تفاوت پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدل در چیست؟

2

پکیج‌ها به منظور تأمین گرمایش از دو نوع مبدل استفاده می‌کنند و شناخت تفاوت پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدل می‌تواند به شما کمک کند تا برای بهبود عملکرد پکیج مراقبت‌های بهتری انجام دهید و انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. در واقع تأمین گرمایش و آب گرم مصرفی با نوع مبدل ارتباط مستقیم دارد. در ادامه این مقاله با استادکار همراه باشید تا با هم بررسی کنیم که پکیج تک مبدل بهتر است یا دو مبدل!

همه چیز درباره پکیج دو مبدل

برای شناخت تفاوت پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدل بهتر است که ابتدا با عملکرد هر یک از این مبدل‌ها به خوبی آشنا شوید. در انواع دو مبدل یا مونومتریک برای تأمین گرمایش در زمستان پمپ فعال بوده و با گردش آب در مبدل اصلی گرمای رادیاتورها و آب گرم مصرفی تأمین‌ می‌شود. در واقع آب سرد مصرفی با قرار گرفتن در کنار آب گرم تولید شده در مبدل به آب گرم تبدیل می‌شود.

مزایای این مبدل‌ها نسبت به انواع تک مبدل این است که آب گرم یکنواختی تولید می‌کند و رسوب کمتری دارد و نسبت به این رسوبات مقاومت بیشتری دارند.

مزایای پکیج دو مبدل نسبت به انواع تک مبدل این است که آب گرم یکنواختی تولید می‌کند
مزایای پکیج دو مبدل نسبت به انواع تک مبدل این است که آب گرم یکنواختی تولید می‌کند

همه چیز درباره پکیج تک مبدل

در این نوع از مبدل‌ها که به آن بی‌ترمیک نیز گفته می‌شود، گرمایش و آب گرم مصرفی از طریق شعله مستقیم فراهم می‌شود. زمانی که فرد آب گرم را باز می‌کند به فلومتر فرمان می‌دهد که آب به وسیله شعله گرم شود. مهم‌ترین موضوعی که در مورد انواع تک مبدل وجود دارد این است که چون آب با شعله مستقیم در تماس است، دمای آب بیشتر نوسان دارد. از آنجایی که همه گرمایش سیستم بر عهده یک مبدل است، معمولاً رسوب بیشتری نسبت به نوع دو مبدل آن ایجاد می‌شود.

مزایای این مبدل نسبت به انواع دو مبدل این است که در تابستان فعال نیست و سریع‌تر آب گرم را فراهم می‌کند. به علاوه این مبدل‌ها ساختمان ساده‌تری دارند و کمتر دچار خرابی می‌شوند.

تفاوت پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدل

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که پکیج تک مبدل بهتر است یا دو مبدل و اینکه این دو نوع مبدل چه تفاوتی با هم دارند. بهتر است بدانید که در پکیج‌های تک مبدل آب گرم مصرفی و گرمایش محیط، میزان گرما به وسیله حرارت مستقیم شعله ایجاد می‌شود. به این صورت که با گرم شدن مبدل که در زیر شعله قرار دارد، آب گرم می‌شود. در پکیج‌های دو مبدله نیز تنها یک نوع آب مخصوص گرمایش به وسیله شعله مستقیم تولید می‌شود. تولید آب گرم مصرفی نیز به این صورت است که آب داغ روی شعله وارد مبدل ثانویه می‌شود و گرمای خود را به آب مصرفی می‌بخشد.

بیشتر بدانید چرا آبگرمکن دیواری آب را گرم نمی‌کند؟

در پکیج‌های تک مبدل آب گرم مصرفی و گرمایش محیط، میزان گرما به وسیله حرارت مستقیم شعله ایجاد می‌شود
در پکیج‌های تک مبدل آب گرم مصرفی و گرمایش محیط، میزان گرما به وسیله حرارت مستقیم شعله ایجاد می‌شود

پکیج تک مبدل بهتر است یا دو مبدل؟

باید بدانید که بررسی تفاوت پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدل طبق شرایط شما می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. در مناطقی که آب رسوب و املاح بیشتری در حدود ۵۰۰ پی‌پی‌ام دارد، بهتر است که از پکیج‌های دو مبدل استفاده شود. در مقابل برای مکان‌هایی که آب شهر املاح کمتری دارد، می‌توانید از پکیج‌ تک مبدل که به صرفه‌تر هم هست، استفاده کنید.

 از طرف دیگر تعداد مخازن پکیج‌های تک مبدل و دو مبدله با هم متفاوت است و در پکیج‌های دو مبدل برای گرم کردن سیستم گرمایشی و آب مصرفی مخازن جداگانه‌ای وجود دارد اما همانند همه پکیج‌ها آب مصرفی را در اولویت قرار دهد، به این صورت که زمان باز کردن آب گرم، پکیج به طور خودکار بر روی حالت آب گرم تنظیم می‌شود.

به همین منظور باید توجه داشته باشید که پکیج‌ها را باید بر طبق شرایط خود انتخاب نمایید. به طور کلی و در بسیاری از موارد پکیج‌های دو مبدله علی‌رغم قیمت و پیچیدگی بیشتری که دارند، گزینه بهتری هستند و چون رسوب کمتری در آن ایجاد می‌شود، کم‌تر دچار مشکل می‌شوند. از طرفی نیز چون در بهار و تابستان از سیستم گرمایشی پکیج استفاده نمی‌شود، عمر پکیج‌های تک مبدل به نسبت بیشتر است.

بیشتر بدانید علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور چیست؟

 در صورت وجود رسوب و املاح از پکیج‌ دو مبدل استفاده شود
در مناطقی که آب رسوب و املاح بیشتری دارد، بهتر است که از پکیج‌های دو مبدل استفاده شود.

کلام آخر

شاید انتخاب اینکه واقعاً کدام نوع پکیج بهتر است کار ساده‌ای نباشد، زیرا برتری پکیج‌های دو مبدل یا تک مبدل به شرایط منطقه‌ای و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد. به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب نوع پکیج خود حتماً با فردی متخصص در این باره مشورت کنید و از او بخواهید تا در مورد بهترین نوع پکیج شما را راهنمایی کند. در انتها نیز اگر برای نصب و راه‌اندازی پکیج خود نیاز به افرادی ماهر داشتید می‌توانید، از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

2 نظرات
  1. مهندس مینایی می گوید

    خیلی خوشحالم که اطلاعات خوبی بهم دادی و حالا می تونم با خیال راحت برای تعمیر پکیج استادکار اقدام کنم.

  2. فرهاد پیرمرد می گوید

    سلام ، من ساکن اصفهان هستم که املاح آب نسبتا” زیاده ولی وقتی با دوتا تعمیر کار و نصاب پکیج صحبت کردم دوتا نظر مختلف و مخالف هم دادند و بلاخره نفهمیدم برای شهر اصفهان و حومه پکیج یک مبدل بهتره یا دو مبدل. شما کدام را پیشنهاد می کنید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + پانزده =