درباره خدمات ضدعفونی مطب بدانید

0

زمانی که ویروس هولناکی به نام «کرونا» وارد زندگی ما شد، به نظر می‌رسید تنها راه چاره رعایت قرنطینه و ماندن در خانه باشد. بنابراین همگی کارهایی مثل خرید، مهمانی، آرایشگاه و حتی مراجعه به مطب پزشک را برای مدتی به تاخیر انداختیم. اما با طولانی شدن این بحران، دیگر امکان دوری از امور واجبی مثل مراجعه به پزشک وجود ندارد. بنابراین راهکارهای جدیدی برای این موضوع در دسترس قرار گرفتند از جمله استفاده از «خدمات ضدعفونی».

به دلیل نیاز افراد به رفت و آمد به مکان‌های ضروری همچون مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی این مکان‌ها، به عنوان یکی از فرآیندهای مهم و ضروری برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بهتر است به طور مرتب انجام ‌شود. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با هم به خدمات ضدعفونی مطب و چگونگی برخورداری از این خدمات بپردازیم.

به این دلایل، ضدعفونی مطب پزشکان باید حتما انجام شود

همان‌طور که تجربیات و مطالعات علمی انجام شده نشان داده است، بیماری کرونا به عنوان یک عفونت ویروسی بیشتر از طریق تماس فیزیکی با اجسام و سطوح آلوده و همچنین ذرات آلوده حاصل از عطسه و سرفه به سرعت انتقال پیدا می‌کند. سرعت بالای انتقال بیماری و مقاومت بالای ویروس موجب شده تا افراد با حضور در مکان‌هایی همچون مطب‌ها که احتمال انتقال بیماری در آن‌ها بیشتر است، احساس نگرانی کنند.

پیشگیری از ابتلا به کرونا
ویروس کرونا از طریق تماس با سطوح آلوده و همچنین ذرات حاصل از سرفه و عطسه به راحتی به فرد دیگر منتقل می‌شود و لازم است که افراد در مکان‌های شلوغ حتماً از دستکش و ماسک استفاده کنند. رعایت فاصله اجتماعی و ضدعفونی منظم اماکن شلوغ و عمومی می‌تواند از انتقال زنجیره کرونا از فردی به فرد دیگر جلوگیری کند.

بسیاری از افراد بیماری‌هایی دارند که لازم است در مدت زمان مشخص آزمایش‌های لازم را انجام دهند و به پزشک خودشان نشان دهند و ترس از ابتلا به ویروس کرونا موجب شده تا در این شرایط با مشکلاتی روبرو شوند. از طرفی احتمال بروز انواع بیماری‎ها و علائم برای افراد وجود دارد و در اکثر مواقع لازم است تا پزشک از نزدیک بیمار را ملاقات کند. بهترین راه حلی که می‌تواند جلوی انتشار ویروس و انتقال بیماری به افراد را بگیرد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین استفاده از روش‌ها و مواد ضدعفونی کننده مؤثر برای گندزدایی محل است.

پیشگیری از انتقال ویروس کرونا
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بهتر است که افراد مبتلا به کرونا در محیط‌های عمومی حاضر نشوند و حتماً تا 14 روز در قرنطینه بمانند.

درواقع برای رفع نگرانی‌های حاکی از انتقال بیماری در مکان‌هایی همچون مطب‌ها، باید تمام سطوح شامل مبلمان، کلیه لوازم الکترونیکی، سرویس بهداشتی و تمامی تجهیزات پزشکی و درمانی به دقت و با محلول ضدعفونی‌کننده قوی، تمیز شوند. موضوع دیگری که باید در ضدعفونی مطب در نظر گرفته شود، نوع ماده ضدعفونی کننده است که باید قادر به از بین بردن کلیه عوامل بیماری‌زا مثل ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها باشد. از طرفی محلول ضدعفونی کننده‌ای که در مطب استفاده می‌شود نباید برای افراد حساسیت و آلرژی ایجاد کند و یا سمی و مضر باشد.

ضدعفونی تجهیزات، مبلمان و دستگاه‌های مطب
برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید همه بخش‌های مطب از جمله تجهیزات، مبلمان و کلیه دستگاه‌ها با دقت ضدعفونی شوند.

ازآنجایی‌که در مکان‌هایی مثل مطب، افراد با بیماری‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند، سرعت انتقال بیماری‌ها نیز به نسبت بیشتر خواهد بود. از این رو لازم است برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و سایر عوامل بیماری‌زا در مطب حتماً از خدمات ضدعفونی و گندزدایی با مواد ضدعفونی کننده مؤثر استفاده شود.

استفاده از آنولیت برای ضدعفونی کردن مطب
استفاده از آنولیت برای ضدعفونی کردن مطب بسیار کاربردی و مؤثر است و معمولاً حساسیت و آلرژی کمتری نیز نسبت به الکل و مواد ضدعفونی‌کننده حاوی کلر ایجاد می‌کند.

ضدعفونی مطب و سایر مراکز بهداشتی با چه ماده‌ای انجام می‌شود؟

یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین مواد ضدعفونی کننده در بسیاری از کشورهای پیشرفته ماده‌ای به نام آنولیت است. آنولیت یک محلول ضدعفونی کننده قوی با تأثیرگذاری فوق‌‌العاده زیاد و کاملاً طبیعی است که در صنایع مختلفی همچون صنایع پزشکی، غذایی و کشاورزی از آن به وفور استفاده می‌شود.

ضدعفونی کردن مکان‌هایی همچون مطب و بیمارستان‌ها که افراد بیمار به طور مداوم در آن رفت و آمد می‌کنند، باید حتماً با دقت و توجه بیشتری نسبت به مکان‌های دیگر انجام شود. آنولیت به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده طبیعی که در بدن انسان نیز به نوعی توسط گلبول‌های سفید تولید می‌شود، به عنوان ماده‌ای بدون خطر و آسیب برای بدن شناخته می‌شود. آنولیت از خانواده کلرها است اما به هیچ عنوان ویژگی‌های منفی این ماده را ندارد. PH خنثی آنولیت موجب شده تا نه بوی تندی داشته باشد و نه همانند کلر خاصیت خورندگی داشته باشد.

ضدعفونی با کلر
ضدعفونی کردن با کلر به دلیل بوی نامطبوع و اثر خورندگی که دارد، هم برای سلامت انسان مضر است و هم موجب آسیب به بافت و سطوح مختلف می‌شود.

اگر بخواهید به صورتی تخصصی‌تر در مورد آنولیت بدانید باید در نظر داشته باشید که آنولیت یک ضدعفونی کننده Super Oxidizing Water است که در واقع اسید هیپوکلرو HCLO یا به عبارتی کلر اکسیژن کامپاند است. در آمریکا به این ماده  Electrolytically generated hypochlorous acid گفته می‌شود.

اثر ضدعفونی کنندگی آنولیت تقریباً 200 برابر بیشتر از کلر است، این ماده نه مثل کلر برای تمیز کردن به زمان زیاد نیاز دارد و نه مثل الکل سریع تبخیر می‌شود. آنولیت برای تأثیرگذاری تنها به 30 ثانیه زمان نیاز دارد و این امر موجب شده تا بتواند به درستی روی سطوح قرار بگیرد و فرصت کافی برای تمیز کردن آن‌ها داشته باشد.

ضدعفونی کردن یک مکان نسبتاً وسیع به وسیله الکل هزینه زیادی دارد و از طرفی چون الکل سریع بخار می‌شود، ممکن است با سطوح زیرین تجهیزات و یا برخی از بخش‌ها تماس پیدا نکند و ویروس همچنان زنده باقی بماند.

از طرف دیگر استفاده از مواد حاوی کلر برای ضدعفونی کردن هم موجب ایجاد حساسیت‌های پوستی و تنفسی می‌شوند و هم به سطوح آسیب وارد می‌کنند و چندان برای ضد عفونی و گندزدایی مکان‌های عمومی کاربرد ندارد.

اما آنولیت هیچ‌کدام از این مشکلات را ایجاد نمی‌کند و مزیت‌های بیشتری نسبت به سایر مواد ضدعفونی کننده دارد. تقریباً بیشتر از 15 سال است که در ایران نیز از آنولیت در صنایع غذایی و کشاورزی و به منظور ضدعفونی آب خوراکی و اماکن بیمارستانی استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد برای ضدعفونی میوه و سبزی و گوشت و انواع خوراکی‌ها نیز از درصد مشخصی از آنولیت به همراه آب استفاده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که لازم است در مورد آنولیت بدانید این است که برای مصارف مختلف از غلظت‌های متفاوتی از آن استفاده می‌شود. برای مثال برای ضدعفونی سطوح یک سهم آب و یک سهم آنولیت با هم ترکیب می‌شود، در حالی به منظور ضدعفونی دست باید از دو سهم آب و یک سهم آنولیت استفاده نمود.

استفاده از آنولیت به عنوان محلول ضدعفونی‌کننده
برای استفاده از آنولیت به عنوان محلول ضدعفونی‌کننده باید برای مصارف مختلف، آن را با مقدار مشخصی آب ترکیب نمایید.

ازآنجایی‌که می‌توان از آنولیت هم به صورت اسپری و هم مه‌پاشی استفاده نمود، امکان ضدعفونی هوا توسط این ماده نیز به سادگی وجود دارد. برای این امر بهتر است حتماً از خدمات ضدعفونی کمک بگیرید و سپس حدود 1 ساعت از محل دور بمانید و بعد در آنجا حاضر شوید تا برای افراد مسن و کودکان موجب بروز حساسیت و آلرژی نشود.

از دیگر مزیت‌های استفاده از آنولیت برای ضد عفونی و گندزدایی مطب آن است که هزینه‌ آن به نسبت به‌صرفه و ارزان است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای الکل باشد. مهم‌ترین ویژگی‌های آنولیت برای ضدعفونی کردن مطب عبارت‌اند از:

  • قابلیت از بین بردن میکروارگانیسم‌هایی ازجمله ویروس، میکروب، باکتری و اسپور را دارد.
  • سمی نیست و برای بدن انسان و حیوان حساسیت بافتی ایجاد نمی‌کند.
  • قدرت ماندگاری و نفوذ بالایی دارد.
  • بوی نامطبوعی ندارد.
  • دارای تأییدیه‌های لازم از وزارت بهداشت ایران و سازمان غذا و داروی آمریکا است.
  • با محیط زیست سازگار است.
  • هزینه ضدعفونی با آنولیت نسبت به سایر ضدعفونی‌کننده‌ها ارزان‌تر است.
  • می‌توان از آن برای ضدعفونی هوا استفاده کرد.
  • قابلیت حل شدن در آب را دارد.
  • امکان استفاده به صورت غوطه‌ورسازی، مه‌پاشی و اسپری کردن دارد.
مه‌پاشی و ضدعفونی هوا با آنولیت
از آنولیت می‌توان به صورت مه‌پاشی و برای ضد عفونی هوا نیز استفاده نمود که این کار را باید هم برای پیشگیری و هم ضدعفونی محل بعد از حضور افراد مبتلا به کرونا و جلوگیری از ابتلای سایرین به کرونا انجام داد.

استادکار چطور مطب شما را ضدعفونی می‌کند؟

استادکار برای ضدعفونی مطب و سایر اماکن مختلف از آنولیت استفاده کند و کلیه فرآیندهای ضدعفونی با دقت تمام نکات بهداشتی و تجهیزات کامل انجام می‌شود.

در این فرآیند همه متخصصین ضدعفونی، با پوشش‌های مخصوص و ایزوله، ماسک‌های فیلتردار و دستکش لاتکس در محل حضور پیدا می‌کنند. به منظور ضدعفونی سطوح و اتاق‌های مختلف از پمپ‌های مخصوص مه‌پاشی و اسپری استفاده می‌شود. همه بخش‌ها به طور مجزا و با دقت تمام ضد عفونی و گندزدایی می‌شوند و از تجهیزات یک بار مصرف و کاملاً ضد عفونی شده و تمیز استفاده می‌گردد.

خدمات ضدعفونی مطب استادکار
متخصصین ارائه خدمات ضدعفونی استادکار، برای گندزدایی و تمیز کردن مطب شما با لباس‌های ایزوله و تجهیزات کامل در محل حاضر می‌شوند و همه نیروها به طور کامل با فرآیند ضدعفونی تخصصی مطب و تجهیزات آن آشنایی دارند.

نیروهای ضدعفونی استادکار بدون اینکه کوچک‌ترین تماسی با سطوح داشته باشند، اقدام به ضدعفونی محل می‌کنند. کلیه تجهیزات مورد استفاده در عملیات ضدعفونی قبل از شروع به کار، خود نیز کاملاً ضدعفونی و در صورت امکان تعویض می‌شوند. از این رو نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا از طرف نیروها وجود ندارد.

اگر برای محل کار یا مطب خودتان به افرادی متخصص در زمینه ضدعفونی نیاز دارید، بهتر است همین حالا از طریق لینک زیر اپلیکیشن استادکار را دانلود کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

هزینه ضدعفونی مطب

هزینه ضدعفونی مطب توسط همکاران استادکار با توجه به متراژ مطب و مقدار ماده ضدعفونی کننده‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است. روشن است که هر چه وسعت محل مورد نظر و مقدار تجهیزات و سطوح بیشتری برای ضدعفونی در نظر داشته باشید، مقدار محلول ضدعفونی کننده بیشتری نیز استفاده شده و هزینه شما نیز به نسبت بیشتر خواهد شد.

به طور کلی برای تخمین هزینه خدمات ضدعفونی مطب، می‌توانید نگاهی به جدول زیر بیندازید.

شرح خدمات قیمت واحد ( تومان)
ضدعفونی تا 100 متر مربع به ازای هر متر مربع 4500
ضدعفونی 100 تا 200 متر مربع به ازای هر متر مربع 4000
ضدعفونی بیش از 200 متر مربع توافقی
ضدعفونی مشاعات هر طبقه تک واحدی 50000
ضدعفونی مشاعات هر طبقه دو واحدی 70000
هر واحد اضافه در هر طبقه 10000
ضدعفونی پارکینگ به ازای هر متر مربع 3000

چطور برای ضدعفونی مطب از خدمات استادکار استفاده کنیم؟

  1. اگر برای محل کار یا مطب خودتان نیاز به کمک نیروهایی متخصص دارید، می‌توانید همین حالا وارد وب‌سایت استادکار شوید و یا اپلیکیشن استادکار را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.

    دانلود اپلیکیشن استادکار

    • نسخه IOS استادکار
    • نسخه اندروید استادکار
    • دریافت از اپ استور و سیب اپ
    • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
    دریافت این خدمت از استادکار
  2. سپس به قسمت نظافت و بهداشت رفته و گزینه ضدعفونی منزل و محل کار را انتخاب کنید.
  3. بعد از آن زمان دقیق و خدمات مورد نظر خودتان را با ذکر جزئیات مشخص کنید و سفارش خود را ثبت نمایید و منتظر ارسال درخواست از سوی نیرو‌های همکار استادکار باشید.
  4. قبل از پذیرش افراد رزومه و درصد رضایت افراد از کار این نیروها را بررسی کنید و متخصص مورد نظر خود را برای امر ضدعفونی انتخاب نمایید.

سخن آخر

چه این موضوع را بپذیریم و چه قبول نکنیم، ناچاریم که تا مدت‌‌ها در کنار ویروس کرونا زندگی کنیم و مسلماً این موضوع روی روش زندگی و نوع تعامل با سایر افراد نیز مؤثر خواهد بود. رعایت کردن نکات بهداشتی و کمک گرفتن از خدمات ضد عفونی مطب به افراد کمک می‌کند تا با اطمینان خاطر بیشتری برای رفع مشکلات خود در مطب‌ دکتر‌ حضور پیدا کنند.

حضور افراد در مطب دکتر و درمان بسیاری از بیماری‌ها باید به صورت حضوری انجام شود و از این رو رعایت کردن نکات بهداشتی و ضدعفونی مداوم سطوح و اماکن آلوده می‌تواند کمک زیادی به از بین بردن زنجیره انتقال بیماری و کاهش تلفات ناشی از ویروس کرونا کند.

همچنین در کنار خدمات ضدعفونی، می‌توانید از خدمات نظافتی نیز برای رعایت بهداشت مطب و یا کلینیک خود به صورت دائم بهره‌مند شوید.

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 4 =