ترفندهایی برای نقاشی ساختمان ارزان

0

نگاهی به دیوارهای خانه‌تان که 5 سال است بدون رنگ مانده می‌اندازید و با خود فکر می‌کنید، چگونه می‌توانید با هزینه‌ای اندک دستی بر سر و روی این خانه بکشید و نقاشی ساختمان انجام دهید. کمی در اینترنت جستجو می‌کنید و احتمالاً با دیدن قیمت نقاشی ساختمان توسط شرکت‌ها‌ و یا تماس با افراد مختلف کمی مضطرب می‌شوید. اما بهتر است نگرانی را کنار بگذارید و در این مقاله با استادکار همراه باشید. ما در این مطلب قصد داریم راهکارهایی به شما آموزش دهیم که بتوانید با کمترین هزینه نقاشی ساختمان را انجام دهید و ظاهر خانه‌تان را عوض کنید، پس این مقاله را از دست ندهید.

چطور هزینه نقاشی ساختمان را کاهش دهیم؟

راهکارهای زیادی برای این موضوع وجود دارد که هر کدام با توجه به شرایط شما می‌تواند مؤثر باشد. ممکن است خانه شما برای چندین سال رنگ نشده باشد و همه بخش‌ها و دیوارهای آن نیاز به رنگ کردن داشته باشند و از طرفی نیز ممکن است تنها بخشی از دیوارها که توسط فرزند دو ساله‌تان نقاشی شده نیاز به نقاشی و پوشش‎‌دهی داشته باشد. در هر صورت شما می‌توانید با به کار بردن چند راهکار ساده هزینه نقاشی ساختمان را کاهش دهید و از طرفی خانه‌ای مرتب و زیبا داشته باشید.

دیوارهایی که دید کمتری دارند را خودتان رنگ کنید

حتی اگر اولین بارتان باشد که اقدام به نقاشی دیوارهای داخلی ساختمان می‌کنید، بهتر است برای یک بار هم که شده این کار را تجربه کنید و مطمئن باشید برایتان جذاب خواهد بود.

البته برای شروع، بهتر است از دیوارهایی که کمتر در معرض دید هستند شروع کنید. دیوارهای پشت کمدها و بخش‌هایی که دید کمتری دارند را خودتان رنگ کنید و برای بخش‌های مهم‌تر خانه، از یک نقاش حرفه‌ای کمک بگیرید. با این روش هم هزینه نقاشی ساختمان‌تان کاهش پیدا می‌کند و هم در صورتی که این کار را خیلی خوب انجام نداده باشید، ایرادات کارتان کمتر دیده می‌شود و این موضوع روی ظاهر خانه‌تان تأثیر نخواهد گذاشت.

چطور می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را کاهش دهید؟
برای کاهش هزینه نقاشی ساختمان می‌توانید دیوارهایی را که کمتر در معرض دید قرار دارند، خودتان رنگ کنید و نقاشی سایر دیوارها را به یک فرد متخصص واگذار کنید.

ابزارهای دست دوم برای نقاشی ساختمان ارزان تهیه کنید

اگر در خانه به قلم‌موی نقاشی یا غلتک مخصوص رنگ کردن دسترسی ندارید، بهتر است برای کاهش هزینه‌هایتان به یک فروشگاه لوازم دست دوم بروید و یک قلم‌مو، سطل رنگ و غلتک خریداری کنید و هزینه کمتری را به این بخش اختصاص دهید. برای این کار می‌توانید در صورت امکان تجهیزات مورد نیاز برای نقاشی را از فردی قرض بگیرید تا هزینه تهیه تجهیزات به طور کامل از روی دوشتان برداشته شود و قیمت نقاشی ساختمان ارزان تر شود.

خرید لوازم و ابزار نقاشی دست دوم برای کاهش قیمت نقاشی ساختمان
در زمان خرید لوازم و ابزار مورد نیاز برای رنگ کردن دیوارها می‌توانید برای داشتن قیمت نقاشی ساختمان ارزان، به سراغ فروشگاه‌های فروش لوازم دست دوم بروید و یک ابزار باکیفیت اما کارکرده خریداری کنید.

فراموش نکنید که خریدن ابزارهای ارزان قیمت به معنای این نیست که به دنبال لوازمی بی‌کیفیت و نامناسب بروید؛ زیرا این موضوع می‌تواند روی نتیجه کار شما تأثیر بگذارد و یا در وسط کارتان ابزار خراب شود و شما را مجبور به خرید دوباره کند. از طرفی برخی مواقع در زمان رنگ کردن با قلم‎‌‎موهای بی‌کیفیت، مو و الیاف آن حین رنگ کردن روی دیوار می‌چسبد و نتیجه کارتان را کلاً خراب می‌کند.

قیمت ابزار و لوازم نقاشی ساختمان
خرید ابزارهای بی‌کیفیت می‌تواند روی نتیجه نقاشی ساختمان تأثیر بگذارد و کیفیت کار را پایین بیاورد.

مقدار رنگ مورد نیاز را قبل از نقاشی ساختمان محاسبه کنید

قبل از هر کاری بهتر است یک بررسی دقیق روی متراژ دیوارها و مکان‌هایی که لازم است رنگ‌آمیزی کنید، داشته باشید. شما باید به طور دقیق تخمین بزنید که به چه میزان رنگی نیاز دارید. برای این کار می‌توانید دیوارهایی که نیاز به رنگ دارند را اندازه بگیرید و یا با کمک وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای آنلاینی که در این زمینه وجود دارد مقدار رنگ مورد نیاز خود را محاسبه کنید.

محاسبه مقدار رنگ مورد نیاز برای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان
برای اینکه بدانید به چه میزان رنگی نیاز دارید باید قبل از خرید رنگ و شروع به کار حتماً مقدار رنگ مورد نیاز خود را محاسبه کنید.

از رنگ باکیفیت استفاده کنید

رنگ از آن محصولاتی است که هر چقدر باکیفیت باشد، هزینه‌های بعدی شما نیز کمتر خواهد شد. اگر رنگ ارزان یا بی‌کیفیتی تهیه کنید، به همان نسبت نیز مجبور می‌شوید از چند لایه رنگ استفاده کنید که نه تنها نقاشی ساختمان ارزان نمی‌شود، بلکه با این کار مجبور به خرید مقدار بیشتری رنگ خواهید شد. رنگ‌های ارزان قیمت، معمولاً پوشش دهی پایینی دارند و این موضوع موجب می‌شود که مجبور شوید از چند لایه رنگ روی هم استفاده کنید تا به کیفیت مورد نظرتان دست پیدا کنید و همین امر موجب بالا رفتن هزینه‌های شما خواهد شد.

خرید رنگ مورد نیاز برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان
زمانی که از رنگ باکیفیتی استفاده کنید پوشش دهی دیوارها نیز بهتر انجام می‌شود و دیگر لازم نیست برای اینکه نتیجه خوبی دریافت کنید حتماً از 4 لایه رنگ استفاده کنید.

رنگ را به صورت عمده خریداری کنید

چه قرار باشد خودتان دیوارهای خانه را رنگ کنید و چه از یک نقاش حرفه‌ای برای این کار کمک بگیرید، بهتر است که بعد از محاسبه مقدار رنگی که نیاز دارید، یک سطل با مقدار مورد نیازتان تهیه کنید. معمولاً قیمت یک سطل بزرگ رنگ نسبت به چند سطل کوچک کمتر است و با این روش می‌توانید تا مقدار زیادی در هزینه نقاشی ساختمان‌ صرفه‌جویی کنید. بهتر است همیشه مقداری رنگ را نیز برای روز مبادا نگه دارید تا در صورتی که بخشی از دیوار نیاز به رنگ کردن مجدد داشت، مجبور نشوید که کل شهر را زیر پا بگذارید تا رنگ مورد نظرتان را درست با همان ویژگی‌ها پیدا کنید!

از طرف دیگر بهتر است به جای اینکه برای اتاق‌های مختلف از چند رنگ استفاده کنید، یک رنگ را به میزان بیشتری بخرید و همه اتاق‌ها را با همان رنگ نقاشی کنید تا هزینه خرید رنگتان نیز تا مقدار زیادی کاهش یابد.

راهنمای خرید و انتخاب رنگ برای نقاشی ساختمان
برای نقاشی ساختمان ارزان، به جای اینکه چند سطل رنگ کوچک خریداری کنید، از یک سطل رنگ بزرگ استفاده کنید که هزینه مقرون به صرفه‌تری دارد.

رنگ را با فردی دیگر شریک شوید

اگر متوجه شدید که همسایه یا دوستتان نیز درصدد رنگ کردن دیوارهای خانه‌اش است، بهتر است از قبل با او صحبت کنید و برای صرفه‌جویی در هزینه رنگ، یک سطل بزرگ رنگ تهیه کنید و آن را با فرد دیگری تقسیم کنید تا هزینه‌ها نیز برای شما کمتر شود.

راهکارهای کاهش قیمت نقاشی ساختمان و هزینه رنگ ساختمانی
برای کاهش قیمت نقاشی ساختمان و هزینه رنگ می‌توانید از قبل با دوست، آشنا و فردی که نیاز به رنگ دارد صحبت کنید و به صورت شریکی رنگ بخرید و با هم تقسیم کنید تا هزینه رنگ برای شما ارزان‌تر شود.

از پرایمر استفاده کنید

خرید پرایمر هزینه‌ زیادی برایتان به دنبال ندارد اما موجب می‌شود که نیاز به رنگ کمتری داشته باشید و رنگ بهتر روی سطح دیوار قرار بگیرد. بنابراین قبل از شروع رنگ کردن دیوارها یک قوطی پرایمر تهیه کنید و قبل از رنگ آن را روی همه بخش‌های دیوار بزنید، بعد از خشک شدن روی آن را رنگ کنید. توجه داشته باشید که معمولاً استفاده از پرایمری با مارک و برند مشابه رنگ گزینه بهتری خواهد بود.

خصوصیات و کاربرد پرایمر در نقاشی ساختمان
استفاده از پرایمر قبل از نقاشی ساختمان موجب دوام بیشتر و عدم نیاز به چندین لایه رنگ کردن می‌شود.

تنها بخش‌های آسیب دیده دیوار را رنگ کنید

راهکار دیگری که تا مقدار زیادی می‌تواند به کاهش هزینه نقاشی ساختمان شما کمک کند این است که تنها بخش‌هایی از دیوار را که نیاز به رنگ کردن دارند، نقاشی کنید. اگر رنگ دیوارهای خانه شما چندان هم قدیمی نیست و تنها برخی از قسمت‌ها دچار پریدگی و تغییر رنگ شده است، به جای اینکه برای رنگ کردن همه بخش‌های دیوار نقشه بکشید، بهتر است با کمک فردی متخصص مقداری رنگ درست مشابه رنگ دیوار منزلتان تهیه کنید و سپس تنها بخش‌هایی را که نیاز به رنگ دارد، رنگ‌آمیزی نمایید.

راهکارهای کاهش قیمت نقاشی ساختمان
راهکار دیگری که تا مقدار زیادی می‌تواند به کاهش هزینه نقاشی ساختمان شما کمک کند این است که تنها بخش‌هایی از دیوار را که نیاز به رنگ کردن دارند، نقاشی کنید.

اگر به کار نقاشی ساختمان آشنا هستید، می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید و در غیر این صورت می‌توانید از نقاشان حرفه‌ای و متخصص استادکار برای این منظور کمک بگیرید کافی است در وب‌سایت استادکار و در بخش نقاشی ساختمان ثبت‌نام کنید و بعد از بررسی رزومه نقاشان همکار استادکار فرد مورد نظرتان را انتخاب کنید و از او بخواهید تنها بخش‌هایی را که نیاز به ترمیم دارد، رنگ کند.

اگر از نقاشی ساختمان سر در نمی‌آورید، حتماً از فردی متخصص کمک بگیرید

واقعیت این است که متخصصین نقاشی ساختمان می‌توانند با کمترین میزان رنگ بهترین نتیجه را حاصل کنند و در مدت زمان کوتاهی رنگ مورد نیاز شما را درست با همان تناژی که مد نظرتان است تهیه کنند. در مورد هزینه نقاشی نیز شما باید قبل از شروع کار با نقاش مورد نظرتان صحبت کنید و یا برای این کار از شرکت‌های معتبر که تعرفه مشخصی برای رنگ کردن دارند، کمک بگیرید.

انتخاب بهترین شرکت نقاشی ساختمان در تهران
اگر هیچ تجربه‌ای از نقاشی ساختمان ندارید و حتی کار کردن با ابزارهای نقاشی را نمی‌دانید، بهتر است به جای اینکه برای خرید رنگ و تجهیزات مربوط به آن وقت بگذارید، به دنبال یک شرکت معتبر و مطمئن برای رنگ کردن خانه خود باشید.

با کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای نه تنها به صورتی درست و اصولی از رنگ استفاده می‌شود و مواد اولیه هدر نمی‌رود، بلکه نتیجه کار نیز درست همان‌گونه خواهد شد که انتظارش را دارید.

از یک شرکت معتبر برای نقاشی ساختمان کمک بگیرید

اگر با نقاشی ساختمان و انجام چنین اموری آشنایی ندارید، بهتر است که به جای اینکه از یک فرد نقاش که چیزی از عملکرد او نمی‌دانید، کمک بگیرید، به سراغ شرکت‌های معتبر بروید. شرکت‌های معتبری همچون استادکار که با دقت و وسواس خواصی با افراد همکاری می‌کنند و تعرفه مشخصی برای امور مختلف نقاشی ساختمان در نظر گرفته‌اند. از طرفی با این روش شما می‌توانید قبل از ورود فرد، برآوردی دقیق از هزینه‌هایتان داشته باشید و برنامه‌ریزی دقیق و بهتری برای کارتان در نظر بگیرید.

اگر درباره خدمات نقاشی ساختمان استادکار کنجکاو هستید، می‌توانید از طریق لینک زیر به صورت رایگان ثبت سفارش کنید و از قیمت‌ نقاشی ساختمان هم مطلع شوید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
تعرفه خدمات نقاشی ساختمان استادکار | هزینه خدمات نقاشی و رنگ | قیمت و دستمزد نقاشی ساختمان
شرکت‌های معتبری همچون استادکار که با دقت و وسواس خواصی با افراد همکاری می‌کنند و تعرفه مشخصی برای امور مختلف نقاشی ساختمان در نظر گرفته‌اند.

چطور از سرویس نقاشی ساختمان استادکار استفاده کنید

استادکار با کمک گرفتن از افرادی متخصص جهت نقاشی ساختمان به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان به یک فرد متخصص دسترسی برای امور نقاشی دسترسی داشته باشید و قدمی مؤثر در زیباتر به نظر رسیدن خانه‌تان بردارید.

برای برخورداری از این سرویس تنها لازم است که بعد از ثبت‌نام در بخش نقاشی ساختمان در وب سایت استادکار سفارش خود را ثبت کنید. سپس در صورت نیاز کارشناس مربوطه به صورت رایگان از محل شما بازدید می‌کند و برای رنگ‌آمیزی دیوارها و انواع رنگ ساختمان و مقدار آن شما را راهنمایی می‌کند. سپس با تعیین زمان، تاریخ و آدرس دقیق سفارش شما در استادکار ثبت می‌شود. توجه داشته باشید که اگر بعد از کارشناسی محل یا بازدید کار، سفارش خود را لغو کنید، مستلزم به پرداخت هزینه‌ای جداگانه خواهید شد.

هزینه نقاشی با استادکار چطور محاسبه می‌شود؟

هزینه نقاشی ساختمان در استادکار به صورت متری محاسبه می‌شود و به عوامل متعددی بستگی دارد. متراژ خانه شما، نوع رنگی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، مجموعه کارها و ابزارهای به کار رفته روی دیوارها همه می‌تواند روی قیمت نقاشی ساختمان مؤثر واقع شود.

برای دست‌یابی به مبلغ دستمزد نقاش نیز تنها لازم است که متراژ خانه را ضرب در سه کنید و این عدد را در قیمت هر متر رنگ کردن ضرب نمایید تا حدود هزینه نقاشی ساختمان را به دست بیاورید. به طور کلی هزینه نقاشی ساختمان معمولاً به طور میانگین از حدود 500.000 تا 1.400.000 تومان می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید قیمت نقاشی ساختمان در سال 1401 را به تفکیک هر خدمات بررسی کنید و هزینه نقاشی ساختمان خود را محاسبه نمایید.

شرح خدمات نقاشی ساختمان قیمت واحد (تومان)
نقاشی جزئی – نقاشی محل کمتر از 20 مترمربع 400,000
نقاشی هر درب یا چارچوب – هر مترمربع 65,000
پتینه کاری ساده – هر مترمربع 67,000
پتینه کاری ابر و باد – هر مترمربع 71,000
نقاشی ساختمان رنگ روغنی متری 49,000
نقاشی ساختمان رنگ اکریلیک متری 48,000
نقاشی ساختمان رنگ پلاستیک متری 39,000
نقاشی ابزار- هر متر طول 32,000
نقاشی جدول- هر متر طول 28,000
نقاشی نرده فرفوژه پیچیده- هر طرف مترمربع 75,000
نقاشی نرده فرفوژه ساده- هر طرف مترمربع 55,000
نقاشی نرده ساده- هر طرف مترمربع 42,000

هزینه های نقاشی ساختمان را زیاد نکنید!

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید راهکارهای متعددی برای کاهش هزینه نقاشی ساختمان وجود دارد که می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خودتان از این روش‌ها استفاده کنید و متحمل هزینه‌های زیاد نیز نشوید. استادکار به عنوان یک سامانه کاملاً مطمئن می‌تواند به شما کمک کند تا با خیالی آسوده خدمات مربوط به نقاشی ساختمان را به نیروهایی باتجربه بسپارید و با در نظر گرفتن هزینه‌های احتمالی خود تخمین بزنید که چه مقدار هزینه‌ای به این کار اختصاص دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =