های شما سبک مدرن است که می‌تواند ظاهر آشپزخانه شما را تغییر دهد.

در طراحی این نوع پرده معمولا از رنگ‌های لوکس و لاکچری مانند طلایی، نقره‌ای، بلوطی و ... استفاده می‌شود تا ظاهری شکیل به آشپزخانه داده شود.
در طراحی این نوع پرده معمولا از رنگ‌های لوکس و لاکچری مانند طلایی، نقره‌ای، بلوطی و … استفاده می‌شود تا ظاهری شکیل به آشپزخانه داده شود.

مدل پرده آشپزخانه زبرا

در انتها بد نیست از مدل پرده زبرا که یکی از مدل‌های مدرن و محبوب برای آشپزخانه‌ ایرانی‌هاست نیز یاد کنیم. پرده‌های زبرا در مدل‌های شید رولی و کرکره‌ای به شکل راه راه، نقش‌دار یا ساده وجود دارند و می‌توانید متناسب با نوع دکوراسیون خود از آنها بهره بگیرید. مدل پرده زبرا مدل مناسبی برای تزئین پنجره آشپزخانه است و علاوه بر این که می‌توانید آن را در پذیرایی و سایر اتاق های منزل خود نصب کنید در دفتر کار هم می‌توانید از این مدل پرده استفاده کنید.

پرده زبرا یکی از محبوب‌ترین انواع مدل پرده است که در مدل‌ها و طرح‌های مختلف یافت می‌شود.
پرده زبرا یکی از محبوب‌ترین انواع مدل پرده است که در مدل‌ها و طرح‌های مختلف یافت می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع مدل پرده آشپزخانه آشنا شدیم و ویژگی‌های هر کدام را متناسب با نوع دکوراسیون شناختیم. شما از چه مدل پرده‌ای برای آشپزخانه خود استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: feasthome

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 12 =