هوگه چیست و چگونه این سبک را در خانه ایجاد کنیم؟

0

خانه شما پناهگاه و مکانی است که می‌توانید در آن استراحت کنید و از استرس‌های زندگی دور باشید. به همین دلیل بسیار مهم است که کمی وقت و انرژی خود را صرف دکوراسیون و چیدمان صحیح آن کنید. در حالی‌که روش‌های مختلفی برای تزئین و دکوراسیون خانه وجود دارد، اما اگر می‌خواهید خانه خود را به مکانی آرام و دنج تبدیل کنید که در آن به آرامش، نشاط و رضایت‌خاطر برسید، باید Hygge یا هوگه را در آن اجرا کنید. مفهوم هوگه یک ارتباط با دکوراسیون هم دارد، در واقع روشی است که می‌توان از طریق آن محیطی دنج و راحت در خانه ایجاد کرد. مفهوم دکوراسیون هوگه موضوع مورد بحث این مطلب از استادکار است. با ما همراه باشید.

هوگه چیست؟

Hygge واژه‌ای دانمارکی است که اجرای آن گرما و راحتی را برای افراد به ارمغان آورده و شیوه آرامش‌بخش و شاد زندگی را برای ما توصیف می‌کند. مردم دانمارک از این اصطلاح برای اشاره به هر چیزی که مربوط به راحتی و آرامش است، استفاده می‌کنند مانند یک سفر بی‌دغدغه، غذای خوشمزه یا خواندن کتاب مورد علاقه.

جای تعجب نیست که بسیاری از مردم هوگه را بدون اینکه اطلاعاتی راجع به آن داشته باشند، تمرین می‌کنند. به‌عنوان مثال اگر تا به‌حال در یک بعدازظهر سرد زمستانی خود را به نوشیدن یک فنجان چای و خواندن کتاب مورد علاقه‌تان دعوت کرده‌اید، باید بدانید که از هوگه لذت برده‌اید.

12 روش برای افزودن هوگه به خانه

هر یک از ما می‌توانیم با صرف مقداری انرژی و خلاقیت محیط خانه‌مان را به جایی دنج و راحت تبدیل کنیم. در ادامه چند روش ساده و خلاقانه برای ایجاد خانه‌ای به سبک هوگه آورده شده است:

1. نور طبیعی

هوگه هنر نورپردازی را بسیار جدی می‌گیرد و از زیبایی نور طبیعی در طول روز و شب استفاده می‌کند. سعی کنید نور را در نقاطی از منزل که در آن بیشتر اوقات دور هم جمع می‌شوید، متمرکز کنید. زیرا این‌ها مکان‌هایی هستند که می‌خواهید در آن احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشید. از نورهای تند و روشن به‌طور کامل اجتناب کنید و به سراغ روشنایی ملایم بروید.

زندگی به سبک هوگه، هنر آرامش در خانه با استفاده از نور طبیعی
بهره‌گیری از نور طبیعی در هوگه بسیار ارزشمند است و باعث ایجاد آرامش در فرد می‌شود.

2. عناصر و بافت‌های مختلف

طبق مفهوم دانمارکی، هوگه، الگوها و بافت‌های مختلفی برای شخصیت دادن به فضا اضافه می‌کند. با استفاده از بافت‌های مختلف، می‌توانید گرما و نشاط زیادی به دکوراسیون کلی محیط اضافه کنید. یک شال مبل نرم، میز و صندلی چوبی، شمع، یک فرش کرکی برای نوازش پای برهنه و… از جمله روش‌های مختلف برای افزودن راحتی بیشتر به خانه هستند.

ایده‌های جالب برای استفاده از کوسن خز و شال مبل در دکوراسیون هوگه
کوسن‌هایی که روکش خز دارند یا شال مبل‌هایی که از نخ‌های ضخیم بافته شده‌اند، از جمله اجزای مهم در دکوراسیون هوگه به‌شمار می‌روند.

خوب است بخوانید: کاربردهای جذاب گلیم در دکوراسیون کدامند؟

3. رنگ‌های گرم یا خنثی

رنگ‌ دیوارها، سقف، مبلمان، وسایل دکوری و… را طوری انتخاب کنید که احساس شادی و آرامش را به شما انتقال دهند. اگر مایل به استفاده از رنگ‌های سرد هستید مانعی ندارد. یادتان باشد حتما آنها را با رنگ گرم بافت‌ها و وسایل مختلف ترکیب کرده و مطابقت دهید تا فضایی گرم و صمیمی در خانه‌تان ایجاد شود.

بهترین ترکیب رنگ گرم و خنثی برای چیدمان اتاق نشیمن و پذیرایی به سبک هوگه hygge
به هیچ عنوان تاثیر رنگ‌ها را بر روحیه خود و اطرافیانتان دست کم نگیرید. استفاده از رنگ‌های گرم یا خنثی به شما احساس امنیت و آرامش را القا می‌کند.

4. شمع

دکوراسیون هوگه بدون استفاده از شمع کامل نیست. هیچ چیزی مانند شمع‌ نمی‌تواند احساس گرما و روشنایی ملایم را به فضای اطراف انتقال دهد. شمع‌ها نه‌تنها شکل طبیعی‌تری از نور را انعکاس می‌دهند، بلکه گرمای واقعی نیز به اتاق می‌بخشند. با قرار دادن شمع‌های معطر و زیبا در اطراف همه‌چیز لوکس‌تر و آرامش‌بخش‌تر خواهد شد. در دکوراسیون هوگه پاییزی شمع جایگاه ویژه‌ای دارد.

کاربرد جالب شمع و جاشمعی در چیدمان منزل و لایف استایل هوگه پاییزی
فرقی نمی‌کند از شمع معمولی استفاده می‌کنید یا معطر، مهم این است گرما و انرژی مثبت آن را دریافت کنید.

خوب است بخوانید: با ساخت شمع معطر در خانه، از رایحه آن لذت ببرید.

5. عناصر خاکی

هیچ چیز به اندازه محیطی که رنگ خاکی یا وسیله‌ای از جنس خاک، در آن به کار برده شده آرامش‌بخش نیست. گل و گیاهان زیبا در گلدان‌های سنگی یا گلی، جذابیت و راحتی خاصی به خانه می‌بخشند زیرا به ما کمک می‌کند تا به طبیعت و آرامش نزدیک‌تر شویم.

کاربرد گلدان و ظروف سفالی و وسایل تزیینی در دکوراسیون به سبک هوگه hygge
استفاده از گلدان‌های سفالی یا وسایل تزیینی که جنس آنها از خاک تشکیل شده، دکوراسیون خانه را شیک و متفاوت می‌کند.

6. تزئینات و وسایل دکوراتیو

در استفاده از وسایل دکوری برای ایجاد فضای دنج و آرام خود، نیازی به وسایل لوکس و گران‌قیمت ندارید. اضافه کردن برخی از ملزومات هوگه مانند کوسن، شمع، قالیچه و هر چیز دیگری که باعث شادی شما می‌شود، کافیست تا خانه را به مکانی امن، زیبا و راحت تبدیل کند.

سبک زندگی و فرهنگ هوگه چیست و چه کاربردی در طراحی داخلی دارد؟
اضافه کردن وسایل تزیینی می‌تواند تاثیر زیادی در دنج و زیباتر کردن فضای اطراف شما داشته باشد، البته طبق هوگه نباید در استفاده از این وسایل زیاده‌روی کنید.

7. وسایل ارزشمند و خاطره‌انگیز

اگر می‌خواهید وسایل و لوازم جانبی به خانه خود اضافه کنید تا جذابیت بیشتری به آن ببخشید، مواردی را انتخاب کنید که احساسات خوب و ارزشمندی را در شما برانگیخته می‌کنند. یکی از ویژگی‌های هوگه این است که آنچه در خانه به نمایش می‌گذارید باید دارای ارزش احساسی باشد. این وسایل می‌توانند هر چیزی باشند از چرخ خیاطی مادربزرگ گرفته تا کتاب‌های مورد علاقه پدر. هر چیزی که داستانی داشته باشد یا بتواند نوستالژی و آرامش را برانگیزد، در لایف استایل هوگه پذیرفته می‌شود.

ترفندهای ایجاد محیط آرامش‌بخش و نوستالژیک در خانه با لایف استایل هوگه hygge
لایف استایل هوگه درباره‌ی خلق محیطی پر از حس خوب است، از این رو هر آنچه که در شما ایجاد حس شادی می‌کند را به فضای خانه‌تان اضافه کنید.

همینطور بخوانید: چگونه خانه خود را بیشتر دوست داشته باشیم؟

8. فضای باز خانه

اگر حیاط پشتی بزرگ، بالکن دنج یا پنجره‌ای در خانه داشته باشید، می‌توانید دسترسی خود را به فضای باز افزایش دهید. با توجه به آب و هوای محیط زندگی‌تان؛ تعدادی گیاه گلدانی، صندلی راحتی و چند بالش یا پتو را به تراس، بالکن یا حیاط ببرید و به بهترین شکل ممکن آنها را بچینید. حتی اگر فقط یک پنجره دارید، می‌توانید آن را تزئین کرده و یک میز دنج جلویش قرار دهید.

ایده‌های جالب و ساده برای دکوراسیون تراس و بالکن در لایف استایل هوگه
اگرچه هوگه با دنج بودن و گرما در ارتباط است، اما دلیل نمی‌شود که از فضای باز لذت نبرید.

همین‌طور بخوانید: ایده‌های متفاوت برای طراحی و تزیین تراس خانه

9. پخت‌و‌پز

برخی از فعالیت‌های hygge از قبیل آشپزی یا پخت‌و‌پز به خانه شما روح می‌بخشند. شما می‌توانید خانه خود را از عطر و طعم غذاهای تازه پر کنید و حس ناب زندگی را در آن به جریان بیندازید. این پخت‌و‌پز می‌تواند پخت یک شیرینی ساده باشد یا یک وعده غذایی مفصل برای دورهمی‌های خانوادگی.

چگونه با سبک زندگی و دکوراسیون هوگه شادتر زندگی کنیم؟ شیرینی‌پزی و آشپزی در خانه
هوگه به غذا و خوراکی‌های خانگی اعتقاد دارد، از این رو با توجه به ذوق و سلیقه خود هر روز نوعی شیرینی یا غذا را با دستان خود بپزید.

10. ایجاد یک نقطه دنج در خانه

هیچ‌چیز آرامش‌بخش‌تر و مسالمت‌آمیزتر از پرداختن به فعالیت‌های مورد علاقه در مکانی دنج و راحت نیست. با ایجاد نقطه‌ای راحت و دوست‌داشتنی در خانه، به‌راحتی می‌توانید وقت خود را به مطالعه، طراحی، خیاطی، نوشتن یا انجام هر کاری که دوست دارید، اختصاص دهید. برای ایجاد این نقطه دنج در خانه کافیست میز، صندلی راحتی، تعدادی شمع، نور ملایم و… را در آن قرار دهید.

چطور از لایف استایل هوگه پاییزی در دکوراسیون خانه کوچک استفاده کنیم؟
در هر خانه‌ای نیاز است که فضایی دنج و آرام‌بخش وجود داشته باشد.

11. لذت از یک نوشیدنی گرم

خود را به یک نوشیدنی گرم دعوت کرده و از آن لذت ببرید. این نوشیدنی می‌تواند یک فنجان چای یا قهوه باشد که اگر خودتان آن را تهیه کرده‌اید، لذت خوردنش چندبرابر خواهد شد. شما می‌توانید از نوشیدنی خود در زمان استراحت، کار، در طول فیلم یا جلسات گفتگو با دوستان و خانواده لذت ببرید.

چطور با فرهنگ و دکوراسیون هوگه با افسردگی پاییزی و زمستانی بجنگیم؟
هر زمان که شاد یا غمگین هستید خود را به یک نوشیدنی گرم دعوت کرده و از آن لذت ببرید.

12. تغییر دکوراسیون حمام

حمام اغلب می‌تواند یک پناهگاه و مکانی برای دور شدن از استرس‌های روزمره باشد. ایجاد یک محیط دنج در حمام تاثیر زیادی در از بین بردن استرس شما دارد. برای این منظور نیازی به بازسازی کامل حمام خود ندارید و انجام چند تغییر ساده کافی خواهد بود. ممکن است لازم باشد چند وسیله قدیمی که از راحتی فضای حمام کم می‌کند را دور بیندازید. یا تنها بخشی از حمام را بازسازی کنید.

کاربردهای جالب و خلاقانه دکوراسیون هوگه در چیدمان حمام و سرویس بهداشتی
با استفاده از نورپردازی مناسب، یک گیاه و چند شمع معطر می‌توانید دکوراسیون هوگه را به خوبی اجرا کنید.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره بازسازی حمام، از نصب کاشی تا دکوراسیون حمام

چنانچه برای بازسازی خانه یا بخش‌هایی از آن نیاز به نیروی متخصص داشتید، در لینک زیر از استادکار ثبت‌نام کنید.

[“promotion id=”4147]

سخن آخر

پیاده‌سازی هوگه در زندگی شما می‌تواند بهترین پادزهر برای زندگی مدرن و پرمشغله امروزی باشد. هوگه زندگی در لحظه را در اولویت قرار داده و به شما این امکان را می‌دهد که حتی از ساده‌ترین چیزها، نهایت لذت را ببرید. هوگه مفهومی است که همه باید برای بهبود کیفیت زندگی خود آن را در نظر گرفته و اجرا کنند.

[“promotion id=”4377]

منبع: firstcry

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =