۵ ایده منحصر به فرد جهت ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در طراحی دکوراسیون

0

اگر از دکوراسیون منزلتان خسته شده‌اید و نیاز به تغییر دارید یکی از شیوه‌های رایج استفاده از رنگ و یا کاغذ دیواری و گاهی هم ترکیب این دو در کنار یکدیگر است. یک قانون نانوشته در ذهن همه ی ما وجود دارد که نمی توان ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در طراحی دکوراسیون استفاده کرد. در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم هیچ قانونی  وجود ندارد تا شما را از قرار دادن این دو در کنار هم منع کند! بلکه برعکس گاهی اوقات ترکیب این دو در کنار هم با توجه به تفاوت بافت و کیفیت آن‌ها یک طراحی منحصر به فرد خلق کرده که دکوراسیون منزلتان را متفاوت‌تر خواهد کرد. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

 مزایای استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری تنوع بسیار گسترده‌تر در طرح و رنگ و بافت نسبت به رنگ‌آمیزی دارد. طرح مدرن، کلاسیک، سه بعدی از جمله طرح های گسترده کاغذ دیواری هستند که قدرت انتخاب‌های متفاوت را به مخاطب می‌دهند .البته دلیل محبوبیت کاغذ دیواری فقط تنوع محصولاتش نیست، دوام آن از رنگ بسیار بیشتر بوده و دوده و چرک جذب نمی کند. معمولا قابل شستشو با آب و مواد شوینده است.

البته نوع باکیفیت کاغذ دیواری قابل شستشو است که در هنگام خرید باید به این نکته توجه کرد. نمونه‌های مرغوب این محصول به راحتی پاره نمی‌گردند و ضخامت مطلوبی دارند. کاغذ دیواری ظاهری زیباتر داشته و تاثیر زیادی در لوکس و شیک شدن دکوراسیون داخلی دارد. نصب آن ها راحت بوده و کثیف کاری‌های رنگ را ندارد.

در هنگام رنگ آمیزی خانه باید ابتدا دیوارها سنباده بخورند. این امر باعث ایجاد گرد و خاک و ریختن رنگ در کل خانه می‌گردد. در حالی که در نصب کاغذ دیواری شما هرگز با این مشکل روبه‌رو نشده و کافی است که فرش‌های خانه را به فاصله‌ی یک متری از دیوارها تا کرده و منتظر شوید که دیوارها کاغذ شوند و بعد شما با یک تی کشیدن ساده می‌توانید به راحتی لکه‌های احتمالی از چسب کاغذ دیواری را بر روی سطح زمین پاک کرده و فرش را باز کنید.

حتی در محل‌های خیلی شلوغ خانه که اثاثیه‌ی فراوانی وجود دارد و جابه‌جایی آن‌ها مشکل است، قدم به قدم و دیوار به دیوار این کار انجام می گردد تا صاحب خانه با مشکل بزرگ جابه جایی وسایل مواجه نشود. چسب کاغذ دیواری بی بو و حلال با آب است. در حالیکه بوی تند رنگ و تینر ممکن است چندین ماه در منزل شما باقی بماند.کاغذ دیواری زمان زیادی از وقت شما را به خود اختصاص نمی‌دهد و در واقع در عرض یک تا دور روز کار چسباندن آن تمام می‌شود. رنگ کردن خانه حداقل یک هفته زمان نیاز دارد.

کاغذ دیواری می‌تواند در تصحیح نمای ظاهری خانه به شما کمک کند.
کاغذ دیواری می‌تواند در تصحیح نمای ظاهری خانه به شما کمک کند. به عنوان مثال برای سقف‌های بلند باید از کاغذهایی با طرح‌های افقی استفاده کرد. استفاده از کاغذ دیواری‌های بافت دار علاوه بر عمق بخشیدن به دیوارهای اتاق، صدای محیط را نیز جذب می‌کند و نسبت به سطوح براق و صیقلی دیوارهای رنگ شده به طرز چشمگیری از انعکاس صدا جلوگیری می‌کند.

مقایسه قیمت کاغذ دیواری و رنگ

کاغذ دیواری‌های مختلف براساس کیفیت و کشور سازنده قیمت‌های متفاوتی دارند. اما آنچه که مشهود است قیمت کاغذ دیواری بیشتر از رنگ خواهد بود، اما اگر به دوام کاغذ دیواری در یک بازه زمانی پنج ساله توجه کنیم متوجه خواهیم شد که کاغذ دیواری در دراز مدت، به صرفه‌تر است. زیرا نیاز به تعویض سالانه نداشته و گاهی ضمانت اجرایی ده ساله دارد.

بنابراین اگر این اختلاف هزینه برای شما قابل قبول است، دیزاین با کاغذ دیواری برای تمام دیوارها به خصوص سالن پذیرایی، آن را بسیار شیک‌تر و زیباتر از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری می‌کند. البته در برخی اوقات در بیننده ایجاد حس خستگی و کسالت می‌کند. در این شرایط بهتر است که از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری استفاده کرد. این امر بستگی به سلیقه هر فرد دارد.

نصب کاغذ دیواری برای تمام اتاق‌های خانه به مراتب شیک‌تر و بهتر است، بنابراین اگر این اختلاف هزینه برای شما قابل قبول بوده، می‌توانید تمام خانه را کاغذ دیواری کنید.
نصب کاغذ دیواری برای تمام اتاق‌های خانه به مراتب شیک‌تر و بهتر است، بنابراین اگر این اختلاف هزینه برای شما قابل قبول بوده، می‌توانید تمام خانه را کاغذ دیواری کنید.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

با این که گفته شد استفاده از کاغذ دیواری به دلیل تنوع بیشتر بسیار بهتر و زیباتر بوده اما برای سقف‌های خانه و درهای آن معمولا از رنگ استفاده می‌کنیم. بنابراین نمی‌توان به طور کلی استفاده از رنگ را منع کرد. گاهی اوقات هم افراد خانه را رنگ کرده‌اند و بعد تصمیم می‌گیرند که از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزلشان استفاده کنند و بخشی از خانه را از بقیه جدا کنند.

از طرفی دیگر همان طور که قبلاً هم اشاره شد، ممکن است استفاده‌ی کامل از کاغذ دیواری با طرح های ساده هم باعث ایجاد حس خستگی و کسالت در ذهن بیننده گردد. بنابراین در این شرایط، استفاده از ترکیب این دو در کنار یک دیگر می‌تواند به فضا رنگ و روح دیگری ببخشد. ما در ادامه چند ایده را برای استفاده از این دو در کنار یک دیگر مطرح خواهیم کرد:

  • قاب کردن کاغذ دیواری روی دیوار

اگر هزینه‌ی استفاده از کاغذ دیواری به نظر شما زیاد بوده و یا ابتدا خانه را رنگ کرده و سپس تصمیم گرفته‌اید که از کاغذ دیواری استفاده کنید، می‌توانید از این ایده کمک بگیرید. در این صورت استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح شلوغ در کنار رنگ‌های روشن می‌تواند خانه را از حالت سادگی و خالی بودن خارج کند.

دقت داشته باشید نوع طرح و رنگی که شما در این سبک انتخاب می‌کنید، می‌تواند بر روی حس و حال فضا تاثیری مستقیم و بسیار مهم بگذارد و حتی نوع احساسات شما را تعیین کند. علاوه بر این می‌تواند میزان علاقه‌مندی‌ شما را نسبت به محیط افزایش و یا در برخی موارد کاهش دهد.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ به صورت قاب گرفته شده باعث می‌شود دیوارها تزیین شده
استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ به صورت قاب گرفته شده باعث می‌شود دیوارها تزیین شده و از حالت سادگی و خالی بودن نیز خارج شوند.
  • هماهنگ کردن کاغذ دیواری و رنگ

اگر تصمیم دارید که فقط یکی از دیوارها را کاغذ دیواری کنید، ابتدا کاغذ دیواری خود را انتخاب کنید و سپس بر اساس آن رنگ آمیزی را آغاز کنید. به عنوان مثال اگر کاغذ دیواری شما رنگ زمینه بنفش با گل های صورتی دارد، بقیه دیوارهای اتاق را به رنگ بنفش بسیار ملایم رنگ آمیزی کنید یا اگر دیوار اتاق شما دارای شومینه‌ی آجری است، تزیین اطراف آن تاثیر متفاوتی در زیبایی دکوراسیون منزل شما دارد.

بنابراین برای انتخاب کاغذ دیواری متناسب با سبک و رنگ شومینه و دیوارهای اطرافش حتما باید سبک و تیره-روشن و نیز سرد-گرمی رنگ ها را رعایت کنید. اگر هم شومینه خانه‌ی شما از دو نوع سنگ و شکل تشکیل شده برای اینکه کاغذ دیواری آن محیط را شلوغ نکند بالا و پایین شومینه را از کاغذ دیواری ساده و اطرافش را از طرح‌های عمودی استفاده کنید.

شومینه بخشی از خانه است که توجه مخاطبین را به شدت به خود جلب می کند.
شومینه بخشی از خانه است که توجه مخاطبین را به شدت به خود جلب می کند. تزیین اطراف آن در دکوراسیون منزل بسیار مهم بوده و در دکوراسیون کلی منزل بسیار تأثیرگذار است.

می توانیم در ست کردن و هماهنگ کردن کاغذ دیواری و رنگ برای اتاق نشیمن و یا پذیرایی به سراغ طرح‌های مبلمان منزل برویم. اگر پارچه‌ی مبلمان شما ساده است، بهتر است از طرح‌های شلوغ هماهنگ با پارچه‌ی رومبلی خود نیز استفاده کرده تا به خانه خود رنگ و روح دهید.

  • اسپری رنگ بر روی کاغذ دیواری

شاید از خواندن نام این تکنیک کمی تعجب کنید . اما این ایده یک روش موثر و متفاوت است که دکوراسیون منزل شما را به سبک خانه‌های هنری و مدرن نزدیک می‌کند. برای درک بیشتر این ایده پس از رنگ آمیزی دیوارها و نصب کاغذ دیواری، محل تداخل این دو با یکدیگر را کمی اسپری کنید. اسپری رنگ کردن باعث ایجاد یک نقش تازه در محل اتصال رنگ و کاغذ دیواری شده و آن ها را به صورت جدا از هم نشان نمی‌دهد و حالتی یک‌پارچه به محیط شما می‌بخشد.

اسپری رنگ کردن باعث ایجاد یک نقش تازه در محل اتصال رنگ و کاغذ دیواری شده و آن ها را به صورت جدا از هم نشان نمی‌دهد.
اسپری رنگ کردن باعث ایجاد یک نقش تازه در محل اتصال رنگ و کاغذ دیواری شده و آن ها را به صورت جدا از هم نشان نمی‌دهد.
  • انتخاب کاغذ دیواری به منظور ایجاد تضاد رنگی برای تأکید بیشتر در دیزاین منزل

یکی از روش های بسیار موثر در جذابیت دکورسیون منزل استفاده از کنتراست رنگی است. برای انجام این کار باید یکی از دیوارها را کاغذ دیواری کرده و دیوارهای دیگر را با رنگ متضاد یا مکمل آن رنگ آمیزی کرد.

این کار باعث می‌شود تا جلوه‌ای خاص و ویژه در دکوراسیون شما ایجاد گردد. از این تضاد می‌توان در دیوار پشتی تخت خواب خود در اتاق خواب و یا دیوار پشتی میز تلوزیون، دیوار اصلی پشت مبلمان در سالن، دیوار پشت میز نهارخوری و دیوار پشت میزکار استفاده کرد.

به طور مثال استفاده از کاغذ دیواری در طیف رنگ‌های گرم و تیره در قسمت پشت تلوزیون یا هرکدام از موارد گفته شده در کنار رنگ‌های روشن دیوارهای کناری یک مجموعه بسیار هماهنگ و متفاوت برای اتاق نشیمن است که توجه هر بیننده را به خود جلب خواهد کرد.

انتخاب کاغذ دیواری برای تاکید بیشتر در دیوار اتاق خواب یکی از روش‌های بسیار مرسوم و رایج در دکوراسیون این اتاق است که کمک می‌کند
انتخاب کاغذ دیواری برای تاکید بیشتر در دیوار اتاق خواب یکی از روش‌های بسیار مرسوم و رایج در دکوراسیون این اتاق است که کمک می‌کند تا فضا از حالت یکنواختی خارج شود. علاوه بر این، استفاده از رنگ‌های مناسب و هماهنگ با کاغذ دیواری در کوسن ها، ملحفه و لوازم تزیینی اتاق خواب باعث افزایش هماهنگی میان رنگ‌ها در این فضای دلپذیر و آرامش‌بخش می‌گردد.
  • استفاده از پوسترهای دیواری طرح آجر

آجر به علت حس نوستالژیکی که در ذهن مخاطبان داشته و از گذشته برای تزیین نمای ساختمان استفاده می‌شده، هنوز هم در طراحی دکوراسیون به عنوان یک دیزاین پر طرفدار شناخته می شود. اما استفاده از آجر واقعی در خانه مشکلات متعددی همچون هزینه و زمان و… نیز دارد که معمولا به آن توصیه نمی گردد.

با توجه به این امر، امروزه پوسترهایی با چیدمان آجر در طرح و مدل‌های بسیار مختلف حتی سه بعدی وارد بازار شده که با استقبال عمومی مردم روبه‌رو شده است. این کاغذ دیواری‌ها فرایند نصبی آسان داشته و هزینه‌ای به مراتب کمتر از طراحی دکوراسیون با آجر واقعی دارند و از همه مهم‌تر نصب آن‌ها مدت زمان کمی را به خود اختصاص می‌دهد و نیازی به خرابی دیوار مثلاً دیوار سالن ندارد.

کاغذ دیواری‌ها با طرح آجر به خانه شما اصالت بخشیده و فضای خانه را گرم و بسیار دلچسب می‌کند. این پوسترها هم در دیوار اصلی سالن و… نصب شده و دیوارهای کناری آن باید رنگی بسیار روشن و هماهنگ با طرح پوستر داشته باشند.

آجر زیبایی خاصی به فضای داخلی خانه شما می‌دهد و با توجه به قیمت و سرعت اجرا و تنوع طرح یکی از مناسب‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون منزل شما است.
آجر زیبایی خاصی به فضای داخلی خانه شما می‌دهد و با توجه به قیمت و سرعت اجرا و تنوع طرح یکی از مناسب‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون منزل شما است.

سخن آخر

زمانی که حرف از تغییر دکوراسیون منزل می شود معمولا رنگ آمیزی و یا استفاده از کاغذ دیواری به عنوان ساده‌ترین و ابتدائی‌ترین شیوه‌ی تغییر مطرح می‌گردد. رنگ آمیزی یکی از شیوه‌های بسیار ساده و به مراتب کم هزینه‌تر از کاغذ دیواری است که معمولاً به آن توصیه می‌گردد.

اما این شیوه‌ی رایج و آسان، دردسرهای خاص خودش را از جمله زمان طولانی و بوی تند و نامطبوع و ریخت و پاش فراوان داشته و معمولا به علت ترکیبات شیمیایی آن، گزینه‌ی مناسبی برای همراهی با محیط زیست نیست. کاغذ دیواری همان طور که قبلا گفته شد تنوع و کیفیت و دوام بسیار بیشتری داشته و زمان کمتری هم به خود اختصاص می‌دهد.

معمولا توصیه می‌گردد که اگر به دنبال یک کار باکیفیت برای دکوراسیون منزل خود هستید از کاغذ دیواری استفاده کنید. اما گاهی متراژ منزل کوچک بوده و یا فرد دوست ندارد که در طراحی دکوراسیون منزلش منحصراً از کاغذ دیواری استفاده کند، در این شرایط استفاده از رنگ، مخصوصاً رنگ‌های روشن و یا ترکیب رنگ و کاغذ دیواری توصیه می‌گردد.

زیرا استفاده از رنگ آمیزی فضای خانه را بسیار بزرگ‌تر نشان می‌دهد. رنگ‌ها نیز به خاطر سطح براقی که دارند برای نورگیری نسبت به کاغذ دیواری در اولویت هستند و خانه را تا حد زیادی روشن‌تر نشان می‌دهند. بنابر این اگر منزل شما کوچک است و یا نور منزلتان محدود و کم است، استفاده از کاغذ دیواری ممکن است فضای شما را کوچک‌تر و کم نور‌تر نشان دهد.

منابع: بیتوته | پرشین بلاگ | homeedite | the spruce

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =