دکوراسیون داخلی چیست؟

0

همه ما عبارت طراحی و دکوراسیون داخلی برای جلوه دهی به منزل را شنیده ایم. دکوراسیون نوعی هنر است که سبک های مختلفی دارد و بر اساس سلیقه افراد اعمال می شود. در زیر بیشتر در مورد این موضوع بیشتر خواهیم دانست. پس با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

دکوراسیون داخلی چیست؟

اما دکوراسیون چیست؟ دکوراسیون داخلی در واقع حسی است که با هنگام دیدن فضاها آن را تجربه می کنیم. این موضوع به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده و بر چگونگی زندگی ، کار، بازی و حتی آرامش ما تاثیر می گذارد. خانه های آرامشبخش، محل های کار پر بازده و فضاهای عمومی زیبا تنها بخشی از کارکرد دکوراسیون مناسب است.

طراحان دکوراسیون داخلی فضاهایی را طراحی می کنند که نیازهای ما را پیش بینی کرده و به احساسات ما احترام می گذارند. آنها در این راه از مجموعه وسیعی از مهارت ها و دانش فنی استفاده می کنند. طراحی داخلی به طور چشمگیری از اواخر قرن بیستم آغاز شده است، در آن زمان ابتدا به عنوان یک حرفه شروع به ظهور کرد. شیک ترین و جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل ۲۰۱۹ را در این قسمت مشاهده کنید .

انتظار می رود طراحان داخلی دانش این مسائل را داشته باشند:

  • پارچه، مواد، رنگ، برنامه ریزی فضا، پایداری، و…
  • برنامه های کاربردی برای طراحی های دو بعدی و سه بعدی با کمک کامپیوتر (CAD) و ساخت مدل اطلاعات (BIM)
  • الزامات ساختاری، مسائل بهداشتی و ایمنی، و کدهای ساختمان

امروز طراحان داخلی در اجرای دکوراسیون داخلی با پیمانکاران، معماران، مهندسین، هنرمندان صنایع دستی، نمایندگی های مبلمان و صاحبان کسب و کار های مربوط به خانه همکاری می کنند. برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی موفق، شما نیاز به یک آموزش جامع و مهارت برای کار در بسیاری از رشته ها مانند (معماری، طراحی گرافیک، هنر تزئینی، پارچه، مبلمان، و طراحی نور) دارید.

در واقع هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه به عنوان تعریف دکوراسیون داخلی به کار می برند. البته دکوراسیون داخلی آپارتمان تنها محدود به اتاق ها نیست و اکنون به رشته فراگیری تبدیل شده که شما می توانید انواع دکوراسیون را حتی در سرویس بهداشتی و کابینت های آشپزخانه نیز داشته باشید. درباره ی کالیته رنگ بیشتر بدانید .

دکوراسیون داخلی چیست؟ و انواع دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون داخلی

خود مقوله معماری و دکوراسیون داخلی منزل به بخش های فرعی مختلفی تبدیل می شود که در زیر به آنها اشاره می شود.

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از نقاط خصوصی خانه به شمار می‌رود که دارای دیزاین داخلی خاص خود است. می‌توانید با  ترفندهای ساده و کم هزینه‌ زیر، دکور سرویس بهداشتی خانه‌تان را تغییر دهید و حال و هوای جدیدی به آن ببخشید.

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه ای که هر روز قلب تپنده خانه بوده و میزبان اعضای خانواده است نیز می تواند دکوراسیون خاص و شیک مختص به خود برای مثال دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را بگیرد. برای آشنایی با انواع مدل های محبوب برای طراحی آشپزخانه دلخواه ‌مانند فرم های U شکل و L شکل این مقاله را بخوانید.

دکوراسیون کابینت ها

کابینت یکی از عناصر مهم آشپزخانه است که طراحی دکوراسیون داخلی آن می تواند انرژی خوبی روی شما در حین آشپزی بگذارد. برای آشنایی با انواع دکوراسیون کابینت نیز می توانید این مقاله را بخوانید.

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی و دکوراسیون کابینت

تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی

یکی از موضوعاتی که در این مقوله وجود دارد این است که گاهی واژه طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی منزل اشتباها به جای هم به کار برده می شود. با اینکه این دو مورد شباهت زیادی به هم دارند اما از زوایایی با هم متفاوت اند که در زیر به آن اشاره می شود.

  • دکوراسیون داخلی شغلی که بیشتر به زیبایی شناسی و کمتر به دانش نیاز دارد، اما طراحی داخلی بر اساس دانش و دوره های فنی و اصول دانشگاهی است. بیشتر فارغ التحصیلان این رشته دروس تخصصی در مورد آن می گذرانند.
  • دکوراتورهایی که در دکوراسیون داخلی مشغول به کار هستند، بیشتر با توجه به سبک مبلمان و ساختمان، مسئول تغییر شکل دادن اتاق ها می شود و به نظرات مشتری توجه می کنند. اما طراحان داخلی نه تنها ظاهر اتاق را عوض می کنند، بلکه تغییراتی در کارایی اتاق نیز ایجاد می نمایند. فعالیت های آنان شامل نقاشی کف ساختمان تا چیدمان لوازم تزئینی در داخل اتاق است و به نوسازی فضا می پردازند.
  • دکوراتورهای داخلی معمولی به تنهایی نیز از عهده کار خود بر می آیند و تعاملی با معماران ندارند و بیشتر با کسب و کارهای مربوط به مبل و پرده در تماس هستند. اما طراحان داخلی اغلب رابطه نزدیکی با معماران و پیمانکاران ساختمانی دارند و در تلاش هستند تا رضایت مشتری را به نحو احسن بدست آوردند.

بنابراین اگر نیاز به بازسازی و تغییرات کلی ندارید و تنها می خواهید چیدمان خانه را عوض کنید به سراغ دکوراتور داخلی برای اجرای دکوراسیون داخلی منزل و در غیر این صورت از طراح داخلی کمک بخواهید.

تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی

نهایت قیمت اجرای این طراحی ها

هزینه دکوراسیون داخلی را نمی توان یک رقم مشخص دانست. چرا که این کار بسیار وابسته به اقلامی است که دکوراتور با توجه به جنس و کیفیت آن انتخاب می کند. ضمن اینکه هدف شما از دکوراسیون نیز باید مشخص باشد تا بتوان برآورد تعرفه قیمت طراحی دکوراسیون داخلی را حساب کرد.

برای مثال نیاز به بازسازی کامل ساختمان به همراه نقاشی دارید، یا تنها کاشی کاری و سرامیک و کابینت سازی را مدنظر قرار داده اید. دوخت و نصب پرده و آیفون تصویری و کاغذ دیواری هم جزو آیتم هایی است که می خواهید در دکوراسیون داخلی منزل شما لحاظ شود یا خیر. به همین منظور به شما پیشنهاد می شود که برای آگاهی از قیمت طراحی داخلی دکوراسیون منزل با متخصصان استاد کار مشورت کنید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + چهار =