مزایا و معایب نصب قفل برقی چیست؟

0

در قرن ۲۱، تکنولوژی از همه چیز یک نسخه «هوشمند» ارائه کرده است. حالا دیگر با وجود امکانات خانه هوشمند به راحتی می‌توانید خانه هوشمندی داشته باشید که همه تجهیزات آن از طریق موبایلتان کنترل می‌شوند. در این میان، یکی از کارهایی که در راستای هوشمندسازی خانه می‌توان انجام داد، نصب قفل برقی است. اما پیش از اینکه بخواهیم به فواید هوشمندسازی خانه با نصب قفل برقی بپردازیم باید بدانیم قفل برقی چیست و چه کاربردی دارد.

قفل برقی چیست؟

قفل‌های برقی یکی از انواع قفل است که شما بدون نیاز به کلیدهای معمولی و سنتی می‌توانید آن‌ها را باز کنید. به همین دلیل است که به آن سیستم دسترسی الکترونیکی بدون کلید نیز گفته می‌شود. حتما در هتل‌های مختلف دیده‌اید که درب اتاق‌ها با کارت باز می‌شود، این نیز نوعی قفل برقی است. از انواع دیگر قفل برقی می‌توان به درب‌هایی که با کد خاصی باز می‌شوند اشاره کرد. حتی امروزه، برای هوشمندتر کردن خانه‌ها امکاناتی بوجود آمده که بتوانید قفل برقی را از راه دور کنترل کنید و فقط با یک دکمه روی گوشی موبایلتان آن را باز یا بسته کنید.

مزایا و معایب نصب قفل برقی چیست؟ ویژگی‌های نصب قفل برقی
کلیدهای کارتی نیز نوعی قفل برقی هستند. هرچند این نوع قفل‌ها که با کارت باز می‌شوند نیز باز برای باز شدن نیاز به یک وسیله دیگر که همان کارت است دارند. بنابراین شاید انتخاب مناسبی برای خانه‌ها نباشد.

هرچند اغلب افراد از هوشمندتر کردن خانه‌شان استقبال می‌کنند اما در هر حال همانند هر شیء جدید دیگری، نصب قفل برقی نیز مزایا و معایبی را همراه دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایای نصب قفل برقی چیست؟

  • قفل‌های برقی راحتی بیشتری برای شما ایجاد می کنند

بدون شک هیچ چیزی بدون توجه به راحت‌تر کردن زندگی بشر طراحی نشده است. قفل‌های برقی نیز به همین منظور به روی کار آمدند. تصور کنید یکی از دوستانتان به خانه شما می‌آید و باید سر راه به محل کار شما بیاید تا کلید را به او بدهید. اما وقتی قفل برقی داشته باشید نیازی به کلید نیست و فقط کافیست به او بگویید کد ورود چیست. حتی پیش از آن خودتان نیز راحت‌تر هستید و دائم نیاز نیست به دنبال ساخت یک کلید جدید یا نگرانی بابت جا گذاشتن کلید در خانه خود باشید.

شاید جالب باشد بدانید هر سال حدود ۲ میلیون نفر پشت درب خانه خود می‌مانند! چرا که کلید را در خانه جا گذاشته یا در مسیر گم کرده‌اند. در این صورت باید به دنبال یک کلیدساز بگردند تا آن‌ها را نجات دهد.

مزایا و معایب نصب قفل برقی چیست؟ ویژگی‌های نصب قفل برقی
برای هر فردی حداقل یکبار این اتفاق افتاده است، از خانه بیرون می‌روید و کلید را در خانه جا می‌گذارید. اگر کسی در خانه حضور نداشته باشد باید ساعت‌ها پشت درب خانه خود بمانید.

این در حالیست که نصب قفل برقی دیگر چنین مشکلی را برایتان بوجود نخواهد آورد و بدون دغدغه داشتن یا نداشتن کلید می‌توانید از خانه خارج شوید.

  • قفل‌های برقی اغلب با سیستم‌های امنیتی کار می‌کنند

برای دارندگان کسب و کارهای بزرگ و مطرح بسیار مهم است که بتوانند دسترسی به ساختمان محل کارشان را به خوبی کنترل کنند. در این صورت نصب قفل برقی یک انتخاب مناسب است. می‌توان قفل برقی را به سیستم امنیتی ساختمان متصل کرد که در صورت بوجود آمد هرگونه مشکل یا خطا، سیستم به صدا در آمده و مانع بروز مشکلات بیشتر یا سرقت شود.

مزایا و معایب نصب قفل برقی چیست؟ ویژگی‌های نصب قفل برقی
قفل‌های برقی را می‌توانید از طریق تلفن همراه کنترل کنید. بنابراین اگر باز باشد و شما متوجه آن شوید نیاز نیست تمام پله‌ها را بالا بروید تا در را قفل کنید. فقط کافیست یک دکمه را روی موبایل خود بزنید.

شاید جالب باشد بدانید هنوز خیلی از افراد یک کلید یدکی در گلدان یا جایی خارج از خانه می‌گذارند که برای مواقعیست که کلید اصلی را گم کرده‌اند یا آشنایانشان می‌خواهند وارد خانه شوند. اما این نکته تا به امروز توسط سارقان زیادی مورد توجه قرار گرفته و موجب شده حتی با دانستن محل قرار گرفتن کلید خانه به راحتی در طول روز اقدام به سرقت کنند. اما نصب قفل برقی این خطر را رفع می‌کند. حتی با فرض بر اینکه ممکن است کسی تا به حال به کد شما پی برده باشد شما می‌توانید هر وقت که خواستید کد مربوط به ورود به خانه را تغییر بدهید. این امکان موجب می‌شود شما به راحتی بتوانید از خانه خود محافظت کنید.

معایب نصب قفل برقی چیست؟

  • نصب قفل برقی نسبت به قفل عادی بسیار گران‌تر است

قفل‌های عادی نیاز به یک کلیدساز دارند تا تعویض یا تعمیر شوند. حتی اگر کلی در قفل در بشکند و شما مجبور باشید هزینه‌ای بابت ترمیم قفل و تعویض آن انجام دهید نسبت به نصب قفل برقی هزینه کمتری برایتان خواهد داشت چرا که باید افراد متخصص برای نصب و جایگزینی آن با قفل فعلی درب حضور داشته باشند و همین مساله هزینه را بالاتر می‌برد.

نصب قفل برقی و قفل بدون کلید
قفل‌های برقی انواع مختلفی دارند اما نصب ارزان‌ترین قفل برقی نیز از ساختن کلید و قفل سنتی گرانتر خواهد بود.
  • قفل‌های برقی نیز بدون خطا نیستند

همانند هر دستگاه دیگری، قفل‌های برقی نیز ممکن است با خطا مواجه شوند. یا شما نیز همانند هر فرد حواس پرت دیگری فراموش کنید چه رمزی برای آن انتخاب کرده‌اید. در این صورت شما همچنان باید پشت درب بمانید تا متخصصین قفل‌های برقی برای بررسی موضوع نزد شما بیایند. همچنین ممکن است در اثر قطع و وصل برق نیز این دستگاه‌ها عملکرد نادرستی را از خود نشان دهند. هرچند همیشه راه‌هایی برای جلوگیری از این مشکلات وجود دارد اما در هر حال مواردی است که باید پیش از نصب قفل برقی بدانید.

سخن پایانی

قفل‌های عادی یا قفل‌های الکترونیکی، انتخاب بین این دو بستگی به شرایط و بودجه شما دارد. اما لازم است بدانید شاید تا چند سال آینده واقعا قفل‌های برقی و سیستم‌های وابسته به تکنولوژی جایگزین قفل‌های فعلی و تمامی سیستم‌هایی شوند که در حال حاضر به طور سنتی از آن‌ها استفاده می‌کنیم. بنابراین آشنایی با این پیشرفت‌ها در دنیای تکنولوژی می‌تواند حداقل به ما پیش زمینه‌ای از آنچه زندگی ما در آینده خواهد بود بدهد. پس بهتر است در مقابل این تغییرات جبهه نگیریم و گاهی با فراغ بال از آن‌ها در زندگیمان استقبال کنیم.

منبع: toplockny

هوشمندسازی منازل

هوشمندسازی منازل (این خدمت موقتا غیرفعال است)

  • کنترل کلیه سیستم‌های الکترونیکی منزل
  • هوشمندسازی روشنایی،برق و تهویه مطبوع
  • هوشمندسازی شیر برقی آب و گاز
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =