چگونه اتاق‌ خواب آرامش‌ بخش‌ تری داشته باشیم؟

0

صرف‌نظر از سبکی که برای خانه خود انتخاب کرده‌اید، اتاق خواب شما جایی است که باید آرامش‌بخش باشد و شما را در پایان یک روز سخت، برای شروع پرانرژیِ روز بعدی آماده کند. برای داشتن یک اتاق‌ خواب آرامش‌ بخش باید نکاتی را در دکوراسیون اتاق خواب رعایت کرد. این پست به منظور آشنایی شما با این نکات نوشته شده و بدون شک بعد از خواندن آن، شما دیدِ بازتری نسبت به دکوراسیون اتاق خوابتان خواهید داشت.

انتخاب تشک راحت

تشک یا خوشخواب مهم‌ترین عنصر برای داشتن یک اتاق‌ خواب آرامش‌ بخش است. تشک شما باید راحت باشد چرا که در غیر این صورت قادر نخواهید بود از آرامش و خواب شبانه لذت ببرید، و اغلب اوقات یک خواب بد مقدمه‌ی شروع یک روز بد است. بنابراین با دقت انتخاب کنید. یک تشک خوب ممکن است هزینه‌‌ی بیشتری در بر داشته باشد، اما این هزینه نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل شستن تشک تخت

تاثیر تشک راحت در یک اتاق خواب آرامش بخش
انتخاب تشک خوشخواب راحت
تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

سادگی

بهتر است دکوراسیون باشکوه و مجلل را برای نقاط دیگر خانه نگه دارید. یک اتاق‌ خواب آرامش‌ بخش نیازمند فضایی ساده و به دور از هرگونه جزئیات اضافی است. از دکوراسیون یا مبلمان غیرضروری استفاده نکنید. دکوراسیون یک اتاق خواب آرامش‌بخش تنها ضروریات را شامل می‌شود:

تخت، رخت خواب و تشک، چراغ خواب و شاید یک نقاشی زیبا بالای تخت.

روشنایی اتاق خواب

تامین روشنایی اتاق خواب توجه خاصی می‌طلبد؛ مرز باریکی بین خیلی روشن و خیلی تاریک بودن اتاق خواب وجود دارد و آن مرز دقیقا نور مناسب و ریلکس‌کننده‌ی اتاق خواب است. امروزه لامپ‌های هوشمند بسیار رایج شده‌اند و به کمک آنها شما می‌توانید شدت و رنگ نور را به دقت و مناسب شرایط و زمان روز تنظیم کنید. مزیت دیگر این لامپ‌ها این است که برای روشن و خاموش کردنشان نیازی به راه رفتن تا کلید لامپ نخواهید داشت و با گوشی هوشمندتان به راحتی کنترل نور را در دست خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لوستر و نکات مهم برای یک انتخاب بهتر

تاثیر روشنایی در یک اتاق خواب آرامش بخش
روشنایی اتاق خواب

انتخاب رنگ درست برای دیوارها

خوب است که رنگ را به فضای اتاق خواب بیاورید و به این ترتیب فضا را دلنشین‌تر کنید، اما هنگام انتخاب رنگ مراقب باشید! از رنگ های تند مثل زرد و قرمز اجتناب کنید. اگرچه آنها میتوانند لهجه‌ی شادی به اتاق خواب شما بدهند، اما چشمانتان را خسته خواهند کرد. بهترین انتخاب رنگ‌های ملایم و پاستلی خواهند بود که به شما اجازه‌ی ریلکس بودن می‌دهند. اگرچه رنگ‌های تیره هم انتخاب بدی به نظر نمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: اصول رنگ آمیزی و نقاشی اتاق خواب چیست؟

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

انبار کردن وسایل اضافه در جایی دور از دید

راه‌های زیادی وجود دارند که شما بتوانید وسایل اضافی را در جایی دور از دید انبار کنید، بدون اینکه نیاز باشد همه‌چیز را به دیوار آویزان کنید و از کمد‌ها و جعبه های متعدد استفاده کنید و دکوراسیون اتاق خواب را تحت تاثیر قرار دهید. به عنوان مثال بیشتر تخت‌ها دارای کشویی برای نگهداری پتو، بالشت، و البسه هستند. شلف‌های دیواری هم ایده‌ی خوبی به شما می‌آیند؛ البته اگر آنها را انباشته از وسایل زشت و متعدد نکنید!

انبار کردن وسایل اضافه در فضایی دور از دید برای داشتن یک اتاق خواب آرامش بخش
انبار کردن وسایل اضافه

شخصی‌سازی اتاق خواب

اگر می‌خواهید اتاق خواب آرامش‌بخش و کنج دنجی داشته باشید، مهم است که آن را شخصی سازی کنید. پیشنهاد ما قاب کردن چند عکس از خاطرات خوبتان و نصب آنها روی دیوار است. میان این عکس های شخصی استفاده از طرح‌های مینیمال گرافیکی هم می‌تواند حال و هوای اتاق را تغییر دهد.

افزودن کمی چاشنی سبز

گیاهان شاید تنها جزئیاتی باشند که افزودنشان به اتاق خواب نه تنها آرامش را سلب نخواهد کرد، بلکه با رنگ سبز و گرمشان فضایی دلچسب ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، نمی‌توان انکار کرد که تصفیه هوایی که گیاهان انجام می‌دهند، باعث تنفس هوای سالم‌تر و سبک‌تر خواهد بود که در نتیجه باعث نشاط بیشتر و آرامش می‌شود. تنها نکته‌ای که در این مورد باید رعایت کنید، این است که از خاک گلدان ضدعفونی شده استفاده کنید تا آلودگی را به داخل اتاق نیاورید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ گیاه آپارتمانی مناسب برای اتاق خواب

تاثیر گیاهان در یک اتاق خواب آرامش بخش
استفاده از گیاهان در اتاق خواب

سخن آخر

موارد ذکر شده ساده‌ترین و عمومی‌ترین اصولی است که می‌تواند به سرعت و با هزینه کمی شما را به اتاق خواب آرامش‌بخش، دنج و راحتتان برساند. شما چه ایده‌ی دیگری دارید؟ برای ما و سایر خواننده ها بنویسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 13 =