انتخاب مدل سرامیک کف پذیرایی

0

شاید با ورود به خانه‌های مجلل و لوکس متوجه شده‌اید که مدل سرامیک کف پذیرایی چقدر روی زیباتر به نظر رسیدن این خانه‌ها مؤثر است. شما چه طرح سرامیک کف پذیرایی را ترجیح می‌دهید و برای انتخاب سرامیک جدید برای پذیرایی منزلتان به چه معیارهایی توجه می‌کنید؟ یکی از عوامل اصلی که می‌تواند فضای داخلی سالن پذیرایی خانه شما را بسیار جذاب نشان دهد و حتی موجب روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر رسیدن آن شود، سرامیک کف است. در این مقاله از استادکار سعی داریم به شما کمک کنیم با انواع سرامیک پذیرایی و جدیدترین مدل‌های آن آشنا شوید، پس با ما همراه باشید.

چرا از سرامیک برای کف پذیرایی استفاده کنیم؟

سرامیک یکی از محبوب‌ترین و زیباترین انواع کف‌پوش برای پذیرایی محسوب می‌شود که در تمام دنیا نیز از آن استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با برخی از مزیت‌های استفاده از سرامیک کف پذیرایی به جای سایر کفپوش‌ها آشنا شوید.

سازگاری سرامیک با محیط زیست

به طور عمده، سرامیک کف پذیرایی از خاک رس، ماسه و شیشه تشکیل می‌شود و به همین دلیل امکان بازیافت آن وجود دارد.

کاهش مصرف انرژی با استفاده از سرامیک

یکی از مزیت‌های استفاده از سرامیک کف این است که در هوای گرم همچنان خنک است و از این راه به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند و از طرفی در زمستان نیز از هدر رفتن گرما جلوگیری می‌کند.

نگهداری راحتِ سرامیک

مراقبت از سرامیک کف پذیرایی کار ساده‌ای است، یک شستشوی ساده و جاروکشی معمولی به شما کمک می‌کند سرامیک‌هایی تمیز و براق داشته باشید. از طرفی در صورت از بین رفتن درزهای بین سرامیک‌ها به راحتی می‌توانید آن را ترمیم کنید و از داشتن کف‌پوش‌هایی تمیز و زیبا لذت ببرید.

نگهداری و تمیز کردن سرامیک پذیرایی
برای از بین بردن خاک و لکه‌های روی سرامیک کف پذیرایی تنها لازم است جارو بزنید و به کمک یک تیِ نمناک لکه‌ها را از بین ببرید.

هزینه مقرون به‌صرفه

کف‌پوش سرامیک پذیرایی انواع متفاوتی دارد که با توجه به نوع سرامیک و کیفیت و برند آن قیمت متفاوتی دارد. این موضوع موجب می‌شود سرامیک برای افرادی هم که به دنبال یک انتخاب مقرون به‌صرفه اما شیک هستند، گزینه مناسبی باشد.

قابلیت ترمیم

تعویض سرامیک پذیرایی زمانی که آسیب ببیند و یا ترک بخورد، کار نسبتاً ساده‌ای است. بهتر است در زمان نصب سرامیک پذیرایی چند کاشی سرامیک اضافی را در انبار نگه دارید تا در صورت بروز مشکل بتوانید با جدا کردن بخش آسیب‌دیده، سرامیک‌های جدید را جایگزین کنید.

تعویض سرامیک کف پذیرایی
اگر سرامیک پذیرایی منزل شما به هر دلیلی آسیب ببیند، می‌توانید آن بخش را جدا کنید و سرامیک‌های جدید را جایگزین کنید.

طرح و سبک‌های متنوع سرامیک

تنوع نقش و طرح سرامیک کف پذیرایی آن‌قدر زیاد است که با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار می‌شود. تولیدکنندگان انواع سرامیک طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی را تولید می‌کنند که هر فرد بتواند به راحتی هر سبکی را که دوست دارد انتخاب کند.

انتخاب طرح و مدل سرامیک کف پذیرایی
شما برای انتخاب طرح سرامیک کف پذیرایی منزلتان گزینه‌های زیادی از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را پیش رو دارید و می‌توانید با توجه به سلیقه و سبک خانه مدل سرامیک پذیرایی را انتخاب کنید.

مقاومت سرامیک در برابر خراش

کاشی‌های سرامیکی به طور معمول در کلاس‌ها و درجه‌بندی‌های متفاوتی تولید می‌شوند. سرامیک‌های کلاس 3 و 4 به طور معمول برای مکان‌هایی با تردد بیشتر طراحی شده‌اند و از همین رو سطح این سرامیک‌ها کمتر دچار خش و خراش می‌‌شود.

کاهش ایجاد آلرژی

برخلاف فرش، کاشی و سرامیک در خانه، گرد و غبار را در خود جذب نمی‌کند و از این رو شما با جارو و تی زدن می‌توانید از شر همه این ذرات راحت شوید. وجود گرد و غبار در داخل خانه برای افرادی که حساسیت یا آلرژی‌های مختلف دارند، بسیار مضر است و استفاده از سرامیک انتخاب خوبی برای خانه‌های این افراد محسوب می‌شود.

استفاده از سرامیک کف پذیرایی به جای فرش
استفاده از سرامیک کف پذیرایی به جای فرش، برای افرادی که به آلرژی مبتلا هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

مقاومت سرامیک در برابر رطوبت

یکی از مزیت‌های سرامیک کف پذیرایی این است که در صورت انباشت رطوبت و آب آسیبی به آن وارد نمی‌شود و شما حتی برای شستشوی آن می‌توانید از آب و کف استفاده کنید. به علاوه سرامیک پذیرایی مقاومت زیادی در برابر آتش، پوسیدگی، حشرات و بو دارد و به‌ندرت اتفاق می‌افتد که طرح و رنگ سطح آن از بین برود.

انتخاب مدل سرامیک کف پذیرایی
از مزایای استفاده از سرامیک کف پذیرایی این است که رطوبت یا آب موجب خراب شدن بافت آن نمی‌شود.

قیمت سرامیک کف پذیرایی

به طور معمول قیمت سرامیک کف پذیرایی به مرغوبیت و مواد سازنده آن بستگی دارد. زمانی که برای خرید سرامیک پذیرایی به فروشگاه می‌روید، با قیمت‌های مختلفی روبرو می‌شوید که در سایزهای مختلف و با کیفیت‌هایی متفاوت به فروش می‌رسند.

ارزان‌ترین مدل سرامیک پذیرایی مربوط به انواعی از آن است که روی آن از لعاب رنگ استفاده شده، نوع دیگری سرامیک با ظاهری شبیه چوب یا سنگ مرمر در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. گران‌ترین مدل سرامیک پذیرایی از سنگ طبیعی تهیه شده و از همین رو کیفیتی بالاتر و قیمتی بیشتر دارد.

جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی | قیمت سرامیک پذیرایی
سرامیک کف پذیرایی انواع متفاوتی دارد و به طور معمول سرامیک تهیه شده از سنگ طبیعی که مرغوبیت بیشتری نیز دارد، بسیار گران‌تر است.

بعد از خرید سرامیک کف پذیرایی لازم است مقداری هزینه نیز برای نصب و اجرای آن در نظر داشته باشید. به طور معمول نصب سرامیک پذیرایی به متراژ محل و مقدار کاری که دارید، وابسته است. این موضوع را نیز فراموش نکنید که در بسیاری از کشورها و موقعیت‌های جغرافیایی هزینه کارهای عملی بسیار گران‌تر هستند و در برخی مکان‌ها هزینه کارگر برای نصب ارزان است.

به طور معمول برای نصب سرامیک پذیرایی برای هر متر مبلغ مشخصی در نظر گرفته می‌شود و در انتهای کار این مبلغ در کل متراژ ضرب می‌شود و مبلغ کل به دست می‌آید. بهتر است برای این کار حتماً از شرکت‌های معتبر و شناخته شده و یا افرادی مطمئن کمک بگیرید و از همان ابتدای کار در مورد مقدار هزینه‌ها و برنامه کاری‌تان صحبت کنید.

توجه داشته باشید که اجرا و نصب سرامیک کف پذیرایی کاری تخصصی محسوب می‌شود و لازم است به دست افرادی ماهر و باتجربه انجام شود تا ظاهر خانه شما هم زیبا و مجلل به نظر برسد. شما می‌توانید در عرض چند دقیقه و تنها از طریق وب‌سایت و یا اپلیکیشن استادکار قیمت نصب انواع سرامیک را ملاحظه کنید و بعد از بازدید کارشناس از محل شما و برآورد دقیق هزینه‌ها، خدماتی مطمئن و دقیق از استادکار دریافت کنید.

در ادامه می‌توانید تعرفه نصب سرامیک متخصصین استادکار را ملاحظه کنید:

شرح خدمات  قیمت واحد (تومان)
اجرت سرامیک کاری کف (ساده) -هر مترمربع  24,000
اجرت سرامیک کاری کف (آجری) – هر مترمربع 25,000
اجرت سرامیک کاری کف (لوزی) – هر مترمربع 28,000
کار جزئی – کمتر از 20 مترمربع 400,000

نگهداری سرامیک کف پذیرایی

نگهداری از کف‌پوش‌های سرامیکی به خصوص نوع لعاب‌دار آن، بسیار ساده است. این نوع سرامیک‌ها یک لایه محکم و محافظ روی خود دارند که کاملاً سرامیک را در مقابل آب و رطوبت نفوذناپذیر می‌سازد. از همین رو از این نوع سرامیک‌ها علاوه بر اتاق‌ها و پذیرایی در آشپزخانه و حمام نیز استفاده می‌شوند. تمیز کردن سرامیک بسیار ساده است، خاک، رطوبت و تمام لکه‌ها روی بخش لعاب‌دار سرامیک قرار می‌گیرد و شما به راحتی و تنها به کمک یک پارچه یا تی نم‌دار می‌توانید تمام آن‌ها را پاک کنید.

به طور معمول اگر به صورت روزانه سطح روی سرامیک را پاک کنید، لکه‌های سخت کمتر در آن ایجاد می‌شود، اما در صورت ایجاد این نوع لکه‌ها می‌توانید بدون هیچ نگرانی و با کمک هر نوع شوینده و پاک‌کننده قوی اقدام به پاک کردن سرامیک کنید.

سرامیک‌های لعاب‌دار به طور معمول رایج‌ترین انواع سرامیک‌ها هستند اما نوعی سرامیک هم وجود دارد که سطح آن هیچ پوشش لعاب‌داری کار نشده و حالتی سنتی دارد. این نوع سرامیک مستعد جذب رطوبت و آسیب بیشتری است و برای محافظت از سرامیک، درزهای آن باید به طور مرتب آب‌بندی شوند.

نحوه نظافت سرامیک کف پذیرایی
درز بین کف‌پوش سرامیکی نیاز به تمیز کردن مرتب دارد و اگر این موضوع نادیده گرفته شود، لابه‌لای این درزها سیاه و کدر می‌شود.

کف‌پوش‌های سرامیکی مقاومت بالایی دارند و بسیار محکم هستند و اگر درزهای آن‌ها آب‌بندی شود و مشکلی در نفوذ آب ایجاد نکند، به‌ندرت دچار آسیب می‌شوند. توجه داشته باشید که ضربه‌های محکم و قوی می‌تواند ترک یا شکستگی روی سرامیک‌ها ایجاد کند و شما می‌توانید تنها با جدا کردن آن بخش، سرامیک جدیدی را جایگزین کنید.

آیا استفاده از سرامیک پذیرایی معایبی هم دارد؟

به طور حتم سرامیک کف پذیرایی در کنار همه مزایایی که دارد، دارای معایبی هم هست که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

سرد بودن سرامیک‌ها

یکی از اولین معایب کف‌پوش‌های سرامیکی این است که در زمستان و با سرد شدن هوا، سطح سرامیک‌ها سرد می‌شود و این موضوع می‌تواند برای خیلی از افراد ناراحت‌کننده باشد.

سختی زیاد سرامیک

از دیگر معایب سرامیک کف پذیرایی این است که اگر هر وسیله شکستنی و شیشه‌ای روی آن بیفتد، می‌شکند و خرد می‌شود. این موضوع به دلیل سختی زیاد سطح سرامیک است که انعطاف‌پذیری ندارد و برخلاف فرش باید بسیار مراقب وسایل شکستنی خود باشید.

معایب سرامیک کف پذیرایی
سختی سطح سرامیک موجب می‌شود هر جسم شکستنی با افتادن روی آن به سرعت بشکند.

سنگین بودن سرامیک

سرامیک‌ها به طور معمول وزن زیادی دارند و نسبت به سایر انواع کف‌پوش سنگین‌تر هستند. این موضوع موجب می‌شود استفاده از سرامیک در طبقات بالایی ساختمان چندان مناسب به نظر نرسد و وزن ساختمان را افزایش دهد. در صورت تمایل به نصب سرامیک کف پذیرایی در طبقات بالا بهتر است حتماً قبل از اجرا با فردی متخصص در این مورد مشورت کنید.

کثیف شدن درزهای سرامیک

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شده، مراقبت از کاشی‌های سرامیکی کار ساده‌ای است اما تمیز کردن درز بین سرامیک‌ها که مستعد ایجاد لکه و کپک هستند، بسیار ضروری است و خراب شدن این بخش می‌تواند ظاهر سرامیک‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد. برای رفع این مشکل لازم است به صورت دوره‌ای درز بین سرامیک‌ها آب‌بندی شوند و به صورت مرتب تمیز شوند تا سیاه و زشت به نظر نرسند.

چطور سرامیک کف پذیرایی را انتخاب کنیم؟

احتمالاً برای انتخاب مدل سرامیک پذیرایی، با سرامیک‌های متفاوتی برخورد می‌کنید که از لحاظ طرح، رنگ، جنس و ابعاد با هم متفاوت هستند؛ در این بخش قصد داریم به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری برای مدل سرامیک کف پذیرایی داشته باشید.

انتخاب مدل سرامیک پذیرایی بر اساس ابعاد

کاشی‌های سرامیکی ابعاد متفاوتی دارند و به طور معمول در اندازه‌های 12 در 12، 6 در 6، 18 در 18، 24 در 24 و مدل‌های مستطیلی در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

به طور معمول برای مکان‌های مختلف از سرامیک‌هایی با اندازه متفاوت استفاده می‌شود. برای انتخاب جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی، قبل از هر چیزی بهتر است بدانید برای پذیرایی‌های بزرگ، سرامیک‌های سایز بزرگ مناسب‌تر هستند و باعث می‌شوند خانه شما مجلل‌تر به نظر برسد. اگر پذیرایی خانه شما خیلی کوچک است می‌توانید از مدل سرامیک پذیرایی با ابعادی کوچک‌تر استفاده کنید تا جذابیت بصری بیشتری پیدا کند و محیط شما نیز بزرگ‌تر به نظر برسد.

انتخاب مدل و طرح سرامیک کف پذیرایی
شما می‌توانید مدل سرامیک پذیرایی خود را بر اساس ابعاد آن انتخاب کنید، تنها موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که استفاده از سرامیک‌های بزرگ برای خانه‌های بزرگ و مجلل و استفاده از سرامیک‌های کوچک برای مکان‌های کوچک‌ مناسب‌تر است.

انتخاب مدل سرامیک پذیرایی بر اساس طرح

یکی از مزیت‌های سرامیک‌ آن است که امکان اجرای هر طرح و رنگی روی آن وجود دارد و از این رو تنوع بسیار زیادی دارد. هر چقدر طرح روی سرامیک‌ها کم‌رنگ‌تر و یا خلوت‌تر باشد محیط را بزرگ‌تر و بازتر نشان می‌دهد و استفاده از طرح‌های شلوغ می‌تواند موجب درهم و کوچک‌تر به نظر رسیدن خانه شما شود.

انتخاب مدل سرامیک پذیرایی بر اساس رنگ

شما می‌توانید برای کف‌پوش پذیرایی منزل خود از سرامیک‌های روشن و یک‌دست استفاده کنید و یا اینکه به صورت ترکیبی از دو رنگ در کنار هم کمک بگیرید. به هر حال رنگ‌های روشن و یک‌دست مکان شما را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد و استفاده از رنگ‌های تیره و یا ترکیبی برای خانه‌هایی با متراژ خیلی بزرگ کاربرد بیشتری دارد.

جدیدترین رنگ و مدل سرامیک کف پذیرایی
به طور معمول در لیست جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی، رنگ‌های متنوعی جای دارد که با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار است.

چند مدل سرامیک کف پذیرایی

در این بخش از مقاله می‌توانید چند مدل سرامیک کف پذیرایی جدید را مشاهده کنید و از آن‌ها برای منزل خود ایده بگیرید.

انتخاب سرامیک رنگ روشن | جدیدترین مدل سرامیک پذیرایی
از جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی می‌توان به رنگ‌های روشن و سرامیک‌های بزرگ اشاره کرد که برای مکان‌های بزرگ بسیار زیبا و مناسب هستند.
مدل سرامیک پذیرایی براق
مدل سرامیک پذیرایی براق موجب انعکاس نور و لوکس به نظر رسیدن فضای شما می‌شود، اما از طرفی لکه‌ها نیز در سرامیک‌های براق بیشتر مشخص هستند و به همین دلیل لازم است به طور مرتب تمیز شوند.
مدل سرامیک کف پذیرایی مات
یکی از جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی سرامیک مات است که با جذب کمتر نور، آلودگی‌ها و لکه‌ها را کمتر نشان می‌دهد.

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، سرامیک کف پذیرایی انواع مختلفی دارد و انتخاب بی‌نظیری هم برای خانه‌های کوچک و هم بزرگ محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید یکی از مهم‌ترین مراحلی که باید در نصب سرامیک پذیرایی به آن توجه کنید، اجرای کار است. شما می‌توانید برای نصب سرامیک کف پذیرایی منزلتان از متخصصین همکار استادکار کمک بگیرید. برای این امر می‌توانید همین حالا وارد بخش خدمات کاشی و سرامیک وب‌سایت استادکار شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 2 =