با ایده‌های دکور ولنتاین، جشن را عاشقانه برپا کنید

0

ولنتاین تاریخچه گسترده‌ای در تمدن‌های مختلف دارد، اما در بیشتر فرهنگ‌ها، این روز به‌عنوان روز عشق و محبت نام‌گذاری شده است. روز ولنتاین فرصت مناسبی برای قدردانی از کسانی است که عمیقا دوستشان داریم. برخی افراد ترجیح می‌دهند برای این روز، هدیه‌هایی ویژه و هیجان‌انگیز تهیه کنند. بعضی دیگر هم دوست دارند در این روز یک دکور ولنتاین متفاوت داشته باشند و فضا را رمانتیک نمایند.

بعضی دیگر هم به دنبال تعدادی ایده خاص و متفاوت می‌گردند تا آن‌ها را در این روز ویژه اجرا کنند. تقریبا همه دوست دارند این روز را خاص برگزار نمایند تا برایشان خاطره‌انگیز شود. بنابراین ما در این مقاله، ایده‌هایی برای دیزاین ولنتاین در خانه به شما ارائه می‌دهیم که به کارتان خواهد آمد. اجرای این ایده‌ها نسبتا آسان و کم‌هزینه است. اگر هم کمی خلاقیت به آن اضافه کنید، دکوراسیون شما جالب‌تر هم خواهد شد. پس پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

  • استفاده از کارت‌های بازی

شما می‌توانید با اجرای این ایده جذاب در روز ولنتاین، ملکه قلب‌ها شوید. به سادگی بالای کارت‌های بازی را پانچ کنید. تکه‌های نخ یا روبان‌های رنگارنگ (مخصوصا قرمز و صورتی) را از سوراخ‌های پانچ‌شده روی کارت‌ها عبور دهید. سپس آن را در خانه آویزان کنید. این دکور ولنتاین تنها در عرض چند دقیقه آماده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ایده‌های دکوراسیون تولد با 20 تزیین ساده ولی خاص

ایده‌های ساده و ارزان برای ساخت دکور ولنتاین ۱۴۰۰ با کارت بازی
یکی از راه‌های خاص کردن دیزاین ولنتاین در خانه، استفاده از عکس‌های خاطره‌انگیز است. شما می‌توانید عکس‌هایی از جشن‌های قبلی را هم چاپ کنید و مابین کارت‌های بازی، آویزان کنید.
  • ساخت برج‌های خوشمزه

یک برج ساخته شده از مارشمالوهای صورتی به شکل قلب، به‌عنوان یک تزیین خاص در روز ولنتاین عمل می‌کند. برای تازه ماندن مارشمالوها، آن‌ها را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید. هنگام ساختن برج، تکه‌های مارشمالو را به یکدیگر فشار دهید تا شکاف بین آن‌ها به حداقل برسد. می‌توانید بالای برج را هم با یک پاپیون یا هر چیزی که دوست دارید، تزئین کنید. حالا می‌توانید از این دکور ولنتاین زیبا، لذت ببرید.

تزیینات اقتصادی و به صرفه برای ساخت دکور ولنتاین با مارشمالو
ساخت دکور ولنتاین با مارشمالو، علاوه بر سادگی، اقتصادی و به صرفه هم هست.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
  • آماده کردن گره‌های سفالی رنگی

این مجسمه‌های سفالی ساده، برای تزئین قفسه یا میز درست شده‌اند. آن‌ها به صورت نمادین، پیامی از پیوندهای ناگسستنی، تعهد عمیق و دوستی همیشگی دارند. رشته‌های درهم تنیده و گره‌های مختلف، قرن‌ها به‌عنوان نماد عشق و اتحاد استفاده شده‌‌اند. حس منحصربه‌فرد این گره‌ها، آن‌ها را به تزئینی ایده‌آل برای روز ولنتاین تبدیل کرده‌ است. پس برای دکور ولنتاین خود، از این گره‌ها بهره بگیرید.

ایده‌های جدید و خلاقانه دکوراسیون ولنتاین ۱۴۰۰ با گره‌های سفالی رنگی
استفاده از گره‌های سفالی رنگی در دکور ولنتاین، یک ایده جدید است که هر جایی آن را نخواهید دید. آن‌ها در عین سادگی، پیام عمیقی را به فرد مورد علاقه شما منتقل می‌نمایند.
  • ساخت یک قلب از گیاهان ساکولنت

این دکور ولنتاین، زیبایی خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد و درست کردن آن هم بسیار ساده است. باید ابتدا یک فریم سیمانی به شکل قلب آماده کنید. سپس داخل فریم را با انواع گیاهان ساکولنتی پر کنید. آن را به‌عنوان دکور ولنتاین، به دیوار آویزان کنید و ماه‌ها از زیبایی آن لذت ببرید.

روش‍های آسان برای دیزاین ولنتاین در خانه با گل‌آرایی گیاهان ساکولنت
یکی از راه‌های آسان برای دیزاین ولنتاین در خانه، طراحی یک قلب ساکولنتی است. بسته به سلیقه خود، شما می‌توانید پس از ساخت فریم سیمانی، آن را با رنگ قرمز یا صورتی، رنگ کنید.
  • استفاده از بیسکوئیت قلبی در تم ولنتاین

در روز ولنتاین این قلب‌های بیسکوئیتی، با طعم دارچین و سس سیب پخته می‌شوند. خوبی آن‌ها هم این است که می‌توانند چند سال پیاپی به عنوان دکور ولنتاین، استفاده شوند. پس از پختن این بیسکوئیت‌ها، یک روبان صورتی شبرنگ از داخل آن‌ها رد کنید. سپس از آن‌ها برای تزئین دیوار بالای میز بهره بگیرید.

ایده‌های کاربردی دیزاین ولنتاین در خانه با پخت بیسکوییت قلبی
برای ثبت لحظات و خاطرات خوش جشن ولنتاین هر سال، شما می‌توانید اسم افراد خانواده و عدد سال را روی بیسکوئیت‌ها، با رنگ متفاوتی حک کنید. پیشنهاد می‌کنیم این ایده را در دکور ولنتاین ۱۴۰۰ پیاده کنید.
  • بادکنک‌آرایی با بادکنک‌های رنگارنگ

جهت ایجاد یک دکوراسیون هیجان‌انگیز برای روز ولنتاین، به ترکیب بادکنک‌های رنگارنگ و گل‌های تازه هم فکر کنید. این پروژه با هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای قابل انجام است و کل پروژه هم در کمتر از یک ساعت اجرا می‌شود. شاید قرار باشد جشن شما در فضای باز برگزار ‌شود. باید بگوییم بادکنک‌آرایی از آن ایده‌هایی است که با پس‌زمینه طبیعت هم جالب از آب در خواهد آمد.

جذاب‌ترین ایده‌های بادکنک‌آرایی برای تم ولنتاین 2022
تم ولنتاین، پر از قلب و رنگ‌های قرمز و صورتی است. پس سعی کنید برای برجسته کردن ایده بادکنک‌آرایی، بادکنک‌های سفید و طلایی هم در کنار بادکنک‌های قرمز و صورتی دیده شوند.
  • استفاده از تابلوهای هنری

این نوع دکور ولنتاین، باید در یک مکان رمانتیک اجرا شود. مثلا جایی که اولین بار یکدیگر را ملاقات کرده‌اید یا محلی که خاطره شیرینی از آن دارید. می‌توانید یک صفحه سیمانی درست کرده و کلمه LOVE یا جمله دوستت دارم را روی آن حک کنید. سپس آن را با رنگ و بافت دلخواه، از صفحه متمایز کنید. این تابلو علاوه بر ایجاد تم ولنتاین، یک اثر هنری عاشقانه هم پدید خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: در انتخاب تابلو دیواری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

ایده‌های جالب و کاربردی برای تزئین میز ولنتاین دو نفره رمانتیک
اجرای این ایده برای تزئین میز ولنتاین دو نفره، بی‌نظیر است. البته میز باید نسبتا خلوت باشد تا تابلوی هنری بهتر خودنمایی کند.
  • به‌کارگیری قلب‌های کاغذی

استفاده از قلب‌های کاغذی برای دیزاین ولنتاین در خانه، یک ایده درخشان است. این قلب‌ها، یک کاردستی آسان هستند که برای ساخت با کودکان عالی به نظر می‌رسند. شما می‌توانید نوارهای کاغذی بلند رنگارنگ را از وسط تا کنید. سپس دو لبه نوار را از داخل به هم بچسبانید یا منگنه کنید. تعدادی از آن‌ها را در کنار هم قرار دهید تا یک فرم دایره‌ای تشکیل شود. در نهایت هم آن‌ها را با کمک روبان‌های رنگی، به دیوار آویزان کنید. برای دکور ولنتاین، دیگر آسان‌تر از این پروژه نداریم!

تزیینات دستساز و ریسه‌های کاغذی خلاقانه برای تم ولنتاین 1400
توصیه می‌کنیم در ولنتاین 1400، این پروژه را با کاغذهای دو-رو-طرح‌دار اجرا کنید تا دکور شما حسابی به چشم بیاید.
  • تهیه پایه عکس طلایی رنگ

یک عکس را روی مقوا بچسبانید. یک تکه چوب صاف را هم به‌عنوان پایه عکس انتخاب نمایید. سپس آن را با اسپری رنگ طلایی، رنگ کنید. یک گیره کلاسور را با چسب به پشت چوب بچسبانید. عکس را داخل گیره قرار دهید. در نهایت هم طبق شکل، آن را به دیوار آویزان کنید. با این راهکار به سرعت برق، یک دکور ولنتاین متفاوت خواهید ساخت!

بیشتر بخوانید: رنگ سال ۲۰۲۲ چیست و چگونه آن را در دکوراسیون به کار ببریم؟

انتخاب بهترین ترکیب رنگ تم ولنتاین ۱۴۰۰ برای قاب عکس دکوراتیو
پیشنهاد می‌کنیم برای هماهنگی بیشتر عکس‌ها با تم ولنتاین، رنگ عکس‌ها را از طیف صورتی و قرمز انتخاب کنید.
  • طراحی آویزهای دیواری دست‌ساز

می‌توانید برای جشن ولنتاین، به راحتی دیوارها را از سادگی در بیاورید و آویزهای زیبا برای دیوارها تهیه کنید. ایده‌های خلاقانه خود را به کار بگیرید تا بهترین آویز دیواری را خودتان بسازید. از کاغذهای رنگی به رنگ‌های طلایی، قرمز، سرخابی و طرح‌های ساده اما جذاب بهره بگیرید. لازم نیست طرح پیچیده‌ای انتخاب کنید تا چشم‌ها خیره بمانند. گاهی یک ایده ساده برای تزئین دیوار، می‌تواند فوق‌العاده عمل کند. این ایده برای دکور ولنتاین هم کم‌هزینه است و هم به سرعت آماده می‌شود.

جدیدترین ایده‌های تزئین کادوی ولنتاین و آویزهای تزیینی کاغذی
شما می‌توانید از این طرح برای تزئین کادوی ولنتاین هم (در صورت بزرگ بودن جعبه کادو)، استفاده کنید. بهترین پیشنهاد، آویختن اسم فرد مورد علاقه یا عبارت “تقدیم با عشق” روی جعبه کادو است.
  • بهره گرفتن از شمع‌های پیچ‌پیچی

استفاده از شمع برای رمانتیک کردن این مراسم، بسیار مرسوم است. می‌توانید از شمع معطر با رایحه ملایم بهره بگیرید. اگر این شب را دونفره جشن می‌گیرید، بهتر است برای نورپردازی میز شام، تعدادی شمع پیچ‌پیچی با رنگ‌های قرمز، سفید، سرخابی و طلایی تدارک ببینید. به این ترتیب دکور ولنتاین را به سادگی به میز شام هم برده‌اید.

بیشتر بخوانید: با ساخت شمع معطر در خانه، از رایحه آن لذت ببرید

ایده‌های جالب برای چیدمان و تزئین میز ولنتاین دونفره با شمع رنگی
تزئین میز ولنتاین دونفره با شمع، کار راحتی است. شما می‌توانید در حین صرف شام، با روشن کردن شمع‌های رنگی، حس متفاوتی به فضا بدهید.
  • تابلوی خاطرات پر زرق‌وبرق از جنس چوب‌پنبه

یک تابلوی خاطرات معمولی با دکوپاژ پر زرق‌وبرق، حال و هوای ولنتاین را خاص‌تر می‌کند. برای آماده کردن این تابلو، از نوارچسب‌های مخصوص نقاشی دیوار استفاده کنید. سپس نواحی بدون چسب را را با رنگ لاتکس سفید رنگ بزنید. وقتی رنگ خشک شد، نوار چسب‌ها را از تابلو جدا کنید.

سپس روی مرز نواحی سفید را نوار چسب بزنید. این بار قسمت‌های بدون چسب را با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی کنید و یک پوشش براق هم روی آن بزنید. بگذارید این رنگ‌ها هم خشک شوند. بعد نوار چسب‌های سری دوم را هم جدا کنید. برای وصل کردن عکس‌های خاطره‌انگیز، کارت‌های روز ولنتاین، تزئینات قلبی‌شکل و هر چیز دیگری به تابلو، از سنجاق ته‌گرد رنگی بهره بگیرید. اجرای این ایده حال‌وهوای دکور ولنتاین شما را با یادآوری خاطرات خوش قدیمی، دل‌انگیزتر می‌کند.

آموزش ساخت تابلوی خاطرات برای تم و دکور ولنتاین 1400
به کارگیری تابلوی خاطرات برای دکور ولنتاین، میزان علاقه شما به خاطرات خوش گذشته را به فرد مقابل نشان می‌دهد.
  • ساختن گل‌های کاغذی رنگارنگ به شکل میخک

به جای استفاده از گل‌های رز قرمز همیشگی در دکور ولنتاین، یک دسته‌گل کاغذی شیک درست کنید. یک سیم گل‌سازی بردارید. دو کاغذ کوچک کاپ‌کیک و سه کاغذ بزرگ‌تر کاپ‌کیک را روی هم قرار دهید. با استفاده از یک سوزن، یک سوراخ کوچک در مرکز کاغذها ایجاد کنید. آن‌ها را از سیم گل‌سازی رد کنید. برای ثابت ماندن کاغذها و پایین نرفتن آن‌ها، در قسمت پایین گل و روی سیم، مقدار کمی چسب مایع بریزید. برای جلوگیری از خارج شدن کاغذها از بالای سیم هم همین کار را در بالای گل اجرا کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش خشک کردن گل طبیعی را بیاموزید

ایده‌های رمانتیک برای تزیین و دیزاین ولنتاین در خانه با گل‌های کاغذی
پیشنهاد ما برای دیزاین ولنتاین در خانه، استفاده از کاغذهایی به رنگ متفاوت به جای کاغذهای مشابه است. به این ترتیب گل‌های رنگارنگ شما بیشتر به چشم خواهند آمد.
  • تهیه یک حلقه گل صورتی

برای این مراسم رمانتیک، یک حلقه گل ماندگار تهیه کنید. گل‌های مصنوعی ارزان‌قیمت برای دکوراسیون درب خانه مناسب هستند. بگذارید این حلقه گل چند روز بعد از ولنتاین هم روی درب خانه شما بماند و خودنمایی کند. به این ترتیب خاطرات شیرین جشن ولنتاین تا چندین روز به یادتان خواهند ماند. می‌توانید اقلام تزئینی ماندگار مانند این حلقه گل را بعد از جشن هم نگه دارید. چون این موارد، برای دکور ولنتاین سال‌های بعد یا جشن‌های دیگر هم قابل استفاده خواهند بود.

ایده‌های هیجان‌انگیز برای گل‌آرایی و ساخت حلقه گل گرد با تم ولنتاین
برای ولنتاین ۱۴۰۰، یک ایده دیگر هم برای شما داریم. شما می‌توانید به جای حلقه گرد ساده، طرح قلب را پیاده کنید. این کار دکور ولنتاین شما را کامل‌تر خواهد کرد.
  • ساختن گلدان‌های ولنتاینی

به جای دور انداختن دستبندها، گوشواره‌ها و گردنبندهای قدیمی، از آن‌ها برای تبدیل بطری‌های ساده به گلدان‌های ولنتاینی استفاده کنید. برای چسباندن این زیورآلات به بطری‌های شیشه‌ای، از چسب شیشه کمک بگیرید. سعی کنید با شکوفا کردن خلاقیت خود، شکل‌های مشخصی روی بطری‌های ایجاد کنید. به‌طور مثال حروف، اعداد یا طرح‌های ساده دیگری خلق کنید. گل‌های روی سنجاق‌سر هم برای تزئین بطری‌ها جالب به نظر می‌رسند. پس از اتمام کار طراحی، وقتی چسب خشک شد، می‌توانید بطری‌ها را با رنگ براق، رنگ‌آمیزی کنید. با اجرای این ایده، دکور ولنتاین شما دیگر چیزی کم نخواهد داشت!

ایده‌های رمانتیک برای دکور ولنتاین با تزیین گلدان و گل‌آرایی
برای هماهنگ کردن گلدان‌ها با تم ولنتاین، می‌توانید پس از رنگ کردن آن‌ها، یک جمله عاشقانه با رنگ دیگر، روی بطری درج کنید.

سخن پایانی

روز ولنتاین در سراسر جهان یک روز خاص و دوست‌داشتنی است. در این روز، هرکس دوست دارد به عزیزترین فرد زندگی‌اش، هدیه‌ای بدهد و به نحوی او را خوشحال کند. اما گویی برگزاری جشن بدون تزئینات مناسب، تکمیل نخواهد شد. به همین خاطر، هر ساله آیتم‌های متنوعی به‌عنوان دکور ولنتاین تولید می‌گردند و به فروش می‌رسند. هزینه تهیه برخی از این آیتم‌ها، برای شما گران تمام خواهد شد. اما با کمی ایده‌پردازی، می‌توانید با کمترین هزینه، جشن متفاوتی را برپا کنید.

از همین حالا برای این روز برنامه‌ریزی کنید و ولنتاین ۱۴۰۰ را متفاوت با ولنتاین‌های قبلی برگزار نمایید. به گونه‌ای که وقتی سال‌های بعد، عکس‌ها و خاطره‌های ولنتاین امسال را مرور می‌کنید، احساس غرور و شادمانی به شما دست دهد.

منبع:  Better Homes & Gardens

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + یک =