ابعاد کابینت استاندارد آشپزخانه و اندازه دقیق آن

3

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای نوسازی خانه، جایگزین کردن کابینت‌های آشپزخانه است. کابینت فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای‌تان فراهم می‌کند و سبک و طراحی آن روح تازه‌ای به خانه می‌دهد. اما سوال اصلی اینجاست که برای ساخت آن چطور کابینت را اندازه بزنیم؟ در این پست استادکار قصد داریم درباره نحوه اندازه‌گیری و بررسی ابعاد کابینت ها صحبت کنیم. با ما همراه باشید. (پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کابینت و نکاتی که باید مد نظر داشت)

چطور ابعاد کابینت را اندازه بزنیم؟

اگر قصد نوسازی آشپزخانه و ساخت کابینت جدید دارید، باید از یک طراح برای اندازه‌گیری و طراحی مدل آن کمک بگیرید. در غیر این صورت بهتر است با اصول اولیه تعیین ابعاد کابینت آشنا شوید. به طور کلی سه نوع کابینت (پایه، دیواری و بلند) در آشپزخانه وجود دارد. کابینت‌های پایه روی کف زمین قرار می‌گیرند، کابینت‌های دیواری همانطور که از اسمش مشخص است به دیوار متصل می‌شوند و کابینت‌های بلند معمولا چند تکه‌ای هستند و شکل و شمایل آن‌ها شبیه یک کمد است.

ابعاد کابینت استاندارد آشپزخانه و اندازه دقیق آن

۱- اندازه‌گیری کابینت پایه

کابینت‌های پایه  اغلب یک یا دو درب دارند. برخی از مدل‌ها به صورت ترکیبی از درب و کشو طراحی می‌شوند که بستگی به نوع کاربرد و نیازمندی‌های شما دارد. ارتفاع استاندارد ابعاد کابینت پایه (بدون کانتر) ۸۳ سانتی متر و همراه با کانتر حدود ۸۸ سانتی متر است. عمق این مدل بدون کانتر ۵۸ و با کانتر  حدود ۶۳ سانتی متر می‌باشد. عرض‌های استاندارد برای طراحی کابینت‌های پایه متناسب با سلیقه و فضای آشپرخانه‌تان می‌تواند ۳۰، ۴۴، ۵۸، ۷۲، ۸۰، ۸۸ یا ۱۱۶ سانتی متر باشد.

ابعاد کابینت استاندارد آشپزخانه و اندازه دقیق آن
ارتفاع کابینت‌های پایه انعطاف‌پذیر است. اگر می‌خواهید کمی بلندتر از سطح زمین باشد، از ارتفاع دلخواه‌تان حدود ۳ سانتی متر را برای بخش زیرین اختصاص دهید. مثلا اگر ارتفاع کابینت همراه با کانتر ۸۸ سانتی متر باشد، ۳ سانتی متر برای بلندی از سطح زمین و ۶ سانتی متر آن مربوط به ارتفاع کانتر است.

اگر می‌خواهید برای کابینت پایه (دارای کانتر) کشو بگذارید، ارتفاع کشو ۱۴ سانتی متر و ارتفاع درب زیر آن ۶۶ سانتی متر است. ولی برای کابینت‌هایی که فقط یک درب دارند ارتفاع درب کابینت ۸۰ سانتی متر می‌باشد.

۲- کابینت دیواری

از آنجایی که کابینت‌های دیواری را با استفاده از پیچ به دیوار متصل می‌کنند، اغلب برای نگهداری مواد غذایی و ظروف سبک آشپزخانه استفاده می‌شوند. این کابینت‌ها به فضای آشپزخانه نمای زیبایی می‌دهند و به نوعی یک ویترین برای دکوراسیون خانه‌تان به شمار می‌روند. به همین جهت می‌توانید با استفاده از درب‌های شیشه‌ای جلوه آن‌ها را بیشتر کنید. (پیشنهاد مطالعه: کاشی شیشه ای و کاربردهای آن در دکوراسیون خانه)

  • ارتفاع: متناسب با فضای موجود بین کانتر و سقف آشپزخانه می‌تواند ۳۰، ۸۸ یا ۱۱۶ سانتی متر باشد.
  • عمق: عمق کابینت دیواری بین ۳۰ تا ۵۸ سانتی متر متغیر است.
  • عرض: ابعاد کابینت دیواری استاندارد یک یا دو درب ۷۲ سانتی متر، کابینت‌های کم عرض بین ۳۰ تا ۳۶ سانتی متر و برای کابینت‌های عریض ۸۸ سانتی متر است.
ابعاد کابینت استاندارد آشپزخانه و اندازه دقیق آن
اگر کابینت دیواری را روی یک دیوار خالی و بدون وجود کابینت پایه نصب می‌کنید. ارتفاع کابینت دیواری از سطح زمین باید به اندازه ۱۳۲ سانتی متر باشد. (۸۸ سانتی متر ارتفاع کابینت پایه + ۴۴ سانتی متر فضای خالی = ۱۳۲ سانتی متر)

۳- کابینت‌های بلند

برای خانه‌هایی با سقف استاندارد ۲ متر و ۴۰ سانتی می‌توانید از کابینت‌های دیواری با بلندترین ارتفاع ممکن (کابینت دیواری به سقف می‌رسد) ۲۳۵ سانتی متر استفاده کنید.

  • ارتفاع: ابعاد کابینت دیواری می‌تواند ۲۳۵ یا ۲۰۵ سانتی متر باشد.
  • عرض: عرض آن متناسب با نیازتان بین ۳۰، ۵۸ و ۸۸ متغیر است.
  • عمق: عمق ۳۰ سانتی متری کابینت دیواری به این دلیل است که به راحتی بتوانید به مواد غذایی داخل آن دسترسی داشته باشید. حداکثر عمق مجاز برای این کابینت‌ها ۵۸ سانتی متر است.
برای بیشتر خانه‌ها ابعاد کابینت بلند را با ارتفاع ۲۰۵، عمق ۳۰ و عرض ۵۸ سانتی متر می‌سازند.
برای بیشتر خانه‌ها ابعاد کابینت بلند را با ارتفاع ۲۰۵، عمق ۳۰ و عرض ۵۸ سانتی متر می‌سازند.

نظرات و پیشنهادات

هنگامی که برای تغییر دکوراسیون و ساخت کابینت جدید به افراد متخصص مراجعه می‌کنید، اگر از قبل اطلاعاتی در زمینه تعیین ابعاد کابینت آشپزخانه داشته باشید می‌توانید یک مدل مناسب آشپزخانه‌تان پیدا کرده و همینطور در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنید.

اگر تجربه خرید و ساخت کابینت آشپزخانه دارید، تجربیات مفید خودتان را در بخش نظرات سایت استادکار با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: Cabinetselect | Thespruce

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار
3 نظرات
  1. محسن می گوید

    سلام ابعاد و اندازه های شما در واقعیت هیچکدام نه از لحاظ فنی و نه از لحاظ فهمی کیفیت مورد تایید برای خواندن ندارد،با تشکر

  2. majid می گوید

    بیشتر اندازه هایی که نوشتین غلطه و اصولی نیس
    اخه کجا دیدی عمق کابینت دیواری رو 58 بدن

  3. محمود می گوید

    اطلاعات مفیدی بود
    من اطلاعات زیادی توی این زمینه ندارم
    ولی دوستانی که نظر دادن یا کم لطفی کردن تمام اطلاعات مفید رو ندیدن و یک ایرادو بزرگ‌کردن که اگه ایراد باشه

    و اینکه یا هدفشون تخریب کردن سایت و مطالبش بود
    مممنون بابت اطلاعاتی که در اختیارمون گزاشتین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 7 =