8 ایده راحت برای تغییر دکوراسیون و کاربری کابینت آشپزخانه

0

آیا آشپزخانه شما نیاز به کمی تغییر و به‌روزرسانی دارد؟ باید بگوییم که خوش‌شانس هستید، چون یک راه ساده برای حس و حال جدید دادن به این فضا، تغییر دکوراسیون کابینت آشپزخانه و یا تغییر کاربری آن است. در واقع کابینت آشپزخانه مانند یک بوم نقاشی است که می‌توانید ایده‌های خودساخته و سرگرم‌کننده‌تان را روی آن پیاده کنید. با صرف هزینه‌ای اندک و تنها با خلاقیت خود می‌توانید کاری کنید که پس از هر بار نگاه کردن به کابینت‌ها عاشق آن‌ها شوید! در ادامه چند ایده برای تغییر دکوراسیون کابینت آشپزخانه را ارائه می‌کنیم.

ترفندهای ارزان تغییر دکوراسیون کابینت آشپزخانه

ایده‌هایی که در ادامه برای شما گردآوری کرده‌ایم، به گونه‌ایست که اکثرا آن‌ها را می‌توانید خودتان در خانه پیاده کنید و نیاز به منابع زیادی برای اجرا ندارد. در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهید شد.

دو رنگ کردن کابینت‌ها

رنگ کابینت‌ها معمولا یک رنگ یکپارچه و متداول است که پس از مدتی حالت یکنواخت به خود می‌گیرد. اگر می‌خواهید رنگ و روحی تازه به کابینت‌های خود دهید، این کار را با دو رنگ کردن کابینت‌هایتان شروع کنید.

در بیشتر طرح‌های دو رنگ، پایین کابینت‌ها به رنگ تیره و بالای کابینت‌ها به رنگ روشن درمی‌آید اما این یک اصل کلی است و شما می‌توانید هر رنگی که دوست دارید را برای دو رنگ کردن کابینت‌های خود به کار گیرید. برای مثال طراحی استاندارد بریتانیایی شامل دیواره‌ها و 15 سانتی‌متر پایین کابینت‌ها با رنگ تیره و کم‌رنگ است که آن‌ها آن را در طراحی و دکوراسیون، خط جزر و مد می‌نامند.

اگر نقاشی‌ کابینت‌ها را خودتان انجام می‌دهید و می‌خواهید آشپزخانه خود را از حالت معمولی خارج کنید، انجام این روش سرگرم‌کننده به شما پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید در دکوراسیون کابینت ایرانی خود، کابینت‌های بالایی را به رنگ روشن و کابینت‌های پایین را به رنگ تیره درآورید تا هارمونی جذابی در آشپزخانه ایجاد کنید. حتی می‌توانید با استفاده از مهر نقاشی خانگی، طرح‌های سنتی و المان‌های ایرانی هم روی کابینت‌های خود ایجاد کنید.

برای رنگ آمیزی کابینت‌ها خواندن مطلب رنگ کاری کابینت و اینکه کدام جنس کابینت‌ها را می‌توان رنگ زد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر هم خودتان فرصت این کار را ندارید، می‌توانید با لینک زیر از خدمات نقاشی استادکار استفاده کنید و در یک آخر هفته،‌ دکوراسیون کابینت‌هایتان را تغییری اساسی اما کم‌هزینه دهید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
رنگ‌آمیزی کابینت آشپزخانه
در بیشتر طرح‌های دو رنگ، کابینت‌های پایین به رنگ تیره و کابینت‌های بالا به رنگ روشن درمی‌آید.

استفاده از یراق‌آلات برنجی

برای چندین دهه، وسایل برنجی در همه خانه‌ها به عنوان وسایلی محبوب وجود داشت. پس از دهه 90 میلادی، کم‌کم این وسایل جای خود را به وسایلی با جنس نیکل، فولاد ضدزنگ و وسایل مشکی مات داد. در واقع وسایل همان وسایل قدیم اما با ظاهری جدید بودند.

اکنون نسل جدیدی از یراق‌آلات برنجی رایج شده است که می‌توان روی کابینت نصب‌شان کرد و در ترکیب با رنگ‌های گرم کابینت آشپزخانه مانند کِرِم، ظاهری زیبا با تضاد ملایم به آن بخشید. قرار دادن دستگیره‌های برنجی روی کابینت‌ها می‌تواند ظاهر آشپزخانه شما را به اواخر دهه 50 شمسی ببرد که فضایی گرم و سنتی دارد.

انواع یراق‌آلات کابینت آشپزخانه
استفاده از یراق‌آلات برنجی می‌تواند ظاهر آشپزخانه را به فضای گرم و سنتی دهه 50 شمسی نزدیک کند.

درب‌های انباری چوبی

جایگزینی درب‌های کابینت‌ با درب‌های انباری شکل چوبی که خودتان می‌سازید، می‌تواند ایده جذابی باشد. می‌توانید با چوب‌هایی که در یک سفر به شمال کشور از جاده‌های کوهستانی یا جنگل جمع می‌کنید، برای کابینت آشپزخانه‌تان مثل تصویر زیر درب بسازید. شاید فکر کنید که این درب‌ها متعلق به انبارهای قدیمی یا درب انبار کاه هستند، اما اینطور نیست. دربی که در تصویر زیر می‌بینید، به طور 100% توسط خود زوج صاحب این منزل ساخته شده‌اند و آن را به شکل درب فرسوده انبارهای سنتی درآورده‌اند. خواندن مطلب ایده‌هایی ناب برای مدل کابینت آشپزخانه ایرانی نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

مدل درب کابینت آشپزخانه چوبی
شاید فکر کنید که این درب‌ها متعلق به انبارهای قدیمی یا درب انبار کاه هستند، اما این طور نیست. آنها به طور 100% توسط صاحبان خانه ساخته شده‌اند.

سازمان‌دهنده درب کابینت

اگر  نامنظم بودن کابینت زیر سینک شما را آشفته می‌کند، می‌توانید سفارش ساخت یک قفسه داخل کابینتی ویژه را بدهید که سریع و راحت ساخته شود و هزینه چندانی دربر ندارد و آن را به داخل درب کابینت بیاویزید.

اگر دوست دارید که برای هر کدام از درب‌های کابینت خود یک محفظه ویژه طراحی کنید و وسایل بیشتری را جای دهید، می‌توانید ایده خود را با کارشناسان استادکار در میان گذاشته و کار ساخت و ساز را به آن‌ها بسپارید. همچنین ایده‌های کاربردی دیگری برای استفاده بهینه از کابینت وجود دارد که می‌توانید آن را در این لینک بخوانید.

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
انواع سازمان‌دهنده و ارگانایزر کابینت آشپزخانه | قفسه‌بندی کابینت آشپزخانه
قسمتی ویژه در کابینت زیر سینک برای قرار دادن وسایل شوینده بسازید و به این کابینت سر و سامان دهید.

افزودن لامپ LED به کابینت آشپزخانه

اگر دوست دارید روشنایی زیر کابینتی داشته باشید، از نوار LED استفاده کنید. نور روشن و رشته‌ای و زیبایی دوچندان بخشیدن به کابینت‌ها، یکی از کاربردهای این ابزار است. چراغ‌های LED وزن سبک داشته و پشت خود چسب دارند. می‌توانید آنها را بدون نیاز به سیم‌کشی به برق وصل و به زیر تمام کابینت‌های خود متصل کنید. همچنین می‌توانید آنها را با یک کنترل یا تلفن همراه هوشمند از راه دور کنترل کنید. میلیون‌‌ها رنگ مختلف از این لامپ‌های زیبا ساطع می‌شود که می‌توانید آن را با رنگ دکوراسیون و پرده‌های آشپزخانه هماهنگ کنید.

ترفندهای نورپردازی آشپزخانه
چراغ‌های LED وزن سبکی داشته و پشت خود چسب دارند. می‌توانید آنها را بدون نیاز به سیم‌کشی به زیر تمام کابینت‌های خود وصل کنید.

تاجی بالای سر کابینت خود بزنید

آن فضای مرده بالای کابینت را فراموش کنید که تنها به محلی برای جمع شدن گرد و غبار تبدیل می‌شود. یکی از طراحان دکوراسیون که دوست داشت کابینت‌های آشپزخانه‌اش را خاص و سلطنتی جلوه بدهد، این کار را با ساختن تاجی برای فضای بالای کابینت‌ها شروع کرد. او دوست داشت کابینت‌های خود را بلند و عظیم نشان دهد، اما کابینت‌های دیواری کوتاه او امکان انتقال چنین حسی را نداشتند. بنابراین او قالبی تاجی شکل را به بالای کابینت‌های خود اضافه کرد تا از نظر بصری آنها را بلندتر نشان دهد. اما دو نکته در ترفند ساخت تاج کابینت نهفته است: یک اینکه تاج را مستقیم روی کابینت‌ها نصب نکنید. در عوض از تخته‌های 2.5 در 2.5 سانتی‌متر یک چهارچوب ایجاد کنید و دوم اینکه قاب‌ها را به هم چسبانده و سپس آن را به بالای کابینت‌ها متصل کنید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار
مدل تاج کابینت آشپزخانه
نصب تاج کابینت‌ می‌تواند کابینت‌های شما را بلند و عظیم نشان دهد.

معلق قرار دادن شیشه‌های مربا

یکی دیگر از ایده‌های تغییر دکوراسیون و کاربری کابینت آشپزخانه این است که یک نوار آهنربایی قدرتمند زیر کابینت‌های آشپزخانه وصل کنید، سپس شیشه‌های نگهدارنده مربا و سبزیجات خشک، ادویه و … را به آن وصل کنید. این روش راحت‌تری نسبت به پیچ کردن شیشه‌ها به قسمت زیر کابینت است. برای ایمنی بیشتر فقط مواد غذایی سبک مانند میوه خشک، آب نبات، شکلات، ادویه، آجیل و قهوه را داخل این شیشه‌ها بریزید.

انواع اکسسوری و نظم‌دهنده کابینت آشپزخانه
یک نوار آهنربایی قدرتمند زیر کابینت‌های آشپزخانه وصل کنید، سپس شیشه‌های نگهدارنده مربا و سبزیجات خشک، ادویه و … را به آن وصل کنید.

استفاده از پنل‌های عمودی دارای پوشش

استفاده از پنل‌های عمودی شیاردار در آشپزخانه می‌تواند ظاهر کابینت‌های شما را تغییر دهد. این پنل‌ها چشم را گول می‌زند و بیننده با خود فکر می‌کند که از مواد خاصی تهیه شده است. در صورتی که این درب‌ها تنها از کاغذ دیواری و تخته تزئینی ساخته شده است.

در پنل‌های چسبانده شده روی درب کابینت در تصویر زیر، سازنده یک کاغذ دیواری با طرح مشابه چوب را روی یک تخته تزئینی چسبانده و لبه‌های کاغذ دیواری را پشت تخته با چسب مهار کرده است.

انواع طرح کابینت آشپزخانه
اگر قصد تعویض درب کابینت خود را در دارید، خودتان این کار را با تخته تزئینی که رویش کاغذ دیواری زده‌اید، انجام دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد تغییر دکوراسیون و کاربری کابینت آشپزخانه خواندید و به ایده‌هایی مانند دو رنگ کردن کابینت‌ها، ساخت سازمان‌دهنده درب کابینت، افزودن لامپ LED به کابینت آشپزخانه یا روش‌های نوآورانه دیگری مانند معلق چسباندن شیشه‌های مربا به زیر کابینت اشاره کردیم. شما چه ایده‌های دیگری که بتوانید خودتان در منزل پیاده‌اش کنید به ذهن‌تان می‌رسد؟ این ایده‌ها را با ما در میان بگذارید.

منبع: thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 15 =