با راهنمای خرید تخم مرغ‌پز، صبحانه سریع آماده می‌شود

0

شاید یکی از دغدغه‌های مادران به دلیل کمبود وقت و مشغله زیاد، تهیه یک صبحانه کامل و مقوی برای فرزندانشان باشد. مطمئناً تخم مرغ گزینه خوبی برای وعده صبحانه است. پس باید در کمترین زمان و به صرفه‌ترین شکل ممکن پخته شود. خرید تخم مرغ‌پز و استفاده از این دستگاه‌، یکی از بهترین راه‌حل‌ها جهت صرفه‌جویی در زمان است. با کمک این دستگاه، می‌توانید یک صبحانه یا میان‌وعده لذیذ برای اعضای خانواده تهیه کنید.

این وسیله کوچک و کاربردی، در انگلیسی به نام Egg Boiler معروف است. این دستگاه در پایه خود یک صفحه دارد که به وسیله المنت گرم می‌شود. برای پختن تخم مرغ، ابتدا باید مقدار مناسبی آب به دستگاه اضافه کرد و سپس تخم‌مرغ‌ها را روی صفحه سینی مخصوص و روی آب قرار داد. پس از بستن درپوش، دستگاه باید روشن شود تا صفحه سینی گرم شده و آب را به جوش آورد. به دنبال آن، آب بخار می‌شود و تخم‌مرغ‌ها می‌پزند. هنگامی‌که صفحه به دمای مشخصی رسید، دستگاه با یک هشدار مشخص به کاربر اعلام می‌کند که تخم‌مرغ‌ها پخته‌اند. در صورت اتوماتیک بودن هم دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود.

با راهنمای خرید تخم مرغ‌پز در استادکار همراه باشید تا برای انتخاب بهتر این دستگاه، به شما کمک کنیم.

آیا خرید تخم مرغ‌پز ضرورت دارد؟

شاید در نگاه اول، خرید تخم مرغ‌پز کمی مصرف‌گرایانه و تجملاتی به نظر برسد. اما اگر یک ورزشکار حرفه‌ای، مادر شاغل یا حتی فرد مجردی باشید، این خرید برایتان به صرفه و رضایت‌بخش خواهد بود. احتمالا از خود می‌پرسید چرا باید تخم‌ مرغ‌‌پز‌‌‌ بخرم؟ چه ضرورتی دارد که برای خرید این وسیله، هزینه کنم؟ اما به شما خواهیم گفت که چطور خرید تخم مرغ‌پز، می‌تواند کمک کند. به همین منظور، در ادامه برخی از مزایای بهره گرفتن از این وسیله را بیان می‌کنیم:

  • با ریختن حجم مشخصی آب داخل دستگاه، میزان سفتی و شلی مورد نظر، تعیین می‌شود. به این ترتیب دستگاه همیشه به میزان دلخواه شما تخم مرغ‌ها را می‌پزد.
  • با خرید تخم مرغ‌پز، در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید. تهیه تخم مرغ،‌‌‌ با کیفیت مد نظر، در کمتر از ۱۰ دقیقه امکان‌پذیر خواهد شد. درحالی‌که این زمان با استفاده از اجاق گاز، حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.
  • با استفاده از این دستگاه‌ در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود. بیشتر مدل‌ها شامل یک پیمانه اندازه‌گیری مدرج هستند. این پیمانه نشان می‌دهد که چه مقدار آب برای پخت تخم مرغ‌ها لازم است.
  • با خرید تخم مرغ‌پز می‌توانید به سرعت یک صبحانه یا میان وعده لذیذ آماده کنید.
  • یکی دیگر از مزایای خرید تخم مرغ‌پز، کم مصرف کردن انرژی است. این دستگاه‌ تنها باید مقدار کمی آب را تبخیر کند. در نتیجه میزان انرژی مورد نیاز برای آن، در مقایسه با روش پخت روی اجاق گاز، بسیار کمتر است.

خواندن این مقاله هم مفید است: با راهنمای خرید سرخ‌کن مواد غذایی را طلایی کنید!

تخم مرغ‌های سالم و بدون ترک پخته شده در تخم مرغ‌پز
با خرید تخم مرغ‌پز و بهره گیری از آن‌‌‌، پوسته تخم مرغ‌ها ترک بر نمی‌دارد و تخم مرغ‌ها کاملا سالم می‌مانند.

انواع تخم مرغ‌پز

تخم مرغ‌پزها در دو نوع برقی و پلاستیکی (قابل استفاده در مایکروفر) در بازار موجودند. دستگاه‌های برقی به وسیله انرژی برق و با بخار کردن آب، تخم مرغ‌ها را آب‌پز می‌کنند. اما تخم مرغ‌پزهای پلاستیکی، ظرف‌هایی هستند که در مایکروفر قرار می‌گیرند. این ظروف قابلیت شسته شدن در ماشین ظرفشویی را دارند. البته در این روش لازم است خودتان مدت زمان پخت در مایکروفر را تعیین کنید.

ولی تخم مرغ‌پزهای برقی معمولاً تایمر دارند. در ضمن برنامه‌های پیش‌فرضی روی آنها قرار دارد که شما را از آزمون و خطا برای تعیین زمان مناسب پخت تخم مرغ، بی‌نیاز می‌نماید. در راهنمای خرید تخم مرغ‌پز، بر نوع برقی تمرکز خواهیم کرد و به مدل مایکروفری، نمی‌پردازیم.

این مقاله هم جالب است: راهنمای خرید پلوپز برای تهیه یک برنج عالی و ایرانی!

ویژگی‌های متفاوت در تخم مرغ‌پز

برای خرید تخم مرغ‌پز،‌ لازم است ویژگی‌های مهم و کاربردی این دستگاه را بدانیم. در ادامه راهنمای خرید تخم مرغ‌پز، نکات بیشتری در خصوص این دستگاه مطالعه خواهید کرد.

  • ظرفیت

ظرفیت اولین ویژگی است که بیشتر مردم برای خرید تخم مرغ‌پز، آن را مدنظر قرار می‌دهند. چراکه مهم است بدانید این دستگاه امکان پختن چند تخم مرغ را به صورت هم‌زمان دارد. البته نباید فراموش کنید که هر چقدر ظرفیت دستگاه بیشتر باشد، مصرف انرژی آن نیز افزایش می‌یابد.

بیشتر بدانید: با راهنمای خرید غذاساز، یک دستیار آشپزی حرفه‌ای داشته باشید!

چند دستگاه تخم مرغ‌پز با ظرفیت‌های گوناگون برای پختن تخم مرغ
تخم مرغ‌پزها به طور معمول بین ۴ تا ۱۰ جایگاه برای پختن تخم مرغ دارند.
  • تایمر

شما با کمک تایمر، امکان تنظیم زمان پخت را خواهید داشت. همچنین می‌توانید تعیین کنید دستگاه چند ساعت بعد روشن شود. شاید دوست داشته باشید صبح‌ها هم‌زمان با بیدار شدنتان تخم مرغ صبحانه آماده باشد. در این شرایط، با دادن زمان به تایمر دستگاه، این امکان را دارید که صبحانه خود را بدون زحمت آماده کنید.

  • درپوش

درپوش دستگاه‌های تخم مرغ‌پز می‌تواند شفاف یا رنگی باشد. مزیت درپوش‌های شفاف این است که در حین فرآیند پخت، می‌توانید تخم مرغ‌ها را ببینید. به این ترتیب اگر مشکلی پیش آمد، دستگاه را خاموش می‌کنید. جنس درپوش دستگاه معمولاً از پلاستیک است. دقت کنید که روی تمامی درپوش‌ها باید یک یا چند سوراخ کوچک برای خروج بخار آب تعبیه شده باشد.

این مطلب هم کاربردی است: در راهنمای خرید قهوه‌ساز چه نکاتی بیشتر اهمیت دارد؟

  • ابعاد

اگر در آشپزخانه، فضای زیادی برای اضافه‌کردن یک وسیله جدید ندارید، باید به دنبال مدل‌های جمع‌وجور بگردید. در کل این دستگاه جای زیادی در آشپزخانه اشغال نمی‌کند. اما مدل‌های کوچک‌تر هم هستند که به راحتی در کابینت جا می‌گیرند.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار
  • مصرف انرژی

هرچه وسایل برقی منزل کم‌ مصرف‌تر باشند، بهتر است. باتوجه‌ به تعرفه برق، پیشنهاد می‌شود در زمان خرید تخم مرغ‌پز، به سراغ دستگاه‌های پرمصرف نروید. برای این منظور باید توان مصرفی دستگاه را بررسی نمایید.

  • امکان پخت تخم پرندگان دیگر

در چند سال اخیر، مصرف تخم پرندگان دیگر مانند بلدرچین با استقبال زیادی مواجه شده است. بنابراین جای تعجب ندارد که امروزه تقریباً همه تولیدکنندگان سعی دارند، این امتیاز را در دستور کار تولید محصولات خود قرار دهند.

فردی در حال اندازه‌گیری میزان پخت تخم‌مرغ‌ها داخل تخم‌مرغ‌پز
پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید تخم مرغ‌پز، به قابلیت پخت تخم پرندگان دیگر هم توجه داشته باشید.
  • سینی مخصوص املت و نیمرو

اگر می‌خواهید دستگاهی که می‌خرید چندکاره باشد، باید توجه کنید که دستگاه مورد نظر سینی مخصوص املت و نیمرو هم داشته باشد. البته جنس این سینی باید نچسب باشد تا شستشوی آن دردسری ایجاد نکند.

بیشتر بدانید: با راهنمای خرید مایکروفر پخت آسان و سریع‌تری داشته باشید

نکات خرید تخم مرغ‌پز

تا اینجای راهنمای خرید تخم مرغ‌پز، نکات مهمی را درباره این وسیله، فرا گرفته‌اید. در ادامه هم به نکات خرید این دستگاه اشاره خواهیم کرد. با دانستن این نکات، شما به طور قطع خرید خوب و مطمئنی انجام خواهید داد.

  • قابلیت خاموش شدن خودکار

گاهی با وجود اینکه در آشپزخانه هستیم، فراموش می‌کنیم تخم‌مرغ‌ها روی اجاق گاز در حال جوشیدن هستند. خاموش‌کن خودکار بر اساس زمان تنظیم شده توسط شما فعال می‌شود. گاهی هم طبق تنظیم پیش‌فرض، با انتخاب یک گزینه (سفت، متوسط و عسلی)، دستگاه پس از پختن تخم مرغ‌ها، به صورت خودکار خاموش می‌شود.

چند تخم مرغ در حال پخته شدن داخل تخم مرغ‌پز برقی
با خرید تخم مرغ‌پز،‌‌‌ ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه، تخم‌مرغ‌هایی مطابق با ذائقه شما آماده خواهد شد.
  • قیمت و گارانتی

قیمت همیشه فاکتور مهمی برای خرید هر وسیله‌ای است. اما خبر خوش این که تخم مرغ‌پزها دستگاه‌های گران‌قیمتی نیستند. پس آنچه باید هنگام خرید تخم مرغ‌پز مورد توجه قرار گیرد، گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه است.

  • توان مصرفی

اکثر تخم مرغ‌پزها توان مصرفی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ وات دارند. این مقدار با گنجایش و ظرفیت دستگاه ارتباط مستقیم دارد. هرچه ظرفیت دستگاه بالاتر باشد، توان مصرفی بالاتر می‌رود. به همین ترتیب وقتی توان مصرفی بالا باشد، هزینه برق مصرفی بیشتر می‌شود.

  • جنس بدنه

جنس بدنه تخم مرغ‌پز می‌تواند از پلاستیک یا استیل باشد. البته مسلما استیل مقاومت بیشتری دارد. اما اگر دوست دارید داخل دستگاه را حین پخت ببینید، می‌توانید دستگاهی با درپوش پلاستیک شفاف انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: با راهنمای خرید کتری برقی همیشه چای داغ بنوشید!

  • قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی

هنگام خرید تخم مرغ‌پز، حتما از فروشنده بپرسید که آیا اجزای این وسیله، قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند یا خیر. این فاکتور مرحله تمیز کردن دستگاه را بسیار راحت می‌کند. چراکه یکی از اهداف خریداران این وسیله، علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت پخت، خلاص شدن از شستشوی ظرف‌های اضافی است.

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

  • تعمیر انواع ماشین ظرفشویی
  • تعمیر ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده
  • راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی های مختلف
  • تعمیر موتور ظرفشویی و تعمیر مخزن رزین
دریافت این خدمت از استادکار
شش عدد تخم مرغ در دستگاه تخم مرغ‌پز روی کابینت آشپزخانه
شستن تخم مرغ‌پز با دست کمی زمان‌بر است. پس دقت کنید دستگاهی بخرید که اجزای آن به راحتی جدا شده و در ماشین ظرفشویی شسته شوند.

معرفی برندهای معروف

تولیدکنندگان مختلفی این دستگاه را تولید و به بازار عرضه می‌نمایند. در این بخش از راهنمای خرید تخم مرغ‌پز، برندهای معتبر سازنده را به شما معرفی خواهیم نمود. به این ترتیب، شما وقت خود را برای بررسی برندهای غیرمعتبر، صرف نخواهید کرد. لازم به ذکر است که هیچ اولویتی در ترتیب برندها رعایت نشده است:

  • تخم مرغ‌پز گوسونیک
  • تخم مرغ‌پز گیپفل
  • تخم مرغ‌پز فوما
  • تخم مرغ‌پز حارکو
  • تخم مرغ‌پز هانوور
  • تخم مرغ‌پز سایا
  • تخم مرغ‌پز بیمر
  • تخم مرغ‌پز تکنو
  • تخم مرغ‌پز هاردستون

مدل‌های مشهور و پرطرفدار

در این قسمت از راهنمای خرید تخم مرغ‌پز هم مدل‌های پرطرفدار بازار را به شما معرفی می‌نماییم. با دانستن ویژگی‌های این محصولات، انتخاب برای شما ساده‌تر خواهد گردید.

  • تخم مرغ‌پز سایا مدل ZDQ-70D

این مدل تخم مرغ‌پز ساخت ایران و توسط شرکت پارس خزر است. بدنه این دستگاه استیل و به رنگ سیاه بوده و قابلیت پخت هم‌زمان ۷ عدد تخم مرغ را دارد. این دستگاه بسیار سبک و وزن آن حدود یک کیلوگرم است. این دستگاه توان مصرفی ۳۶۰ وات دارد. برای خرید تخم مرغ‌پز سایا، لازم است مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

این مطلب هم نکات مفیدی دارد: با راهنمای خرید چرخ گوشت، آشپزی سالم‌تری داشته باشید

  • تخم مرغ پز حارکو مدل 4in1

این دستگاه از پلاستیک شفاف ساخته شده، سبک است و حدود نیم کیلوگرم وزن دارد. در زمان تحویل دستگاه، یک پیمانه هم به شما داده خواهد شد که برای ریختن آب در دستگاه به کار می‌رود. توان مصرفی این دستگاه ۱۵۰ وات است. در واقع با خرید تخم مرغ‌پز با این مدل، شما نگران مصرف برق نخواهید بود. قیمت تخم مرغ‌پز ذکر شده، حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

تخم مرغ پز حارکو مدل 4in1 برای آب‌پز کردن ۴ تخم مرغ به طور همزمان
با بهره‌گیری از این تخم مرغ‌پز، شما امکان آب‌پز کردن ۴ تخم مرغ به طور همزمان را خواهید داشت.
  • تخم مرغ پز فوما مدل FU-488

برند فوما یک دستگاه ساده و کاربردی طراحی و تولید کرده است. این محصول گنجایش ۷ عدد تخم مرغ را روی سینی خود دارد. جنس بدنه دستگاه از پلاستیک و درب آن شفاف است. به همین دلیل در زمان پخت تخم مرغ‌ها، آنها را می‌بینید. وزن این دستگاه، ۶۰۰ گرم است و طوری طراحی شده که به راحتی در فضای کابینت جا می‌شود. در ضمن این دستگاه با توان حرارتی ۳۵۰ وات کار می‌کند. جهت خرید تخم مرغ‌پز فوما، بودجه‌ای معادل ۳۵۰ هزار تومان لازم است.

  • تخم مرغ پز گوسونیک مدل GEB-611

تخم مرغ‌پز گوسونیک قابلیت پخت ۷ عدد تخم مرغ را به صورت هم‌زمان دارد. این دستگاه با توان مصرفی ۳۰۰ وات، یکی از دستگاه‌های باکیفیت و کاربردی برای مصارف خانگی است. جنس بدنه دستگاه استیل بوده و علاوه بر زیبایی، به آسانی تمیز می‌شود. به همراه دستگاه یک پیمانه مدرج برای اندازه‌گیری میزان آب ارائه می‌گردد. وزن این دستگاه هم حدودا ۴۰۰ گرم است.

تخم مرغ پز گوسونیک مدل GEB-611 با بدنه استیل
قیمت تخم مرغ‌پز گوسونیک در بازار، حدود ۶۵۰ هزار تومان است. البته مدل‌های بدون گارانتی، با قیمت کمتری به فروش می‌رسند.
  • تخم مرغ پز هانوور مدل ۱۱۰۳

تخم مرغ‌پز هانوور مدل ۱۱۰۳، ساخت آلمان است. در ساخت این دستگاه، از بهترین مواد اولیه و آخرین تکنولوژی روز استفاده شده است. بدنه تخم مرغ‌پز هفت‌تایی هانوور از استیل ضدزنگ ساخته شده که به راحتی تمیز می‌شود. همچنین درپوش آن جنس پلاستیک شفاف و مقاوم دارد. توان مصرفی این دستگاه هم ۳۶۰ وات است. اگر تصمیم به خرید تخم مرغ‌پز هانوور با مدل ذکر شده دارید، لازم است مبلغ ۵۵۰ هزار تومان هزینه نمایید.

جالب است بدانید: با راهنمای خرید خردکن سرعت آشپزی را بیشتر کنید

تخم مرغ پز هانوور مدل ۱۱۰۳ با بدنه استیل
این دستگاه طراحی و دیزاین زیبایی دارد و با هر دکوراسیونی هماهنگ خواهد بود. در ضمن این دستگاه جمع‌وجور است و فضای زیادی از کابینت شما را اشغال نمی‌کند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

معرفی بورس و محل خرید تخم مرغ‌پز

برای تهیه تخم مرغ‌پز، شما می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین اقدام نمایید. در روش آنلاین، کافیست به سایت‌های معتبر سر بزنید و برندها، مشخصات دستگاه‌ها و قیمت‌های آنها را با هم مقایسه نمایید. سپس مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید، پرداخت را انجام دهید و زمان تحویل دستگاه را مشخص نمایید. فروشنده در زمان تعیین شده، دستگاه را برای شما ارسال خواهد کرد.

اما در خرید حضوری، لازم است به فروشگاه‌های معتبر لوازم خانگی مراجعه نمایید. پیشنهاد می‌کنیم توضیحات و پیشنهادات فروشندگان را به دقت گوش کنید. سپس بهترین گزینه را انتخاب نمایید. بهتر است برای خرید این دستگاه با قیمت و شرایط مناسب، به بورس و مراکز فروش لوازم خانگی مراجعه نمایید. در تهران بورس لوازم خانگی عبارتند از:

  • سه‌راه امین حضور
  • بازار بزرگ تهران
  • فروشگاه‌های لوازم خانگی خیابان شریعتی
  • میدان شوش
چند تخم مرغ و ذرت در حال پخته شدن در دستگاه تخم مرغ‌پز
برای خرید تخم مرغ‌پز، حتما به فروشگاه‌های معتبری سر بزنید که دستگاه را با ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه می‌نمایند.

جمع‌بندی

ما در راهنمای خرید تخم مرغ‌پز، سعی کردیم تمام نکات مهم و ضروری برای تهیه این دستگاه را بیان کنیم. اما در پایان، دانستن چند نکته ایمنی هم برای کار با این دستگاه، مفید خواهد بود:

  • تماس دستگاه با آب می‌تواند باعث برق‌گرفتگی شود. پس همیشه یک سطح خشک و تمیز برای قرار دادن دستگاه فراهم کنید.
  • از دستگاه تخم مرغ‌پز در فضای بسته استفاده ننمایید.
  • پس از هر بار استفاده از دستگاه، آن را تمیز کنید. قبل از شروع تمیز کردن، مطمئن شوید که دستگاه خاموش و سرد است و به منبع برق متصل نیست.
  • هرگز از دستگاه با سیم آسیب‌دیده استفاده نکنید، چون ممکن است خطر برق‌گرفتگی داشته باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =