چرا استند گل و گیاه یا حتی پایه ضرورت دارد؟

0

استند گل و گیاه علاوه بر کاربردی که در زیباتر کردن دکوراسیون داخلی دارد، برای پرورش گیاهان نیز مفید است. با توجه به آپارتمانی شدن زندگی‌های امروزه و نبود فضای مشخص برای نگهداری از گل و گیاه، استند می‌تواند نقطه امن و زیبایی برای پرورش گیاهان آپارتمانی باشد. قرارگیری گیاهان آپارتمانی روی پایه‌ها و میزهای تزئینی کمک می‌کند تا در موقعیت مناسبی برای جذب نور قرار گیرند. علاوه بر این استندها برای جلوگیری از کثیف شدن کف خانه و فرش‌ها، به واسطه خاک و آب گلدان کاربرد دارند. در این مطلب از استادکار اهمیت استفاده از استند گل و گیاه و انواع چهارپایه را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

1. زیباتر کردن دکوراسیون داخلی

نکته مهم در مورد استند گل وگیاه این است که فضای زیادی اشغال نمی‌کنند. شما می‌توانید آنها را در ابعاد و ارتفاع‌های مختلف خریداری کرده و در مناسب‌ترین نقطه از منزلتان قرار دهید. اگر تعدادی گل و گیاه در خانه دارید و مایلید در دید قرار گیرند، بهترین گزینه استفاده از پایه گلدان است. گل‌ها را با توجه به اندازه‌ای که دارند، روی استندها جای‌گذاری کنید، بزرگ‌ترین گل را پشت گل‌های کوچک‌‌تر قرار دهید تا جلوه زیباتری داشته باشند.

خرید استند گل و گیاه چوبی مدرن برای دکوراسیون خانه ایرانی
با قرار دادن گل‌ها روی استند، علاوه بر اینکه نظم خاصی به محیط داده می‌شود، آبیاری آنها نیز آسان‌تر خواهد شد.

خوب است بخوانید: شش روش خلاقانه و جدید برای دیزاین خانه با گل

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

2. ایجاد فضای رشد برای گیاهان آویزی

همانطور که می‌دانید گیاهان آویزی از زیبایی خاصی برخوردار هستند و پرورش آنها در خانه، دکوراسیون داخلی را خاص و روح‌بخش می‌کند. بیشتر افراد این گیاهان را با استفاده از یک قلاب و گلدان به سقف آویزان می‌کنند. ولی بسیاری هم این امکان را ندارند، از این‌رو استفاده از استند برایشان گزینه مناسبی خواهد بود. با قرار دادن گیاهان آویزی موردعلاقه خود روی استند فلزی یا چوبی، فضای بهتر و بیشتری برای رشد آنها خواهید داشت.

مدل استند فلزی و پایه گلدان برای نگهداری گیاهان رونده و آویزی
با استفاده از استند گل و گیاه برای گیاهان آویزی، دیگر نیازی به اصلاح مداوم آنها ندارید، زیرا فضای کافی برای رشد دارند.

همینطور بخوانید: فنگ شویی با استفاده از گل و گیاه و جذب انرژی به وسیله آنها

3. تمیز نگه داشتن کفپوش و سطوح

گلدان‌های مرطوب می‌توانند لکه‌های آبی به جا بگذارند که موجب کثیف شدن سطح خواهد شد. این امر به‌ویژه در مورد گلدان‌های سفالی که با خاک رس ساخته شده‌ و در نتیجه آب را جذب می‌کنند، بیشتر صادق است. قرار دادن گیاهان روی استند به تمیز ماندن قفسه، کف و سطح خانه شما کمک می‌کند.

تمیز کردن لکه‌هایی که بعد از آبیاری گیاهان روی کفپوش، فرش یا هر چیز دیگری که گلدان را روی آن قرار می‌دهید تشکیل می‌شوند، کاری سخت و زمان‌بر است. با استفاده از پایه گلدان مطمئن شوید که کفپوش و فرشتان تمیز مانده و آسیبی نمی‌بیند. همیشه یک سینی زیر گلدان‌های خود قرار دهید. اگر این کار را نکردید، گیاه خود را بردارید و آن را در وان یا سینک ظرفشویی آب دهید تا آب اضافی از زهکش خارج شود. قبل از قرار دادن آن روی هر سطحی که برایتان مهم است، اجازه دهید آب اضافی کامل خارج شده باشد.

زیباترین مدل‌های استند گل و گیاه و پایه گلدان بزرگ شیک چوبی
برای جلوگیری از کثیف شدن کف و سطوح منزل گلدان‌ها را روی استند گل و گیاه قرار دهید.

بیشتر بخوانید: گیاهان کم آب آپارتمانی برای تنبل‌ها!

سمپاشی باغچه و فضای سبز

سمپاشی باغچه و فضای سبز

  • نابود کردن انواع آفت‌ها
  • قارچ‌ها و علف‌های هرز
  • ازبین بردن انواع حشرات، موریانه و...
دریافت این خدمت از استادکار

4. فضای رشد مناسب برای گیاهان بزرگ

برخی از گیاهان سرعت رشد بالایی دارند، از این‌رو فضای بیشتری می‌خواهند. این گل‌ها فضای زیادی اشغال می‌کنند که می‌توانند تا حدودی آزاردهنده باشد. اگر چنین گل‌هایی در منزل دارید، می‌توانید از یک گلدان بزرگ شیک به همراه استند مناسب، برای افزایش ارتفاع گیاه از سطح استفاده کنید.

انواع استند گلدان فلزی برای پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی در خانه
اگر گیاه شما مدام به فضای اطراف برخورد کرده یا برگ‌های آن در ارتفاعی قرار دارند که به آنها برخورد می‌کنید، می‌توانید با قرار دادن آن روی استند تفاوت زیادی ایجاد کنید.

5. دریافت نور بیشتر

اگر خانه شما نور مناسبی ندارد اما عاشق گیاهان آپارتمانی هستید، می‌توانید با قرار دادنشان روی استند گل و گیاه، آنها را به پنجره نزدیک کنید تا نور کافی جذبشان شود. هر اندازه که از پنجره دور شوید، نور به شدت تغییر می‌کند. قرار دادن گیاهان کوچک‌تر روی پایه گلدان، در واقع به گیاهان کمک می‌کند تا به پنجره نزدیک‌تر شده و نور مناسبی دریافت کنند.

دکور پذیرایی و نشیمن با استند گل و گیاه و پایه گلدان بزرگ شیک چوبی
با قرار دادن گل‌ها روی استند می‌توانید آن‌ها را بدون اینکه دریافت نور یکدیگر را مختل کنند، کنار یکدیگر بچینید.

نکات تکمیلی

  • استند گلدان فلزی استحکام بیشتری نسبت به سایر استندها دارد، از این‌رو برای نگهداری گلدان‌های بزرگ و سنگین کاربردی‌تر است.
  • برای پوشاندن زاویه‌های ناقص خانه از استندهای کنجی استفاده کنید تا گوشه‌های زشت خانه را به بهترین نحو طراحی کنید.
  • در سبک دکوراسیون مدرن از استند گل و گیاه به‌عنوان پارتیشن و دیوار کاذب، برای جداسازی پلان در خانه و محیط کار استفاده می‌شود.

کلام آخر

استند گل و گیاه باعث سازمان‌دهی و مرتب شدن گلدان‌ها، بالا بردن جذابیت دکور منزل و محیط کار می‌شود. استفاده از استند گل روشی مقرون به‌صرفه و کاربردی برای متحول کردن دکوراسیون داخلی است. تنوع در طراحی و جنس، از دیگر مزایای استندها محسوب می‌شود که خرید را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

منبع: thespruce

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =