چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی به خانه جدید

0

بالاخره بعد از چند روز درگیری به خانه جدیدتان نقل مکان کرده‌اید؛ در گوشه‌ای نشسته‌اید و به کارتن‌هایی که درست وسط پذیرایی روی هم قرار دارند نگاه می‌کنید. شک ندارم چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی اولین و آخرین فکری است که به ذهنتان خطور می‌کند. مدام با خودتان فکر می‌کنید از کجا شروع کنید و کدام بسته‌ها را اول باز کنید و اصلاً انجام دادن این کار چند روز یا چند ماه وقتتان را خواهد گرفت. بهتر است نگرانی را کنار بگذارید و بدانید اگر برای این کار برنامه‌ریزی داشته باشید و برای چیدمان منزل‌ طبق اصول پیش بروید، قطعاً به سادگی از پس همه کارها برمی‌آیید. در این مقاله همراه استادکار باشید تا به شما راهکارهایی کاربردی در مورد چیدمان اثاث و لوازم منزل یاد دهیم.

با دستورالعمل‌های کاربردی چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی آشنا شوید

برای اینکه بتوانید چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی را به درستی انجام دهید و دچار اضطراب نشوید، لازم است که برنامه‌ریزی درستی برای شروع کار داشته باشید.

هر کارتن را در بخش مربوط به خود قرار دهید

بهترین کاری که باید در زمان بسته‌بندی و کارتن بندی لوازم منزل مدنظر قرار دهید، این است که کارتن‌های مربوط به هر اتاق را از قبل علامت‌گذاری کنید تا در زمان چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی راحت‌تر بتوانید آن‌ها را از هم تفکیک کنید. این گونه لازم نیست برای چیدمان اثاث و لوازم منزل هر بار به صورت تصادفی یک کارتن را باز کنید و تازه ببینید که این کارتن مربوط به کدام بخش است.

می‌توانید یک فهرست از موجودی هر کارتن روی آن بچسبانید. قبل از باز کردن بسته‌ها ابتدا همه این برچسب‌ها را بررسی کنید و سپس به ترتیب نیاز و اولویت اقدام به باز کردن آن نمایید.

چیدمان اثاثیه پس از اسباب کشی
برای اینکه در زمان چیدمان منزل بتوانید بهتر و سریع‌تر کارتن‌ها را باز کنید، بهتر است که کارتن‌های هر اتاق را داخل همان قسمت قرار دهید.

ابتدا بسته‌های ضروری را باز کنید

برای شروع چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی به ترتیب اولویت و ضرورت اقدام به باز کردن بسته‌ها کنید. ابتدا به سراغ بسته‌هایی که استفاده از آن‌ها ضروری‌تر است و فکر می‌کنید زودتر به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید، بروید. همیشه بسته‌های مواد غذایی را در همان ابتدای چیدمان لوازم در یخچال و یا مکان مناسب قرار دهید و مطمئن شوید که در شرایط مساعدی قرار دارند. حواستان به بسته‌های آرایشی و بهداشتی هم باشد که تحت فشار و ضربه قرار نگیرند. لوازمی مثل لباس‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند و لوازمی که فعلاً به آن‌ها نیازی ندارید را در دسته لوازمی که ضروری نیستند قرار دهید.

در زمان چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی باید ابتدا بسته‌های ضروری را باز کنید تا دسترسی به آن‌ها برایتان راحت‌تر شود.
در زمان چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی باید ابتدا بسته‌های ضروری را باز کنید تا دسترسی به آن‌ها برایتان راحت‌تر شود.

چیدمان اثاث آشپزخانه در اولویت قرار دارد

اگر از ابتدا و در زمان بسته‌بندی لوازم برچسب و یا علامتی روی کارتن‌ها چسبانده باشید، حال می‌دانید کدام بسته‌ها مربوط به آشپزخانه است. بعد از اینکه لوازم آشپزخانه را مشخص کردید، ایده خوبی است که چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی را از همین جا شروع کنید.

لازم نیست همه چیز را به سرعت سر جایش بگذارید، اما زمانی که شروع به جاسازی کنید، کم‌کم جای همه لوازم را پیدا می‌کنید. ابتدا از ظروفی که بیشتر استفاده می‌کنید شروع کنید و کمد ادویه و قابلمه‌هایتان را مشخص کنید. زمانی که جای هر وسیله را پیدا کنید، کارها نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

مراحل چیدمان اثاث منزل پس از اسباب‌کشی
یکی از اولین مراحل چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی باز کردن کارتن‌های مربوط به آشپزخانه است.

برای اینکه کنترل بهتری روی کارها داشته باشید و سرعت کارتان را افزایش دهید، می‌توانید روی هر کابینت یک برچسب بزنید و بنویسید که مربوط به چه وسیله‌ای است. این‌گونه با دیدن برچسب «پارچ و لیوان» به سریع به سراغ کمد مخصوص آن می‌روید و برای چیدن «ادویه‌ها» نیز به راحتی می‌توانید آن‌ها را در کابینت مخصوص به خود قرار دهید.

چیدن لوازم آشپزخانه در کابینت بعد از اسباب‌کشی
در هنگام چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی اگر بدانید هر چیز را در چه مکانی قرار دهید، روال کار برایتان سریع‌تر خواهد شد.

اتاق خواب دومین جایی است که باید اقدام به چیدمان آن کنید

بعد از آشپزخانه بهتر است هر چه سریع‌تر به سراغ اتاق خواب‌ها بروید و لوازم هر اتاق را جدا کنید. ملحفه‌های مربوط به تخت دو نفره و یک نفره را جدا کنید و قبل از هر کاری تختخواب‌ها را مرتب کنید تا برای خوابیدن و استراحت کردن آماده باشد. اگر در خانه فرزند یا افرادی هستند که با شما زندگی می‌کنند، بهتر است ابتدا مکان استراحت همه اتاق‌ها را تکمیل کنید و بعد از آماده کردن محل خواب به سراغ کارتن‌های دیگر بروید و لوازم را داخل کمد و قفسه‌ها جاسازی کنید.

چیدمان اتاق خواب پس از اثاث‌کشی
در زمان چیدمان منزل بهتر است در همان ابتدای کار اتاق خواب را مرتب کنید و مکان استراحت مناسبی برای خودتان داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید کمی دراز بکشید و خستگی‌تان را رفع کنید.

قرار دادن لوازم در داخل کمد

بعد از رسیدگی به ضروریات دیر یا زود باید سایر لوازمتان را نیز داخل کمد بچینید و همه چیز را منظم کنید. بهتر است بعد از اینکه همه بسته‌های ضروری را باز کردید و وسایل بزرگ را کمی جاسازی کردید، به سراغ کارتن‌های دیگر که قرار است داخل کمد قرار دهید، بروید. در این مرحله نیز بهتر است قبل از هر کاری کمد هر وسیله را مشخص کنید. کمد لباس فرزندتان را مشخص کنید و کارتن مربوط به او را در کنار کمد مربوط به آن قرار دهید و لباس‌های خودتان را نیز که باید در کمد اتاق خواب خودتان باشد، در کنار آن بگذارید.

چیدمان اثاث داخل کمد‌ها پس از اسباب کشی
کارتن‌ها و چمدان‌های مربوط به هر کمد را در کنار آن قرار دهید و هر زمان که وقت کردید، شروع به چیدمان اثاث داخل کمد‌ها کنید.

برای شروع ابتدا لباس‌هایی را که همراه جالباسی داخل چمدان جاسازی کرده بودید داخل کمد آویزان کنید و بعد به سراغ سایر لباس‌ها بروید. سعی کنید ابتدا یک چمدان یا کارتن را خالی کنید و بعد به سراغ کارتن بعدی بروید تا دور و برتان شلوغ نشود. لباس‌های خارج از فصل را جدا کنید و آن‌ها را در قسمتی جداگانه قرار دهید.

از سرویس بهداشتی غافل نشوید

احتمالاً از لحظه ورودتان به خانه جدید به سرویس بهداشتی نیاز دارید، پس قرار دادن یک حوله، دمپایی و صابون در این قسمت را باید در اولویت کارهایتان قرار دهید. بهتر است این کارها را درست بعد از ورود به خانه جدید انجام دهید. در وهله‌ اول قرار دادن اقلام ضروری در سرویس بهداشتی اهمیت دارد و سپس می‌توانید اقدام به کامل کردن دکوراسیون آن و قرار دادن سایر لوازم مورد نیاز در این بخش کنید.

اولویت چیدمان اثاثیه منزل پس از اسباب‌کشی
ازآنجایی‌که ممکن است از همان بدو ورودتان به خانه نو به سرویس بهداشتی نیاز پیدا کنید، بهتر است قرار دادن لوازم ضروری این بخش را در اولویت چیدمان منزل خود قرار دهید.

مبل‌ها را سرهم کنید و در مکان مناسب قرار دهید

تا به اینجای کار باید به مهم‌ترین بخش‌های خانه کمی سر و سامان داده باشید و حال زمان آن فرا رسیده که یک نفس عمیق بکشید و یک استکان چای بخورید تا به سراغ پذیرایی بروید. اگر قبل از اسباب‌کشی در مورد قرار دادن مبلمان و دکوراسیون خانه‌تان درست فکر کرده باشید، این مرحله برایتان خیلی راحت خواهد بود اما اگر قرار است تازه به این موضوع فکر کنید احتمالاً بارها نیاز به تغییر دکوراسیون پیدا خواهید کرد.

بهترین کار این است که در شرایطی که هستید لحظه‌ای بنشینید و با خودتان فکر کنید هر چیزی چطور قرار بگیرد و بعد از اینکه برنامه‌ریزی کردید هر چیز را سر جای خودش قرار دهید. اگر برای حمل راحت‌تر، اجزای برخی از مبلمان و لوازمتان را از هم جدا کرده باشید حال زمان سر هم کردن آن‌ها است. برای چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی ابتدا بهتر است که مکان مناسبی برای لوازم بزرگ‌تر پیدا کنید و جزئیات کار را در انتها انجام دهید.

چیدمان اثاث و مبلمان منزل پس از اسباب‌کشی
بعد از چیدمان اثاث اصلی منزلتان زمان آن است که فضای پذیرایی را نیز با چیدن میز و مبلمان سر جای خود کامل کنید.

مرتب کردن انباری و اتاق کار آخرین کاری است که باید انجام دهید

یکی از آخرین فضاهایی که باید به فکر چیدمان اثاث آن باشید، اتاق کار یا انبار خانه است. جایی که قرار است لوازم اضافی یا وسیله‌های کارتان را در آن قرار دهید یا آن را برای کار کردن در خانه آماده کنید. بهترین روش برای چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی در این بخش از خانه این است که قفسه‌هایی کاربردی در آن جاسازی کنید و کلیه لوازم مورد نیاز را داخل قفسه‌ها بچینید تا از فضا نیز به بهترین نحو استفاده شود.

اگر این اتاق دفتر کار یا محل کتاب خواندن و کار شما است بهتر است ابتدا لوازم ضروری و بزرگ‌تر را جاسازی کنید و بعد از اینکه همه چیز را سر جایش قرار دادید، جزئیات و سایر لوازم را نیز جاسازی نمایید.

اصول مرتب کردن و چیدمان منزل پس از اثاث کشی
آخرین کاری که باید برای چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی انجام دهید، مرتب کردن انباری یا اتاق کارتان است که احتمالاً نیاز به بررسی جزئیات زیادی دارد.

راهکارهایی برای چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی

  • هیچ‌گاه در همان ابتدای کار که تازه اسباب‌کشی کرده‌اید، همه بسته‌ها را با هم باز نکنید، بهتر است هر کارتن را به موقع و به ترتیب اولویت باز کنید.
  • کارتن‌های مربوط به هر اتاق و بخش خانه را در همان قسمت قرار دهید.
  • نیازهای خانه را از قبل پیش‌بینی کنید و هر چه سریع‌تر اقدامات مربوط را انجام دهید. برای مثال اگر در اتاق خوابتان هیچ کمدی ندارید، بهتر است قبل از اسباب‌کشی به فکر خرید یا ساخت یک کمد دیواری چوبی جدید در اتاقتان باشید تا بعداً به مشکل برنخورید.
  • برای هر یک از اعضای خانواده کاری در نظر بگیرید و حتی اجازه دهید فرزندانتان نیز با جمع کردن لوازم اتاق خودشان مشغول شوند و در این کار مشارکت داشته باشند.
  • ابتدا کارهای اصلی را انجام دهید و برای باز کردن همه کارتن‌ها و لوازم غیرضروری زیاد عجله نکنید. به جای اینکه خودتان را خسته کنید بهتر است بعد از اینکه لوازم ضروری را جاسازی کردید کمی استراحت کنید و آرام آرام باز کردن کارتن‌های دیگر را شروع کنید.

چرا از شرکت‌های ارائه خدمات چیدمان کمک بگیریم؟

با تمام اوصاف و همه جزئیاتی که در این مقاله ارائه شد، بسیاری از ما شاغل هستیم و زمان کافی برای باز کردن کارتن‌ها، سر هم کردن لوازمی که برای جاسازی بهتر در ماشین آن را از هم باز کردیم و چیدن این لوازم در خانه جدید نداریم. با این شرایط روزها می‌گذرند و می‌بینیم هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و آن طور که باید به کارها رسیدگی‌ نکرده‌ایم. اگر شما هم همین شرایط را تجربه کرده‌اید و یا حدس می‌زنید که احتمال رخ دادن این موضوع برای شما هم وجود دارد، بهتر است برای سر هم کردن لوازم منزل و چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی از یک شرکت معتبر در این زمینه کمک بگیرید.

یکی از بهترین خدماتی که شرکت استادکار برای شما در نظر دارد و در این راستا از متخصصین ماهر و باتجربه‌ای نیز کمک می‌گیرد، مربوط به خدمات سرهم کردن و اسمبل لوازم و چیدمان آن‌ها در خانه جدیدتان است. شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی باز کردن بسته‌بندی لوازم و چیدمان آن‌ها را به نیروهای همکار استادکار واگذار کنید و از سرعت روند انجام این کار لذت ببرید. از مهم‌ترین مزیت‌های استادکار این است که شما از قبل می‌توانید قیمت‌ها را با توجه به ساعت و نوع کار مشاهده کنید و بعد خدمات خود را سفارش دهید.

خدمات حمل بار و چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی استادکار
اگر وقت کافی برای چیدمان منزل ندارید، می‌‌توانید از شرکت‌ استادکار برای اسباب‌کشی و چیدمان منزلتان کمک بگیرید.

چطور خدمات خود را در استادکار ثبت کنید؟

برای ثبت سفارش خدمات اسباب‌کشی و چیدمان اثاثیه استادکار باید ابتدا به صورت رایگان در وب‌سایت ثبت نام کنید و در سفارش خود را در بخش مربوط به اسباب‌کشی ثبت نمایید. در این مرحله شما می‌توانید جزئیات سفارش خود را مشخص کنید و برای سر هم کردن لوازم و همچنین چیدمان آن‌ها منتظر درخواست از سوی نیروهای متخصص استادکار باشید. در وب‌سایت استادکار این امکان برای شما فراهم شده که رزومه نیروها را بررسی کنید و ببینید که سایر افراد در مورد کار نیروها چه نظری دارند و با در نظر گرفتن این موضوع فرد مورد نظر را انتخاب کنید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

به کار بردن نکات این مقاله که در مورد چیدمان منزل بعد از اسباب‌کشی ارائه شد، به شما کمک می‌کند تا طبق برنامه پیش بروید و با دیدن چندین کارتن روی هم که به نظر می‌رسد ماه‌ها وقتتان را خواهد گرفت، دچار اضطراب نشوید. در هر صورت اگر شاغل هستید و یا وقت کافی برای انجام دادن کارها در زمان اسباب‌کشی و بعد از آن ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از نیروهای همکار استادکار برای این کار کمک بگیرید و بدون هیچ نگرانی کارهایتان را به افرادی ماهر و باتجربه بسپارید.

منبع: thespruce.com dolly.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =