راهنمای تنظیم، تعویض و تخلیه آب توالت فرنگی

7

تنظیم نبودن آب توالت فرنگی اتفاق غیر معمولی نیست . ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که متوجه این موضوع شوید و بخواهید در منزل و خودتان اقدام به تخلیه آب توالت فرنگی و تنظیم مجدد آن کنید. تنها در چند دقیقه و با چند گام ساده می‌توانید این کار را انجام دهید و احتیاجی به یک متخصص نداشته باشید.

تخلیه آب توالت فرنگی چطور انجام می‌شود

گام اول: فلکه ورودی آب را ببندید

روی دیوار و در نزدیکی توالت فرنگی باید یک فلکه ببینید. این همان فلکه‌ای است که آب درون توالت فرنگی را پر می‌کند. اگر این فلکه را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید جریان آب قطع می‌شود. فلکه را محکم نپیچانید تا آسیبی به آن نرسد.

فلکه آب توالت فرنگی
فلکه آب توالت فرنگی

گام دوم: درب مخزن آب را بردارید

به ارامی درب مخزن توالت فرنگی را بردارید. این کار فقط برای این است که مطمئن شوید آب توالت فرنگی کامل تخلیه شده است.

بیشتر بدانید گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

مخزن توالت فرنگی
مخزن توالت فرنگی

گام سوم: سیفون توالت را بکشید

سیفون توالت فرنگی را بکشید تا یک بار دیگر از آب مخزن پر شود. با این کار آب مخزن تمام می‌شود. اگر با یک بار سیفون کشیدن آب مخزن توالت فرنگی تمام نشد این کار را یک بار دیگر هم تکرار کنید تا جایی که در مخزن آبی نماند. شیر مخزن را باز کنید تا هر چه آب ته مخزن مانده هم به درون توالت فرنگی ریخته شود و مخزن توالت فرنگی کاملا خالی شود. توجه داشته باشید که این کار یکم کثیف کاری دارد و شاید خیس شوید.

گام چهارم: آب اضافی را با اسفنج بگیرید

در نهایت آبی که ته مخزن می‌ماند را می‌توانید با یک اسفنج یا دسمال بگیرید تا کامل خشک شود. در این مرحله شما تخلیه آب توالت فرنگی را به طور کامل انجام داده اید.

تنظیم شناور توالت فرنگی

شناور سیفون آب داخل مخزن توالت فرنگی را تنظیم می‌کند. یعنی دستور توقف پر شدن مخزن را صادر می‌کند. این شناور ممکن است آسیب ببیند یا احتیاج به تنظیم شدن داشته باشد. گاهی اوقات با یک تنظیم ساده می‌توان مشکل شناور سیفون را برطرف کرد.

علت خرابی شیرهای شناور

شیرهای شناور سیفون بنا به دلایل مختلفی خراب می‌شوند. ممکن است گوی توخالی شناور سوراخ شود و آب به درون آن نفوذ کند. که این موضوع باعث می‌شود شناور نتواند سطح آب مخزن را کنترل کند و آب مخزن سرریز شود. در این صورت باید ابتدا جریان آب قطع شود و سپس گوی توخالی شناور تعویض شود. یکی دیگر از علت‌های خرابی عدم اتصال بوشن به بدنه گوی توخالی شناور است.

بوشن در این حالت ممکن است شکسته باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد یا صرفا از گوی شناور جدا شده باشد. از دیگر علل خرابی شیر شناور واشر آب بندی سوپاپ شیر است. اگر این واشر خراب شود باید آن را تعویض کنید. اما آخرین علت هم مربوط به گرفتگی مجرای شیر شناور است. در این حالت امکان ورود آب به مخزن وجود ندارد. در صورتی که چنین اتفاقی افتاد ابتدا فلکه آب ورودی مخزن را ببندید و سپس پین و سوپاپ را از شیر سه راهه خارج کنید و به وسیله یک سوزن روزنه مجرای شیر شناور را باز کنید.

بیشتر بدانید آشنایی با انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی

شناور توالت فرنگی
شناور توالت فرنگی

تنظیم سطح آب توالت فرنگی

گاهی اوقات ممکن است هنگامی که سیفون را می کشید جریان آب متوقف نشود و در نتیجه آب توالت فرنگی دائم به حالت تخلیه در بیاید. در این حالت مشکل از شناور توالت فرنگی است و در واقع شناور پایین‌تر از سطح مورد انتظار قرار گرفته است. هنگام مواجهه با این و برای رفع این مشکل پیچ شناور را باز کنید تا سطح آب به حد مورد نظر (نزدیک لوله سرریز آب)‌ برسد و سپس دوباره پیچ را سفت کنید. به طور کلی تنظیم نبودن سطح آب توالت فرنگی ناشی از وجود مشکل در شناور است.

سعی کردیم در این مقاله مشکلات مربوط به تنظیم و تخلیه آب توالت فرنگی را پوشش دهیم.

دیگر چه مشکلاتی در رابطه با توالت فرنگی هست که جوابشان را پیدا نکرده اید؟

در کامنت‌ها برایمان بنویسید. در صورتی که حس کردید مشکل توالت فرنگی شما جدی است و احتیاج به یک تعمیرکار حرفه‌ای دارید می‌توانید از خدمات استادکار استفاده کنید. کافیست با ما تماس بگیرید و ما شما را راهنمایی می‌کنیم.

نصب و سرویس توالت فرنگی

نصب و سرویس توالت فرنگی

  • نصب انواع توالت فرنگی زمینی
  • نصب و تعمیر توالت فرنگی وال هنگ، تاشو و دیواری
  • رفع گرفتگی توالت فرنگی
  • تعمیر و تنظیم سیفون توالت فرنگی
دریافت این خدمت از استادکار
7 نظرات
  1. مهدی صادقی می گوید

    سلام
    آب داخل کاسه فرنگی کلأ تخلیه شده و بوی چاه بیرون می زند ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. حسین می گوید

    با سلام آب داخل دستشویی با مشکل تخلیه می شود و گاهی اصلا تخلیه نمیشود راهنمایی کنید

  3. هما می گوید

    مخزن توالت فرنگ پر نميشه ، درب تخليه بسته ميشه ولى پر از آب نميشه ، مشكل از كجاس؟

  4. مهدب می گوید

    با سلام.شناور آسانسوری توالت فرنگی بعد از بستن مهره از پایین (قسمت حدیده شده شناور که از کاسه توالت فرنگی بیرون میاد و مهره بسته میشه از بیرون برای محکم شدن) پس از محکم کردن علیرغم وجود واشر کامل محکم نمیشه و با تکان کوچک دوباره ول میکنه خودشو و شیر ورودی اب بشدت اب بیرون میزنه.در واقع شناور آسانسوره درست تو بالای توالت فرنگی قرار نمیگیره و مشکل اصلیش اینه

  5. مهدی می گوید

    با سلام.شناور آسانسوری توالت فرنگی بعد از بستن مهره از پایین (قسمت حدیده شده شناور که از کاسه توالت فرنگی بیرون میاد و مهره بسته میشه از بیرون برای محکم شدن) پس از محکم کردن علیرغم وجود واشر کامل محکم نمیشه و با تکان کوچک دوباره ول میکنه خودشو و شیر ورودی اب بشدت اب بیرون میزنه.در واقع شناور آسانسوره درست تو بالای توالت فرنگی قرار نمیگیره و مشکل اصلیش اینه

  6. محمد می گوید

    با سلام
    بیشتر اوقات هنگام استفاده از توالت فرنگی صدا پر شدن آب داخل منبع میاد وقتی درب بالا را بر میداریم می بینیم پر از آب هست ولی صدای آب خیلی کم می شنویم گاها صدا قطع میشه ولی بیشتر اوقات صدا پر شدن منبع شنیده میشود لطفا راهنماییم کنید

  7. محمد می گوید

    با سلام تشکر از راهنمایی شما، ارتفاع آب در کاسه توالت زیاد است برای کاهش آن چه باید کرد، متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =