برفک فریزر نشان‌دهنده چیست؟

0

از بین بردن زیبایی ظاهری نمای داخلی فریزر، تنها یکی از اثرات منفی برفک است. برفک فریزر کیفیت غذا را پایین آورده، بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند و همین‌طور موجب پایین آمدن راندمان و کارایی فریزر شما خواهد شد. از بین بردن برفک یخچال و فریزر راه‌حل‌هایی دارد که به‌راحتی می‌توان انجام داد.

برفک فریزر می‌تواند طیف وسیعی از مشکلات را برای یخچال و مواد غذایی ذخیره شده در آن ایجاد کند. اما آیا می‌دانید چه چیزی باعث به وجود آمدن برفک فریزر شده و چگونه می‌توان از تشکیل آن جلوگیری کرد؟ در این مطلب از استادکار سعی داریم هر آنچه که نیاز است درباره برفک فریزر بدانید به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

برفک فریزر چیست و دلایل به‌ وجود آمدن آن چه چیزهایی هستند؟

به دانه‌های متراکم یخ‌زده که روی دیوارهای داخلی و قفسه‌های دستگاه شما تشکیل می‌شوند، برفک فریزر می‌گویند. گفته می‌شود زمانی‌که رطوبت با سیم‌های تبخیر‌کننده داخل فریزر شما تماس پیدا کرده و یخ می زند، برفک فریزر تشکیل می‌شود. رطوبت بر روی سیم‌ پیچ‌های تبخیر‌کننده به چند روش جمع می‌شود و تشکیل برفک فریزر می‌دهد. عمده‌ترین دلایلی که موجب تشکیل برفک فریزر می‌شوند را در ادامه آورده‌ایم:

بهترین شیوه آب کردن برفک فریزر و یخ‌زدایی یخچال
برفک فریزر از رایج‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر یخچال فریزری پیش بیاید.

باز ماندن درب یخچال

یکی از رایج‌ترین دلایلی که موجب ایجاد برفک در یخچال و فریزر می‌شود، باز گذاشتن درب آن برای مدت طولانی است. سعی کنید بعد از باز کردن درب یخچال، به‌ سرعت آن را ببندید.

استفاده از قفل درب یخچال کودک برای جلوگیری از برفک زدن فریزر و یخچال
برای جلوگیری از باز کردن درب یخچال توسط کودکان در منزل می‌توانید از گیره درب یخچال استفاده کنید.

قرارگیری یخچال در محل نامناسب

محل قرارگیری یخچال تاثیر زیادی در راندمان صحیح یخچال فریزر دارد. مکان نصب یخچال باید به‌ گونه‌ای باشد که از دیوار پشت و کناره‌ها حداقل ده سانتی‌متر فاصله باقی بماند تا در فضای اطراف یخچال هوا به‌خوبی جریان پیدا کند.

درجه یخچال چگونه تنظیم می‌شود؟ جای مناسب یخچال در آشپزخانه کجاست؟
تا حد ممکن سعی کنید یخچال فریزر را وسایل گرمایی مانند اجاق گاز، سماور و… دور نگه دارید، زیرا گرما از دلایل ایجاد برفک فریزر است.

واشر یا لاستیک فرسوده دور درب

لاستیک‌های دور درب یخچال بعد از مدتی دچار پوسیدگی می‌شوند. پوسیدگی یا شل‌شدگی لاستیک دور درب یخچال فریزر به هوای گرم اجازه ورود و به هوای سرد اجازه خروج می‌دهد. از این‌رو موجب ایجاد برفک فریزر خواهد شد.

بهترین روش از بین بردن برفک یخچال فریزر | تعویض لاستیک دور درب یخچال
در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در لاستیک دور درب یخچال لازم است به‌سرعت آن را تعویض کنید.

بیشتر بدانید: راهکارهای افزایش طول عمر یخچال و فریزر

نگهداری غذای داغ در فریزر

غذای داغی که در فریزر می‌گذارید، از دلایل ایجاد رطوبت و به‌دنبال آن برفک فریزر است. بعد از پخت غذا اجازه دهید دمای آن به دمای محیط برسد و تنها زمانی‌که خنک شد، آن را در فریزر قرار دهید.

نکات مهم منجمد کردن و نگهداری غذا و سبزیجات پخته در فریزر
نگهداری غذای داغ در فریزر باعث تخریب بافت غذا شده و تهدیدی برای سلامتی شما و اعضای خانواده‌تان محسوب می‌شود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ترموستات یخچال

از دیگر دلایلی که منجر به تشکیل برفک فریزر می‌شود، خراب شدن ترموستات یخچال است. خرابی ترموستات تشکیل برفک، فساد مواد غذایی و افزایش دمای داخل یخچال را به‌ دنبال دارد.

ترموستات یخچال چگونه کار می‌کند؟ درجه حرارت یخچال در تابستان
ترموستات یخچال وظیفه دارد دمای یخچال را به دمایی که شما برای آن تعیین کرده‌اید تطبیق دهد.

اثرات منفی برفک فریزر

چنانچه در یخچال فریزر خود متوجه برفک شدید، باید زودتر دست به‌کار شده و به‌ فکر از بین بردن آن باشید. در غیر این‌ صورت با مشکلات زیر روبرو می‌شوید:

  • کاهش فضای ذخیره‌سازی برای نگهداری مواد غذایی در فریزر
  • ایجاد بوی نامطبوع در یخچال
  • پایین آمدن راندمان یخچال فریزر و خراب شدن آن
  • ایجاد لکه‌های سوختگی فریزری روی گوشت، مرغ، سبزیجات و… ذخیره‌شده در فریزر

از بین بردن و پیشگیری از تشکیل برفک فریزر

برای از بین بردن برفک فریزر، ابتدا دستگاه خود را از برق بکشید و منتظر بمانید تا برفک‌ و یخ‌ها آب شوند. سپس همه رطوبت را با یک دستمال مناسب تمیز و خشک کنید، اجازه دهید همه قسمت‌های یخچال خشک شوند و دستگاه را دوباره به برق وصل کنید.

برفک فریزر را به هیچ‌عنوان با استفاده از چاقو یا هر وسیله تیز دیگر جدا نکنید. این کار می‌تواند به دستگاه و قفسه‌های فریزر شما آسیب برساند.

همین‌طور بخوانید: علت برفک زدن یخچال چیست؟ راه‌های از بین بردن برفک یخچال

برای پیشگیری از ایجاد برفک فریزر لازم است موارد زیر را انجام دهید:

  • درب فریزر را بیشتر از زمانی‌که نیاز دارید، باز نگذارید.
  • به‌طور مرتب واشر و لاستیک‌های دور درب یخچال را از نظر آسیب‌دیدگی بررسی کنید.
  • از بسته شدن درب فریزر مطمئن شوید.
  • فقط غذای خنک را در فریزر نگهداری و ذخیره کنید.
  • فریزر را در نزدیک وسایل گرم مانند رادیاتور، خشک‌کن یا آبگرمکن قرار ندهید.
  • فاصله مناسب بین پشت فریزر و دیوار را در نظر داشته باشید.
  • مطمئن شوید فریزر روی دمای مناسب تنظیم شده است.

نکات تکمیلی

  • خالی شدن گاز یخچال فریزر از دیگر مشکلاتی است که می‌تواند برای هر یخچالی پیش بیاید و بارزترین نشانه آن، سرد نشدن یخچال است.
  • برای عیب‌یابی یخچال فریزر سامسونگ، ابتدا به بررسی لوله تخلیه و سیم پیچی کندانسور آن بپردازید.
  • سیستم دیفراست یخچال یا سیستم ضد برفک یخچال فریزر، از تشکیل برفک در یخچال و فریزر جلوگیری کرده و مانع پایین آمدن کیفیت مواد غذایی می‌شود.
  • اگر می‌خواهید بدانید دمای یخچال چگونه تنظیم می‌شود، کافیست مطلب ساده ترین روش برای تنظیم دمای یخچال فریزر از وبلاگ استادکار را مطالعه کنید.
  • عدم پیگیری علت یخ نزدن فریزر یا سرد نکردن فریزر، مشکلات اساسی مانند خرابی کندانسور و موتور یخچال را در پی دارد. بنابراین در کوتاه‌ترین زمان به‌دنبال رفع نقص آن باشید.
  • درجه حرارت یخچال در تابستان و زمستان با یکدیگر متفاوت است. از آنجایی‌که هوا در فصل تابستان گرم‌تر است، باید دمای کمتری نسبت به زمستان برای آن تعیین کنید.

سخن پایانی

با وجود آنکه امروزه یخچال‌ها مجهز به سنسور دیفراست یا ضد برفک هستند، ممکن است باز هم با این مشکل مواجه شوید. مواردی که در این مقاله خواندید، کمک می‌کند با صرف کمترین هزینه، برفک فریزر را از بین برده و به عمر مفید یخچال‌تان اضافه کنید.

تعمیر یخچال و فریزر نیاز به خدمات حرفه‌ای دارد و استادکار این امکان را برای شما فراهم آورده تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین خدمات را دریافت کنید. تنها کافیست در لینک زیر به‌صورت رایگان ثبت‌نام کنید.

[“promotion id=”7561]

منبع: familyhandyman

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 8 =