راهنمای جامع دکوراسیون داخلی مغازه به همراه قیمت

0

یکی از اساسی‌ترین فاکتورها برای جذب مشتری، شکل دکوراسیون داخلی مغازه است. جلب توجه مشتریان برای فروش بیشتر و راندمان بالای کار، مستلزم وجود موقعیت و فراهم کردن شرایطی مخصوص است. اینکه مغازه خود را با چه وسایلی بیاراییم و چگونه آن را دیزاین کنیم، رابطه مستقیمی با این موضوع دارد که تا چه اندازه برای سلیقه و نظر مشتریان خود احترام قائل هستیم.

هرچه در زیباتر جلوه دادن شکل ظاهری فروشگاه و مغازه خود اهتمام بیشتری را به کار بگیریم، به همان میزان شاهد حضور مشتری بیشتری خواهیم بود. البته اینکه کیفیت و کارایی اجناس ما نیز باید در سطحی قابل قبول قرار داشته باشد در جذب مشتری نقش اساسی دارد و نباید آن را در این میانه از یاد ببریم.

طراحی داخلی مغازه | توجه به هارمونی و هماهنگی

در دکوراسیون فروشگاه و طراحی مغازه‌ها هماهنگی رنگ‌ها بسیار مهم است. این که چه چیزی را به لحاظ ظاهری به مشتری عرضه می‌کنیم و مشتری تا چه حد از حسن سلیقه ما برای دکور کردن مغازه‌مان استقبال می‌کند، بسته به تلاش ما برای به کارگیری بهترین شیوه در جهت دکور کردن مغازه است.

نور پردازی سهم کلانی در زیبا جلوه دادن اجناس داخل مغازه دارد؛ این که تنظیمات نور را تا چه حد درست انجام دهیم تا مغازه تاریک نباشد و بتوان به وسیله این مولفه میل و رغبتی را در مشتری ایجاد کرد که به مشاهده اجناس بپردازد، نشان می‌دهد که از یکی از قوانین دکور مغازه پیروی کرده‌ایم.

دکوراسیون داخلی مغازه طراحی دکوراسیون داخلی مغازه
برای استفاده حداکثری از یک مغازه یا فروشگاه، باید از طراحی داخلی مغازه به شکل حرفه ای بهره برده و ضمن مدیریت فضا بر نورپردازی و چیدمان نظارت داشته باشیم.

نحوه چیدمان قفسه‌ها و رنگ آن‌ها و سازگاری رنگ و طرح اجزا با یکدیگر می‌تواند مغازه ما را به سبک‌های مختلف بیاراید. بدیهی است که هرچه در سازگار کردن رنگ‌ها با هم بکوشیم، به همان میزان شکل داخلی مغازه خود را به سمت لاکچری بودن و بی‌نقص بودن سوق می‌دهیم.‌

اگر کار ما مرتبط با فروش اقلامی است که باید برای عرضه آن‌ها فضای مغازه را مهیج‌تر جلوه دهیم، می‌توانیم از رنگ‌های شاد به تناسب ابعاد و شکل اجزا استفاده کنیم. هماهنگی رنگ قفسه‌ها، دیوارها، سقف و حتی چهارچوب‌ها با یکدیگر در زیبا جلوه دادن مغازه موثر خواهند بود. البته رعایت پاکیزگی نیز نقش به سزایی دارد، تمیز بودن کامل شیشه‌های ویترین، برق و جلای قفسه‌ها و تمیز بودن کف و دیوارها علاوه بر جذابیت‌های عمومی، شکل مغازه را بهتر نشان می‌دهند.

طراحی داخلی مغازه طراحی دکور مغازه
برای انجام بهترین شکل از دکوراسیون مغازه، به هماهنگی رنگ ها با خود مغازه و وسایلی که در آن به نمایش درمی آیند؛ توجه داشته باشید.

در اینجا قصد داریم به شرح شرایط لازم جهت دکور کردن بعضی از مغازه‌ها بپردازیم.

دکوراسیون مغازه لوازم خانگی

برای چیدمان یک خانه از آشپزخانه گرفته تا پذیرایی و اتاق‌ها لوازم زیادی نیاز است که تمام‌ این وسایل با وجود تنوع و گوناگونی زیادی که دارند، در مغازه‌های لوازم خانگی به فروش می‌رسند؛ بنابراین دیزاین و نوع دکور کردن چنین مغازه‌ای بسیار حائز اهمیت است. گرچه در ادوار گذشته اهمیت آن چنان بالایی نسبت به دیزاین کردن فروشگاه‌های لوازم خانگی نشان داده نمی‌شد، اما اکنون نحوه دکوراسیون داخلی این مغازه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مارک‌ها و برندهای نام آشنای زیادی وجود دارند که در بازار عرضه لوازم خانگی حرف‌هایی برای گفتن دارند. هریک از این برندها برای زیبا جلوه دادن لوازم خود در داخل فروشگاه به روش‌های مختلفی متوسل می‌شوند و فاکتورهای اساسی را رعایت می‌کنند. هر یک از این شرکت‌های تولید کننده، در انتخاب دکوراسیون طرح‌هایی را گزینش می کنند که به منزله شناسنامه‌ای برای برند آن‌ها باشد و مشتری با نگاهی مختصر به نحوه دیزاین کردن این مغازه‌ها، برند را تشخیص دهد.

طراحی مغازه دکوراسیون فروشگاه دکوراسیون مغازه
دکوراسیون مغازه لوازم خانگی، عجین شده با برندهای موجود در آن بوده و به نوعی هماهنگی با این برندها دارد. در این مغازه ها غالبا نیازمند فضای وسیع تری هستیم و باید وسایل خانگی به درستی در معرض نمایش قرار بگیرند.

تزیین مغازه‌های لوازم خانگی به نسبت ابعاد و متراژ و جایگاه و قیمت نسبی اجناس موجود و حتی نوع برند، می‌تواند متفاوت باشد.

دکوراسیون مغازه سوپر مارکت

در طراحی داخلی سوپر مارکت با توجه به تنوع بسیار بالایی که در عرضه کالا وجود دارد، هرچه مساحت و ابعاد فروشگاه بزرگ‌تر باشد بهتر است، چرا که در این صورت هر یک از انواع اقلام بهتر به چشم می‌آیند و به جای چیدمان آن‌ها به صورت فشرده می‌توانیم با ایجاد فاصله، توجه مشتری را بیشتر به آن‌ها جلب کنیم. در دکور کردن سوپر مارکت باید توجه داشت که هرچه میزان رنگ پردازی‌ها به سمت طیف‌های روشن‌تر و رنگ‌های شادتر برود، به همان میزان توجه مشتری بیشتر جلب خواهد شد.

در نور پردازی و شیوه انتخاب لامپ‌ها و رنگ آن‌ها هم باید دقت عمل به کار گیریم و توجه داشته باشیم که هرچه این مغازه‌ها روشن‌تر باشند در نحوه فروش کالا، اثر مثبت‌تری خواهند داشت. علاوه بر تمام این‌ها فضای سوپر مارکت یا هایپر مارکت‌ها که اقلام‌ قابل عرضه در آن و استفاده از این کالا رابطه تنگاتنگی با سلامت ما دارند، باید به شدت تمیز و پاکیزه باشند تا میل و رغبت خرید را از مشتریان نگیرند. ویترین‌ها، یخچال‌ها، پیشخوان‌ها و قفسه‌ها و البته دیوارها و کف فروشگاه باید به طور مدام گردگیری و لکه زدایی شوند.

در چیدمان قفسه‌ها نیز باید سعی کنیم از قفسه‌هایی مرغوب و در حد امکان لوکس استفاده کنیم، چرا که زیبا جلوه دادن اجزا و وسایل مغازه در عین زیبایی دیوارها و سقف و کف مغازه و همچنین تمیز بودن آن‌ها، جلب مشتری را صد چندان می‌کند.

دکوراسیون مغازه کوچک دکوراسیون داخلی مغازه
معمولا در دکوراسیون داخلی سوپرمارکت ها از رنگ های شاد و تند استفاده می شود. نظافت و نظم چیدمان نیز در این مغازه ها اهمیت زیادی دارد و باید طبق اصول به آنها پرداخت شود.

در چیدمان خوراکی‌ها و مواد غذایی، مواد شوینده و یا دیگر اقلام باید توجه داشته باشیم، موادی که به لحاظ کارایی شباهت بیشتری با هم دارند را کنار یکدیگر قرار دهیم تا مشتری در انتخاب و خرید آن‌ها روند ساده‌تری را طی کرده و دچار سرگردانی نشود. به عبارت دیگر بتوان مواد مشابه یکدیگر را در یک بخش به خصوص مشاهده کرد و لازم نباشد برای یافتن آن به قسمت‌های دیگر سر زده شود. مثلا اگر بخشی از مغازه را به چیدن مواد شوینده اختصاص داده‌ایم؛ تمام مواد شوینده اعم از مواد شوینده ظرفشویی یا مواد مخصوص شستشوی لباس یا موارد دیگر را در کنار هم قرار دهیم تا دسترسی به آن‌ها برای مشتری آسان باشد.

دکوراسیون داخلی مغازه املاک

از آنجا که دفاتر مشاوره املاک به صورت رسمی به کارشناسی خرید و فروش‌های ملک رسیدگی می‌کنند، لذا طراحی داخلی این دفاتر نیز می‌بایست متناسب با یک فضای تخصصی و حرفه‌ای صورت بگیرد. به علاوه از آنجا که محوریت کار مشاوران املاک، عرضه مشاوره‌ها و نظرات فنی در زمینه ملک است، پس فضای مغازه نیز باید سبب جلب رضایت مشتری و ایجاد حس امنیت در آن‌ها شود.

همان طور که می‌دانید دفتر مشاوره املاک مکانی برای تعامل و تبادل نظرهایی اساسی است و ممکن است برای طی شدن روند کاری و رسیدن به توافق نهایی مدت زمانی طولانی سپری شود؛ بنابراین صاحبان این نوع دفاتر باید با نحوه دکور کردن اجزای خود، موجبات راحتی و آسودگی خاطر مشتریان را فراهم آورد. توجه به رنگ سرامیک و کاشی‌های به کار گرفته شده، توجه به رنگ و جلای قفسه‌ها و همچنین تمیزی و کارایی میز و صندلی و مبلمان بسیار حائز اهمیت است.

هزینه دکوراسیون مغازه دکور مغازه خیلی کوچک
در مغازه املاک نیاز به نوعی از دکوراسیون داخلی داریم که رفاه و آسایش نشست و برخاست مشتریان در آن تامین شده باشد.

به خصوص در نورپردازی و تنظیمات نور باید نهایت دقت به کار گرفته شود تا فضای این دفاتر تاریک و خفقان آور نباشد. استفاده از وسایل تکنولوژی نیز برای تسریع در عملکرد و طی شدن بهتر سلسله مراتب کاری، ضرورت دارد.

دکوراسیون داخلی مغازه لباس فروشی

از آنجا که فروشگاه‌های عرضه البسه بیشترین آمار مشتری را به خود اختصاص می‌دهند، لذا شیوه دیزاین چنین فروشگاه‌هایی نیز باید به شکلی خاص صورت بگیرد. این که تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا با انتخاب دکوراسیونی خاص و ویژه توجه مشتریان را جلب کنیم، لازمه کار فروشندگی لباس است.

اگر وسعت مغازه به اندازه‌ای باشد که بتوان اکثر لباس‌ها یا حداقل لباس‌های شاخص را در معرض دید قرار داد و از قفسه‌ها خارج کرد، بسیار خوب است؛ چرا که افراد با دیدن لباس‌ها است که جذب یک مغازه لباس فروشی می‌شوند. نحوه چیدمان لباس‌ها نیز بسیار مهم است و اگر بتوانیم لباس‌ها را به نحوی آویزان کنیم یا بچینیم که دیدن ابعاد مختلف آن برای مشتری آسان باشد، بسیار به نفع ما خواهد بود.

طراخی داخلی مغازه املاک دکوراسیون مغازه کوچک لباس
دکوراسیون داخلی مغازه لباس فروشی در جذب مشتری فوق العاده تاثیرگذار خواهد بود. لازم است که استفاده حداکثری از فضا برای به نمایش درآوردن لباس ها را داشته باشید.

شیوه تنظیم نور نیز جای خود را دارد و میزان روشنایی مغازه باید به اندازه‌ای باشد که مشتری بتواند لباس را بدون محدودیت و به راحتی مشاهده نماید. چیدمان قفسه‌ها و شکل و طرح و البته تمیزی آن‌ها و همچنین نوع قرار دادن لباس‌ها در داخل این قفسه‌ها در مراحل بعدی قرار می‌گیرد.
ویترین یک مغازه لباس فروشی باید به شدت تمیز و براق باشد تا برای دعوت مشتری به داخل مغازه وسوسه کافی را ایجاد کند. همچنین استفاده از همه ابعاد مغازه برای چیدن لباس، البته به گونه‌ای که فروشگاه را به هم ریخته نشان ندهد و در تردد مشتریان نیز خللی ایجاد نکند، نقش مهمی را در زیباسازی فضای مغازه ایفا می‌کند.

دکوراسیون مغازه کوچک

برای دکوراسیون مغازه کوچک، باید از فضا حداکثر استفاده را برده و رنگ قفسه‌ها را کاملا روشن انتخاب کنیم. نورپردازی در دکور مغازه خیلی کوچک را باید به شکلی طراحی کنیم که به بزرگتر نشان داده شدن فضا، کمک کند. به کار بردن قفسه‌های دیواری بدون لایه پشتی اضافه، در این نوع از مغازه‌ها، بسیار کاربردی خواهد بود. همین طور لازم است که میز پیشخوان را باریک و کوچک انتخاب کنید تا فضای حداکثری به وجود بیاید.

دکوراسیون مغازه لوازم خانگی دکوراسیون مغازه سوپر مارکت
برای دکوراسیون مغازه های کوچک، باید از نور و رنگ های کاملا روشن استفاده کنید و پیشخوان را کوچک و حتی امکان باریک قرار دهید.

هزینه دکوراسیون داخلی مغازه

قیمت طراحی دکوراسیون داخلی مغازه را باید تابعی مستقیم از ابعاد، متریال به کار رفته در دکور، شکل نورپردازی و به طور کلی نوع مغازه بدانیم. به یاد داشته باشید که یک طراحی داخلی فروشگاه یا طراحی دکور مغازه به شکل حرفه‌ای، می‌تواند آمار فروش را افزایش داده و در جلب و نگه داشتن مشتری‌ها، فوق العاده موثر باشد.

با رعایت نکات ذکر شده و متدهای ضروری که عنوان شد، خواهیم توانست دیزاین مغازه‌های خود را به بهترین نحو انجام داده و بیش از پیش به بالا رفتن تعداد و آمار مشتری‌های خود، خوش بین باشیم.

منبع: archline | beautyhome

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − یازده =