۲۲ راهکار عالی برای فنگ شویی اتاق نشیمن

0

آیا از وقت گذراندن در اتاق نشیمن خانه‌تان حس خوبی می‌گیرید؟ آیا مهمانان شما از حضور در اتاق پذیرایی خانه شما لذت می‌برند؟ اگر جواب شما به این سوال‌ها خیر است، ممکن است مشکل از فنگ شویی اتاق نشیمن‌ شما باشد. داشتن فضایی متعادل و با انرژی مثبت برای سلامت و تندرستی شما ضروری است. جایی که در آن زندگی می‌کنید و حسی که آن مکان به شما می‌دهد، تاثیر زیادی در کیفیت زندگی شما می‌گذارد. با وجود این که اتاق خواب و سرویس بهداشتی اولین فضاهایی از خانه هستند که به نظر افراد ضروری می‌آیند، از اهمیت فنگ شویی اتاق نشیمن و پذیرایی خانه هم نباید غافل شد.

اتاق نشیمن فضایی است که شما، اعضای خانوده‌ و دوستانتان در آن جمع می‌شوید. بنابراین مهم است که اتاق نشیمن فنگ شویی خوبی داشته باشد و به هر کسی که وارد آن می‌شود، حس خوشامدگویی بدهد. در این مطلب به فنگ شویی اتاق نشیمن و قوانین آن پرداخته‌ایم و راهکارهای ساده‌ای برای ایجاد فنگ شویی هال و پذیرایی ارائه کرده‌ایم. با استادکار همراه باشید.

محل قرارگیری اتاق نشیمن در فنگ شویی

۱- قرارگیری اتاق نشیمن نزدیک به ورودی خانه

وقتی وارد خانه می‌شوید، اولین اتاقی که به شما خوشامد می‌گوید، باید اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی باشد. تصور کنید که وارد خانه‌ای شوید و پس از ورودی مستقیم به اتاق خواب یا آشپزخانه بروید. احتمالا شما هم حس خوبی نخواهید داشت و به نظرتان یک جای این نقشه می‌لنگد.

اتاق نشیمن و پذیرایی فضایی برای خوشامد گویی به مهمانان و فضایی نسبتا عمومی‌تر در خانه است که افراد غریبه‌ای که وارد خانه می‌شوند، می‌توانند درون آن هم بیایند. بنابراین محل قرارگیری مناسب اتاق نشیمن در فنگ شویی باید نزدیک به روردی در باشد.

بیشتر بدانید منظور از نقشه خانه در فنگ شویی چیست؟

محل قرارگیری مناسب اتاق نشیمن در فنگ شویی باید نزدیک به ورودی در باشد.
محل قرارگیری مناسب اتاق نشیمن در فنگ شویی باید نزدیک به ورودی در باشد.

۲- قرارگیری اتاق نشیمن نزدیک به جلوی خانه

اگر اتاق نشیمن شما نزدیک در ورودی نیست، اما در جلوی خانه واقع شده است، این حالت هم مناسب است. در عوض اتاق خواب هم باید در قسمت پشتی خانه قرار بگیرد. فنگ شویی اتاق نشیمن می‌گوید که این اتاق باید در جلوی خانه قرار بگیرد زیرا در واقع فضایی برای استقبال از خود شما و مهمانان‌ شما است.

بهتر است دوباره خودتان نقشه‌ای به غیر از این حالت را تصور کنید. فرض کنید که وارد خانه فرد غریبه‌ای می‌شوید و باید برای رسیدن به اتاق نشیمن و پذیرایی خانه، از جلوی اتاق خواب‌ها و سرویس بهداشتی خصوصی منزل رد شوید. مطمئنا حس خوبی از ورود به حریم شخصی میزبان نخواهید داشت.

اتاق نشیمن باید در جلوی خانه قرار بگیرد.
اتاق نشیمن باید در جلوی خانه قرار بگیرد.

۳-قرارگیری اتاق نشیمن بر اساس اعداد کوا

معمولا بیشتر افراد زمان زیادی را در اتاق نشیمن خانه می‌گذرانند. بنابراین بهتر است برای فنگ شویی اتاق نشیمن، محل قرارگیری آن را بر اساس اعداد کوآ، در محل خوش یمنی قرار دهند (معمولا در فنگ شویی سرویس بهداشتی و آشپزخانه را در مکانی غیر مبارک قرار می‌دهند).

کوآ، سیستمی از اعداد شناسی است که بر اساس سال تولد و جنسیت در فنگ شویی استفاده می شود. این سیستم به عنوان هشت قصر یا هشت خانه فنگ شویی هم شناخته می‌شود. عدد کوآی شما برای تعیین مسیرهای مساعد جهت مواجهه و محل قرارگیری مکان‌های مهم خانه مثل درب جلو و اتاق خواب استفاده می‌شود. این اعداد همچنین بینشی در مورد سازگاری انرژی شما با افراد دیگر ارائه می‌دهد.

اگر امکان قرارگیری اتاق نشیمن در مختصاتی خوش یمن وجود ندارد، می‌توانید محل مبل را بر اساس اعداد کوآی شخصی خود مشخص کنید. اما به خاطر داشته باشید که جایگذاری وسایل در وهله اول باید کاربردی باشد. یعنی فقط بر اساس عدد کوآ، مبل را در مکانی ناراحت و نامناسب قرار ندهید.

نحوه محاسبه عدد کوآی شخصی شما:

برای زنان:

تمام ارقام سال تولد خود را جمع کنید.

مثال: ۱۹۷۹: ۱ + ۹ + ۷ + ۹ = ۲۶

جمع زدن را تا زمانی که به جوابی تک رقمی ‌برسید، ادامه دهید.

۲ + ۶ = ۸

عدد ۴ را به شماره تک رقمی‌ خود اضافه کنید.

۸ + ۴ = ۱۲

در صورت لزوم دوباره ارقام نتیجه را جمع کنید تا به یک عدد تک رقمی‌ برسید.

۱ + ۲ = ۳

۳، عدد کوآی شخصی زنان متولد سال ۱۹۷۹ است.

نکته: در مورد زنان، اگر جواب نهایی ۵ باشد، عدد کوآی شخصی شما ۸ است.

برای مردان:

تمام ارقام سال تولد خود را جمع کنید.

مثال: ۱۹۸۰: ۱ + ۹ + ۸ + ۰ = ۱۸

جمع زدن را تا زمانی که به جوابی تک رقمی ‌برسید، ادامه دهید.

۱ + ۸ = ۹

جواب را از ۱۱ کم کنید.

۱۱ – ۹ = ۲

در صورت لزوم دوباره ارقام نتیجه را جمع کنید تا به یک عدد تک رقمی ‌برسید.

۲، عدد کوآی شخصی مردان متولد سال ۱۹۸۰ است.

نکته: در مورد مردان، اگر جواب نهایی ۵ باشد، عدد کوآی شخصی شما ۲ است.

بیشتر بدانید فنگ شویی اتاق خواب و تاثیر آن در خواب شب

بهتر است برای فنگ شویی اتاق نشیمن، محل قرارگیری آن را بر اساس اعداد کوآ، در محل خوش یمنی قرار دهند.
بهتر است برای فنگ شویی اتاق نشیمن، محل قرارگیری آن را بر اساس اعداد کوآ، در محل خوش یمنی قرار دهند.

طراحی اتاق نشیمن در فنگ شویی

۴- ترجیحا از اشکال استاندارد چهار گوشه استفاده کنید

در بسیاری از طراحی داخلی‌های مدرن، اتاق نشیمن گرد، سه گوش و یا به سایر اشکال خلاقانه طراحی می‌شود. اما این طراحی‌ها، بهترین حالت برای اتاق نشیمن نیستند. در فنگ شویی اتاق نشیمن، طراحی آن به صورت غیرعادی، افرادی را به دایره اجتماعی شما جذب می‌کند که زندگی شما را پیچیده خواهند کرد.

حالت  ایده‌آل طراحی اتاق نشیمن به صورت چهار گوشه، مثلا مستطیل و یا مربع است. این طرح‌ها به شما کمک می‌کنند تا افرادی صاف و ساده‌تر و نیکوکارتر به سمت شما جذب شوند. البته طبیعتا افرادی که به سمت شما جذب می‌شوند، با شخصیت شما هم ارتباط مستقیم دارند، اما قوانین فنگ شویی اتاق نشیمن هم می‌توانند انرژی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

حالت  ایده‌آل طراحی اتاق نشیمن به صورت چهار گوشه، مثلا مستطیل و یا مربع است.
حالت  ایده‌آل طراحی اتاق نشیمن به صورت چهار گوشه، مثلا مستطیل و یا مربع است.

۵- از سقف‌های کوتاه دوری کنید

آیا تاکنون به جایی رفته‌اید که سقفش آنقدر کوتاه است که می‌ترسید سرتان به سقف بخورد، حتی اگر بدانید که این اتفاق نخواهد افتاد؟ این مکان چه احساسی به شما می‌دهد؟

سقف کوتاه نوعی انرژی منفی به افراد می‌دهد که باعث می‌شود احساس فشرده شدن کنند، مشابه همان احساسی که برخی افراد هنگام رانندگی در یک ماشین سواری معمولی کنار یک کامیون دارند. یک اتاق نشیمن با سقفی کوتاه، فشاری غیر قابل دیدن را بر شما و میهمانان‌تان وارد خواهد کرد. علاوه بر این، با سقف کوتاه از آنجایی که فضا هم کوچک‌تر است، جمع شدن انرژی خوب فنگ شویی که توسط شما و میهمانان آورده شده  نیز سخت‌تر است. به همین دلیل به شدت پیشنهاد می‌شود از این مدل طراحی دوری کنید.

سقف کوتاه نوعی انرژی منفی به افراد می‌دهد که باعث می‌شود احساس فشرده شدن کنند.
سقف کوتاه نوعی انرژی منفی به افراد می‌دهد که باعث می‌شود احساس فشرده شدن کنند.

۶- از سقف‌های شیب‌دار دوری کنید

سقف‌های شیب‌دار هم احساسی مشابه سقف‌های کوتاه ایجاد می‌کنند. انرژی مکان‌هایی که زیر قسمت زاویه دار سقف قرار می‌گیرند، فشرده‌تر خواهد بود.

اگر اتاق نشیمن شما به این شکل طراحی شده است، از نشستن و استراحت کردن زیر قسمت کوتاه سقف شیب‌دار خودداری کنید.

انرژی مکان‌هایی که زیر قسمت زاویه دار سقف قرار می‌گیرند، فشرده‌تر خواهد بود.
انرژی مکان‌هایی که زیر قسمت زاویه دار سقف قرار می‌گیرند، فشرده‌تر خواهد بود.

۷- سقف‌های بلند، فضای بیشتری برای رشد دارند

سقف‌های بلند حتی به بلندی سقف خانه دو طبقه، در فنگ شویی اتاق نشیمن ترجیح داده می‌شوند. زیرا سقف‌های بلند به خاطر فضای اضافی، نور بیشتر و در نتیجه انرژی بیشتری جذب می‌کنند. در نماد گرایی، سقف بلند به فضای بیشتر برای رشد تعبیر می‌شود.

سقف‌های بلند حتی به بلندی سقف خانه دو طبقه، در فنگ شویی اتاق نشیمن ترجیح داده می‌شوند.
سقف‌های بلند حتی به بلندی سقف خانه دو طبقه، در فنگ شویی اتاق نشیمن ترجیح داده می‌شوند.

۸- حتما در اتاق نشیمن خود پنجره داشته باشید

بیشتر مردم حداقل یک پنجره در اتاق نشیمن خود دارند. اما تصور کنید اگر اتاق نشیمن شما حتی یک پنجره هم نداشته باشد چقدر احساس افسردگی خواهید کرد.

عدم وجود پنجره نه تنها بر گردش انرژی مثبت چی در اتاق نشیمن تأثیر می‌گذارد، بلکه گفته می‌شود که بر توانایی حاضرین اتاق در برقراری ارتباطات اجتماعی نیز تأثیر منفی می‌گذارد. این احتمال وجود دارد که حاضرین چنین اتاقی درون گراتر شده و از تعاملات انسانی دور شوند.

عدم وجود پنجره نه تنها بر گردش انرژی مثبت چی در اتاق نشیمن تأثیر می‌گذارد
عدم وجود پنجره نه تنها بر گردش انرژی مثبت چی در اتاق نشیمن تأثیر می‌گذارد، بلکه گفته می‌شود که بر توانایی حاضرین اتاق در برقراری ارتباطات اجتماعی نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

۹- داشتن بالکن به فنگ شویی اتاق نشیمن کمک می‌کند

یک درب شیشه‌ای کشویی منتهی به بالکن، همان تاثیر یک پنجره بزرگ را در اتاق نشیمن دارد. بالکن می‌تواند هوای تازه و انرژی چی را از محیط بیرون وارد کند.

در رابطه با ارتباطات اجتماعی هم گفته می‌شود که داشتن دربی منتهی به بالکن، ارتباط‌های اجتماعی قوی‌تری را به همراه خواهد داشت. بالکن شانس بیشتری برای کمک از سمت دوستان یا ملاقات با “مرد نجیب” یا افرادی که از نظر شغلی، رابطه یا سلامتی به شما کمک یا انگیزه می‌دهند، را به همراه می‌آورد.

بالکن شانس بیشتری برای کمک از سمت دوستان را به همراه می‌آورد.
بالکن شانس بیشتری برای کمک از سمت دوستان را به همراه می‌آورد.

۱۰- از بالکن‌های نمایشی دوری کنید

بالکن‌های نمایشی آن‌هایی هستند که دربی ندارند و فقط برای زیبایی نما ساخته شده‌اند. آن‌ها معمولاً دور از دسترس هستند و به سختی می‌توان تمیزشان کرد. این نوع بالکن‌ها نادر هستند و فقط در ساختمان‌های بسیار بلند دیده می‌شوند.

دلیل عدم ترجیح این بالکن در فنگ شویی اتاق نشیمن، عدم امکان تمیز کردن آن است. با جمع شدن گرد و غبار و کثیفی، آن‌ها می‌توانند منظره‌ای ناخوشایند و انرژی منفی ایجاد کنند که می‌تواند از طریق پنجره شما وارد نشیمن شود. البته اگر بتوانید به راحتی این منطقه را تمیز کنید، داشتن این بالکن‌ها مشکلی ندارد.

بالکن‌های نمایشی می‌توانند منظره‌ای ناخوشایند و انرژی منفی ایجاد کنند که می‌تواند از طریق پنجره شما وارد نشیمن شود.
بالکن‌های نمایشی می‌توانند منظره‌ای ناخوشایند و انرژی منفی ایجاد کنند که می‌تواند از طریق پنجره شما وارد نشیمن شود.

۱۱- اتاق نشیمن باید از اتاق خواب روشن‌تر باشد

روشنایی و نور نوعی انرژی یانگ است، به این معنا که ما را بیدار نگه می‌دارد و به ما نشاط می‌بخشد (و کمبود آن می‌تواند باعث خواب آلودگی شود). به همین دلیل اتاق نشیمن و پذیرایی باید پر از نور باشد و در صورت امکان این نور ترجیحا نور خورشید باشد.

در فنگ شویی حال و پذیرایی گفته می‌شود که روشنایی اتاق بر خلق و سطح انرژی ما تأثیر می‌گذارد. نه تنها یک اتاق پذیرایی کم نور، انرژی حاضرین را تخلیه می‌کند، بلکه می‌تواند به دلیل تأثیرگذاری بر خلق و خو باعث ایجاد درگیری میان ساکنین خانه شود.

اگر شما می‌توانید بدون روشن کردن چراغ در طول روز در اتاق نشیمن کتاب بخوانید و همچنین اتاق نشیمن‌تان روشن‌تر از اتاق خواب‌تان در طول شب است، روشنایی آن کافی است.

اتاق نشیمن و پذیرایی باید پر از نور باشد و در صورت امکان این نور ترجیحا نور خورشید باشد.
اتاق نشیمن و پذیرایی باید پر از نور باشد و در صورت امکان این نور ترجیحا نور خورشید باشد.

۱۲- ستون‌ها توصیه نمی‌شوند

این قانون از مکتب فرم فنگ شویی می‌آید. به عنوان مثال تیر چراغ برق و سایر اشیاء نوک تیز دارای نوعی Xa Qi (انرژی منفی) هستند و نباید دقیقاً در خارج از درب ورودی خانه شما قرار بگیرند.

همین موضوع در مورد ستون‌ها نیز صادق است زیرا “فرم” آنها بهترین شکل ممکن نیست. احتمال این وجود دارد که این ستون‌ها انرژی منفی بیشتری داشته باشند تا مثبت. اگر واقعاً می‌خواهید ستونی در فضای اتاق نشیمن خود داشته باشید، بهتر است لبه‌های ستون‌تان گرد باشد.

احتمال این وجود دارد که این ستون‌ها انرژی منفی بیشتری داشته باشند تا مثبت.
احتمال این وجود دارد که این ستون‌ها انرژی منفی بیشتری داشته باشند تا مثبت.

۱۳- محل قرارگیری شومینه

در فنگ شویی هال و پذیرایی، با فرض اینکه شما مرتباً از شومینه استفاده می‌کنید، محدودیت‌هایی در مورد موقعیت آن وجود دارد. البته اگر شومینه شما فقط تزئینی است یا به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد، موارد زیر شامل شما نمی‌شود.

اگر اتاق نشیمن شما در بخش شمال غربی خانه است، گفته می‌شود استفاده مکرر از شومینه بر سلامتی سرپرست خانوار مؤثر است. این موضوع شامل مسائل مربوط به قلب و خون مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی سکته مغزی می‌شود. به خصوص در صورتی که سرپرست خانوار، مردی سالخورده یا بیمار باشد، قطعاً باید از این امر جلوگیری کرد.

برای اتاق‌های نشیمن واقع در بخش غربی خانه، استفاده مکرر از شومینه می‌تواند بر توانایی جذب ثروت و پس‌انداز پول تأثیر بگذارد. این موضوع به این دلیل است که جهت غرب با فلزات و توانایی انباشت ثروت در ارتباط است و همبستگی شومینه با عنصر آتش، باعث از بین رفتن فلز در روابط عناصر می‌شود. اگر این مشکل را دارید، راه حل ساده این است که کمتر از شومینه‌تان استفاده کنید!

در فنگ شویی حال و پذیرایی، با فرض اینکه شما مرتباً از شومینه استفاده می‌کنید، محدودیت‌هایی در مورد موقعیت آن وجود دارد.
در فنگ شویی حال و پذیرایی، با فرض اینکه شما مرتباً از شومینه استفاده می‌کنید، محدودیت‌هایی در مورد موقعیت آن وجود دارد.

محل قرارگیری مبلمان در فنگ شویی اتاق نشیمن

۱۴- موقعیت فرمان مبل در فنگ شویی اتاق نشیمن

دقیقاً مانند تخت در اتاق خواب، میز در اتاق کار یا اجاق گاز در آشپزخانه، مبل هم وسیله اصلی اتاق نشیمن است. به همین ترتیب، موقعیت فرمان در مورد مبل هم صادق است. در حالت ایده آل باید یک دیوار پشت مبل قرار بگیرد و شما هنگام نشستن باید بتوانید درب اتاق نشیمن را ببینید، اما درب مستقیما رو به روی مبل قرار نداشته باشد. این حالت را “موقعیت فرمان” می‌نامیم.

دقیقاً مانند تخت در اتاق خواب، میز در اتاق کار یا اجاق گاز در آشپزخانه، مبل هم وسیله اصلی اتاق نشیمن است.
دقیقاً مانند تخت در اتاق خواب، میز در اتاق کار یا اجاق گاز در آشپزخانه، مبل هم وسیله اصلی اتاق نشیمن است.

۱۵- از وسایل بزرگ پشت مبل، برای حمایت استفاده کنید

اگر نمی‌توانید مبل را جلوی یک دیوار قرار دهید، می‌توانید وسیله‌ای بزرگ را پشت مبل قرار دهید تا حالتی مشابه اثر دیوار پشت مبل ایجاد کنید. این وسیله در حالت ایده آل باید هم ارتفاع مبل باشد. مثلا یک کمد یا ویترین یا چیزی محکم و سنگین باشد تا حرکات شما روی مبل، مبل و آن وسیله را به راحتی جابه‌جا نکند.

گر نمی‌توانید مبل را جلوی یک دیوار قرار دهید، می‌توانید وسیله‌ای بزرگ را پشت مبل قرار دهید.
گر نمی‌توانید مبل را جلوی یک دیوار قرار دهید، می‌توانید وسیله‌ای بزرگ را پشت مبل قرار دهید.

۱۶- پشت مبل فضایی برای رد شدن باقی نگذارید

معمولا گفته می‌شود وجود فضای راه رفتن در پشت مبل، افرادی را جذب می‌کند که ممکن است برای شما ضرر داشته باشند. همچنین در این صورت، شاید کمک گرفتن از دوستان برای شما سخت‌تر شود. بنابراین بهتر است این فضا را با وسیله‌ای پر کنید. ترجیحا وسیله‌ای که مثل مورد قبل، حامی مبل باشد.

وجود فضای راه رفتن در پشت مبل، افرادی را جذب می‌کند که ممکن است برای شما ضرر داشته باشند.
وجود فضای راه رفتن در پشت مبل، افرادی را جذب می‌کند که ممکن است برای شما ضرر داشته باشند.

۱۷- مبل را دقیقا زیر نور قرار ندهید

در فنگ شویی اتاق نشیمن، پرتو مستقیم نور نوعی انرژی منفی (Xa) با خود می‌آورد که می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی شما ایجاد کند. برخی دیگر می‌گویند که این وضعیت شما را در شرایطی قرار می‌دهد که مجبور به تعظیم، تسلیم و یا اعتراف خواهید شد.

البته این موضوع فقط در صورتی صادق است که پرتو نور هنگام نشستن روی مبل، مستقیماً بالای سر شما باشد. در این صورت کافی است مبل یا صندلی خود را از پرتو مستقیم نور دور کنید. برخی از متخصصین فنگ شویی هم پیشنهاد می‌کنند که گیاهان بزرگی مانند درختچه را در زیر این پرتو نور قرار دهید، زیرا رشد رو به بالای آن، با انرژی فشرده کننده پرتو مقابله می‌کند.

بهتر است مبل یا صندلی خود را از پرتو مستقیم نور دور کنید.
بهتر است مبل یا صندلی خود را از پرتو مستقیم نور دور کنید.

۱۸- محل قرارگیری مبلمانی که به ندرت استفاده می‌شوند

درست همانطور که سرویس‌های بهداشتی و انباری‌ها بر اساس عدد کوآی شما در مکان‌های بد یمن قرار می‌گیرند، در فنگ شویی هال و پذیرایی هم بهترین مکان برای قرار دادن مبلمان و وسایلی که به ندرت استفاده می‌شوند، جایی از اتاق است که انرژی منفی بیشتری دارد. مثلا مستقیما زیر پرتو نور یا دقیقا روبه روی درب ورودی.

بهترین مکان برای قرار دادن مبلمان و وسایلی که به ندرت استفاده می‌شوند هم جایی از اتاق نشیمن است که انرژی منفی بیشتری دارد.
بهترین مکان برای قرار دادن مبلمان و وسایلی که به ندرت استفاده می‌شوند هم جایی از اتاق نشیمن است که انرژی منفی بیشتری دارد.

۱۹- چیدمان مبلمان باید جریان انرژی مثبت چی را تسهیل کند

در فنگ شویی هال و پذیرایی جریان انرژی چی گاهی شبیه به قدم زدن انسان‌ها در یک فضا است. هنگام چیدن مبلمان، اطمینان حاصل کنید که محل قرارگیری آن‌ها باعث نمی‌شود که احساس کنید به خاطر آن‌ها باید مسافتی اضافی را طی کنید تا از نقطه‌ای به نقطه دیگر در اتاق نشیمن برسید.

چیدمان مبلمان باید جریان انرژی مثبت چی را تسهیل کند.
چیدمان مبلمان باید جریان انرژی مثبت چی را تسهیل کند.

محل قرارگیری وسایل در فنگ شویی اتاق نشیمن

۲۰- آثار هنری اتاق نشیمن باید حس هماهنگی ایجاد کنند

به عبارت دیگر از آثار هنری که عواطفی منفی مانند غم، ناامیدی یا عصبانیت را به همراه می‌آورند، دوری کنید. حتی آثار هنری انگیزشی که شامل نقل قول‌های الهام بخش هستند نیز برای اتاق نشیمن مناسب نیستند (اما برای اتاق مطالعه یا محل کار مناسب‌اند). آثار هنری که گل‌ها، حیوانات و یا طبیعت را به تصویر می‌کشند، در فنگ شویی اتاق نشیمن بسیار مناسب هستند.

در اتاق نشیمن از آثار هنری که عواطفی منفی مانند غم، ناامیدی یا عصبانیت را به همراه می‌آورند، دوری کنید.
در اتاق نشیمن از آثار هنری که عواطفی منفی مانند غم، ناامیدی یا عصبانیت را به همراه می‌آورند، دوری کنید.

۲۱- اتاق نشیمن معمولا جای خوبی برای نصب آینه نیست

برخی افراد می‌گویند قرار گرفتن آینه در اتاق نشیمن باعث می‌شود مهمانی‌ها و دورهمی‌ها شادتر شوند، زیرا انگار تعداد افراد را دو برابر می‌کند. با این حال بیشتر متخصصین فنگ شویی نگران تقویت انرژی منفیِ برخی میهمانان توسط آینه هستند. بنابراین ترجیحا اتاق نشیمن را با وسایل دیگری به غیر از آینه تزئین کنید، مثلا نقاشی یا یک مجسمه.

بنابراین ترجیحا اتاق نشیمن را با وسایل دیگری به غیر از آینه تزئین کنید، مثلا نقاشی یا یک مجسمه.
بنابراین ترجیحا اتاق نشیمن را با وسایل دیگری به غیر از آینه تزئین کنید، مثلا نقاشی یا یک مجسمه.

۲۲- از گیاهان بزرگ در اتاق نشیمن استفاده کنید

در فنگ شویی اتاق نشیمن، قرار دادن یک گیاه بزرگ گلدان در اتاق نشیمن باعث جذب ثروت می‌شود. اما گیاه باید دارای برگ‌های گرد و بزرگ باشد. از گیاهانی که دارای برگ‌های سوزنی و تیز هستند دوری کنید.

همچنین برخی می‌گویند سلامتی گیاه اتاق نشیمن، نشانه شانس خانواده است. اگر گیاه در حال شکوفه زدن و رشد باشد، این بدان معنی است که شانس خانواده در مسیر خوبی است و اگر در حال مرگ باشد، ممکن است نشان دهد که شانس خانواده رو به زوال است.

اگرچه گیاهان بزرگ برای اتاق نشیمن عالی هستند، اما همه مناطق اتاق نشیمن برای قرار دادن آن‌ها مناسب نیست.

اگر اتاق نشیمن در بخش جنوب غربی یا شمال شرقی خانه است، به ترتیب از قرار دادن گیاهان بزرگ در گوشه جنوب غربی یا شمال شرقی اتاق نشیمن خودداری کنید. به این دلیل که جنوب غربی و شمال شرقی با زمین ارتباط دارند و گیاهان، که با چوب در ارتباطند، زمین را از بین می‌برند.

اگر یک گیاه بزرگ را در گوشه جنوب غربی یک اتاق نشیمن جنوب غربی قرار دهید، گفته می‌شود که سلامت زن سرپرست خانوار تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. اگر سرپرست زن خانوار دارای مشکلات سلامتی است، حتی باید از قرار دادن گیاهان کوچک نیز در این منطقه جلوگیری شود.

اگر گیاه بزرگی در گوشه شمال شرقی یک اتاق نشیمن شمال شرقی قرار داشته باشد، گفته می‌شود که دستگاه گوارش افراد خانواده تحت تأثیر قرار می‌گیرد و ممکن است اعضای خانواده احساس خستگی بیش از حد معمول داشته باشند.

در فنگ شویی اتاق نشیمن، قرار دادن یک گیاه بزرگ گلدان در اتاق نشیمن باعث جذب ثروت می‌شود
در فنگ شویی اتاق نشیمن، قرار دادن یک گیاه بزرگ گلدان در اتاق نشیمن باعث جذب ثروت می‌شود

سخن آخر

هدف اصلی اتاق نشیمن آرامش و سرگرم کردن و پذیرایی از میهمانان است. برخلاف اتاق خواب که باید انرژی مناسب خواب داشته باشد، اتاق نشیمن باید از انرژی یانگ بهره ببرد تا فعالیت‌های اجتماعی در آن پر جنب و جوش و پربار باشند.

با توجه به نزدیک بودن فصل بهار و شروع خانه‌تکانی‌ها، شاید فرصت خوبی باشد که شما هم چند تا از راهکارهای ذکر شده در این مطلب را در اتاق نشیمن خانه خود پیاده کنید و سال نو را با انرژی پاک و تازه‌ای شروع کنید.

با این حال، اگر بیشتر به دنبال فواید فنگ شویی برای جذب عشق یا ثروت هستید بهتر است از یک متخصص و مشاور فنگ شویی و یا طراح داخلی متخصص کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =